Nu är vi också |"|gravida|"|!
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Nu är vi också |\"|gravida|\"|!

    Våra papper åkte igår iväg till Sydafrika, så nu ska vi bli föräldrar! Ingen aning när det blir, men spännande är det!
  2. 1
    Nu är vi också |\"|gravida|\"|! Våra papper åkte igår iväg till Sydafrika, så nu ska vi bli föräldrar! Ingen aning när det blir, men spännande är det!
  3. Jenny m. Vilda & Tinja
    #2

    Åhh!

    Grattis till \"graviditeten\"... men gud vad spännande det måste vara för er! Har ni ingen aning om alls när det kan bli, typ inom en viss tid eller så??

    / Jenny
  4. 2
    Åhh! Grattis till \"graviditeten\"... men gud vad spännande det måste vara för er! Har ni ingen aning om alls när det kan bli, typ inom en viss tid eller så??

    / Jenny
  5. Karin med Maja
    #3

    åh då får man

    gratulera! Ännu en etapp avklarad på er väg att bli föräldrar igen. Härligt! Kram
  6. 3
    åh då får man gratulera! Ännu en etapp avklarad på er väg att bli föräldrar igen. Härligt! Kram
  7. Karin med Maja
    #4

    skulle vara till Nette IMT

    .
  8. 4
    skulle vara till Nette IMT .
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Grattis!

    Äntligen!
    Hoppas att du mår bra under din graviditet :))
  10. 5
    Grattis! Äntligen!
    Hoppas att du mår bra under din graviditet :))
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Spännande!

    Hoppas ni inte behöver vänta så länge!
  12. 6
    Spännande! Hoppas ni inte behöver vänta så länge!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Tack!

    Näpp, ingen aning när det kan bli! Dom som har fått barn snabbast har fått efter en månad med pappren i SA, dom som fått vänta längst har fått vänta nästan två år... Men i snitt så tar det 9-15 månader här i Danmark, kortare i Finland och Sverige av nån anledning. Dom i SA säger själva att dom försöker matcha en med ett barn inom ett halvår, så det kan gå precis hur som helst. Spännande! Men lär vara stressande om man får vänta länge, men hoppas det går snabbt i vårt fall!


  14. 7
    Tack! Näpp, ingen aning när det kan bli! Dom som har fått barn snabbast har fått efter en månad med pappren i SA, dom som fått vänta längst har fått vänta nästan två år... Men i snitt så tar det 9-15 månader här i Danmark, kortare i Finland och Sverige av nån anledning. Dom i SA säger själva att dom försöker matcha en med ett barn inom ett halvår, så det kan gå precis hur som helst. Spännande! Men lär vara stressande om man får vänta länge, men hoppas det går snabbt i vårt fall!


  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Tack!

    Åh, det känns så härligt nu idag! Solen skiner, och vi ska bli föräldrar!

    kram tillbaks!
  16. 8
    Tack! Åh, det känns så härligt nu idag! Solen skiner, och vi ska bli föräldrar!

    kram tillbaks!
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Tack, och ja, äntligen!

    Hittills har jag mått ganska prima, men man vet ju aldrig - illamående kan ju slå till närsomhelst när man är gravid har jag hört, så det är bäst att förebygga det med en massa pätkis och annat gott när jag är i Finland! ;-) Det har jag planerat!
  18. 9
    Tack, och ja, äntligen! Hittills har jag mått ganska prima, men man vet ju aldrig - illamående kan ju slå till närsomhelst när man är gravid har jag hört, så det är bäst att förebygga det med en massa pätkis och annat gott när jag är i Finland! ;-) Det har jag planerat!
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    jajamen!

    Spännande så in i norden! och vi hoppas också på kort väntetid. Några familjer har haft otur och fått vänta länge. Det kan i så fall bero på att dom varit matchade till ett barn, t ex medan mamman varit gravid, men så har hon hunnit ångra sig innan barnet är två månader. Då går det många månader som man inte är med och kandiderar om barnen, för man är ju redan matchad. Hörde om en familj som varit matchade till två såna barn, därför tog det upp till två år för dem. Men för dom flesta går det fortare än så, hoppas det gör det för oss också! Jag känner nämligen mycket mer för att vara mammaledig än för att plugga :-)
  20. 10
    jajamen! Spännande så in i norden! och vi hoppas också på kort väntetid. Några familjer har haft otur och fått vänta länge. Det kan i så fall bero på att dom varit matchade till ett barn, t ex medan mamman varit gravid, men så har hon hunnit ångra sig innan barnet är två månader. Då går det många månader som man inte är med och kandiderar om barnen, för man är ju redan matchad. Hörde om en familj som varit matchade till två såna barn, därför tog det upp till två år för dem. Men för dom flesta går det fortare än så, hoppas det gör det för oss också! Jag känner nämligen mycket mer för att vara mammaledig än för att plugga :-)
  21. Medlem sedan
    Jul 2004
    #11

    Åh vad kul!!!!

    *Ryser*

    Jösses vad spännande att bara gå och vänta nu då-men ni vet ju att det kommer ett positivt besked nu snart!
    Dags att börja boa nu människa :-)
  22. 11
    Åh vad kul!!!! *Ryser*

    Jösses vad spännande att bara gå och vänta nu då-men ni vet ju att det kommer ett positivt besked nu snart!
    Dags att börja boa nu människa :-)
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Åh så spännande!

    Jättekul att Noel ska bli storebror och stort grattis till hela familjen!

    Kram,
    Susanne
  24. 12
    Åh så spännande! Jättekul att Noel ska bli storebror och stort grattis till hela familjen!

    Kram,
    Susanne
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    Åh, grattis!

    Sååå spännande... antar att du kommer att hålla oss uppdaterade? Hoppas ni (och vi *s*) inte behöver vänta för länge. Fast å andra sidan räknar man ju nästan dagar från början...
  26. 13
    Åh, grattis! Sååå spännande... antar att du kommer att hålla oss uppdaterade? Hoppas ni (och vi *s*) inte behöver vänta för länge. Fast å andra sidan räknar man ju nästan dagar från början...
  27. Linda m Nemo o Meia
    #14

    Åhh vad spännande!

    Grattis! Du måste rapportera om alla stadier i din graviditet :-)
  28. 14
    Åhh vad spännande! Grattis! Du måste rapportera om alla stadier i din graviditet :-)
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Grattis!!

    Superspännande och jättekul!
  30. 15
    Grattis!! Superspännande och jättekul!
  31. Medlem sedan
    Apr 2003
    #16

    Åhhh,

    är det riktigt riktigt på riktigt nu alltså, är det inget mer strul med papper som inte kommit iväg och sånt, riktigt på sant, att ni väntar på barnbesked från och med nu??
  32. 16
    Åhhh, är det riktigt riktigt på riktigt nu alltså, är det inget mer strul med papper som inte kommit iväg och sånt, riktigt på sant, att ni väntar på barnbesked från och med nu??
  33. Ida & Toria
    #17

    Grattis

    till det kommande nytillskottet. :)
  34. 17
    Grattis till det kommande nytillskottet. :)
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18

    Å Grattis!

    Äntligen! Det är så spännande, vi kanske får barn samtidigt då!
  36. 18
    Å Grattis! Äntligen! Det är så spännande, vi kanske får barn samtidigt då!
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19

    Men åh vännen

    så spännande,GRATTIS!!!!
    Kramar i massor!
  38. 19
    Men åh vännen så spännande,GRATTIS!!!!
    Kramar i massor!
  39. sarah m max o julia
    #20

    Härligt!

    Så spännande! Grattis till lill*n!
  40. 20
    Härligt! Så spännande! Grattis till lill*n!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gravida gravida vart jag än ser.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 20:00
  2. Gravida, gravida överallt bara gravida!!
    By Lexiee in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:50
  3. Också verkar denna månad vara körd också
    By Anis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 13:59
  4. ni som är gravida
    By annanym in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar