Fått snitt-tid
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Fått snitt-tid

    Hurra, tillbax från möte med en mycket sympatisk läkare och med datum för snitt den 3/7 på Danderyd(givet att det inte drar igång tidigare el. att mina gallsyre-prover jag ska ta imorgon visar på något).

    Gick väldigt smidigt, läkaren läste igenom rapporten från förra förlossningen och sa bara att det var en 20% risk att jag skulle få en ny liknande ruptur som då kunde ge men för livet och hennes rekomendation var snitt. Sedan fick vi lite mer info. och hon ringde och kollade när första lediga tid var.

    Den som var mest paff var nog maken som laddat upp sig att se elak och sträng ut, jag var ju rädd för att jag skulle mesa ur om de började pressa mig och han skulle vara mitt omutbara stöd.

    Kram på er alla
  2. 1
    Fått snitt-tid Hurra, tillbax från möte med en mycket sympatisk läkare och med datum för snitt den 3/7 på Danderyd(givet att det inte drar igång tidigare el. att mina gallsyre-prover jag ska ta imorgon visar på något).

    Gick väldigt smidigt, läkaren läste igenom rapporten från förra förlossningen och sa bara att det var en 20% risk att jag skulle få en ny liknande ruptur som då kunde ge men för livet och hennes rekomendation var snitt. Sedan fick vi lite mer info. och hon ringde och kollade när första lediga tid var.

    Den som var mest paff var nog maken som laddat upp sig att se elak och sträng ut, jag var ju rädd för att jag skulle mesa ur om de började pressa mig och han skulle vara mitt omutbara stöd.

    Kram på er alla
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Vad skönt!

    Du kan du bara njuta av tiden som är kvar!

    Vet prcis hur du menar att man blir paff när man laddat och ska se elak ut, och så bara nickar de och håller med! Liksom, VA?! :) Jag hade ju precis samma igår! :)
  4. 2
    Vad skönt! Du kan du bara njuta av tiden som är kvar!

    Vet prcis hur du menar att man blir paff när man laddat och ska se elak ut, och så bara nickar de och håller med! Liksom, VA?! :) Jag hade ju precis samma igår! :)
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Åh va skönt!

    lite roligt är det när man verkligen ställt in sig på att bråka o argumentera o så blir det inte alls så...
  6. 3
    Åh va skönt! lite roligt är det när man verkligen ställt in sig på att bråka o argumentera o så blir det inte alls så...
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    vad skönt!

    bra att det gick så smidigt! tänk snart har du bebis hos dig *myser*
  8. 4
    vad skönt! bra att det gick så smidigt! tänk snart har du bebis hos dig *myser*
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Platt fall m.a.o......

    för maken alltså ;-)
    Skönt att hann slapp bli arg och att du får snitt . Förstår att det måste kännas som en enorm befrielse.

    Kram!
  10. 5
    Platt fall m.a.o...... för maken alltså ;-)
    Skönt att hann slapp bli arg och att du får snitt . Förstår att det måste kännas som en enorm befrielse.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Vilken lättnad

    Men vad snopen maken måste blivit ;)
    Jätteskönt, stort grattis till det!!
  12. 6
    Vilken lättnad Men vad snopen maken måste blivit ;)
    Jätteskönt, stort grattis till det!!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Vad skönt

    att det gick så bra, för mig var ju besöket precis tvärtom, det fanns typ ingen anledning till att jag skulle få en liknande skada igen, alla nackdelar med kejsarsnitt drogs upp, inga lediga tider fanns förrän en vecka _efter_ mitt bf-datum m.m. - helt galet! Jag stod på mig och fick till slut ett snitt inbokat ändå. Som tur är så har jag ju tagit reda på ganska mycket fakta själv och pratat med kompisar som fött med snitt, så jag har ju hört positiva saker också. Får jag fråga; din läkare hade knappast initialerna DGW? Vilket är ditt eg. bf-datum?
  14. 7
    Vad skönt att det gick så bra, för mig var ju besöket precis tvärtom, det fanns typ ingen anledning till att jag skulle få en liknande skada igen, alla nackdelar med kejsarsnitt drogs upp, inga lediga tider fanns förrän en vecka _efter_ mitt bf-datum m.m. - helt galet! Jag stod på mig och fick till slut ett snitt inbokat ändå. Som tur är så har jag ju tagit reda på ganska mycket fakta själv och pratat med kompisar som fött med snitt, så jag har ju hört positiva saker också. Får jag fråga; din läkare hade knappast initialerna DGW? Vilket är ditt eg. bf-datum?
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    Hej

    Är ju helt knäppt att det ska skilja så mycket - var du oxå på DS eller? Min läkare hade initialerna GL om jag minns rätt (G iallafall i förnamn). Hon sa direkt att det var en 20% risk att få liknande skador igen och det var faktiskt mer än vad jag hört (6%). Hon nämnde naturligtvis att det finns risker men tog även upp sådant som att det är en \"rutin\" operation och att medparten är helt komplikationsfria.

    Mitt bf datum är 10/7, först ville hon att jag skulle snittas redan den 27:e eller 28:e (vet inte riktigt varför) men då var det helt fullt så jag fick första lediga tid vilket var den 3:e.

    Skönt att du fick ditt datum, jag var ju inställd på att få bråka mer så det var en befrielse att det gick så smidigt.

    kram
  16. 8
    Hej Är ju helt knäppt att det ska skilja så mycket - var du oxå på DS eller? Min läkare hade initialerna GL om jag minns rätt (G iallafall i förnamn). Hon sa direkt att det var en 20% risk att få liknande skador igen och det var faktiskt mer än vad jag hört (6%). Hon nämnde naturligtvis att det finns risker men tog även upp sådant som att det är en \"rutin\" operation och att medparten är helt komplikationsfria.

    Mitt bf datum är 10/7, först ville hon att jag skulle snittas redan den 27:e eller 28:e (vet inte riktigt varför) men då var det helt fullt så jag fick första lediga tid vilket var den 3:e.

    Skönt att du fick ditt datum, jag var ju inställd på att få bråka mer så det var en befrielse att det gick så smidigt.

    kram
  17. Lisa m Love + bf 060708
    #9

    Ja, det är konstigt,

    men tyvärr är det min erfarenhet av vården, att jättemycket hänger på vem man träffar. Jag var också på DS. Vi ses väl kanske där då ;-)
  18. 9
    Ja, det är konstigt, men tyvärr är det min erfarenhet av vården, att jättemycket hänger på vem man träffar. Jag var också på DS. Vi ses väl kanske där då ;-)
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    Skönt att du fick en tid så

    smidigt och att maken slapp se elak ut:-). Härligt när man möter vettiga läkare.
    Kram
  20. 10
    Skönt att du fick en tid så smidigt och att maken slapp se elak ut:-). Härligt när man möter vettiga läkare.
    Kram
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11

    Men förstår inte

    ...eller rättare sagt jo jag vet oxå att det hänger mycket på vem man träffar, men tycker det är helt fel. Sedan förstår jag inte hur de kunde säga att det inte fanns någon ledig tid veckan innan ditt bf när det uppenbarligen fanns en tid den 3:e. Men visst vore det kul att ses på avd 17 :-))
  22. 11
    Men förstår inte ...eller rättare sagt jo jag vet oxå att det hänger mycket på vem man träffar, men tycker det är helt fel. Sedan förstår jag inte hur de kunde säga att det inte fanns någon ledig tid veckan innan ditt bf när det uppenbarligen fanns en tid den 3:e. Men visst vore det kul att ses på avd 17 :-))
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12

    Va skönt

    Blir så glad när man hör att det finns bm och läkare som lyssnar och tar en på allvar... :) Skönt att slippa bråka....
  24. 12
    Va skönt Blir så glad när man hör att det finns bm och läkare som lyssnar och tar en på allvar... :) Skönt att slippa bråka....
  25. Lisa m Love + bf 060708
    #13

    Som jag förstod det

    så sa hon bara det där med att det inte fanns tider förrrän efter bf för att \"hota\" mig att föda vanligt, när hon sen lyfte luren och ringde så fanns det ju tidigare tider. Ja, hon var verkligen inte trevlig. Framförallt blev jag så irriterad eftersom jag behandlades som en sjåpig liten brud som inte vågade föda barn \"typ det skulle du tänkt på innan du blev på smällen\", när verkligheten är den att jag har en jättebra förlossning bakom mig, gärna vill föda vaginalt igen, men helt enkelt inte vågar riskera värre skador än jag fick då. Allt det sa jag till henne förstås, men det verkade inte gå fram. Vi håller ju vårt snittdatum hemligt, men jag kan ju säga att sätter det inte igång av sig självt så lär vi ses ;-)
  26. 13
    Som jag förstod det så sa hon bara det där med att det inte fanns tider förrrän efter bf för att \"hota\" mig att föda vanligt, när hon sen lyfte luren och ringde så fanns det ju tidigare tider. Ja, hon var verkligen inte trevlig. Framförallt blev jag så irriterad eftersom jag behandlades som en sjåpig liten brud som inte vågade föda barn \"typ det skulle du tänkt på innan du blev på smällen\", när verkligheten är den att jag har en jättebra förlossning bakom mig, gärna vill föda vaginalt igen, men helt enkelt inte vågar riskera värre skador än jag fick då. Allt det sa jag till henne förstås, men det verkade inte gå fram. Vi håller ju vårt snittdatum hemligt, men jag kan ju säga att sätter det inte igång av sig självt så lär vi ses ;-)
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14

    då håller jag utkik

    hmpf vilka type det finns inom läkaryrket. Men slutet gott iallafall.

    Vi får hålla utkik efter varandra helt enkelt.
  28. 14
    då håller jag utkik hmpf vilka type det finns inom läkaryrket. Men slutet gott iallafall.

    Vi får hålla utkik efter varandra helt enkelt.
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    Härligt *imt*

    .
  30. 15
    Härligt *imt* .
  31. Alexandra * 3
    #16

    Visst blir man snopen?

    Jag tog också med mig maken och peppade mig själv hela veckan för det där samtalet!! Sen tog det en kvart och vi kom därifrån med hakorna i golvet. Hon frågade en gång om det inte fanns en chans att jag skulle överväga andra alternativ, jag svarade nej och hon sa: Jag förstår det. Sen var det inget mera!

    Grattis till snittet!
  32. 16
    Visst blir man snopen? Jag tog också med mig maken och peppade mig själv hela veckan för det där samtalet!! Sen tog det en kvart och vi kom därifrån med hakorna i golvet. Hon frågade en gång om det inte fanns en chans att jag skulle överväga andra alternativ, jag svarade nej och hon sa: Jag förstår det. Sen var det inget mera!

    Grattis till snittet!

Liknande trådar

  1. Fått snitt.tid:)
    By pella in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 12:41
  2. Jag har fått tid för snitt!
    By theann in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 11:53
  3. Jag har fått tid för snitt!
    By theann in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 13:37
  4. Jag har fått tid för snitt!
    By theann in forum Förlossning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 10:39
  5. Nu har vi fått tid för snitt!
    By anne med 2an in forum _0606 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar