Trött, trött!!! (gnälligt och lång)
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Trött, trött!!! (gnälligt och lång)

    Ja just nu är jag bara så trött att jag inte vet vilket ben jag ska stå på!! Har sonen hemma heltid nu och han är verkligen 3 år!!! Jag hör ordet mamma hundra gånger i timmen känns det som, mamma, mamma, mamma....från morgon till kväll. Oftast så fortsätter han inte meningen utan vill bara uppmärksamma sig, sedan så måste han börja varje mening med mamma när han pratar med mig. Gulligt, jovisst, men även något jobbigt att höra hela tiden. Och gnäll och tjat och trams, ja helt som en 3 åring ska vara. Samtidigt så otroligt gullig och rolig så att man kan dö av skratt.

    Lilltjejen har bestämt sig för att sova på dagarna är mindre kul, 1½ timme sammanlagt per dag har det varit nu i en vecka ungefär. Så nu på förmiddagen när hon faktiskt har sovit länge så tassar vi på tår här hemma. Sedan är det full rulle och sysselsätta damen som absolut inte vill sitta eller ligga själv. Skrattar åt brossan som är väldigt spännande.

    Älskar ju mina barn över allt!!!! Men vissa perioder blir det ganska intensivt. Saker och ting måste göras här hemma och vi har haft ett fullspäckat schema hela våren. Brottas av tanken och känslan av att jag aldrig aldrig är barnfri, samtidigt som jag får ont i magen över att jag imorgon för första gången ska lämna barnen hemma hos maken imorgonkväll för att gå ut och äta någon timme.

    Skulle behöva någon avlastning någon gång men den finns inte. Självklart hjälper maken till jättebra med barnen, men jag har alltid ett barn att ta hand om. Svärföräldrarna jobbar och är upptagna på annat håll och lilltjejen är jag av olika anledningar inte riktigt redo att lämna till dom än, sonen går bra. Mina föräldrar bor inte här så där finns ju inte hjälpen på samma sätt.

    Usch nä vilken klagan, kan säga att jag sagt ja till ordet mamma säkert 20 ggr under tiden jag skrivit detta inlägg. Oj oj känner mig inte alls som en toppenmamma idag. Förlåt, bara tvungen att klaga lite.
  2. 1
    Trött, trött!!! (gnälligt och lång) Ja just nu är jag bara så trött att jag inte vet vilket ben jag ska stå på!! Har sonen hemma heltid nu och han är verkligen 3 år!!! Jag hör ordet mamma hundra gånger i timmen känns det som, mamma, mamma, mamma....från morgon till kväll. Oftast så fortsätter han inte meningen utan vill bara uppmärksamma sig, sedan så måste han börja varje mening med mamma när han pratar med mig. Gulligt, jovisst, men även något jobbigt att höra hela tiden. Och gnäll och tjat och trams, ja helt som en 3 åring ska vara. Samtidigt så otroligt gullig och rolig så att man kan dö av skratt.

    Lilltjejen har bestämt sig för att sova på dagarna är mindre kul, 1½ timme sammanlagt per dag har det varit nu i en vecka ungefär. Så nu på förmiddagen när hon faktiskt har sovit länge så tassar vi på tår här hemma. Sedan är det full rulle och sysselsätta damen som absolut inte vill sitta eller ligga själv. Skrattar åt brossan som är väldigt spännande.

    Älskar ju mina barn över allt!!!! Men vissa perioder blir det ganska intensivt. Saker och ting måste göras här hemma och vi har haft ett fullspäckat schema hela våren. Brottas av tanken och känslan av att jag aldrig aldrig är barnfri, samtidigt som jag får ont i magen över att jag imorgon för första gången ska lämna barnen hemma hos maken imorgonkväll för att gå ut och äta någon timme.

    Skulle behöva någon avlastning någon gång men den finns inte. Självklart hjälper maken till jättebra med barnen, men jag har alltid ett barn att ta hand om. Svärföräldrarna jobbar och är upptagna på annat håll och lilltjejen är jag av olika anledningar inte riktigt redo att lämna till dom än, sonen går bra. Mina föräldrar bor inte här så där finns ju inte hjälpen på samma sätt.

    Usch nä vilken klagan, kan säga att jag sagt ja till ordet mamma säkert 20 ggr under tiden jag skrivit detta inlägg. Oj oj känner mig inte alls som en toppenmamma idag. Förlåt, bara tvungen att klaga lite.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Skickar stooora styrkekramar!

    Vet precis hur Du har det, har haft det likadant i 2 månader snart... Det lugnade dock ner sig ett par veckor i början av juni, men sen blev stora tjejen sjuk förra veckan och så var cirkusen igång igen.

    Är inte långt ifrån blödande magsår, högt blodtryck och hjärtinfarkt vissa dagar, känns det som. Vår lilltjej sover i 10-15 minuterspass (och är sedan vaken 2-3 timmar) under dagarna och vill absolut inte vara ensam i ett rum mer än 2 sekunder. Då skriks det direkt och stora trotstjejen blir ännu trotsigare...

    Jag har turen att ha föräldrar som är pensionärer (pigga sådana, under 65 år, än så länge!), så jag har fått bra avlasting från dem. Men min mormor har blivit dement och jätteförvirrad, så just nu har min mor fullt upp med henne.

    Inget att be om ursäkt för att Du \"klagar\". Det måste man få göra, det brukar kännas lite lättare då! :) Mitt inlägg kanske inte är mycket till tröst, men jag ville bara berätta att Du inte är ensam.

    Stora kramar Carina
  4. 2
    Skickar stooora styrkekramar! Vet precis hur Du har det, har haft det likadant i 2 månader snart... Det lugnade dock ner sig ett par veckor i början av juni, men sen blev stora tjejen sjuk förra veckan och så var cirkusen igång igen.

    Är inte långt ifrån blödande magsår, högt blodtryck och hjärtinfarkt vissa dagar, känns det som. Vår lilltjej sover i 10-15 minuterspass (och är sedan vaken 2-3 timmar) under dagarna och vill absolut inte vara ensam i ett rum mer än 2 sekunder. Då skriks det direkt och stora trotstjejen blir ännu trotsigare...

    Jag har turen att ha föräldrar som är pensionärer (pigga sådana, under 65 år, än så länge!), så jag har fått bra avlasting från dem. Men min mormor har blivit dement och jätteförvirrad, så just nu har min mor fullt upp med henne.

    Inget att be om ursäkt för att Du \"klagar\". Det måste man få göra, det brukar kännas lite lättare då! :) Mitt inlägg kanske inte är mycket till tröst, men jag ville bara berätta att Du inte är ensam.

    Stora kramar Carina
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Åhhh

    vad jag känner igen känslan! Vi har varken föräldrar eller svärföräldrar i närheten och får förlita oss på våra vänner. Barnfria kvällar har vi väldigt sällan, kanske en gång i halvåret max, men Elina har jag inte velat lämna bort ännu. Vissa dagar har man någon som klänger på en från 7 på morgonen till 9 på kvällen. Min man jobbar ganska långt bort och måste igenom hela Stockholmsträngseln för att komma hem, så han är aldrig hemma före 7 på kvällarna. Ibland bara kokar jag över, orkar framförallt inte med Victor (som oxå är 3 år) och jag känner mig som en usel mamma som inte pallar ibland. Oftast går det ut över min man när han kommer hem!

    Jag kan bara säga att jag känner med dig och ge dig en styrkekram! Glöm inte bort de bra dagarna/stunderna, de finns de med! Kram!
  6. 3
    Åhhh vad jag känner igen känslan! Vi har varken föräldrar eller svärföräldrar i närheten och får förlita oss på våra vänner. Barnfria kvällar har vi väldigt sällan, kanske en gång i halvåret max, men Elina har jag inte velat lämna bort ännu. Vissa dagar har man någon som klänger på en från 7 på morgonen till 9 på kvällen. Min man jobbar ganska långt bort och måste igenom hela Stockholmsträngseln för att komma hem, så han är aldrig hemma före 7 på kvällarna. Ibland bara kokar jag över, orkar framförallt inte med Victor (som oxå är 3 år) och jag känner mig som en usel mamma som inte pallar ibland. Oftast går det ut över min man när han kommer hem!

    Jag kan bara säga att jag känner med dig och ge dig en styrkekram! Glöm inte bort de bra dagarna/stunderna, de finns de med! Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Men gumman...

    man får lov o klaga o gnälla hur mycket man vill , det är ju det vi är till för!!!! Behöver inte känna dig dum för vi alla hamnar där förr eller senare. När jag läste ditt inlägg så känns det precis som jag har det härhemma med.

    Min tös fyller två om en dryg månad o nu kan hon tjata hål i huvudet, mamma mamma bla och säger man nej till henne så gallskriker hon eller om hon vill göra något hon inte får. Skrik o gap i flera timmar så ibland är hon billig, Skämt åtsido.

    Förstår att ibland känns det jättejobbigt men man kan ju trösta sig med att det gååår över så småningom. Huvudsaken är att dom är snälla mot sina småsyskon.

    Ha de bäst och många kramar till sig!!!!!!
  8. 4
    Men gumman... man får lov o klaga o gnälla hur mycket man vill , det är ju det vi är till för!!!! Behöver inte känna dig dum för vi alla hamnar där förr eller senare. När jag läste ditt inlägg så känns det precis som jag har det härhemma med.

    Min tös fyller två om en dryg månad o nu kan hon tjata hål i huvudet, mamma mamma bla och säger man nej till henne så gallskriker hon eller om hon vill göra något hon inte får. Skrik o gap i flera timmar så ibland är hon billig, Skämt åtsido.

    Förstår att ibland känns det jättejobbigt men man kan ju trösta sig med att det gååår över så småningom. Huvudsaken är att dom är snälla mot sina småsyskon.

    Ha de bäst och många kramar till sig!!!!!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Tack

    Känns ju så ibland att det bara är jag som bara gnäller på mitt barn. Alla andra mammor är sådana supermammor som hela dagarna hittar på roliga saker med sina barn, med korgarna fulla av hembakade bullar och saft.

    Nu håller maken på att söva sonen och Julia sover sista passet innan nattsömnen så just nu är det alldeles tyst i huset, så skönt!
  10. 5
    Tack Känns ju så ibland att det bara är jag som bara gnäller på mitt barn. Alla andra mammor är sådana supermammor som hela dagarna hittar på roliga saker med sina barn, med korgarna fulla av hembakade bullar och saft.

    Nu håller maken på att söva sonen och Julia sover sista passet innan nattsömnen så just nu är det alldeles tyst i huset, så skönt!
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Jo precis

    Det slutar ju ofta med att man tar ut ilskan på maken istället som inte alls förstår hur intensivt det kan vara att vara hemma med båda barnen, speciellt i denna värmen när alla blir extra gnälliga.

    Tack
  12. 6
    Jo precis Det slutar ju ofta med att man tar ut ilskan på maken istället som inte alls förstår hur intensivt det kan vara att vara hemma med båda barnen, speciellt i denna värmen när alla blir extra gnälliga.

    Tack
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    Gratis ibland

    jo gratis ibland är min son,haha!!! Usch klarar knappt att vara ifrån honom en kväll utan att längta ihjäl mig efter honom. Och snäll mot sin lillasyster är han!!! Och lillassyster avgudar honom lika mycket tillbaks, härligt att se.
  14. 7
    Gratis ibland jo gratis ibland är min son,haha!!! Usch klarar knappt att vara ifrån honom en kväll utan att längta ihjäl mig efter honom. Och snäll mot sin lillasyster är han!!! Och lillassyster avgudar honom lika mycket tillbaks, härligt att se.
  15. sarah m max o julia
    #8

    Intensivt

    var ordet ja! Och du är inte ensam. Man har verkligen jour på högvarv typ 65 av timmens 60 minuter ungefär dygnet runt.
    Kan inte din man ta BÅDA barnen samtidigt en liten stund emellanåt? En halvtimme för sej själv kan göra underverk för resten av dygnets timmar....
  16. 8
    Intensivt var ordet ja! Och du är inte ensam. Man har verkligen jour på högvarv typ 65 av timmens 60 minuter ungefär dygnet runt.
    Kan inte din man ta BÅDA barnen samtidigt en liten stund emellanåt? En halvtimme för sej själv kan göra underverk för resten av dygnets timmar....
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    Precis som om jag skrivit....

    ...jag är sååååååå trött på båda barnen just nu. Och ändå inte.... Axel är också tre år, säjer också mamma 100 ggr /tim, och man skall upprepa svaret på hans frågor i all oändlighet..... Lilltjejen är varannandagsbarn, sover hyfsat varannan dag och microsömn de andra dagarna. De dagarna går jag på knäna. Då är ändå storebror på dagis i snitt 10 tim/vecka (borde vara 15 timmar men pga helgdagar och studiedagar så har det inte blivit mer). Mina svärföräldrar bor 20 mil härifrån och mina föräldrar bor 50 mil härifrån. Mannen jobbar varannan helg 8-20. Och just nu har jag fått höstblåsor på tungan så jag kan knappt äta eller prata, jättelätt när Axel vill ha svar på alla sina frågor och inte nöjer sig med hmmmhmm-svar....
    Jag är också helt slutkörd, alltid är det något barn man tar hand om, även när mannen är hemma. Vi bara vara Malin en dag då och då, eller några timmar iaf. Men snart så äter våra små mat, då kan männen ta över lite mer och vi får lite mer avlastning!!!!

    Många många styrkekramar till oss som behöver det!!
  18. 9
    Precis som om jag skrivit.... ...jag är sååååååå trött på båda barnen just nu. Och ändå inte.... Axel är också tre år, säjer också mamma 100 ggr /tim, och man skall upprepa svaret på hans frågor i all oändlighet..... Lilltjejen är varannandagsbarn, sover hyfsat varannan dag och microsömn de andra dagarna. De dagarna går jag på knäna. Då är ändå storebror på dagis i snitt 10 tim/vecka (borde vara 15 timmar men pga helgdagar och studiedagar så har det inte blivit mer). Mina svärföräldrar bor 20 mil härifrån och mina föräldrar bor 50 mil härifrån. Mannen jobbar varannan helg 8-20. Och just nu har jag fått höstblåsor på tungan så jag kan knappt äta eller prata, jättelätt när Axel vill ha svar på alla sina frågor och inte nöjer sig med hmmmhmm-svar....
    Jag är också helt slutkörd, alltid är det något barn man tar hand om, även när mannen är hemma. Vi bara vara Malin en dag då och då, eller några timmar iaf. Men snart så äter våra små mat, då kan männen ta över lite mer och vi får lite mer avlastning!!!!

    Många många styrkekramar till oss som behöver det!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    Fler 3 åringar :o)

    Idag har faktiskt varit en bra dag, har fått städa av litegrann i hela huset, pysslat med sonen, tvätta mina kläder. Ikväll ska jag ut och äta med mina jobbarkompisar, en av dom går i pension nu till semestern. Har inte varit ifrån Julia någon gång innan så det är inte utan att jag har världens ångest!! Men samtidigt så vet jag ju att jag verkligen behöver komma ut några timmar. Maken får hjälp av svärmor litegrann ikväll, inte så lätt för maken att sköta matningar och läggningar av båda barnen när han inte gjort det innan.

    Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna såhär, även om jag självklart önskar att vi alla snart får känna oss som oss själva och inte bara som mammor.

    Visst är 3åringar härlig även om dom tjatar hål i öronen på en??? Kom och tänka på att om några år så är det Julia som är där, suck,hahah!!!

    Kram
  20. 10
    Fler 3 åringar :o) Idag har faktiskt varit en bra dag, har fått städa av litegrann i hela huset, pysslat med sonen, tvätta mina kläder. Ikväll ska jag ut och äta med mina jobbarkompisar, en av dom går i pension nu till semestern. Har inte varit ifrån Julia någon gång innan så det är inte utan att jag har världens ångest!! Men samtidigt så vet jag ju att jag verkligen behöver komma ut några timmar. Maken får hjälp av svärmor litegrann ikväll, inte så lätt för maken att sköta matningar och läggningar av båda barnen när han inte gjort det innan.

    Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna såhär, även om jag självklart önskar att vi alla snart får känna oss som oss själva och inte bara som mammor.

    Visst är 3åringar härlig även om dom tjatar hål i öronen på en??? Kom och tänka på att om några år så är det Julia som är där, suck,hahah!!!

    Kram
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11

    Joddå

    När maken lagt sonen på kvällen brukar han ta hand om Julia ett tag så att jag får sätta mig vid datorn en stund, är en väldigt viktig stund för mig faktiskt.

    Ikväll ska jag utoch äta med mina jobbarkompisar, får se hur det känns :o)
  22. 11
    Joddå När maken lagt sonen på kvällen brukar han ta hand om Julia ett tag så att jag får sätta mig vid datorn en stund, är en väldigt viktig stund för mig faktiskt.

    Ikväll ska jag utoch äta med mina jobbarkompisar, får se hur det känns :o)

Liknande trådar

  1. Så trött... (långt gnälligt)
    By miffot in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 07:49
  2. Trött och sliten *gnälligt*
    By RHWH in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 21:00
  3. Trött...gnälligt inlägg
    By Lillan bf27/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 12:59
  4. Så trött... (långt och gnälligt)
    By Mathea in forum _0607 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 09:54
  5. Jag är SÅ trött!! *gnälligt*
    By Anna m Ida o Gustav in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 18:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar