Vad ska era julibarn
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Vad ska era julibarn

    få när de fyller år? jag har lite idetorka, hittills har jag bara köpt en bok... Kläder skulle jag kunna köpa hur mkt som helst, emn det är hon ju inte direkt i så stort behov av... vad leker era barn mest med?
  2. 1
    Vad ska era julibarn få när de fyller år? jag har lite idetorka, hittills har jag bara köpt en bok... Kläder skulle jag kunna köpa hur mkt som helst, emn det är hon ju inte direkt i så stort behov av... vad leker era barn mest med?
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Ingen aning...

    jag vet verkligen inte, Thea leker mest med sina dockor, men hon har ju dockor till förbannelse från Matilda och dockvagn har hon oxå, funderar på en docksäng, för den hon ärvt av syrran är lite trasig!
  4. 2
    Ingen aning... jag vet verkligen inte, Thea leker mest med sina dockor, men hon har ju dockor till förbannelse från Matilda och dockvagn har hon oxå, funderar på en docksäng, för den hon ärvt av syrran är lite trasig!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Vet inte

    Har köpt en lastbil, men den får han nog när bebisen kommer istället. Skulle vilja köpa ett leksakshus i plast jag såg på barnens hus men vårt hus är för litet för att han ska kunna ha det på sitt rum och då är det liksom ingen idé. Får se om vi hittar något vettigt annars lär det bli mest kläder, vilket han i och för sig behöver men oj så tråkigt att ge till en tvååring...
  6. 3
    Vet inte Har köpt en lastbil, men den får han nog när bebisen kommer istället. Skulle vilja köpa ett leksakshus i plast jag såg på barnens hus men vårt hus är för litet för att han ska kunna ha det på sitt rum och då är det liksom ingen idé. Får se om vi hittar något vettigt annars lär det bli mest kläder, vilket han i och för sig behöver men oj så tråkigt att ge till en tvååring...
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Hmmm...

    Det blir en trehjuling, en sandlåda & ett litet bord med stolar till hennes rum från oss.
    Från hennes famor & farfar har vi önskat ett leksakshus i plast.
    Kan inte komma på så mycket jag heller, för Tindra får saker när hon \"behöver\" dem...
  8. 4
    Hmmm... Det blir en trehjuling, en sandlåda & ett litet bord med stolar till hennes rum från oss.
    Från hennes famor & farfar har vi önskat ett leksakshus i plast.
    Kan inte komma på så mycket jag heller, för Tindra får saker när hon \"behöver\" dem...
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Tjaaa, en docksäng

    vore kanske nåt för Engla med, hon leker iofs inte så värst mkt med dockor, men hon har ju bara två dockor och inga tillbehör (bara en dockvagn) Så kanske en säng till dockan då, sedan funderade jag på kläder till Skrållan, hon har ju inget ombyte! ;) Hmmm får fundera vidare, tycker inte hon leker med nåt särskilt just nu, röjer mest runt liksom...
  10. 5
    Tjaaa, en docksäng vore kanske nåt för Engla med, hon leker iofs inte så värst mkt med dockor, men hon har ju bara två dockor och inga tillbehör (bara en dockvagn) Så kanske en säng till dockan då, sedan funderade jag på kläder till Skrållan, hon har ju inget ombyte! ;) Hmmm får fundera vidare, tycker inte hon leker med nåt särskilt just nu, röjer mest runt liksom...
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6

    Men roligt att köpa! ;)

    Tycker jag i alla falll! *S* Men kan inte fatta att det ska vara så svårt, skulle våra små kunna uttrycka sina önskningar så skulle säkert inte de ha ngr probs att komma på saker de vill ha! :)
  12. 6
    Men roligt att köpa! ;) Tycker jag i alla falll! *S* Men kan inte fatta att det ska vara så svårt, skulle våra små kunna uttrycka sina önskningar så skulle säkert inte de ha ngr probs att komma på saker de vill ha! :)
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7

    Just det får

    ju inte Engla, har inte köpt nån leksak till henne sen jul... Mest för att jag inte tyckt hon behövt nåt särskilt, hon \"ärver\" ju lego och sånt från bröderna. Stolar och bord har jag funderat på med, men jag målar nog om Elias bord och stolar så får han ett skrivbord istället... fast det kan väl iofs bli en nog så fin present, om jag nu bara hinner måla innan hon fyller... :)
    En \"riktig\" lekstuga önskar JAG att jag kunde ge henne, men lite ont om stålar nu, i alla fall till en sån sak, så det får nog vänta :´(
  14. 7
    Just det får ju inte Engla, har inte köpt nån leksak till henne sen jul... Mest för att jag inte tyckt hon behövt nåt särskilt, hon \"ärver\" ju lego och sånt från bröderna. Stolar och bord har jag funderat på med, men jag målar nog om Elias bord och stolar så får han ett skrivbord istället... fast det kan väl iofs bli en nog så fin present, om jag nu bara hinner måla innan hon fyller... :)
    En \"riktig\" lekstuga önskar JAG att jag kunde ge henne, men lite ont om stålar nu, i alla fall till en sån sak, så det får nog vänta :´(
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8

    En lillebror? ;0)

    Nä, jag har faktiskt ingen aning! Den här månaden blir fattig eftersom jag varken får studiebidrag eller fp så det blir inte någonting dyrt iaf. ;0)

    Vi ska önska oss en TrippTrapp-stol till henne iaf.

    Annars älskar hon böcker och pussel så det blir väl någonting sånt.
  16. 8
    En lillebror? ;0) Nä, jag har faktiskt ingen aning! Den här månaden blir fattig eftersom jag varken får studiebidrag eller fp så det blir inte någonting dyrt iaf. ;0)

    Vi ska önska oss en TrippTrapp-stol till henne iaf.

    Annars älskar hon böcker och pussel så det blir väl någonting sånt.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9

    Tindra ska få

    hon fyller ju år på lördag, midsommardagen. Hon ska få av oss bord och stolar till sitt rum, leksaksmobiltelefon (hon har många, hon är galen i såna), docka, paraply, magnetpenna rittavla, gummihäst och rida på. Dom fanns på barnens hus, gjorda som förr i tiden dom där stora bollarna som man hoppade runt med fast det här är som en liten häst eller åsna som man rider på. Hon provade sådan i butiken och blev så förtjust i den. Den är kanske för mindre barn egentligen men den tål upp till 25 kg så den blir nog en hit tror jag. Sen ska hon få bokstöd till sina böcker, ser ut som en nyckelpiga som håller upp böckerna. Och sen får hon kläder. Det var väl allt från oss. Sen vet jag att hon får en dvd som hon gillar från Finland och sen får hon en plastmoppe från finland. Vi blir femton personer på kalaset på lördag och en hund. Planerar kalaset för fullt.

    Tindra leker mest med bollar nu.Hon har haft en boll period nu i flera veckor. Vi köpte inga böcker eftersom hon får böcker varje månad från disneyklubben.
  18. 9
    Tindra ska få hon fyller ju år på lördag, midsommardagen. Hon ska få av oss bord och stolar till sitt rum, leksaksmobiltelefon (hon har många, hon är galen i såna), docka, paraply, magnetpenna rittavla, gummihäst och rida på. Dom fanns på barnens hus, gjorda som förr i tiden dom där stora bollarna som man hoppade runt med fast det här är som en liten häst eller åsna som man rider på. Hon provade sådan i butiken och blev så förtjust i den. Den är kanske för mindre barn egentligen men den tål upp till 25 kg så den blir nog en hit tror jag. Sen ska hon få bokstöd till sina böcker, ser ut som en nyckelpiga som håller upp böckerna. Och sen får hon kläder. Det var väl allt från oss. Sen vet jag att hon får en dvd som hon gillar från Finland och sen får hon en plastmoppe från finland. Vi blir femton personer på kalaset på lördag och en hund. Planerar kalaset för fullt.

    Tindra leker mest med bollar nu.Hon har haft en boll period nu i flera veckor. Vi köpte inga böcker eftersom hon får böcker varje månad från disneyklubben.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Skulle Elias kunna önska

    skulle han säkert önska sig stora bilar i massor!! Han är helt bilgalen, gullungen! Tyvärr är hans rum redan ganska fullt med bilar så han får helt enkelt klara sig utan!
  20. 10
    Skulle Elias kunna önska skulle han säkert önska sig stora bilar i massor!! Han är helt bilgalen, gullungen! Tyvärr är hans rum redan ganska fullt med bilar så han får helt enkelt klara sig utan!
  21. .
    #11

    ojoj snacka om bortskämd =)

    tänk på att hon ändå inte förstår så mycket ännu, men fortsätter Ni i den här takten, så lär hon vilja ha mer o mer för varje år..
  22. 11
    ojoj snacka om bortskämd =) tänk på att hon ändå inte förstår så mycket ännu, men fortsätter Ni i den här takten, så lär hon vilja ha mer o mer för varje år..
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12

    Jaha...?

    Och vadå...? Är väl deras eget val eller?
    Fegt att klanka på någon och gömma sig bakom anonymitet tycker jag.
  24. 12
    Jaha...? Och vadå...? Är väl deras eget val eller?
    Fegt att klanka på någon och gömma sig bakom anonymitet tycker jag.
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    ??

    Om du inte bemödar dig med att sätta ut ditt namn behöver du inte heller vara här inne och tycka... *suckar* Sprider bara dålig stämning så.. HEJ DÅ! :)
  26. 13
    ?? Om du inte bemödar dig med att sätta ut ditt namn behöver du inte heller vara här inne och tycka... *suckar* Sprider bara dålig stämning så.. HEJ DÅ! :)
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14

    skrattar :)

    lite komiskt att vi läste inlägget och lackade till samtidigt.. Allt väl med er idag? :)
  28. 14
    skrattar :) lite komiskt att vi läste inlägget och lackade till samtidigt.. Allt väl med er idag? :)
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15

    Jag har ingen aning..

    har varit i leksaksaffären och botaniserat idag men inte hittat något passande.. Han gillar leksaksspisen där men jag vet inte vad vi ska kasta ut för att få plats med en sådan om han ska ha en.. Vi satsar nog på en stor grej, det får räcka..
    Vi tänkte förresten ha kalaset på hans födelsedag den 13:e, om ni är hemma då får ni gärna komma! Jag återkommer med tidom ni vill och kan!
  30. 15
    Jag har ingen aning.. har varit i leksaksaffären och botaniserat idag men inte hittat något passande.. Han gillar leksaksspisen där men jag vet inte vad vi ska kasta ut för att få plats med en sådan om han ska ha en.. Vi satsar nog på en stor grej, det får räcka..
    Vi tänkte förresten ha kalaset på hans födelsedag den 13:e, om ni är hemma då får ni gärna komma! Jag återkommer med tidom ni vill och kan!
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    ;) hihi...

    ja, det var lite lustigt... :)
    Tycker det är så trist när folk kommer med tråkiga inlägg och gömmer sig bakom anonymiteten.
    Allt väl här idag. Passar Tindras lilla kusin idag så här är full rulle kan jag lova...
    Allt bra med er också hoppas jag?
  32. 16
    ;) hihi... ja, det var lite lustigt... :)
    Tycker det är så trist när folk kommer med tråkiga inlägg och gömmer sig bakom anonymiteten.
    Allt väl här idag. Passar Tindras lilla kusin idag så här är full rulle kan jag lova...
    Allt bra med er också hoppas jag?
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17

    Japp..

    vi är i midsommarplaneringstagen. 7-kampen är fixad, spriten hemma och snart ska maten inhandlas.. 2 stycken.. *hjälp* då har du fullt upp idag.. Ha det gott!
  34. 17
    Japp.. vi är i midsommarplaneringstagen. 7-kampen är fixad, spriten hemma och snart ska maten inhandlas.. 2 stycken.. *hjälp* då har du fullt upp idag.. Ha det gott!
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18

    Nina kommer att

    få trehjuling av mormor/morfar, böcker och kläder och en plastruschkana av pappa och mig, böcker av moster/faster vet jag men farmor/farfar vet jag inte. Men vi har önskat henne en åktraktor m släp och lite leksaker till sandlådan. Bla. Än så länge tycker jag att det inte behöver vara så mycket, hon fattar ju knappt det ändå. Men pussel och böcker är mycekt uppskattat här i alla fall. Och block och kritor.
  36. 18
    Nina kommer att få trehjuling av mormor/morfar, böcker och kläder och en plastruschkana av pappa och mig, böcker av moster/faster vet jag men farmor/farfar vet jag inte. Men vi har önskat henne en åktraktor m släp och lite leksaker till sandlådan. Bla. Än så länge tycker jag att det inte behöver vara så mycket, hon fattar ju knappt det ändå. Men pussel och böcker är mycekt uppskattat här i alla fall. Och block och kritor.
  37. Medlem sedan
    Sep 2004
    #19

    Men en lillebror

    är ju inte så illa pinkat eller? ;) Skulle säkert Engla också vilja ha! *S* Barn brukar ju inte bry sig särskilt mkt om prisklassen heller, så det fixar sig nog! :) Jag funderar vidare, men har fått lite ideer...
  38. 19
    Men en lillebror är ju inte så illa pinkat eller? ;) Skulle säkert Engla också vilja ha! *S* Barn brukar ju inte bry sig särskilt mkt om prisklassen heller, så det fixar sig nog! :) Jag funderar vidare, men har fått lite ideer...
  39. Medlem sedan
    Sep 2004
    #20

    Ja, såna hästar

    är super roliga! Engla har såna på sitt dagis, så det blir ju säkert en hit som sagt! :)
    Jag tycker det är så svårt just för att Engla ju får så mkt från sina bröder så jag ska nog koncentrera mig på mer tjejiga grejer, för det får hon ju inte ärva i alla fall...
    *Kramis* Bry dig inte om det larviga påhoppet!
  40. 20
    Ja, såna hästar är super roliga! Engla har såna på sitt dagis, så det blir ju säkert en hit som sagt! :)
    Jag tycker det är så svårt just för att Engla ju får så mkt från sina bröder så jag ska nog koncentrera mig på mer tjejiga grejer, för det får hon ju inte ärva i alla fall...
    *Kramis* Bry dig inte om det larviga påhoppet!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Julibarn
    By maximilian03 in forum _1107 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 15:21
  2. Julibarn =)
    By Malin1988 in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 17:11
  3. Ett julibarn 08
    By rävis in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 13:07
  4. Är det ett julibarn i po.p:s..
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 08:58
  5. Hej Julibarn
    By zandran in forum _0407 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 12:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar