är det normalt att inte
Mammasnack
  1. Monica
    #1

    är det normalt att inte

    ha haft sex på över 1 år.
    Vi har inte haft det, och ingen av oss tar initiativet till det.
    Det finns aldrig tid til sånt.

  2. 1
    är det normalt att inte ha haft sex på över 1 år.
    Vi har inte haft det, och ingen av oss tar initiativet till det.
    Det finns aldrig tid til sånt.

  3. marib
    #2

    Om lusten finns

    så hittar man tiden. Snabbisar är underreklamerade.
    JAG har svårt att tro att ett förhållande utan sex håller i längden
  4. 2
    Om lusten finns så hittar man tiden. Snabbisar är underreklamerade.
    JAG har svårt att tro att ett förhållande utan sex håller i längden
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Vad är normalt och vad är inte det?

    Man kan inte säga på det sättet...

    Men om lusten finns och ingen tar tag i det hela så skulle jag dra öronen åt mig....

    Jag hyllar snabbisen vad det gäller barnföräldrar.... Den är inte att förakta och leder i regel till så mycket mer...
  6. 3
    Vad är normalt och vad är inte det? Man kan inte säga på det sättet...

    Men om lusten finns och ingen tar tag i det hela så skulle jag dra öronen åt mig....

    Jag hyllar snabbisen vad det gäller barnföräldrar.... Den är inte att förakta och leder i regel till så mycket mer...
  7. Lotta
    #4

    Jag

    skulle inte tycka att jag levde i en bra (ens ok) relation om vi inte haft sex på ett år. Ni måste försöka hitta tillbaka till varandra! Bestäm er för att \"tvinga\" er, så går det av sig själv så småningom.
  8. 4
    Jag skulle inte tycka att jag levde i en bra (ens ok) relation om vi inte haft sex på ett år. Ni måste försöka hitta tillbaka till varandra! Bestäm er för att \"tvinga\" er, så går det av sig själv så småningom.
  9. evis
    #5

    normalt

    eller inte, det beror ju på orsaken. Tiden finns ju. Det finns 24 timmar om dygnet och man prioriterar ju ganska många timmar själv av dessa. Om ingen av er prioriterar sexlivet på så lång tid så kommer det troligen inte tillbaka av sig själv. Ju mindre sex man har, desto mindre lust får man. Ond cirkel alltså.
    Vill ni ha tillbaka sexlivet får ni jobba på det. Själv var jag utan i fyra år. Sen blev det skilsmässa.
  10. 5
    normalt eller inte, det beror ju på orsaken. Tiden finns ju. Det finns 24 timmar om dygnet och man prioriterar ju ganska många timmar själv av dessa. Om ingen av er prioriterar sexlivet på så lång tid så kommer det troligen inte tillbaka av sig själv. Ju mindre sex man har, desto mindre lust får man. Ond cirkel alltså.
    Vill ni ha tillbaka sexlivet får ni jobba på det. Själv var jag utan i fyra år. Sen blev det skilsmässa.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Allt är normalt

    om man själv trivs med det.
  12. 6
    Allt är normalt om man själv trivs med det.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7

    Samma här

    För vår del är det nog över två år sedan, och innan dess brukade det handla om någon gång per år. Men vi har en mycket kär relation, pussas och kramas gärna och ger varandra mycket uppskattning på olika sätt. Ingen av oss är särskilt beroende eller intresserad av sex.
  14. 7
    Samma här För vår del är det nog över två år sedan, och innan dess brukade det handla om någon gång per år. Men vi har en mycket kär relation, pussas och kramas gärna och ger varandra mycket uppskattning på olika sätt. Ingen av oss är särskilt beroende eller intresserad av sex.
  15. a.
    #8

    anonym? imt.

    a
  16. 8
    anonym? imt. a
  17. Helena
    #9

    Finns tid

    Det \"finns inte tid\" hos många tror jag. Då skapar man tid, om man är intresserad. När barnen sover, oavsett tid på dygnet. Efter ett år är det ju självklart att man inte kan vänta in Den Himlastormande Lusten, det är bara att sätta igång. Boka in i almanackan. Skaffa barnvakt en eftermiddag och ta in på hotell. Med större barn kan man sätta på en videofilm till dem och sen \"städa badrummet\". Det finns massor av sätt men räkna inte med något romantiskt skimmer förrän ni kommit igång så att säga.
  18. 9
    Finns tid Det \"finns inte tid\" hos många tror jag. Då skapar man tid, om man är intresserad. När barnen sover, oavsett tid på dygnet. Efter ett år är det ju självklart att man inte kan vänta in Den Himlastormande Lusten, det är bara att sätta igång. Boka in i almanackan. Skaffa barnvakt en eftermiddag och ta in på hotell. Med större barn kan man sätta på en videofilm till dem och sen \"städa badrummet\". Det finns massor av sätt men räkna inte med något romantiskt skimmer förrän ni kommit igång så att säga.
  19. Mustardseed
    #10

    Normalt

    och normalt. Det som är viktigt är väl om ni båda är nöjda med det eller inte?

    Sex behöver inte ta mycket tid, så oftast är det nog någonannanstans problemet ligger egentligen.

    Själv skulle jag absolut inte vilja vara utan sex med min partner ett helt år.
  20. 10
    Normalt och normalt. Det som är viktigt är väl om ni båda är nöjda med det eller inte?

    Sex behöver inte ta mycket tid, så oftast är det nog någonannanstans problemet ligger egentligen.

    Själv skulle jag absolut inte vilja vara utan sex med min partner ett helt år.

Liknande trådar

  1. När vet man vad som inte är normalt
    By rockabilly_gal in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 21:34
  2. När vet man vad som inte är normalt
    By rockabilly_gal in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 21:33
  3. Vad är normalt/inte normalt
    By Irene Huss in forum _0406 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:02
  4. Normalt att inte ha ont i livmodern??
    By amazon in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 19:48
  5. Detta är väl inte normalt
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar