Kan rekommendera feminism-snacket
Pappasnack
  1. Daddy Cool
    #1

    Kan rekommendera feminism-snacket

    ..eller kanske inte. :-)
  2. 1
    Kan rekommendera feminism-snacket ..eller kanske inte. :-)
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Aldrig..

    i livet...har varit där och går inte dit mer igen.
  4. 2
    Aldrig.. i livet...har varit där och går inte dit mer igen.
  5. M©ckan
    #3

    visa mig vägen

    ääääääälskar ju o bli påhoppad
  6. 3
    visa mig vägen ääääääälskar ju o bli påhoppad
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Nej tack

    Trots att jag har varit aktiv i Politiksnacket med ibland heta känslor så har jag aldrig blivit så påhoppad som av uttalade feminister! Sexisterna kan få hållas i sin egen hörna (varför de nu skall få göra det när rasisterna inte har någon...?)

    De mera sansade personer som också vill kalla sig feminister möter jag gärna i andra snack. Men det senaste manshatarutspelet som vi säkert alla har läst var illa nog utan att jag skall behöva leta efter fler. Den som skrev det brukar kalla sig feminist såvitt jag kan minnas.
  8. 4
    Nej tack Trots att jag har varit aktiv i Politiksnacket med ibland heta känslor så har jag aldrig blivit så påhoppad som av uttalade feminister! Sexisterna kan få hållas i sin egen hörna (varför de nu skall få göra det när rasisterna inte har någon...?)

    De mera sansade personer som också vill kalla sig feminister möter jag gärna i andra snack. Men det senaste manshatarutspelet som vi säkert alla har läst var illa nog utan att jag skall behöva leta efter fler. Den som skrev det brukar kalla sig feminist såvitt jag kan minnas.
  9. Daddy Cool
    #5

    Japp

    ..och där huserar hon numera efter att ha fått smäll på fingrarna.
  10. 5
    Japp ..och där huserar hon numera efter att ha fått smäll på fingrarna.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Snarare det senare

    Var däre inne ett tag för något år sedan, antar att det inte har blivit \"bättre\" där nu. Det ropades då efter män som hade åsikter osv. Jag hade åsikter och skrev vad jag tyckte, minns ej vad det handlade om iofs. Men efter bara några inlägg blev jag nedskriven och påhoppad så det stod härliga till.

    Så dit tar jag mig inte igen!
  12. 6
    Snarare det senare Var däre inne ett tag för något år sedan, antar att det inte har blivit \"bättre\" där nu. Det ropades då efter män som hade åsikter osv. Jag hade åsikter och skrev vad jag tyckte, minns ej vad det handlade om iofs. Men efter bara några inlägg blev jag nedskriven och påhoppad så det stod härliga till.

    Så dit tar jag mig inte igen!
  13. korv
    #7

    minns när jag skrev där

    att idrotten diskriminerade män.
    de finns tjejvasan tjemilen mm men inga mans lopp. då blev jag påhoppad där
  14. 7
    minns när jag skrev där att idrotten diskriminerade män.
    de finns tjejvasan tjemilen mm men inga mans lopp. då blev jag påhoppad där
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Hehe

    Jo det var väl som att be om det :)
  16. 8
    Hehe Jo det var väl som att be om det :)
  17. korv
    #9

    mm men de tog fram uppgifter om

    hur mycket pengar männens idrott får o hur mycket dam idrott vissas i tv mm. de var nästan uppror i mot mig där/ler
  18. 9
    mm men de tog fram uppgifter om hur mycket pengar männens idrott får o hur mycket dam idrott vissas i tv mm. de var nästan uppror i mot mig där/ler
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10

    Ett tips


    Kalla aldrig folket (läs kvinnorna) här inne för rödstumpor eller liknande (även om de beter sig så) för då blir ni kickade - tro mig - jag har provat.... *asg*
  20. 10
    Ett tips
    Kalla aldrig folket (läs kvinnorna) här inne för rödstumpor eller liknande (även om de beter sig så) för då blir ni kickade - tro mig - jag har provat.... *asg*
  21. Medlem sedan
    Nov 2005
    #11

    bubben

    det är fel på hopp man får där ju det är inte som du har tänkt dig... ;)
  22. 11
    bubben det är fel på hopp man får där ju det är inte som du har tänkt dig... ;)
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Men Daddy m fl

    Att ni inte trivs inne på feminism kan ju möjligen bero på att ni inte delar de underliggande värderingarna - eller på att er motvilja mot \"extremisterna\" är större än ert engagemang för \"den goda saken\" (jämställdhet). Jag tror faktiskt mest på det sistnämnda. Själv har jag alltid försökt att prioritera att slåss för \"rätt sak\" - även om alla andra som står bredvid mig är osympatiska och de som står på andra sidan är desto mer sympatiska.

    Det som kan bekymra är däremot om motviljan mot de \"osympatiska\" gör att även från åsikterna början goda föresatser och åsikter förändras till att tycka att \"dom där kan man ju inte ha samma åsikt som!\"
  24. 12
    Men Daddy m fl Att ni inte trivs inne på feminism kan ju möjligen bero på att ni inte delar de underliggande värderingarna - eller på att er motvilja mot \"extremisterna\" är större än ert engagemang för \"den goda saken\" (jämställdhet). Jag tror faktiskt mest på det sistnämnda. Själv har jag alltid försökt att prioritera att slåss för \"rätt sak\" - även om alla andra som står bredvid mig är osympatiska och de som står på andra sidan är desto mer sympatiska.

    Det som kan bekymra är däremot om motviljan mot de \"osympatiska\" gör att även från åsikterna början goda föresatser och åsikter förändras till att tycka att \"dom där kan man ju inte ha samma åsikt som!\"
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13

    Nu e jag ju inte


    fullt insatt eftersom jag varit avstängd härifrån i över 8 veckor, men om jag tolkar dig rätt så tycker jag att du har rätt i mycket, men frågan är om vi jämställda män som verkligen vill/vågar debbattera verkligen går i försvar och vägrar erkänna att vi i vissa frågor kan ha samma åsikter som \"rödstrumpefeministerna\". ..

    Jag kan bara tala för mig själv, och jag har absolut inga problem med att stå på samma sida i sakfrågor med någon oavsett om de är raka motsatsen till mig i det stora hela - lika lite som jag inte drar mig för att kritisera de som i de stora hela tycker som jag om jag anser att de har fel i en sakfråga.

    Sedan skall jag väl villigt erkänna att jag gärna kan dra mina åsikter till sin spets för att få fram de bästa åsikterna hos den jag debbatterar med/mot... *L*
  26. 13
    Nu e jag ju inte
    fullt insatt eftersom jag varit avstängd härifrån i över 8 veckor, men om jag tolkar dig rätt så tycker jag att du har rätt i mycket, men frågan är om vi jämställda män som verkligen vill/vågar debbattera verkligen går i försvar och vägrar erkänna att vi i vissa frågor kan ha samma åsikter som \"rödstrumpefeministerna\". ..

    Jag kan bara tala för mig själv, och jag har absolut inga problem med att stå på samma sida i sakfrågor med någon oavsett om de är raka motsatsen till mig i det stora hela - lika lite som jag inte drar mig för att kritisera de som i de stora hela tycker som jag om jag anser att de har fel i en sakfråga.

    Sedan skall jag väl villigt erkänna att jag gärna kan dra mina åsikter till sin spets för att få fram de bästa åsikterna hos den jag debbatterar med/mot... *L*
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Både och

    Ja, det är riktigt att jag inte delar den religiösa tron på den allestädes närvarande men osynlige djävulen, patriarkatet. Men min motvilja mot extremisterna, sexisterna, är väl så stor som min motvilja mot rasister.

    Jag har inget emot att slåss för en god sak. Jag ser inte kopplingen till feministsnacket bara.
  28. 14
    Både och Ja, det är riktigt att jag inte delar den religiösa tron på den allestädes närvarande men osynlige djävulen, patriarkatet. Men min motvilja mot extremisterna, sexisterna, är väl så stor som min motvilja mot rasister.

    Jag har inget emot att slåss för en god sak. Jag ser inte kopplingen till feministsnacket bara.
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Kopplingen är att jämställdhet...

    ...och jämlikhet är en \"god sak\" och det är ofta olika aspekter på detta som utgör temat för diskussionen inne på snacket Feminism.

    Detta eftersom den minsta gemensamma nämnaren för den som kallar sig feminist är att man tycker att samhället idag brister i jämställdhet och att man är villig att engagera sig för att göra något åt detta. Att fokus ligger på kvinnorna beror på att merparten av jämställdhetsbristerna drabbar just kvinnor, men det finns ju även vissa områden och allmänna frågor där också män är förlorare på den rådande strukturen.
  30. 15
    Kopplingen är att jämställdhet... ...och jämlikhet är en \"god sak\" och det är ofta olika aspekter på detta som utgör temat för diskussionen inne på snacket Feminism.

    Detta eftersom den minsta gemensamma nämnaren för den som kallar sig feminist är att man tycker att samhället idag brister i jämställdhet och att man är villig att engagera sig för att göra något åt detta. Att fokus ligger på kvinnorna beror på att merparten av jämställdhetsbristerna drabbar just kvinnor, men det finns ju även vissa områden och allmänna frågor där också män är förlorare på den rådande strukturen.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    Vi talar om olika saker

    Kopplingen till en \"god sak\" är helt enkelt din egen, inte min. Jag är helt enkelt inte intresserad av att söka upp sexister och/eller religiösa troende som ser \"patriarkatet\" var de ser. Det jag ser är att lagstiftningen missgynnar män, ett faktum som inte brukar vara det man avser med \"bristande jämlikhet\".

    I Afghanistan hade jag säkerligen varit feminist.
  32. 16
    Vi talar om olika saker Kopplingen till en \"god sak\" är helt enkelt din egen, inte min. Jag är helt enkelt inte intresserad av att söka upp sexister och/eller religiösa troende som ser \"patriarkatet\" var de ser. Det jag ser är att lagstiftningen missgynnar män, ett faktum som inte brukar vara det man avser med \"bristande jämlikhet\".

    I Afghanistan hade jag säkerligen varit feminist.
  33. Medlem sedan
    Jan 2006
    #17

    Nu håller jag


    nog inte riktigt med - tror jag.... *L*

    I 99 fall av 100 är lagstiftningen diskriminerande mot kvinnor, låginkomsttagare och mot socialt utslagna - inte mot män, men på vissa områden (speciellt inom familjerätten) är männen de som drar det kortaste stråt......
  34. 17
    Nu håller jag
    nog inte riktigt med - tror jag.... *L*

    I 99 fall av 100 är lagstiftningen diskriminerande mot kvinnor, låginkomsttagare och mot socialt utslagna - inte mot män, men på vissa områden (speciellt inom familjerätten) är männen de som drar det kortaste stråt......
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Att jag inte trivdes..

    på feminism var för att mina inlägg förvrängdes, missuppfattades och misstolkades hela tiden. Bara för att jag var man så misstolkades mina avsikter, jo jag vet det...för jag skrev faktiskt ett liknade inlägg som kvinna i slutet (detta är nu många år sedan) och då fick jag inga reaktioner överhuvudtaget...efter det tröttnade jag. Som man var jag var roten till allt ont i världen och det var liksom inte lönt att ens andas något annat därinne.

    Dom som skriver därinne har en fantastisk känsla för att skriva, de är skickliga ordvrängare, debattörer, otroligt kunniga och pålästa och en man med så låg IQ som jag och som inte kan utrycka sig så bra i skrift blev totalt levandes hudflängd. Jag var ett lätt byte.

    Nåjaa...jag lärde mig av läxan iallafall...att aldrig sätta min fot där igen.
  36. 18
    Att jag inte trivdes.. på feminism var för att mina inlägg förvrängdes, missuppfattades och misstolkades hela tiden. Bara för att jag var man så misstolkades mina avsikter, jo jag vet det...för jag skrev faktiskt ett liknade inlägg som kvinna i slutet (detta är nu många år sedan) och då fick jag inga reaktioner överhuvudtaget...efter det tröttnade jag. Som man var jag var roten till allt ont i världen och det var liksom inte lönt att ens andas något annat därinne.

    Dom som skriver därinne har en fantastisk känsla för att skriva, de är skickliga ordvrängare, debattörer, otroligt kunniga och pålästa och en man med så låg IQ som jag och som inte kan utrycka sig så bra i skrift blev totalt levandes hudflängd. Jag var ett lätt byte.

    Nåjaa...jag lärde mig av läxan iallafall...att aldrig sätta min fot där igen.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Hmm men jag...

    är ju låginkomstagare OCH man *L*....alltså kan jag bli diskriminerad som låginkomstagare men inte som man eller hur menade du nu???
  38. 19
    Hmm men jag... är ju låginkomstagare OCH man *L*....alltså kan jag bli diskriminerad som låginkomstagare men inte som man eller hur menade du nu???
  39. Medlem sedan
    Jan 2006
    #20

    *asg*

    så kan man ju oxå se på saken *L*
  40. 20
    *asg* så kan man ju oxå se på saken *L*
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Feminism
    By -magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 18:44
  2. Katrin om feminism.
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 13:41
  3. Mer feminism i skolan..
    By Craim in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 22:48
  4. Det här med feminism..
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 17:42
  5. Feminism
    By Ben Dover in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar