Natten?
_0604 Aprilbarn
  1. Elsasmamma + Lukas 18/4
    #1

    Natten?

    Jag är ju så nyfiken! Så vad har era för nattider? Lägger ni dem ungefär samma tid samma kväll, eller varierar det? Lukas har ju varit en kvällströttis tidigare, oftast somnat kring 8-tiden och sedan sovit till mellan 6.30 och 8 på morgonen. Men nu har han haft några sena kvällar och varit vaken ända till 22-23! Men det beror nog mest på att han kunnat sova mer på kvällen och därför inte är lika trött förstås... Men jag föredrar att han lägger sig kring 20-20.30!
  2. 1
    Natten? Jag är ju så nyfiken! Så vad har era för nattider? Lägger ni dem ungefär samma tid samma kväll, eller varierar det? Lukas har ju varit en kvällströttis tidigare, oftast somnat kring 8-tiden och sedan sovit till mellan 6.30 och 8 på morgonen. Men nu har han haft några sena kvällar och varit vaken ända till 22-23! Men det beror nog mest på att han kunnat sova mer på kvällen och därför inte är lika trött förstås... Men jag föredrar att han lägger sig kring 20-20.30!
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2

    Tja, han somnar...

    vid ca 21-22 tiden när jag ammar honom till söms i TV-soffan, sen bär jag upp honom till hans säng när jag går och lägger mig. Han sover till ca. 7 men då äter han oftast 2-3 ggr på natten.
  4. 2
    Tja, han somnar... vid ca 21-22 tiden när jag ammar honom till söms i TV-soffan, sen bär jag upp honom till hans säng när jag går och lägger mig. Han sover till ca. 7 men då äter han oftast 2-3 ggr på natten.
  5. Ida m Jennie & Pontus
    #3

    Pontus är kvällpigg

    och lägger sig sällan före 23 men i gengäld sover han som regel utan att amma till 07. Det händer att jag får väcka honom för att hinna amma innan vi går till dagis 9
  6. 3
    Pontus är kvällpigg och lägger sig sällan före 23 men i gengäld sover han som regel utan att amma till 07. Det händer att jag får väcka honom för att hinna amma innan vi går till dagis 9
  7. Lillan
    #4

    Lite olika

    Det är lite olika. Oftast runt 21.30 men det händer att det blir både tidigare och senare.
    Blir det senare så sover hon till runt 05.00 och sen vill hon ligga kvar i sängen till kl. 10.00 på förmiddagen.
    Somnar hon vid 21.30 eller tidigare brukar hon vakna vid 02.00 för mat och sen vid 06.30, men även då vill hon ligga kvar och gosa till vid 10.00-tiden.
    En sjusovare på morgonen alltså.
  8. 4
    Lite olika Det är lite olika. Oftast runt 21.30 men det händer att det blir både tidigare och senare.
    Blir det senare så sover hon till runt 05.00 och sen vill hon ligga kvar i sängen till kl. 10.00 på förmiddagen.
    Somnar hon vid 21.30 eller tidigare brukar hon vakna vid 02.00 för mat och sen vid 06.30, men även då vill hon ligga kvar och gosa till vid 10.00-tiden.
    En sjusovare på morgonen alltså.
  9. Martina m Alex
    #5

    sent

    Alex går inte att lägga innan 23.00-01.00. Ganska tröttsamt.. Sover till ca 7.00 utan att amma. Somnar om till 11.00. Försökt väcka honom tidigare och \"väna på dygnet\" men det funkar inte. Sover mycket på dagen då och somnar i alla fall inte föräns 23.
  10. 5
    sent Alex går inte att lägga innan 23.00-01.00. Ganska tröttsamt.. Sover till ca 7.00 utan att amma. Somnar om till 11.00. Försökt väcka honom tidigare och \"väna på dygnet\" men det funkar inte. Sover mycket på dagen då och somnar i alla fall inte föräns 23.
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6

    Hugo

    brukar somna runt 21-22. Oftast sover han till 3, men då äter han bara och somnar om. Några få ggr har han sovit ända till 5 (vilket är en dröm!) och då har han ätit i sömnen och sovit vidare till 7.
    Jag är själv en kvällstrött person så det har varit lite jobbigt för mig att vara vaken till 22 (jag kunde lägga mig samtidigt som storebror förr i tiden, dvs runt 20!), men nu har jag vant mig. :)
  12. 6
    Hugo brukar somna runt 21-22. Oftast sover han till 3, men då äter han bara och somnar om. Några få ggr har han sovit ända till 5 (vilket är en dröm!) och då har han ätit i sömnen och sovit vidare till 7.
    Jag är själv en kvällstrött person så det har varit lite jobbigt för mig att vara vaken till 22 (jag kunde lägga mig samtidigt som storebror förr i tiden, dvs runt 20!), men nu har jag vant mig. :)
  13. Elsasmamma + Lukas 18/4
    #7

    Också kvällstrött...

    Och lägger mig vanligen före 22! Så när Lukas envisades med att vara vaken till 23 så gick jag faktiskt och lade mig med honom i sängen (han sover inte hos mig annars), så sov jag medan han låg och fäktade lite med armarna...
  14. 7
    Också kvällstrött... Och lägger mig vanligen före 22! Så när Lukas envisades med att vara vaken till 23 så gick jag faktiskt och lade mig med honom i sängen (han sover inte hos mig annars), så sov jag medan han låg och fäktade lite med armarna...
  15. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8

    Numera

    kan jag också göra så, men i början gick det inte alls. Då var Hugo vaken längre dessutom och somnade sällan före 00-01. La jag mig i sängen med honom då skrek han som en stucken gris tills jag tog upp honom. Aningens frustrerande när jag i stort sett kunde somna ståendes...
    Men nu kan han ligga och \"prata\" och vifta han med. :)
  16. 8
    Numera kan jag också göra så, men i början gick det inte alls. Då var Hugo vaken längre dessutom och somnade sällan före 00-01. La jag mig i sängen med honom då skrek han som en stucken gris tills jag tog upp honom. Aningens frustrerande när jag i stort sett kunde somna ståendes...
    Men nu kan han ligga och \"prata\" och vifta han med. :)
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Lite olika här,

    men oftast somnar hon runt 21-22 nånstans och sover till 4-5 nångång för mat och sen somnar hon om och sover ett tag till ca 7 nånstans, men ibland längre. Idag fick jag plocka upp henne för att åka med Wille till förskolan 9 och hon sover fortfarande i bilskyddet nere. Har inte hjärta att väcka henne riktigt än. Hon får sova där 10 min till - sen blir det väckning för 10.30 ska jag vara på efterkontroll.

    Själv är jag kvällstrött, så jag är evigt tacksam att hon somnar så här eftersom jag själv vill sova vid 22-tiden...
  18. 9
    Lite olika här, men oftast somnar hon runt 21-22 nånstans och sover till 4-5 nångång för mat och sen somnar hon om och sover ett tag till ca 7 nånstans, men ibland längre. Idag fick jag plocka upp henne för att åka med Wille till förskolan 9 och hon sover fortfarande i bilskyddet nere. Har inte hjärta att väcka henne riktigt än. Hon får sova där 10 min till - sen blir det väckning för 10.30 ska jag vara på efterkontroll.

    Själv är jag kvällstrött, så jag är evigt tacksam att hon somnar så här eftersom jag själv vill sova vid 22-tiden...
  19. Mallis med Theo 26/4
    #10

    Theo brukar somna

    mellan 21.30-22.00 för natten. Har han gjort hela tiden. Sover oftast till ca 8 på morgonen med 1-2 avbrott för mat ca 3-4 eller 2 och 5.
  20. 10
    Theo brukar somna mellan 21.30-22.00 för natten. Har han gjort hela tiden. Sover oftast till ca 8 på morgonen med 1-2 avbrott för mat ca 3-4 eller 2 och 5.
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Annie..

    ...brukar vilja sova för natten vid ca 22-tiden. Och sedan äta någon gång mellan 2 och fem-tiden. För att sedan vakna för morgonen vid ca 8-9.

    Caroline
  22. 11
    Annie.. ...brukar vilja sova för natten vid ca 22-tiden. Och sedan äta någon gång mellan 2 och fem-tiden. För att sedan vakna för morgonen vid ca 8-9.

    Caroline
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #12

    Kevin somnar nästan varje kväll

    vid 20:30 nu.
    Sen sover han till ca 06(har gjort det i en hel vecka nu)äter lite o sen somnar om igen.
    Förrut vakna han nån gång mellan 03-06..
  24. 12
    Kevin somnar nästan varje kväll vid 20:30 nu.
    Sen sover han till ca 06(har gjort det i en hel vecka nu)äter lite o sen somnar om igen.
    Förrut vakna han nån gång mellan 03-06..
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    Just nu

    Ebba sover mellan 20.30-5.30. Med viss variation!
    Men... då har jag slutat amma och ger ersättning, vilket i vårt fall ger betydligt mättare bebis.
  26. 13
    Just nu Ebba sover mellan 20.30-5.30. Med viss variation!
    Men... då har jag slutat amma och ger ersättning, vilket i vårt fall ger betydligt mättare bebis.

Liknande trådar

  1. natten
    By HeLenAoMagnus in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 21:48
  2. Natten
    By Lindsey77 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 12:22
  3. OäF - natten före natten före dopparedan
    By Erindriel in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 00:55
  4. Natten
    By Starchildgirl in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 18:45
  5. 4:e natten nu
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 08:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar