FET & Progesteron?
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    FET & Progesteron?

    Jag gjorde FET förra veckan och till min förvåning skrev inte läkaren ut progesteron eftersom jag hade haft ägglossning(naturlig cykel?), vilket jag tycker känns olustigt. Har förstått att många kör proggisar \"som vanligt\" efter FET. Varför då? Är det beroende på om man kör naturlig cykel eller hormonstimulering?
  2. 1
    FET & Progesteron? Jag gjorde FET förra veckan och till min förvåning skrev inte läkaren ut progesteron eftersom jag hade haft ägglossning(naturlig cykel?), vilket jag tycker känns olustigt. Har förstått att många kör proggisar \"som vanligt\" efter FET. Varför då? Är det beroende på om man kör naturlig cykel eller hormonstimulering?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Precis så...

    om man sätter in i naturlig cykel så slipper man ju proggisarna! Jätteskönt!
  4. 2
    Precis så... om man sätter in i naturlig cykel så slipper man ju proggisarna! Jätteskönt!
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3

    Jaha

    Då känner jag mig genast lite lugnare. Tack!
  6. 3
    Jaha Då känner jag mig genast lite lugnare. Tack!
  7. Lappis m A, A & F
    #4

    men det gjorde

    inte jag??? jag fick två ägg insatta i påskas förra året och de var i normal cyckel då jag inte har äggledare... men jag fick proggisar iaf men då bara på en gång om dagen.
    Gjorde i Falun.
    Kanske skillnad på kliniker då?
  8. 4
    men det gjorde inte jag??? jag fick två ägg insatta i påskas förra året och de var i normal cyckel då jag inte har äggledare... men jag fick proggisar iaf men då bara på en gång om dagen.
    Gjorde i Falun.
    Kanske skillnad på kliniker då?
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5

    Kanske det

    Jag hade ändå föredragit proggisar - trots kladdet! Nu letar jag symtom mest hela tiden =/
  10. 5
    Kanske det Jag hade ändå föredragit proggisar - trots kladdet! Nu letar jag symtom mest hela tiden =/
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    fick också det en gång..

    men läkaren sa att det troligtvis varken gjorde till eller från men att man kan testa för det skadar inte :o)
  12. 6
    fick också det en gång.. men läkaren sa att det troligtvis varken gjorde till eller från men att man kan testa för det skadar inte :o)

Liknande trådar

  1. Progesteron
    By linn_74 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 20:32
  2. Progesteron .....
    By Titti på besök in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 09:20
  3. Progesteron Mic
    By Titti:) in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 07:07
  4. Progesteron MIc..
    By Titti:) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 16:23
  5. Progesteron?
    By Yahoo in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar