Längd på era 5 åringar
_01 Sommarbarn
  1. Hampus mamma
    #1

    Längd på era 5 åringar

    Hej!
    Har en son som blir 5 i juli, han är bara 103 cm lång, och väger 16,7 kg. Hur stora är era 5-åringar? Han är minst av alla 5-åringar på dagis..
  2. 1
    Längd på era 5 åringar Hej!
    Har en son som blir 5 i juli, han är bara 103 cm lång, och väger 16,7 kg. Hur stora är era 5-åringar? Han är minst av alla 5-åringar på dagis..
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Vi har inte mätt på ett tag

    Skulle gissa på runt 111 cm. Han väger 18,5 kg.
  4. 2
    Vi har inte mätt på ett tag Skulle gissa på runt 111 cm. Han väger 18,5 kg.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    ingen aning

    men något över 105 är det nog så vida han inte krympt vilket jag inte tror förståss.
    Just nu vet jag inte vart mitt måttband är så det får förbli hemligt lite till.
  6. 3
    ingen aning men något över 105 är det nog så vida han inte krympt vilket jag inte tror förståss.
    Just nu vet jag inte vart mitt måttband är så det får förbli hemligt lite till.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Oliver är nog

    115 cm nu. Väger ca 19,5-20 kg.

    Han har några månader kvar till 5 men jag tror inte han växer så mycket till innan 5 årsdagen.

  8. 4
    Oliver är nog 115 cm nu. Väger ca 19,5-20 kg.

    Han har några månader kvar till 5 men jag tror inte han växer så mycket till innan 5 årsdagen.

  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5

    oj..

    tre äpplen hög brukar jag säga. Han passar rätt bra i stl 104. Så jag misstänker väl att han är något över en meter då.

    kram
  10. 5
    oj.. tre äpplen hög brukar jag säga. Han passar rätt bra i stl 104. Så jag misstänker väl att han är något över en meter då.

    kram
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Ramona

    var på 5-årskontroll den 7 juni och vägde då 19,3kg och var 111cm lång.
  12. 6
    Ramona var på 5-årskontroll den 7 juni och vägde då 19,3kg och var 111cm lång.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7

    Vår är lång

    121 cm fick vi det nog till när vi mätte själva. Ska ock på 5-årskontroll om två veckor så då ska det nog mätas ordentligt
  14. 7
    Vår är lång 121 cm fick vi det nog till när vi mätte själva. Ska ock på 5-årskontroll om två veckor så då ska det nog mätas ordentligt
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Michelle är ca 110 cm...

    ...lång och väger väl i genomsnitt 19,5 kg.
  16. 8
    Michelle är ca 110 cm... ...lång och väger väl i genomsnitt 19,5 kg.
  17. missparker
    #9

    Som Nora då

    Hon är också 103 och fyller 5 i Juli. Tvillingsyrran är drygt 4-5 cm längre.
    Jodå, Nora är minst av femåringarna på dagis med :)
  18. 9
    Som Nora då Hon är också 103 och fyller 5 i Juli. Tvillingsyrran är drygt 4-5 cm längre.
    Jodå, Nora är minst av femåringarna på dagis med :)
  19. missparker
    #10

    Woa!

    Sicken lång stilig påg du! Ja jag vill minnas att han alltid har varit rätt lång va?
    Nästan 20 cm längre än Nora då *fnissar*
  20. 10
    Woa! Sicken lång stilig påg du! Ja jag vill minnas att han alltid har varit rätt lång va?
    Nästan 20 cm längre än Nora då *fnissar*
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11

    Casper var 112,5 cm & vägde 22 kg

    när vi var på bvc nyligen.
  22. 11
    Casper var 112,5 cm & vägde 22 kg när vi var på bvc nyligen.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    tack

    jo han har alltid varit ca 2 kurvor upp. Lillebror är det också, nästan lika lång som storebrors jämnåriga tvillingkompisar...
  24. 12
    tack jo han har alltid varit ca 2 kurvor upp. Lillebror är det också, nästan lika lång som storebrors jämnåriga tvillingkompisar...
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Har inte mätt på ett tag

    men Maya är väl en 108 cm lång och väger drygt 17 kg.
  26. 13
    Har inte mätt på ett tag men Maya är väl en 108 cm lång och väger drygt 17 kg.
  27. Medlem sedan
    Nov 2000
    #14

    hihi

    ja du vet ju att Theo vart på extra kontroller för sin längd. Lilleman är strax över 105cm! Emma är strax över 107 så det är samma som Tilde då. Hon håller stadiga 2cm längre än lillebror än så länge, men vi får väl se hur länge det varar. :P
  28. 14
    hihi ja du vet ju att Theo vart på extra kontroller för sin längd. Lilleman är strax över 105cm! Emma är strax över 107 så det är samma som Tilde då. Hon håller stadiga 2cm längre än lillebror än så länge, men vi får väl se hur länge det varar. :P
  29. Medlem sedan
    May 2006
    #15

    Ännu kortare son...

    har vi. Han är vid alla mätningar bara 92 cm och väger ca 14 kg så det är många som har svårt att tro att han är fem år. Hans lillasyster som snart fyller två år är nu nästan ikapp honom, så snart får han väl ärva hennes kläder och inte tvärtom =)
    Vi har varit på Tillväxtenheten och mätt hans hormoner under 12 timmar (1 natt) för ett år sedan, men han låg inom gränsvärdet så inga åtgärder vidtogs. Nu verkar det dock som om han stannat i växten så vi får väl snart göra en ny utredning.
    Om du är orolig för längden så ta kontakt med BVC och kräv att de gör en utredning. Det är lättare att korrigera tillväxten när de är små!
  30. 15
    Ännu kortare son... har vi. Han är vid alla mätningar bara 92 cm och väger ca 14 kg så det är många som har svårt att tro att han är fem år. Hans lillasyster som snart fyller två år är nu nästan ikapp honom, så snart får han väl ärva hennes kläder och inte tvärtom =)
    Vi har varit på Tillväxtenheten och mätt hans hormoner under 12 timmar (1 natt) för ett år sedan, men han låg inom gränsvärdet så inga åtgärder vidtogs. Nu verkar det dock som om han stannat i växten så vi får väl snart göra en ny utredning.
    Om du är orolig för längden så ta kontakt med BVC och kräv att de gör en utredning. Det är lättare att korrigera tillväxten när de är små!
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16

    jaja pytte barn... ;-) jag har skor

    för ett par år framåt till era barn. *fniss*
    Skulel itne förvåna mig om Olvier stannade på 175 cm å de vxer om honom alla 4 som tonåringar. Eller jo det skulle nog förvåna mig faktikt men man vet ju aldrig. :-)
  32. 16
    jaja pytte barn... ;-) jag har skor för ett par år framåt till era barn. *fniss*
    Skulel itne förvåna mig om Olvier stannade på 175 cm å de vxer om honom alla 4 som tonåringar. Eller jo det skulle nog förvåna mig faktikt men man vet ju aldrig. :-)
  33. Medlem sedan
    Nov 2000
    #17

    Ja theo ligger ju bra till

    för att bli längre än Oliver. Inte genetiskt men om vi ser till kurvorna. Har du nån längd på Oliver när han var 3 år och circus 4 månader? Kunde var kul att jämföra jättarna.
  34. 17
    Ja theo ligger ju bra till för att bli längre än Oliver. Inte genetiskt men om vi ser till kurvorna. Har du nån längd på Oliver när han var 3 år och circus 4 månader? Kunde var kul att jämföra jättarna.
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18

    Filippa 4 år o 9 månader

    är ca 115 cm lång och väger ca 17,5 kg, så hon ser ut som en tarm ;o)
  36. 18
    Filippa 4 år o 9 månader är ca 115 cm lång och väger ca 17,5 kg, så hon ser ut som en tarm ;o)
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19

    Theo är hel säkert längre.*kollar*

    Jag tror att Oliver var 105 cm förra semestern. Men det är mest en gissning. Då var han ju 3,9 år. Hade då 29 i skor så det vill ju till att lägga Theo i sträck om han så \"slå\" det. *fniss*

    För de som inte vet... vi \"tävlar\" inte ... vi är tillräckligt kloka för att inse att det inte funkar. :-)
  38. 19
    Theo är hel säkert längre.*kollar* Jag tror att Oliver var 105 cm förra semestern. Men det är mest en gissning. Då var han ju 3,9 år. Hade då 29 i skor så det vill ju till att lägga Theo i sträck om han så \"slå\" det. *fniss*

    För de som inte vet... vi \"tävlar\" inte ... vi är tillräckligt kloka för att inse att det inte funkar. :-)
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20

    Fast enl bvc

    så hade han ökat på sin längdkurva. Han är så vitt vi vet längre än Mattias kurva i samma ålder. Länre än mig är han helt säkert också. jag vet att jag var 138 cm i 2 klass.
  40. 20
    Fast enl bvc så hade han ökat på sin längdkurva. Han är så vitt vi vet längre än Mattias kurva i samma ålder. Länre än mig är han helt säkert också. jag vet att jag var 138 cm i 2 klass.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. längd/vikt på era nyblivna 7 åringar?
    By Anonym in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 10:06
  2. Hur stora är era 11 åringar?? vikt längd
    By 73anette in forum _99 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 14:54
  3. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  4. Längd o vikt på era 5 åringar?
    By Matilda m. William in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 20:36
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar