Inga svar och mer oro...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Inga svar och mer oro...

    Tack alla som höll tummarna för oss idag!

    Vi har varit på sjukhuset hela dagen, först tog de mer blodprover och sen fick vi träffa en doktor.

    Alla prover vi tagit de senaste veckorna har visat på infektion, som kan bero på hennes förkylning men mest troligt beror det på nåt annat.

    De vill göra ultraljud på Sofias mage för att se om de hittar nåt där, så vi väntade i timmar bara för att det skulle visa sig att det inte gick att få nån tid idag så vi ska tillbaka på tisdag.

    Sofia hade gått ner ännu mer i vikt och det var ju inte heller bra så om hon inte börjar äta eller går upp i vikt så blir det sondmatning.

    På tisdag ska vi även träffa en dietist för att kunna utesluta saker ur kosten för att upptäcka ev allergi.

    Under tiden drog ju förstås tiden iväg och Elias skulle hämtas från dagis klockan halv två. Ringde till mannen men han hade förstås ingen möjlighet att gå ifrån så jag fick ringa dagis och de var som tur var snälla, även fast de har halvdag. Det var några fler barn kvar också. Men det är väl typiskt killar... *suckar*

    Nej kul är det inte och jag har jätteont i magen men nu får man väl ta det lugnt till tisdag, för det tjänar ju inget till att jag stressar upp mig.

    Kram och tack alla!
    Och trevlig midsommar såklart! ;)
  2. 1
    Inga svar och mer oro... Tack alla som höll tummarna för oss idag!

    Vi har varit på sjukhuset hela dagen, först tog de mer blodprover och sen fick vi träffa en doktor.

    Alla prover vi tagit de senaste veckorna har visat på infektion, som kan bero på hennes förkylning men mest troligt beror det på nåt annat.

    De vill göra ultraljud på Sofias mage för att se om de hittar nåt där, så vi väntade i timmar bara för att det skulle visa sig att det inte gick att få nån tid idag så vi ska tillbaka på tisdag.

    Sofia hade gått ner ännu mer i vikt och det var ju inte heller bra så om hon inte börjar äta eller går upp i vikt så blir det sondmatning.

    På tisdag ska vi även träffa en dietist för att kunna utesluta saker ur kosten för att upptäcka ev allergi.

    Under tiden drog ju förstås tiden iväg och Elias skulle hämtas från dagis klockan halv två. Ringde till mannen men han hade förstås ingen möjlighet att gå ifrån så jag fick ringa dagis och de var som tur var snälla, även fast de har halvdag. Det var några fler barn kvar också. Men det är väl typiskt killar... *suckar*

    Nej kul är det inte och jag har jätteont i magen men nu får man väl ta det lugnt till tisdag, för det tjänar ju inget till att jag stressar upp mig.

    Kram och tack alla!
    Och trevlig midsommar såklart! ;)
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Men...

    Usch vad tråkigt att ni inte fick några besked. Väntan är alltid värst. Är det så att hon inte vill äta och går ner i vikt eller äter hon och går ändå ner i vikt?
    *styrkekramar*
  4. 2
    Men... Usch vad tråkigt att ni inte fick några besked. Väntan är alltid värst. Är det så att hon inte vill äta och går ner i vikt eller äter hon och går ändå ner i vikt?
    *styrkekramar*
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3

    Åhh vad jag lider med dig...

    Hoppas så att det snart ska bli bra och att dom hittar orsaken så att hon börjar gå upp i vikt. Sondmatning låter inte roligt men som sagt försök koppla bort det över helgen och ta nya tag nästa vecka.

    Stor kram på dig och din familj. Tänker på er och lilla Sofia....
  6. 3
    Åhh vad jag lider med dig... Hoppas så att det snart ska bli bra och att dom hittar orsaken så att hon börjar gå upp i vikt. Sondmatning låter inte roligt men som sagt försök koppla bort det över helgen och ta nya tag nästa vecka.

    Stor kram på dig och din familj. Tänker på er och lilla Sofia....
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Jobbigt...

    ...att inte få några svar :-( Lider med er!
  8. 4
    Jobbigt... ...att inte få några svar :-( Lider med er!
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    Oh vad jobbigt

    att inte få några svar.
    Hoppas, hoppas att de hittar orsaken och att det inte är någon fara.
    Försök att ha en bra midsommar och kunna koppla bort lite av oron för ett tag.
    Tänker på er.
    Kramar till er.
    Tänker på er.
  10. 5
    Oh vad jobbigt att inte få några svar.
    Hoppas, hoppas att de hittar orsaken och att det inte är någon fara.
    Försök att ha en bra midsommar och kunna koppla bort lite av oron för ett tag.
    Tänker på er.
    Kramar till er.
    Tänker på er.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Oj

    usch så jobbigt! Speciellt att inte veta måste vara otroligt stressande och påfrestande. Hoppas så att de snart hittar ett svar och att det är ngt som går att få bukt med snabbt.

    Hoppas ni kan få en trevlig midsommar mitt i all oro!

    /Anna
  12. 6
    Oj usch så jobbigt! Speciellt att inte veta måste vara otroligt stressande och påfrestande. Hoppas så att de snart hittar ett svar och att det är ngt som går att få bukt med snabbt.

    Hoppas ni kan få en trevlig midsommar mitt i all oro!

    /Anna
  13. Sanna+Sander03Leah05
    #7

    Nä men usch

    då, vad tråkigt och jobbigt att ni inte fick nåt svar ännu!
    Förstår att det måste kännas tungt att bara vänta och vänta...

    Men som du skriver, ni får försöka ta det lugnt ändå, inget blir ju bättre av att ni går omkring och stressar upp er...Försök tänka positivt.

    Många kramar
  14. 7
    Nä men usch då, vad tråkigt och jobbigt att ni inte fick nåt svar ännu!
    Förstår att det måste kännas tungt att bara vänta och vänta...

    Men som du skriver, ni får försöka ta det lugnt ändå, inget blir ju bättre av att ni går omkring och stressar upp er...Försök tänka positivt.

    Många kramar
  15. Medlem sedan
    Jan 1998
    #8

    Nämen

    Hoppas ni kan fira lite helg även om det bara kommer att vara en sak som kretsar i era huvuden. Många kramar från oss.
  16. 8
    Nämen Hoppas ni kan fira lite helg även om det bara kommer att vara en sak som kretsar i era huvuden. Många kramar från oss.
  17. Milla m M-04 & I -05
    #9

    Nej

    fy vad jobbigt med ännu mer väntan... men som du säger, försök ta det lungt tills ni får mer besked.

    Tänker jättemycket på er och skickar bamsekramar till lilla Sofia, dej och hela familjen!

    Håller såklart tummarna att ni får lugnande besked på tisdag!

    Trevlig midsommar!
  18. 9
    Nej fy vad jobbigt med ännu mer väntan... men som du säger, försök ta det lungt tills ni får mer besked.

    Tänker jättemycket på er och skickar bamsekramar till lilla Sofia, dej och hela familjen!

    Håller såklart tummarna att ni får lugnande besked på tisdag!

    Trevlig midsommar!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Ja

    vänta är jobbigt men idag känns det rätt bra i alla fall. Hon äter ju nästan ingenting och det är väl därför de vill sondmata henne. Sen om det beror på att hon har nåt fel i magen eller om hon bara är dålig på att äta är ju svårt att säga.
    Kram!
  20. 10
    Ja vänta är jobbigt men idag känns det rätt bra i alla fall. Hon äter ju nästan ingenting och det är väl därför de vill sondmata henne. Sen om det beror på att hon har nåt fel i magen eller om hon bara är dålig på att äta är ju svårt att säga.
    Kram!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    Nej

    sondmatning låter inte så kul men om det hjälper så kanske det inte vore så dumt. Idag åt hon lite lite fruktpuré och det är konstigt vad lite kan göra en glad ;)
    Kram!
  22. 11
    Nej sondmatning låter inte så kul men om det hjälper så kanske det inte vore så dumt. Idag åt hon lite lite fruktpuré och det är konstigt vad lite kan göra en glad ;)
    Kram!
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    Ja

    jobbigt som attan men man får väl vara glad att man har fått komma dit och att de gör allt för att hitta felet.
    Kram!
  24. 12
    Ja jobbigt som attan men man får väl vara glad att man har fått komma dit och att de gör allt för att hitta felet.
    Kram!
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    Tack!

    Ja igår fm var jag jätteledsen men sen har det vänt och just nu är jag helt positiv och tror verkligen att det kommer ordna sig :)
    Kram!
  26. 13
    Tack! Ja igår fm var jag jätteledsen men sen har det vänt och just nu är jag helt positiv och tror verkligen att det kommer ordna sig :)
    Kram!
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Ja

    vi har faktiskt haft en jättebra midsommar och idag verkar bli en fin dag också! Jobbigt att inte veta men jag hoppas att de hittar nåt snart.
    Kram!
  28. 14
    Ja vi har faktiskt haft en jättebra midsommar och idag verkar bli en fin dag också! Jobbigt att inte veta men jag hoppas att de hittar nåt snart.
    Kram!
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    Jätte...

    positiv är jag idag! Igår var deppdag på förmiddagen men nu känns det riktigt bra och jag är glad att vi har kommit till läkare som faktiskt tänker ta reda på vad som är fel!
    Kram!
  30. 15
    Jätte... positiv är jag idag! Igår var deppdag på förmiddagen men nu känns det riktigt bra och jag är glad att vi har kommit till läkare som faktiskt tänker ta reda på vad som är fel!
    Kram!
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16

    Ja

    helgen verkar bli riktigt bra!
    Kram!
  32. 16
    Ja helgen verkar bli riktigt bra!
    Kram!
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17

    Japp

    jobbigt men nu känns det rätt okej!
    Tisdag blir jobbig men hoppas att de hittar nåt.
    Kram!
  34. 17
    Japp jobbigt men nu känns det rätt okej!
    Tisdag blir jobbig men hoppas att de hittar nåt.
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18

    Usch!

    Inte kul att inte få svar och gå och oroa sig, förstår att det måste vara svårt ätt släppa oron, även om det inte finns mkt man kan göra innan nästa besök...

    Hoppas ni hade en så bra midsommar som möjligt!
    Kram
  36. 18
    Usch! Inte kul att inte få svar och gå och oroa sig, förstår att det måste vara svårt ätt släppa oron, även om det inte finns mkt man kan göra innan nästa besök...

    Hoppas ni hade en så bra midsommar som möjligt!
    Kram
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19

    Jobbigt

    Jag hann aldrig svara på ditt förra inlägg (skrikande barn...), men jag tänkte på Sofia. Jag ska fortsätt med det!

    *kram*
  38. 19
    Jobbigt Jag hann aldrig svara på ditt förra inlägg (skrikande barn...), men jag tänkte på Sofia. Jag ska fortsätt med det!

    *kram*

Liknande trådar

  1. osa och inga svar...
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 19:06
  2. Inga svar...???
    By Lite ledsen in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 00:52
  3. Inga svar...
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:54
  4. inga svar??!!
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 23:43
  5. Inga svar
    By anonym majan idag in forum _0505 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar