tvåbarnschocken...
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    tvåbarnschocken...

    ... har för oss varit helt underbar hittills. Klart att det går lite i vågor, men det är verkligen mysigt att ha två små guldklimpar. Jag känner hur energin återkommer för var dag som går och det är så härligt att vara hemma hela familjen. Jag ber min man påminna mig om hur jobbigt det är att vara gravid, för jag börjar redan drömma om fler barn. I juli skall jag vara själv med båda barnen och det är väl då den verkliga chocken sätter in. Hur är det för er andra? Hoppas ni myser!
  2. 1
    tvåbarnschocken... ... har för oss varit helt underbar hittills. Klart att det går lite i vågor, men det är verkligen mysigt att ha två små guldklimpar. Jag känner hur energin återkommer för var dag som går och det är så härligt att vara hemma hela familjen. Jag ber min man påminna mig om hur jobbigt det är att vara gravid, för jag börjar redan drömma om fler barn. I juli skall jag vara själv med båda barnen och det är väl då den verkliga chocken sätter in. Hur är det för er andra? Hoppas ni myser!
  3. A med 2, +10 dagar!!!
    #2

    Låter härligt!

    Myser gör jag väl inte - annat än med de två stora (3 år och 5½ år) barn jag har redan innan :-) Hoppas dock att jag snart har en liten att mysa med oxå. Låter som om ni har det jättemysigt! Själv har jag ju turen att få ha maken hemma till mitten av augusti eftersom han har sommarlov :-)
    Passa på att njuta!!!
  4. 2
    Låter härligt! Myser gör jag väl inte - annat än med de två stora (3 år och 5½ år) barn jag har redan innan :-) Hoppas dock att jag snart har en liten att mysa med oxå. Låter som om ni har det jättemysigt! Själv har jag ju turen att få ha maken hemma till mitten av augusti eftersom han har sommarlov :-)
    Passa på att njuta!!!
  5. Hanna m Henrik o Markus
    #3

    Förutom trotsutbrott från

    storebror (suck) så är det mysigt! Frågan är bara hur det blir att vara hemma själv med båda då den lille äter länge och den store inte vill vänta....
  6. 3
    Förutom trotsutbrott från storebror (suck) så är det mysigt! Frågan är bara hur det blir att vara hemma själv med båda då den lille äter länge och den store inte vill vänta....
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    så bra

    att ni skall vara hemma så länge allihop, är din man lärare? Det är ju så skönt att vara lediga tillsammans, speciellt denna första tiden som är så magisk. Själv bävar jag för juli när jag blir själv med båda. Hoppas på mycket besök då. Jag förstår att det måste vara drygt att plussa så länge som du gjort, men nu kan det ju inte dröja länge innan du har tre barn att mysa med :-)
  8. 4
    så bra att ni skall vara hemma så länge allihop, är din man lärare? Det är ju så skönt att vara lediga tillsammans, speciellt denna första tiden som är så magisk. Själv bävar jag för juli när jag blir själv med båda. Hoppas på mycket besök då. Jag förstår att det måste vara drygt att plussa så länge som du gjort, men nu kan det ju inte dröja länge innan du har tre barn att mysa med :-)
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    ja, trots...

    ... har vi en del av härhemma emellanåt också. Lite lättare att tackla när vi är båda hemma och än så länge får sova hyfsat. Jag bävar dock inför att vara ensam med båda, har också en långsamätare här. Inbillar mig att bärsjalen skall bli räddningen ... skall bara lära mig knyta den också... Har du lagt upp nån strategi? Tacksam för tips :-)
  10. 5
    ja, trots... ... har vi en del av härhemma emellanåt också. Lite lättare att tackla när vi är båda hemma och än så länge får sova hyfsat. Jag bävar dock inför att vara ensam med båda, har också en långsamätare här. Inbillar mig att bärsjalen skall bli räddningen ... skall bara lära mig knyta den också... Har du lagt upp nån strategi? Tacksam för tips :-)
  11. A med 2, +10 dagar!!!
    #6

    Förhoppningsvis

    dröjer det inte länge... men nu börjar tankarna gå mot om man ska behövas sättas igång denna gång? Har tid för bedömning på onsdag så det är ju inte så långt dit hur som helst...

    Japp, maken är lärare och eleverna slutade här 14/6, alltså på vårt bf-datum :-) Men bebisen fattade visst inte att det var fritt fram att komma redan då.
  12. 6
    Förhoppningsvis dröjer det inte länge... men nu börjar tankarna gå mot om man ska behövas sättas igång denna gång? Har tid för bedömning på onsdag så det är ju inte så långt dit hur som helst...

    Japp, maken är lärare och eleverna slutade här 14/6, alltså på vårt bf-datum :-) Men bebisen fattade visst inte att det var fritt fram att komma redan då.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7

    Åh vad bra...

    ...det låter! Härligt att höra!
    Jag har varit lite orolig måste jag säga, har en tvåochetthalvtåring som är energiskt och trotsig till tusen just nu, och mina krafter börjar tryta redan *innan* bebis kommer, då undrar man ju hur det blir sen...
    Grattis till din fina familj:O)
  14. 7
    Åh vad bra... ...det låter! Härligt att höra!
    Jag har varit lite orolig måste jag säga, har en tvåochetthalvtåring som är energiskt och trotsig till tusen just nu, och mina krafter börjar tryta redan *innan* bebis kommer, då undrar man ju hur det blir sen...
    Grattis till din fina familj:O)
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8

    tack!

    Vi var också lite oroliga innan agnes kom, men det har verkligen funkat jättebra med storasyrran. Dels är hon jätteglad för bebisen, dels har jag mycket mer energi nu än under graviditeten. Visst är här värsta trotsbråken emellanåt, men ännu mer mys med båda barnen. Det är så härligt att ha en bebis igen, precis när stora barnet börjar bli lite mer restriktiv med sina kramar :-) Jag hoppas dina värkar har gjort nytta och att du snart får mysa med din bebis också!
  16. 8
    tack! Vi var också lite oroliga innan agnes kom, men det har verkligen funkat jättebra med storasyrran. Dels är hon jätteglad för bebisen, dels har jag mycket mer energi nu än under graviditeten. Visst är här värsta trotsbråken emellanåt, men ännu mer mys med båda barnen. Det är så härligt att ha en bebis igen, precis när stora barnet börjar bli lite mer restriktiv med sina kramar :-) Jag hoppas dina värkar har gjort nytta och att du snart får mysa med din bebis också!

Liknande trådar

  1. Tvåbarnschocken!!!!!!!!!
    By Rutan o Ellys mamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 08:37
  2. Tvåbarnschocken - hur förbereda sig?
    By Helena med Lussan och bf 10/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar