Byte av sondnäring
Sond- & knappmatning
  1. kim17
    #1

    Byte av sondnäring

    Lilla Kim har nu bytat från Infatrini till Nutrini i komb. med Nutrini Energy. Finns det någon med detta på matsedeln? Lillkim är idag 16 mån och väger ca 8 kg. Har ganska mycket kräkproblem så vi har och gjöra.
  2. 1
    Byte av sondnäring Lilla Kim har nu bytat från Infatrini till Nutrini i komb. med Nutrini Energy. Finns det någon med detta på matsedeln? Lillkim är idag 16 mån och väger ca 8 kg. Har ganska mycket kräkproblem så vi har och gjöra.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    testat tidigare

    Min Liam har haft Infatrini. Vi provade med Nutrini o Nutrini energy men då kräktes han ännu mer. Först när vi fick ordning på ep\'n funkade Infatrini bra. Han gick från 7 kg till 10,5 på ett halvår.
    Nu har han nyligen gått över på Frebini Energy och Frebini Energy Fibre. Har gått upp 1 kg på en månad och väger nu 12,5 kg (2 år).
    Tydligen är proteinsammansättningen annorlunda i Frebini, vilket gör att många kräkbarn slutar kräkas när de får den.
    Liam har inte kräkts speciellt mycket de senaste 9 månaderna, men det blev ännu mindre med Frebini.
    Kolla med dietisten.
  4. 2
    testat tidigare Min Liam har haft Infatrini. Vi provade med Nutrini o Nutrini energy men då kräktes han ännu mer. Först när vi fick ordning på ep\'n funkade Infatrini bra. Han gick från 7 kg till 10,5 på ett halvår.
    Nu har han nyligen gått över på Frebini Energy och Frebini Energy Fibre. Har gått upp 1 kg på en månad och väger nu 12,5 kg (2 år).
    Tydligen är proteinsammansättningen annorlunda i Frebini, vilket gör att många kräkbarn slutar kräkas när de får den.
    Liam har inte kräkts speciellt mycket de senaste 9 månaderna, men det blev ännu mindre med Frebini.
    Kolla med dietisten.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Håller med Ulrica..

    Vi hade ett helvete tills vi bytte till Frebini. Väldigt många kräkbarn mår bättre efter byte till det märket.

    Upphör inte att förvånas över hur dålig koll dietister/läkare över landet har. Jag fick tjata om att vi skulle få testa Frebini efter att ha haft Nutrini i över ett år. Det tog 24 timmar så var kräkningarna över.

    Just Nutrini verkar många barn dessutom ha väldigt svårt med så mitt tips är att du ska be om att få byta med en gång.
  6. 3
    Håller med Ulrica.. Vi hade ett helvete tills vi bytte till Frebini. Väldigt många kräkbarn mår bättre efter byte till det märket.

    Upphör inte att förvånas över hur dålig koll dietister/läkare över landet har. Jag fick tjata om att vi skulle få testa Frebini efter att ha haft Nutrini i över ett år. Det tog 24 timmar så var kräkningarna över.

    Just Nutrini verkar många barn dessutom ha väldigt svårt med så mitt tips är att du ska be om att få byta med en gång.
  7. kim17
    #4

    Tack för alla svar

    Vi är ju inga supermänniskor, och sätter allt tillit till läkare och dietister. Ska ringa meddetsamma imorgon till dietisten. Återkommer med resultat. Ha en bra dag allihopa.
  8. 4
    Tack för alla svar Vi är ju inga supermänniskor, och sätter allt tillit till läkare och dietister. Ska ringa meddetsamma imorgon till dietisten. Återkommer med resultat. Ha en bra dag allihopa.

Liknande trådar

  1. Sondnäring på resan?
    By Lizz_83 in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 19:22
  2. Byte av kök.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 17:50
  3. byte pop?
    By Lättare-fia in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 15:24
  4. Sondnäring på dagis
    By allice in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 18:38
  5. Licens på sondnäring
    By k m E *E* & E in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar