IMORGON !!!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    IMORGON !!!

    Sitter här med ett fånleénde av både glädje,förväntan och nervositet på läpparna. Var på mitt sista besök på Spec idag. Fick träffa en läkare som jag har haft att göra med under hela grav och vi kommer _icke_ överens alls så jag var spänd redan när vi skakade hand. Hon propsade bestämt på att inte sätta igång mig förrns tidigast Söndag för att \"barnläkarna skulle flyga i taket\".
    Då började jag storgråta så sambon fick prata åt mig och förklara att vi faktiskt var där idag för att få en tid för igångsättning. DÅ först kollar hon i journalen och ser vad de andra läkarna skrivit. *muttrar HÖGT om ignoranta läkare*

    När hon såg att en läkare med högre rang än henne \"ok-stämplat\" från 36+0 rusade hon iväg till förlossningen för att boka ett rum - så imorgon blir jag trebarns-mamma ! =) IMORGON KOMMER HON UUUUT !

    Åååh som jag har våndats och längtat och nu är det ÄNTLIGEN dags! Förlorade ju vårat första gemensamma i ett sent missfall i höstas så den här lilla är verkligen vårat mirakel. :)

    Nu har jag tusen saker som jag känner att jag måste göra innan vi åker men kan inte få mig till att göra nåt alls. *skratt* Ska iaf iväg till posten med räkningar och annat nödvändigt ont, boka en tvätt tills ikväll så jag slipper tänka på det direkt när jag kommer hem MED bebis ;) och försöka få min pappa att köra till IKEA ikväll och handla de sista grejerna till sängen. =)

    Hoppas att ni andra mår bra med magar och bebisar så lovar jag att återkomma med förlossningsberättelse när vi är hemma och mår bra.
    Tack ALLA UNDERBARA härinne för allt stöd och alla roliga inlägg under den här graviditeten, vi är sååå bäst eller hur ?! ;)
  2. 1
    IMORGON !!! Sitter här med ett fånleénde av både glädje,förväntan och nervositet på läpparna. Var på mitt sista besök på Spec idag. Fick träffa en läkare som jag har haft att göra med under hela grav och vi kommer _icke_ överens alls så jag var spänd redan när vi skakade hand. Hon propsade bestämt på att inte sätta igång mig förrns tidigast Söndag för att \"barnläkarna skulle flyga i taket\".
    Då började jag storgråta så sambon fick prata åt mig och förklara att vi faktiskt var där idag för att få en tid för igångsättning. DÅ först kollar hon i journalen och ser vad de andra läkarna skrivit. *muttrar HÖGT om ignoranta läkare*

    När hon såg att en läkare med högre rang än henne \"ok-stämplat\" från 36+0 rusade hon iväg till förlossningen för att boka ett rum - så imorgon blir jag trebarns-mamma ! =) IMORGON KOMMER HON UUUUT !

    Åååh som jag har våndats och längtat och nu är det ÄNTLIGEN dags! Förlorade ju vårat första gemensamma i ett sent missfall i höstas så den här lilla är verkligen vårat mirakel. :)

    Nu har jag tusen saker som jag känner att jag måste göra innan vi åker men kan inte få mig till att göra nåt alls. *skratt* Ska iaf iväg till posten med räkningar och annat nödvändigt ont, boka en tvätt tills ikväll så jag slipper tänka på det direkt när jag kommer hem MED bebis ;) och försöka få min pappa att köra till IKEA ikväll och handla de sista grejerna till sängen. =)

    Hoppas att ni andra mår bra med magar och bebisar så lovar jag att återkomma med förlossningsberättelse när vi är hemma och mår bra.
    Tack ALLA UNDERBARA härinne för allt stöd och alla roliga inlägg under den här graviditeten, vi är sååå bäst eller hur ?! ;)
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Ååååh grattis :))

    Vad hääärligt!!
    Jobbigt att man ska behöva bli ledsen o protestera för att läkaren ska göra sitt jobb, men resultatet blev ju bra :)
    Lycka till i morgon!!!
  4. 2
    Ååååh grattis :)) Vad hääärligt!!
    Jobbigt att man ska behöva bli ledsen o protestera för att läkaren ska göra sitt jobb, men resultatet blev ju bra :)
    Lycka till i morgon!!!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Ååh, grattis gumman!!! =)

    va härligt! Lycka till imorrn och kram!
  6. 3
    Ååh, grattis gumman!!! =) va härligt! Lycka till imorrn och kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    Jaa men

    det blev ju som bestämt ändå, så jag ska väl inte morra för mkt ;) Tack för lyckönskningen. *kram*
  8. 4
    Jaa men det blev ju som bestämt ändå, så jag ska väl inte morra för mkt ;) Tack för lyckönskningen. *kram*
  9. KajsaKavat m T,P,L+BF24/7
    #5

    Härligt!!!

    Hoppas att förlossningen går jättebra imorgon!!

    Måste kännas så bra att få veta att imorgon kommer hon.... en annan går ju bara och vankar o undrar hela dagarna *LER*

    Stor kram och lycka till imorgon!!
    Ska tänka på er!
  10. 5
    Härligt!!! Hoppas att förlossningen går jättebra imorgon!!

    Måste kännas så bra att få veta att imorgon kommer hon.... en annan går ju bara och vankar o undrar hela dagarna *LER*

    Stor kram och lycka till imorgon!!
    Ska tänka på er!
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Åh...

    vad spännande! Stort lycka till och glöm inte att berätta ALLT sen! :)
  12. 6
    Åh... vad spännande! Stort lycka till och glöm inte att berätta ALLT sen! :)
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7

    Tack!

    Ja det känns bra men också väldigt konstigt. Liksom \"jaha nu behöver jag inte vänta på tecken för hon kommer ju ändå imorrn\" *ler*
  14. 7
    Tack! Ja det känns bra men också väldigt konstigt. Liksom \"jaha nu behöver jag inte vänta på tecken för hon kommer ju ändå imorrn\" *ler*
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Vad spännade

    Vad bra att det fixat sig till slut. Det måste kännas väldigt pirrigt just nu.
    Jag håller tummarna för dig och hoppas att allt ska gå bra imorgon. LYCKA TILL.

    Kram
  16. 8
    Vad spännade Vad bra att det fixat sig till slut. Det måste kännas väldigt pirrigt just nu.
    Jag håller tummarna för dig och hoppas att allt ska gå bra imorgon. LYCKA TILL.

    Kram
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9

    Tack tack!

    Hoppas du också har din hos dig snart, dagarna ramlar ju fort för dig nu ;) Kram
  18. 9
    Tack tack! Hoppas du också har din hos dig snart, dagarna ramlar ju fort för dig nu ;) Kram
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10

    Lovar!

    *sätter fingrarna i scout-tecken*

    Alla detaljer kommer så fort jag kan ;)
  20. 10
    Lovar! *sätter fingrarna i scout-tecken*

    Alla detaljer kommer så fort jag kan ;)
  21. Medlem sedan
    Nov 2005
    #11

    Tack!

    Ja det är väääldigt snurrigt i huvudet nu kan jag lova ;)
  22. 11
    Tack! Ja det är väääldigt snurrigt i huvudet nu kan jag lova ;)
  23. Medlem sedan
    Feb 2004
    #12

    Grattis!!!

    gud vad kul! skönt att det gick bra till slut och att ni fick en tid!
    lycka till imorgon nu!
    kram
  24. 12
    Grattis!!! gud vad kul! skönt att det gick bra till slut och att ni fick en tid!
    lycka till imorgon nu!
    kram
  25. Medlem sedan
    Nov 2005
    #13

    =)

    Tack så mkt !!
  26. 13
    =) Tack så mkt !!
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14

    Lycka till!!!!

    Vad mysigt att få snusa bebis så snart!
    Hur kommer det sig att du blir igångsatt så tidigt?
  28. 14
    Lycka till!!!! Vad mysigt att få snusa bebis så snart!
    Hur kommer det sig att du blir igångsatt så tidigt?
  29. Sofia v.39
    #15

    Åh va spännande!

    Är du jättenervös? Stort lycka till! Ser fram emot en lycklig berättalse när ni kommit hem! Vi tänker på dig imorgon!
  30. 15
    Åh va spännande! Är du jättenervös? Stort lycka till! Ser fram emot en lycklig berättalse när ni kommit hem! Vi tänker på dig imorgon!
  31. Medlem sedan
    Nov 2005
    #16

    För att

    förlossningen startade spontant för två veckor sen, men stannade av efter latensfasen. Sen dess har jag regelbundna värkar som inte \"ger ngt\" så det är på psykisk basis då jag mår fruktansvärt dåligt samt att min foglossning gör att jag är mer lr mindre orörlig.
  32. 16
    För att förlossningen startade spontant för två veckor sen, men stannade av efter latensfasen. Sen dess har jag regelbundna värkar som inte \"ger ngt\" så det är på psykisk basis då jag mår fruktansvärt dåligt samt att min foglossning gör att jag är mer lr mindre orörlig.
  33. Medlem sedan
    Nov 2005
    #17

    Det kan jag lova

    att jag är !! *skrattar* Är helt nipprig här hemma nu ;)
  34. 17
    Det kan jag lova att jag är !! *skrattar* Är helt nipprig här hemma nu ;)
  35. Medlem sedan
    Nov 2005
    #18

    Weee!

    Lycka till!!
  36. 18
    Weee! Lycka till!!
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19

    Ok.....

    då är det av samma skäl som jag blev igångsatt förra ggn, men här var de benhårda på att man ska gå tiden ut egentligen, så de gjorde ett ovanligt undantag för mig. Jobbigt var det, men skönt när det var över :-D
  38. 19
    Ok..... då är det av samma skäl som jag blev igångsatt förra ggn, men här var de benhårda på att man ska gå tiden ut egentligen, så de gjorde ett ovanligt undantag för mig. Jobbigt var det, men skönt när det var över :-D
  39. Medlem sedan
    Nov 2005
    #20

    Ja visst

    är det träligt när dem är så benhårda med sina regler. =/
  40. 20
    Ja visst är det träligt när dem är så benhårda med sina regler. =/
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bf imorgon!
    By soffre in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 13:42
  2. Imorgon ska jag äta...
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 21:46
  3. imorgon
    By melindaG in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 16:01
  4. Imorgon
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 05:08
  5. UL imorgon...
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 07:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar