Ännu en dag på sjukhuset
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Ännu en dag på sjukhuset

    Jaha nu har Sofia och jag tillbringat ytterligare 4 timmar på sjukhuset. Först gjordes UL på hennes mage och det såg bra ut, lever, njurar och lite annat smått och gott. Skönt att det i alla fall såg bra ut...

    Sen fick vi träffa en dietist som ville att vi skriver upp allt hon äter och vad hon äter. Sen ska vi fortfarande låta bli mjölkprodukter.

    Sen skulle de ta ännu mera blodprov och det blev en 45 minuter lång skrikorgie ;) Sofia gallskrek hela tiden och de provade sticka på många ställen innan de lyckades. Stackars lillskruttan.

    Sen fick vi träffa läkaren och hon sa väl i princip att de inte vet vad det är så de får kolla upp det mesta och sen utesluta. Så blodproven vi tog idag är bl a till för att kolla olika virussjukdomar.

    Ja ja vi ska tillbaka på tisdag för då ska alla provsvaren ha kommit så innan dess ska vi bara skriva upp allt hon äter och hålla tummarna att hon går upp i vikt.

    Kram och jättetack till alla som tänker på oss och håller tummarna!

    PS Sofias pappa sa ingenting om att vi skulle till sjukhuset i morse och när jag ringde när vi åkte därifrån kunde han inte ens svara i telefonen.... Det är tur att man kan skriva här i alla fall ;)
  2. 1
    Ännu en dag på sjukhuset Jaha nu har Sofia och jag tillbringat ytterligare 4 timmar på sjukhuset. Först gjordes UL på hennes mage och det såg bra ut, lever, njurar och lite annat smått och gott. Skönt att det i alla fall såg bra ut...

    Sen fick vi träffa en dietist som ville att vi skriver upp allt hon äter och vad hon äter. Sen ska vi fortfarande låta bli mjölkprodukter.

    Sen skulle de ta ännu mera blodprov och det blev en 45 minuter lång skrikorgie ;) Sofia gallskrek hela tiden och de provade sticka på många ställen innan de lyckades. Stackars lillskruttan.

    Sen fick vi träffa läkaren och hon sa väl i princip att de inte vet vad det är så de får kolla upp det mesta och sen utesluta. Så blodproven vi tog idag är bl a till för att kolla olika virussjukdomar.

    Ja ja vi ska tillbaka på tisdag för då ska alla provsvaren ha kommit så innan dess ska vi bara skriva upp allt hon äter och hålla tummarna att hon går upp i vikt.

    Kram och jättetack till alla som tänker på oss och håller tummarna!

    PS Sofias pappa sa ingenting om att vi skulle till sjukhuset i morse och när jag ringde när vi åkte därifrån kunde han inte ens svara i telefonen.... Det är tur att man kan skriva här i alla fall ;)
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Stackare

    vi får verkligen hoppas att allt är bra med Sofia! Måste kännas tungt att gå igenom detta ensam. Har du ingen annan? Oron måste kännas tung. Skriv på här inne, vi är här och lyssnar *kram*
  4. 2
    Stackare vi får verkligen hoppas att allt är bra med Sofia! Måste kännas tungt att gå igenom detta ensam. Har du ingen annan? Oron måste kännas tung. Skriv på här inne, vi är här och lyssnar *kram*
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    oj, läste kanske fel

    men bor du med Sofias pappa? Eller är han bara ointresserad.
  6. 3
    oj, läste kanske fel men bor du med Sofias pappa? Eller är han bara ointresserad.
  7. Mulle m Jesper 051029
    #4

    Vad jobbigt

    det låter och stackars lilla Sofia, inte kul att ta så många prover. Hoppas verkligen att ni snart får reda på vad det är. Och säg till pappan på skarpen , du ska inte behöva bära hela ansvaret och ängslan själv. Han måste visa att han oxå bryr sig för det antar jag att han gör.

    Stor kram på dig och krama Sofia ordentligt....
  8. 4
    Vad jobbigt det låter och stackars lilla Sofia, inte kul att ta så många prover. Hoppas verkligen att ni snart får reda på vad det är. Och säg till pappan på skarpen , du ska inte behöva bära hela ansvaret och ängslan själv. Han måste visa att han oxå bryr sig för det antar jag att han gör.

    Stor kram på dig och krama Sofia ordentligt....
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    En bit på väg, kanske?

    Hoppas att ni kommit en liten bit närmare svar på era frågor i alla fall, även om det har varit en jobbig dag. Krama om lillskruttan och hoppas verkligen att det vänder för er snart.
  10. 5
    En bit på väg, kanske? Hoppas att ni kommit en liten bit närmare svar på era frågor i alla fall, även om det har varit en jobbig dag. Krama om lillskruttan och hoppas verkligen att det vänder för er snart.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Tack!

    Jo jag bor ihop med Sofias pappa och han bryr sig också (även om jag inte alltid tycker det). \"Problemet\" är väl att han har ett annat liv, jobbet, där det är mycket och jag har \"bara\" Sofia och oron.
    Kram!
  12. 6
    Tack! Jo jag bor ihop med Sofias pappa och han bryr sig också (även om jag inte alltid tycker det). \"Problemet\" är väl att han har ett annat liv, jobbet, där det är mycket och jag har \"bara\" Sofia och oron.
    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Ja

    det är jobbigt! Men idag kändes det lite bättre. Läkaren frågade hur jag kände det och sånt och jag kände faktiskt att det känns rätt okej just nu. Sen är jag lite besviken på mannen att han inte bryr sig men som sagt, jag har ju bara Sofia och oron och han har ju ett jobb där det är mycket att göra också...
    Kram!
  14. 7
    Ja det är jobbigt! Men idag kändes det lite bättre. Läkaren frågade hur jag kände det och sånt och jag kände faktiskt att det känns rätt okej just nu. Sen är jag lite besviken på mannen att han inte bryr sig men som sagt, jag har ju bara Sofia och oron och han har ju ett jobb där det är mycket att göra också...
    Kram!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    fy så jobbigt

    ni har det.
    Hoppas att allt snart löser sig för er.
    Tänker på er.
    Kram
  16. 8
    fy så jobbigt ni har det.
    Hoppas att allt snart löser sig för er.
    Tänker på er.
    Kram
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Hoppas

    verkligen det! Jag är så trött på att oroa mig men nu känns det lite bättre i alla fall.
    Kram!
  18. 9
    Hoppas verkligen det! Jag är så trött på att oroa mig men nu känns det lite bättre i alla fall.
    Kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Tack!

    Ja det är jobbigt men idag känns det trots allt lite bättre.
    Kram!
  20. 10
    Tack! Ja det är jobbigt men idag känns det trots allt lite bättre.
    Kram!
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11

    Blää

    för sjukhus,....Men det är bra att dem finns. Förstår din oro. Vi låg ju på sjukhus i 9 veckor med Tuva, och man kan ju säga att man var orolig mest hela tiden, den där jobbiga klumpen i magen....

    Håller tummarna hårt hårt att det inte ska vara nåt allvarligt med lilla Sofia.

    KRAM!!
  22. 11
    Blää för sjukhus,....Men det är bra att dem finns. Förstår din oro. Vi låg ju på sjukhus i 9 veckor med Tuva, och man kan ju säga att man var orolig mest hela tiden, den där jobbiga klumpen i magen....

    Håller tummarna hårt hårt att det inte ska vara nåt allvarligt med lilla Sofia.

    KRAM!!
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12

    Stackars lilla Sofia


    .. och stackars dig med... det är verkligen hemskt och va bra att du skriver av dig här.
    Hoppas Sofia slipper fler obehagliga tester och man kommer fram snabbt till vad det är så hon blir bra!
    När jag åkte in på sjukhuset med min tjej när hon var några månader ringde jag med till pappan, han behagade sig inte komma till sjukhuset så där fick man sitta ensam men ett sjukt barn.
    Man vet inte vad man ska säga mer än - vilka skitstövlar.
  24. 12
    Stackars lilla Sofia
    .. och stackars dig med... det är verkligen hemskt och va bra att du skriver av dig här.
    Hoppas Sofia slipper fler obehagliga tester och man kommer fram snabbt till vad det är så hon blir bra!
    När jag åkte in på sjukhuset med min tjej när hon var några månader ringde jag med till pappan, han behagade sig inte komma till sjukhuset så där fick man sitta ensam men ett sjukt barn.
    Man vet inte vad man ska säga mer än - vilka skitstövlar.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13

    Stackars...

    ...Sofia! Fy vad jobbigt för henne med :-(

    Skönt iallafall att UL såg bra ut!

    Sänder lite \"virtuella\" styrkekramar!
  26. 13
    Stackars... ...Sofia! Fy vad jobbigt för henne med :-(

    Skönt iallafall att UL såg bra ut!

    Sänder lite \"virtuella\" styrkekramar!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14

    ojdå,

    jobbigt med alla prover - skulle det ju stå såklart
  28. 14
    ojdå, jobbigt med alla prover - skulle det ju stå såklart
  29. Sanna+Sander03Leah05
    #15

    Usch då

    vad jobbigt det låter med skrikorgien...har tänkt på er idag, men det är ju en klen tröst för er som måste gå igenom detta.

    många kramar till dej och Sofia!
  30. 15
    Usch då vad jobbigt det låter med skrikorgien...har tänkt på er idag, men det är ju en klen tröst för er som måste gå igenom detta.

    många kramar till dej och Sofia!
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    uscha..

    stackars Sofia.. hoppas ni får reda på va de är snart..

    kram på dej Sofia!
  32. 16
    uscha.. stackars Sofia.. hoppas ni får reda på va de är snart..

    kram på dej Sofia!
  33. Medlem sedan
    Jul 2005
    #17

    kanske ett typiskt

    manligt sätt att hantera problem:) Försök prata med honom just när du känner mindre oro och försök få honom att förstå. Han behöver ju egentligen bara vara där och lyssna på dig.
  34. 17
    kanske ett typiskt manligt sätt att hantera problem:) Försök prata med honom just när du känner mindre oro och försök få honom att förstå. Han behöver ju egentligen bara vara där och lyssna på dig.
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    Inte roligt!

    Inte roligt för Sofia det här.Hoppas att ni snart får reda på vad det är.
    Håller bägge tummarna för er!
  36. 18
    Inte roligt! Inte roligt för Sofia det här.Hoppas att ni snart får reda på vad det är.
    Håller bägge tummarna för er!
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19

    :(

    stackars lilla skruttan. Inte kul att bli stucken överallt. Hoppas de hittar snart vad det är!!!!
  38. 19
    :( stackars lilla skruttan. Inte kul att bli stucken överallt. Hoppas de hittar snart vad det är!!!!
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    Åhhh...

    Skönt att alla organ såg ut som dom skall i alla fall. Hoppas verkligen inte dom hittar nåt större fel och att det \"bara\" skulle vara typ mjölkallergi. För det går att leva utan mjölk...även om det är svårt :) *kram*
  40. 20
    Åhhh... Skönt att alla organ såg ut som dom skall i alla fall. Hoppas verkligen inte dom hittar nåt större fel och att det \"bara\" skulle vara typ mjölkallergi. För det går att leva utan mjölk...även om det är svårt :) *kram*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sjukhuset
    By gluttgirl in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 21:21
  2. Vi var på sjukhuset
    By -Cecilia- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 21:05
  3. Sjukhuset för 84:e ggn
    By Mamma A med lilla C in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 15:45
  4. Ännu en dag på sjukhuset
    By The Perny in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 08:50
  5. Sjukhuset.
    By fleece in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar