Myggmedel?
Gravidsnack
  1. Pilan
    #1

    Myggmedel?

    Får alltid massor med myggbett och använder därför myggmedel. Fick dock höra att det kanske inte är så bra att använda när man är gravid, stämmer det?
  2. 1
    Myggmedel? Får alltid massor med myggbett och använder därför myggmedel. Fick dock höra att det kanske inte är så bra att använda när man är gravid, stämmer det?
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Hmm

    Jag skulle nog inte smörja direkt på huden utan i såna fall utanpå kläderna där det behövs. Typ nere vid byxbenen och kring handlederna kanske.

    Följande hittade jag på Kemikalieinspektionens hemsida:

    Kan jag använda myggmedel om jag är gravid?

    Svar:
    Med den kunskap vi har idag om de verksamma ämnen som igår i myggmedel ser Kemikalieinspektionen (KemI) inte någon anledning till att varna gravida från att använda dem.

    KemI bedömer att medlen är säkra att använda även för gravida förutsatt att de används och doseras enligt bruksanvisningen.
  4. 2
    Hmm Jag skulle nog inte smörja direkt på huden utan i såna fall utanpå kläderna där det behövs. Typ nere vid byxbenen och kring handlederna kanske.

    Följande hittade jag på Kemikalieinspektionens hemsida:

    Kan jag använda myggmedel om jag är gravid?

    Svar:
    Med den kunskap vi har idag om de verksamma ämnen som igår i myggmedel ser Kemikalieinspektionen (KemI) inte någon anledning till att varna gravida från att använda dem.

    KemI bedömer att medlen är säkra att använda även för gravida förutsatt att de används och doseras enligt bruksanvisningen.
  5. Pilan
    #3

    1000 tack...

    ...för hjälpen!
  6. 3
    1000 tack... ...för hjälpen!

Liknande trådar

  1. Solskydd och myggmedel
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 17:25
  2. Myggmedel
    By jennyomans in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 18:46
  3. Myggmedel OT
    By lizza5 in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 17:40
  4. myggmedel?
    By Ulrika med Samuel in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 13:41
  5. Myggmedel för barn
    By Pr in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar