Änglamamma
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Änglamamma

    Änglamamma, detta väldigt vackra men ack så sorgliga ord. Det är jag... Jag ÄR en änglamamma. Varför det blev så vet jag inte, men idag, imorgon alla dagar i resten av mitt liv så kommer jag vara just en änglamamma. Det känns så konstigt att tänka så... det bevisar liksom att detta är verkligheten, det är ingen dröm. Ibland känns det så, som om våran vackra Theodor bara varit den dröm... ändå har det bara gått två år. Att vara en änglamamma, det gör mig stolt och ledsen på samma gång. Jag ÄR faktiskt en änglamamma.... Det är beviset på att min Theodor har funnits!!!
  2. 1
    Änglamamma Änglamamma, detta väldigt vackra men ack så sorgliga ord. Det är jag... Jag ÄR en änglamamma. Varför det blev så vet jag inte, men idag, imorgon alla dagar i resten av mitt liv så kommer jag vara just en änglamamma. Det känns så konstigt att tänka så... det bevisar liksom att detta är verkligheten, det är ingen dröm. Ibland känns det så, som om våran vackra Theodor bara varit den dröm... ändå har det bara gått två år. Att vara en änglamamma, det gör mig stolt och ledsen på samma gång. Jag ÄR faktiskt en änglamamma.... Det är beviset på att min Theodor har funnits!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    *kramar om*

    Alla styrkekramar jag har skickar jag.
    Är lite tom på fler ord just nu, men jag tänker på dig och din familj.
  4. 2
    *kramar om* Alla styrkekramar jag har skickar jag.
    Är lite tom på fler ord just nu, men jag tänker på dig och din familj.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Märkligt ord

    \"Änglamamma\". Jag kan inte alls identifiera mig med det. Jag är en Hugo-mamma. Kanske är det skillnad när barnet lämnar efter att bara ha \"landat\" på jorden ett kort tag för att \"flyga vidare\". Det blir så \"änglalikt\" på något sätt, som om det var en uppenbarelse som man nästan inte kan tro på. Hände det? Det liv som vi levde med Hugo kändes så långt på något sätt och han är för mig ingen liten ängel. Jag kan inte se honom som det. Missförstå mig nu inte. Jag tycker det är vackert och sorgligt med Änglamamma, men Hugo lämnade så stort avtryck med just sitt liv och hans liv känns helt separererat från hans död. Han var ju inte en liten söt bebis utan en stor, busig skruttunge. Vet inte hur jag ska förklara utan att någon tror att jag menar att han är förmer än de små som dött nyfödda. Det är inte alls så. Bara att känslan/tankarna kring döden kanske blir annorlunda? Inte mer eller mindre, bara på ett annat vis? Eller?
  6. 3
    Märkligt ord \"Änglamamma\". Jag kan inte alls identifiera mig med det. Jag är en Hugo-mamma. Kanske är det skillnad när barnet lämnar efter att bara ha \"landat\" på jorden ett kort tag för att \"flyga vidare\". Det blir så \"änglalikt\" på något sätt, som om det var en uppenbarelse som man nästan inte kan tro på. Hände det? Det liv som vi levde med Hugo kändes så långt på något sätt och han är för mig ingen liten ängel. Jag kan inte se honom som det. Missförstå mig nu inte. Jag tycker det är vackert och sorgligt med Änglamamma, men Hugo lämnade så stort avtryck med just sitt liv och hans liv känns helt separererat från hans död. Han var ju inte en liten söt bebis utan en stor, busig skruttunge. Vet inte hur jag ska förklara utan att någon tror att jag menar att han är förmer än de små som dött nyfödda. Det är inte alls så. Bara att känslan/tankarna kring döden kanske blir annorlunda? Inte mer eller mindre, bara på ett annat vis? Eller?
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Änglamamma käns fel för mig...

    ... för en del kankse ett barn som dör som riktigt litet, kanske innan det ens fötts blir just det, en liten ängel? Jag har aldrig tänkt så och aldrig känt så, jag är mamma till Anna, och till Saga och till Tella. Och de är mina döttrar, jag älskar den lika mycket och till stor del på samma sätt, jag känner dem bättre än jag känner mig själv och de är en väldigt stor del av den jag är, så som jag tror att jag är en del av vilka de är, vi hör ihop, vi är en familj, och tanken på att vara en änglamamma blir väldigt konstig för mig.
    Som om jag skulle plocka ut Tella ur familjen och vara en särskild sorts mamma till henne? Det går inte ihop alla för mig.
    Får höra det rätt ofta, att Tella är en ängel, men för mig är hon inte det, för mig är hon Tella, min lillskrutt. Att hon sedan är död, att hon dog innan hon ens var en halvtimme gammal, det är något annat, det har inte med mitt moderskap att göra, har inte med hennes roll som min dotter att göra, det är något helt annat. Och också det som käns så väldigt, väldigt svårt, att hon är död.

    Men ordet är vakert, och för andra mammor stämmer det säkert,det är ju vad vi själv lägger in i det, och kankse fins här massor av mammor som känner just som jag men som tycker att änglamamma är ett ord som passar dem.
    Men själva grundtanken, att vi är föräldrar till barn som inte fins här längre, den har vi nog alla, och den är jobbig, speciellt detta med att det varar för evigt, att vi alltid kommer att ha för få barn hos oss, det är så svårt.
  8. 4
    Änglamamma käns fel för mig... ... för en del kankse ett barn som dör som riktigt litet, kanske innan det ens fötts blir just det, en liten ängel? Jag har aldrig tänkt så och aldrig känt så, jag är mamma till Anna, och till Saga och till Tella. Och de är mina döttrar, jag älskar den lika mycket och till stor del på samma sätt, jag känner dem bättre än jag känner mig själv och de är en väldigt stor del av den jag är, så som jag tror att jag är en del av vilka de är, vi hör ihop, vi är en familj, och tanken på att vara en änglamamma blir väldigt konstig för mig.
    Som om jag skulle plocka ut Tella ur familjen och vara en särskild sorts mamma till henne? Det går inte ihop alla för mig.
    Får höra det rätt ofta, att Tella är en ängel, men för mig är hon inte det, för mig är hon Tella, min lillskrutt. Att hon sedan är död, att hon dog innan hon ens var en halvtimme gammal, det är något annat, det har inte med mitt moderskap att göra, har inte med hennes roll som min dotter att göra, det är något helt annat. Och också det som käns så väldigt, väldigt svårt, att hon är död.

    Men ordet är vakert, och för andra mammor stämmer det säkert,det är ju vad vi själv lägger in i det, och kankse fins här massor av mammor som känner just som jag men som tycker att änglamamma är ett ord som passar dem.
    Men själva grundtanken, att vi är föräldrar till barn som inte fins här längre, den har vi nog alla, och den är jobbig, speciellt detta med att det varar för evigt, att vi alltid kommer att ha för få barn hos oss, det är så svårt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Oj, skulle ju vara

    under Lindas inlägg... fast när jag läser Mias blir det rätt ändå, är lite samma sak jag menar, tror jag.
  10. 5
    Oj, skulle ju vara under Lindas inlägg... fast när jag läser Mias blir det rätt ändå, är lite samma sak jag menar, tror jag.
  11. Cissi & Isak f/d -03
    #6

    Änglamamma här också

    Känner precis som dig i det du skriver. Hade nästan kunnat varit jag som skrev det där. Och när jag läser era andra inlägg så måste jag säga att jag är en Isak-mamma också. För Isak är mitt barn - lika mycket älskad som dom andra små tottarna. Jag pratar om Isak lika mycket och han finns med överallt i vår familj. Men han är vår lilla ängel och därav är jag även änglamamma.
  12. 6
    Änglamamma här också Känner precis som dig i det du skriver. Hade nästan kunnat varit jag som skrev det där. Och när jag läser era andra inlägg så måste jag säga att jag är en Isak-mamma också. För Isak är mitt barn - lika mycket älskad som dom andra små tottarna. Jag pratar om Isak lika mycket och han finns med överallt i vår familj. Men han är vår lilla ängel och därav är jag även änglamamma.
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7

    änglamamma

    är för mig osynlig mamma. men så vackert ord.. ingen som ser att jag är mamma liksom. =( Det gör mig ont. Å så säger dom som är mammor (jordmammor) att det inte är några som ser att dom är mammor. Då får man förklara: jo det gör man ju om du tar med ditt barn på stan tex så ser dom ju att DU är mamma. Men jag kan aldrig ta med mitt barn på stan eller till affärn. =( Dom fattar liksom inte skillnaden. =(
    Änglamamma äär nog det vackraste ordet som finns tror jag. en änglamor.. kraaam
  14. 7
    änglamamma är för mig osynlig mamma. men så vackert ord.. ingen som ser att jag är mamma liksom. =( Det gör mig ont. Å så säger dom som är mammor (jordmammor) att det inte är några som ser att dom är mammor. Då får man förklara: jo det gör man ju om du tar med ditt barn på stan tex så ser dom ju att DU är mamma. Men jag kan aldrig ta med mitt barn på stan eller till affärn. =( Dom fattar liksom inte skillnaden. =(
    Änglamamma äär nog det vackraste ordet som finns tror jag. en änglamor.. kraaam

Liknande trådar

  1. Änglamamma
    By tattoofreak in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 12:20
  2. När blir man en änglamamma?
    By anonymt namn in forum Änglabarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 18:54
  3. Anna - änglamamma
    By Leelo in forum Värme & medkänsla
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 16:30
  4. Anna - änglamamma!
    By Beckis m 2 in forum Värme & medkänsla
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 16:24
  5. Anna-änglamamma!!
    By Alyssa m Adie & Kian in forum Värme & medkänsla
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar