Laktosfri vaniljkräm?
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Laktosfri vaniljkräm?

    Laktosfri vaniljkräm, finns det att köpa? Jag ska ha den som tårtfyllning så färdigblandad sås funkar inte. Marsán-såsen, innehåller pulvret mjölk?

  2. 1
    Laktosfri vaniljkräm? Laktosfri vaniljkräm, finns det att köpa? Jag ska ha den som tårtfyllning så färdigblandad sås funkar inte. Marsán-såsen, innehåller pulvret mjölk?

  3. ulrica
    #2

    kok

    marsán finns ju, innehåller inte mjölk, koka på solhavre, rismjölk etc
  4. 2
    kok marsán finns ju, innehåller inte mjölk, koka på solhavre, rismjölk etc
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Ja, tack för det!

    Killen är laktosintolerant så laktosfri mjölk blir bra. Så nu ska jag få till en laktos- och glutenfri tårta formad som en orm till min glutenallergiska dotters 3-årsdag. Och jag som aldrig bakat en tårta i hela mitt liv, wish me luck :-D.
  6. 3
    Ja, tack för det! Killen är laktosintolerant så laktosfri mjölk blir bra. Så nu ska jag få till en laktos- och glutenfri tårta formad som en orm till min glutenallergiska dotters 3-årsdag. Och jag som aldrig bakat en tårta i hela mitt liv, wish me luck :-D.
  7. Anna
    #4

    Det finns färdigt sås

    oatly harfärdig vanlijsås=jättegod i tårtor
  8. 4
    Det finns färdigt sås oatly harfärdig vanlijsås=jättegod i tårtor
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Är den inte för lös då? *imt*

    -
  10. 5
    Är den inte för lös då? *imt* -
  11. Anna
    #6

    Den är mera lös än hård:)

    fast jag tycker det går bra att ha den som fyllning
  12. 6
    Den är mera lös än hård:) fast jag tycker det går bra att ha den som fyllning
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    vanligt marsanpulver+laktosfrimjölk

    Jag är laktosintolerant och jag brukar använda vanligt marsanpulver (Ekströms kanske...) + laktosfri mjölk.

    Jag har för mig att det är något med mjölk i marsanpulvret, minns inte vad -men kanske mjölkprotein. Det är i.a.f. något som jag bedömt att jag kan äta, trots att jag är mycket laktoskänslig.

    Men läs på förpackningarna... Mjölkprotein och gräddarom ska vara ok när man är laktosintolerant. (Men inte vasslepulver eller mjölkpulver; litet beroende på mängder och hur känslig man är i.o.f.s.)
  14. 7
    vanligt marsanpulver+laktosfrimjölk Jag är laktosintolerant och jag brukar använda vanligt marsanpulver (Ekströms kanske...) + laktosfri mjölk.

    Jag har för mig att det är något med mjölk i marsanpulvret, minns inte vad -men kanske mjölkprotein. Det är i.a.f. något som jag bedömt att jag kan äta, trots att jag är mycket laktoskänslig.

    Men läs på förpackningarna... Mjölkprotein och gräddarom ska vara ok när man är laktosintolerant. (Men inte vasslepulver eller mjölkpulver; litet beroende på mängder och hur känslig man är i.o.f.s.)
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8

    Prova att

    blanda i marsanpulver i den vispade vaniljsåsen/vispen. Då blir den fastare i konsistensen, och jag har aldrig fått några klagomål på smakblandningen.
    Lycka till!
  16. 8
    Prova att blanda i marsanpulver i den vispade vaniljsåsen/vispen. Då blir den fastare i konsistensen, och jag har aldrig fått några klagomål på smakblandningen.
    Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    TACK! *imt*

    -
  18. 9
    TACK! *imt* -

Liknande trådar

  1. Spä vaniljkräm?
    By Li-- in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 12:14
  2. Sockerbulle med vaniljkräm
    By camlind in forum _0907 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 18:42
  3. Vaniljkräm
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 06:07
  4. Vaniljkräm
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 13:51
  5. Vaniljkräm
    By Maria på Roosevelt Island in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 02:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar