Oliver har blivit storebror
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Oliver har blivit storebror

    I måndags föddes Lucas - som är en kopia av Oliver när han var bebis :-)! Allt gick hur bra som helst, vi hann vara på förlossningen 2 timmar innan Lucas föddes. Det var liiiite lättare att föda en bebis med huvudet före än Oliver som ville vara annorlunda och komma i säte!!

    Vi kom hem igår och har bara myst i sängen/soffan sen dess... Oliver är så kär i sin lillebror! Vill pussa, krama och ligga brevid. Helst ska Lucas sova i hans säng och äta hans välling... Hoppas det håller i sig och han inte blir allför hårdhänt och trotsig!!

    Stor kram
  2. 1
    Oliver har blivit storebror I måndags föddes Lucas - som är en kopia av Oliver när han var bebis :-)! Allt gick hur bra som helst, vi hann vara på förlossningen 2 timmar innan Lucas föddes. Det var liiiite lättare att föda en bebis med huvudet före än Oliver som ville vara annorlunda och komma i säte!!

    Vi kom hem igår och har bara myst i sängen/soffan sen dess... Oliver är så kär i sin lillebror! Vill pussa, krama och ligga brevid. Helst ska Lucas sova i hans säng och äta hans välling... Hoppas det håller i sig och han inte blir allför hårdhänt och trotsig!!

    Stor kram
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    GRATTIS!!!

    Och vad skönt att läsa att storebror tagit det bra hittils. Är ju lite orolig för hur Milla kommer att reagera så jag behöver läsa hur bra det kan gå.
    Vad mysigt att sitta i soffan och bara gosa! Gissa om jag längtar? ;-)
    Jättegrattis till lillebror!!!
  4. 2
    GRATTIS!!! Och vad skönt att läsa att storebror tagit det bra hittils. Är ju lite orolig för hur Milla kommer att reagera så jag behöver läsa hur bra det kan gå.
    Vad mysigt att sitta i soffan och bara gosa! Gissa om jag längtar? ;-)
    Jättegrattis till lillebror!!!
  5. evaOregon
    #3

    Vad härligt!

    Stort GRATTIS till Lucas! Vilket fint namn!!!!
  6. 3
    Vad härligt! Stort GRATTIS till Lucas! Vilket fint namn!!!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Grattis!!!!

    Åhh, det låter jättemysigt!
    Skönt att förlossningen gick bra.

    Jag kan förstå att Oliver är förtjust, vem är inte det i en liten bebis?
  8. 4
    Grattis!!!! Åhh, det låter jättemysigt!
    Skönt att förlossningen gick bra.

    Jag kan förstå att Oliver är förtjust, vem är inte det i en liten bebis?
  9. specialk m Tyra
    #5

    GRATTIS!!!

    Så skoj! å mysigt... Vilken tur att Oliver redan älskar sin bebis! Tyra har börjat efterfråga en egen (\"Pappa köpa bebis\") så vi kanske ska börja jobba...

    Stor kram och ha det gott i soffan :o)
  10. 5
    GRATTIS!!! Så skoj! å mysigt... Vilken tur att Oliver redan älskar sin bebis! Tyra har börjat efterfråga en egen (\"Pappa köpa bebis\") så vi kanske ska börja jobba...

    Stor kram och ha det gott i soffan :o)
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    åhhh Grattis!!!

    Va härligt att allt gick bra, jag tänkte på dig runt ditt BF och tjuvkikade på ankomst juni att du hade fått värkar.
    Inte ett dugg avis är jag..... NOT!!! =)
    Jag längtar ihjäl mig just nu, har bara 10 dagar kvar till BF så vi får se.

    Njut nu av din lille bebis.
    KRAM
  12. 6
    åhhh Grattis!!! Va härligt att allt gick bra, jag tänkte på dig runt ditt BF och tjuvkikade på ankomst juni att du hade fått värkar.
    Inte ett dugg avis är jag..... NOT!!! =)
    Jag längtar ihjäl mig just nu, har bara 10 dagar kvar till BF så vi får se.

    Njut nu av din lille bebis.
    KRAM
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Gratulerar!

    Låter underbart!
  14. 7
    Gratulerar! Låter underbart!
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Stort GRATTIS!

    Oj, vad kul! GRATTIS till er alla fyra!
    Skönt att höra att Oliver gillar Lucas (vilket fint . Du får skriva mer och berätta när du har tid och ork!
    Många kramar!
  16. 8
    Stort GRATTIS! Oj, vad kul! GRATTIS till er alla fyra!
    Skönt att höra att Oliver gillar Lucas (vilket fint . Du får skriva mer och berätta när du har tid och ork!
    Många kramar!
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Grattis!!!

    Har ju redan grattat inne på din ankomstgrupp, men det skadar ju inte med ett till.

    Kul att de är så lika, Oliver och Lucas, undrar om de kommer fortsätta vara lika? Och vad roligt att Oliver är så förtjust i lillebror.

    Är ganska så avundsjuk nu ska du veta. Sitter här med magen i vädret och får göra det några veckor till.

    Stort grattis till hela familjen!!!

    Kram
  18. 9
    Grattis!!! Har ju redan grattat inne på din ankomstgrupp, men det skadar ju inte med ett till.

    Kul att de är så lika, Oliver och Lucas, undrar om de kommer fortsätta vara lika? Och vad roligt att Oliver är så förtjust i lillebror.

    Är ganska så avundsjuk nu ska du veta. Sitter här med magen i vädret och får göra det några veckor till.

    Stort grattis till hela familjen!!!

    Kram
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Jättegrattis!!

    Va mysigt att Oliver är så förtjust i lillebror :)

    Åker ni till Gotland så snart som möjligt nu eller?

    Kram från hela familjen :)
  20. 10
    Jättegrattis!! Va mysigt att Oliver är så förtjust i lillebror :)

    Åker ni till Gotland så snart som möjligt nu eller?

    Kram från hela familjen :)
  21. Kasja med Hugo +Hoppsan
    #11

    Stort Grattis!!

    Vad härligt med en liten bror till Oliver! Och skönt att förlossningen gick så bra:)

    Längtar själv enormt efter vår lilla Hoppsan som är beräknad till slutet av juli. Här är det dock omvänt, denna bebbe tycks gilla alla möjliga lägen; tvär, säte och ibland huvud. Börjar bli lite nervig...

    Stor grattiskram och njut av dina killar nu!
  22. 11
    Stort Grattis!! Vad härligt med en liten bror till Oliver! Och skönt att förlossningen gick så bra:)

    Längtar själv enormt efter vår lilla Hoppsan som är beräknad till slutet av juli. Här är det dock omvänt, denna bebbe tycks gilla alla möjliga lägen; tvär, säte och ibland huvud. Börjar bli lite nervig...

    Stor grattiskram och njut av dina killar nu!
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12

    Tack!

    Förstår att du längtar :-)! Kram och hoppas du snart får träffa din bebis!
  24. 12
    Tack! Förstår att du längtar :-)! Kram och hoppas du snart får träffa din bebis!
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13

    Visst är det

    Tack för grattis! Vi var länge oense om namn, jag ville ha Lucas... och mannen gav med sig till slut!
  26. 13
    Visst är det Tack för grattis! Vi var länge oense om namn, jag ville ha Lucas... och mannen gav med sig till slut!
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Tack

    för grattis!
    Kram
  28. 14
    Tack för grattis!
    Kram
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15

    Klart ni ska

    börja på bebisverkstan ;-)! Det är sååå mysigt!

  30. 15
    Klart ni ska börja på bebisverkstan ;-)! Det är sååå mysigt!

  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16

    jätte grattis!

    härligt med en liten ny familjemedlem.
  32. 16
    jätte grattis! härligt med en liten ny familjemedlem.
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17

    Det är ju snart!

    Tack för grattis! 10 dagar kvar, det är ju ingenting!! (fast jag tyckte det kändes som hundra år när man väntar...)
    Kram
  34. 17
    Det är ju snart! Tack för grattis! 10 dagar kvar, det är ju ingenting!! (fast jag tyckte det kändes som hundra år när man väntar...)
    Kram
  35. Medlem sedan
    Jun 2002
    #18

    Tack

    för grattis! Det är Underbart :-)
  36. 18
    Tack för grattis! Det är Underbart :-)
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19

    Tack

    Ska skriva förlossningsberättelse när jag har tid... Fast det är inte så mkt att skriva. Det gick väldans fort!
    Kram
  38. 19
    Tack Ska skriva förlossningsberättelse när jag har tid... Fast det är inte så mkt att skriva. Det gick väldans fort!
    Kram
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20

    Tacktack

    Tack för grattis både här och på juni-06! Förstår att du är avis... Varje dag med mage känns som 10 jämfört med en dag med bebis. Tiden går så fort och jag kan inte riktigt greppa att vi redan haft honom i tre dagar!

    Stor kram och hoppas du får träffa din bebis snart oxå!! Och sen måste vi ses och bebisfika i höst :-)!

    Vad har du för mailadress som du läser när du är hemma? Jag finns på min vanliga jobb-mail.
  40. 20
    Tacktack Tack för grattis både här och på juni-06! Förstår att du är avis... Varje dag med mage känns som 10 jämfört med en dag med bebis. Tiden går så fort och jag kan inte riktigt greppa att vi redan haft honom i tre dagar!

    Stor kram och hoppas du får träffa din bebis snart oxå!! Och sen måste vi ses och bebisfika i höst :-)!

    Vad har du för mailadress som du läser när du är hemma? Jag finns på min vanliga jobb-mail.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Oliver har blivit storebror
    By tl-67 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 14:41
  2. Oliver har blivit storebror!
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 22:16
  3. Oliver har blivit storebror!
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 21:52
  4. Oliver ska bli storebror
    By imported_Myra in forum _0405 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 21:18
  5. Oliver har blivit storebror!!
    By Cia & nyblivna storebror Oliver in forum _02 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 08:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar