Bland favoriterna igen... *suckar*
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Bland favoriterna igen... *suckar*

    Ja, det är bara att inse att jag måste lägga ViktSnack bland favoriterna igen. För 8 dagar sen föddes vår dotter, och kroppen är inte som jag vill ha den nu efter graviditeten, lindrigt uttryckt.

    Endel känner säkert igen mig, för er andra kan jag dra en snabb presentation: 25 år, numer tvåbarnsmor, veteriärstundent (ett halvår till), bor lantligt söder om Sthlm, har gått ner 15 kg två gånger (gått upp dem därmellan).

    Hur mycket jag behöver gå ner nu orkar jag inte fundera på än, jag börjar nu och tar ett kilo i sänder. Jag kommer nog att köra med mitt gamla VV-material, men jag undrar bara hur många points jag ska lägga till för helamning? Minns jag fel, eller är det 10?

    Oh well, ni kommer att se mig här endel nu, för nu tusan ska kroppen bli fit igen! :-)
  2. 1
    Bland favoriterna igen... *suckar* Ja, det är bara att inse att jag måste lägga ViktSnack bland favoriterna igen. För 8 dagar sen föddes vår dotter, och kroppen är inte som jag vill ha den nu efter graviditeten, lindrigt uttryckt.

    Endel känner säkert igen mig, för er andra kan jag dra en snabb presentation: 25 år, numer tvåbarnsmor, veteriärstundent (ett halvår till), bor lantligt söder om Sthlm, har gått ner 15 kg två gånger (gått upp dem därmellan).

    Hur mycket jag behöver gå ner nu orkar jag inte fundera på än, jag börjar nu och tar ett kilo i sänder. Jag kommer nog att köra med mitt gamla VV-material, men jag undrar bara hur många points jag ska lägga till för helamning? Minns jag fel, eller är det 10?

    Oh well, ni kommer att se mig här endel nu, för nu tusan ska kroppen bli fit igen! :-)
  3. Sanna med Paula & Simon
    #2

    10 extra

    för helamning och ta de lugnt i början du har ju nyss fått barn. Grattis till dottern.
  4. 2
    10 extra för helamning och ta de lugnt i början du har ju nyss fått barn. Grattis till dottern.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Tack...

    ...för svaret och för gratulationen! :-)

    Ja, någon hårdbantning blir det ju inte att tala om precis, men om jag minns rätt så behövde kroppen bara lite extra hjälp och så rann kilona rätt lätt av under amningen. Hoppas det är så nu också, åtminstone i början...
  6. 3
    Tack... ...för svaret och för gratulationen! :-)

    Ja, någon hårdbantning blir det ju inte att tala om precis, men om jag minns rätt så behövde kroppen bara lite extra hjälp och så rann kilona rätt lätt av under amningen. Hoppas det är så nu också, åtminstone i början...
  7. Anonym
    #4

    Stort grattis...

    till dottern!!

    Har också bestämt mig för att kroppen ska bli fit igen! :-) Efter ett komplicerat kejsarsnitt förra sommaren har jag inte kunnat komma igång med träningen ordentligt förrän nu.

    Har kanske 6-7 kg kvar och kör nu med VV. Vad jag känner till, så är det 10 points som du ska lägga till vid helamning!

    Lycka till!
  8. 4
    Stort grattis... till dottern!!

    Har också bestämt mig för att kroppen ska bli fit igen! :-) Efter ett komplicerat kejsarsnitt förra sommaren har jag inte kunnat komma igång med träningen ordentligt förrän nu.

    Har kanske 6-7 kg kvar och kör nu med VV. Vad jag känner till, så är det 10 points som du ska lägga till vid helamning!

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Tack! :-)

    Träning känns rätt avlägset här just nu, min rygg pajjade helt under graviditeten, så nu i början får jag nöja mig med promenader i snigeltakt.

    Lycka till med dina sista kilon! :-)
  10. 5
    Tack! :-) Träning känns rätt avlägset här just nu, min rygg pajjade helt under graviditeten, så nu i början får jag nöja mig med promenader i snigeltakt.

    Lycka till med dina sista kilon! :-)
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6

    Grattis till dottern...

    ...och välkommen hit.

    Som dom sa tidigare här ta det lungt i början, även om det är svårt, jagvet hur det känns.
  12. 6
    Grattis till dottern... ...och välkommen hit.

    Som dom sa tidigare här ta det lungt i början, även om det är svårt, jagvet hur det känns.
  13. Sanna med Paula & Simon
    #7

    Önskar dig all

    lycka till och detta kommer du fixa. Kul att få se mer av dig härinne. Har sätt dig mycket på andra snack men minns inte viilka ( amningshormoner )
  14. 7
    Önskar dig all lycka till och detta kommer du fixa. Kul att få se mer av dig härinne. Har sätt dig mycket på andra snack men minns inte viilka ( amningshormoner )
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Grattis till dottern!

    Vilket vackert namn!!! Kul att ha dig här igen:)
  16. 8
    Grattis till dottern! Vilket vackert namn!!! Kul att ha dig här igen:)
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    Hejhej!

    Jag känner igen dig från Hus&hem-snacket :) Hoppas ni fortfarande trivs i nya huset, vi fick våra fönster i dag så det känns som ett stort steg framåt.
    Lycka till med viktminskningen nu!
  18. 9
    Hejhej! Jag känner igen dig från Hus&hem-snacket :) Hoppas ni fortfarande trivs i nya huset, vi fick våra fönster i dag så det känns som ett stort steg framåt.
    Lycka till med viktminskningen nu!
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    och så glömde jag

    GRATTIS till lilla Juni förstås!
  20. 10
    och så glömde jag GRATTIS till lilla Juni förstås!
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    Grattis och VÄLKOMMEN tillbaka!!

    Jag var inne i ank 0606 och läste förlossningsberättelser, gör det ibland i aktuell grupp, och såg då att någon berättat att du fått en flicka - så jag skvallrade faktiskt här inne :o) !! Grattis till tjejen med jättefint namn!!

    Inte så kul att välkomna tillbaka hit, men du har ju verkligen en anledning till att kroppen är lite som den vill... du har ju TILLVERKAT ett barn!! Med amning och oss här inne kommer det att gå som en dans :o) !!

    Lycka till!!
  22. 11
    Grattis och VÄLKOMMEN tillbaka!! Jag var inne i ank 0606 och läste förlossningsberättelser, gör det ibland i aktuell grupp, och såg då att någon berättat att du fått en flicka - så jag skvallrade faktiskt här inne :o) !! Grattis till tjejen med jättefint namn!!

    Inte så kul att välkomna tillbaka hit, men du har ju verkligen en anledning till att kroppen är lite som den vill... du har ju TILLVERKAT ett barn!! Med amning och oss här inne kommer det att gå som en dans :o) !!

    Lycka till!!
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    Tack!

    För gratulation och välkomnande!

    Min lust att ta tag i vikten är eg inte så stor, men jag måste, så risken att det blir för snabb nedgång är nog inte så stor. ;-)
  24. 12
    Tack! För gratulation och välkomnande!

    Min lust att ta tag i vikten är eg inte så stor, men jag måste, så risken att det blir för snabb nedgång är nog inte så stor. ;-)
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13

    Tack!!

    Kul att se dig igen, Sweetie! Hur har det gått för dig? :-)
  26. 13
    Tack!! Kul att se dig igen, Sweetie! Hur har det gått för dig? :-)
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14

    Vi trivs toppen!

    Varje dag är som en dröm, vi älskar vårt hus, området och grannarna. Det kunde inte ha blivit bättre. :-)

    Tack för lyckönskningen!
  28. 14
    Vi trivs toppen! Varje dag är som en dröm, vi älskar vårt hus, området och grannarna. Det kunde inte ha blivit bättre. :-)

    Tack för lyckönskningen!
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15

    Hej Sabina!! :-)

    Kul att se dig igen! :-)

    Nej, egentligen är det inte alls kul att vara tillbaka här. Men jag får trösta mig med att det är ett av AFF:s trevligaste snack. :-)
  30. 15
    Hej Sabina!! :-) Kul att se dig igen! :-)

    Nej, egentligen är det inte alls kul att vara tillbaka här. Men jag får trösta mig med att det är ett av AFF:s trevligaste snack. :-)
  31. bullen71
    #16

    grattis

    till bebbe och välkommen tillbaka. Lycka till med vikten,,,ta det lungt bara när du har en sån liten att sköta (men det vet du nog redan *ler*).
    Åsa.
  32. 16
    grattis till bebbe och välkommen tillbaka. Lycka till med vikten,,,ta det lungt bara när du har en sån liten att sköta (men det vet du nog redan *ler*).
    Åsa.
  33. Marie VV -5,7 av 15,3 kg
    #17

    Grattis till flickan

    och välkommen tillbaka!
  34. 17
    Grattis till flickan och välkommen tillbaka!
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    Välkommen hit & grattis till...

    den nya familjemedlemmen. Känner igen ditt nick från vinterbarn 02/03 då jag har en son som är född feb-03. Jag fick en tjej jan-05 och nu kämpar jag med de sista kilona...
    Du gör helt rätt som tar ett kilo i taget:o)

    Kram V
  36. 18
    Välkommen hit & grattis till... den nya familjemedlemmen. Känner igen ditt nick från vinterbarn 02/03 då jag har en son som är född feb-03. Jag fick en tjej jan-05 och nu kämpar jag med de sista kilona...
    Du gör helt rätt som tar ett kilo i taget:o)

    Kram V
  37. Moonbeam
    #19

    Grattis igen till Juni!

    Och välkommen tillbaka! Nu är jag också här, Moonbeam känner du igen mig som, eller Christine-gift med indian :o)
    Kämpar i motvind mot 15-16 kg...
  38. 19
    Grattis igen till Juni! Och välkommen tillbaka! Nu är jag också här, Moonbeam känner du igen mig som, eller Christine-gift med indian :o)
    Kämpar i motvind mot 15-16 kg...
  39. Molly
    #20

    välkommen

    och grattis till din lilla tjej (vicket underbart namn -Juni)
  40. 20
    välkommen och grattis till din lilla tjej (vicket underbart namn -Juni)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag igen då....*suckar*
    By agohiw in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 09:45
  2. Nu börjar favoriterna igen
    By Pia m J-99 o S-03 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 15:46
  3. Nykomling bland favoriterna..
    By -Emla- in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar