Nu har lillebror kommit!
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Nu har lillebror kommit!

    Ja, han har hunnit bli en hel vecka gammal!!!

    Det var lite jobbigt när jag var på BB eftersom jag var snittad kunde jag ju inte åka hem direkt men jag stannade bara två dygn sen åkte jag hem! Emma blev lite ledsen och ville ju att jag och lillebror skulle komma hem! När hon var hemma ville hon till mig på sjukhuset och när hon kom dit så ville hon bara åka hem. Såååå söt hon är mot lillebror, det är en mycket stolt storasyster som vi har här hemma nu! Lucas är också stolt men mest för att lillebror faktist har en snopp vilket han berättar för ALLA *S*

    Det finns lite bilder på http://www.familjeliv.se/hem/mammapuh/galleri.php?cur_album=Standard

    Jag kommer lägga in en bild till på Emma och lillebror idag som är helt underbar!

    Nikki
  2. 1
    Nu har lillebror kommit! Ja, han har hunnit bli en hel vecka gammal!!!

    Det var lite jobbigt när jag var på BB eftersom jag var snittad kunde jag ju inte åka hem direkt men jag stannade bara två dygn sen åkte jag hem! Emma blev lite ledsen och ville ju att jag och lillebror skulle komma hem! När hon var hemma ville hon till mig på sjukhuset och när hon kom dit så ville hon bara åka hem. Såååå söt hon är mot lillebror, det är en mycket stolt storasyster som vi har här hemma nu! Lucas är också stolt men mest för att lillebror faktist har en snopp vilket han berättar för ALLA *S*

    Det finns lite bilder på http://www.familjeliv.se/hem/mammapuh/galleri.php?cur_album=Standard

    Jag kommer lägga in en bild till på Emma och lillebror idag som är helt underbar!

    Nikki
  3. Flisan
    #2

    Grattis!

    Visst är det ett mirakel varje gång! När vi fick vår lillasyster så inbillade jag mig att hon var blind, etc. Idag är jag så otroligt tacksam och faschinerad av att allt fungerar utan träning (jämför med storasyster som vi jobbat så med). Alla med icke funktionshindrade barn borde veta hur tacksamma dom skall vara för att det bara fungerar! Vad kul att höra att Emma \"gillar läget\". Hon är väl i rätt ålder också för att uppskatta ett mindre syskon.
  4. 2
    Grattis! Visst är det ett mirakel varje gång! När vi fick vår lillasyster så inbillade jag mig att hon var blind, etc. Idag är jag så otroligt tacksam och faschinerad av att allt fungerar utan träning (jämför med storasyster som vi jobbat så med). Alla med icke funktionshindrade barn borde veta hur tacksamma dom skall vara för att det bara fungerar! Vad kul att höra att Emma \"gillar läget\". Hon är väl i rätt ålder också för att uppskatta ett mindre syskon.
  5. Anna med Malva
    #3

    Grattis!

    Hej och grattis!

    Nu ska du också få se hur det är med tre barn!!
    Har lilleman fått något namn ännu?

    Kram från Anna
  6. 3
    Grattis! Hej och grattis!

    Nu ska du också få se hur det är med tre barn!!
    Har lilleman fått något namn ännu?

    Kram från Anna
  7. Prissan & Baby D
    #4

    Grattis!

    Grattis till bebisen!!

    Vilka fina bilder, och vilka goa och välklädda barn. En fröjd att se på.
  8. 4
    Grattis! Grattis till bebisen!!

    Vilka fina bilder, och vilka goa och välklädda barn. En fröjd att se på.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Hej!

    Tack för grattis! Detta är vårt tredje barn och allt känns så lugnt! När vi fick Lucas var allt upp o ner och jag letade fel på honom hela tiden för inte kunde väl vi få en \"vanlig\" unge? ch vår Lucas var ganska krävande kanske för att han kände min oro? Nu känns det tryggt och skönt och vår bebis känns lugn precis som hans mamma!!!! Han är så söt att jag bara vill gråta av lycka! Hur kunde vi än en gång få den finaste bebisen av alla? *S*

    nikki
  10. 5
    Hej! Tack för grattis! Detta är vårt tredje barn och allt känns så lugnt! När vi fick Lucas var allt upp o ner och jag letade fel på honom hela tiden för inte kunde väl vi få en \"vanlig\" unge? ch vår Lucas var ganska krävande kanske för att han kände min oro? Nu känns det tryggt och skönt och vår bebis känns lugn precis som hans mamma!!!! Han är så söt att jag bara vill gråta av lycka! Hur kunde vi än en gång få den finaste bebisen av alla? *S*

    nikki
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Tack!

    Ja det kommer väl en dag då man vaknar upp men just nu är jag högt över öronen förälskad i denna nya lilla killen! Han känns så lugn och sprider ett lugn till mig som är härligt men jag blir trött av att vara så avslappnad!!!!!! Lillen har inget namn än, det står mellan Alfons, Elias och Noah!

    kram

    Nikki
  12. 6
    Tack! Ja det kommer väl en dag då man vaknar upp men just nu är jag högt över öronen förälskad i denna nya lilla killen! Han känns så lugn och sprider ett lugn till mig som är härligt men jag blir trött av att vara så avslappnad!!!!!! Lillen har inget namn än, det står mellan Alfons, Elias och Noah!

    kram

    Nikki
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    GRATTIS

    Har tänkt på dig!
    Vad roligt och sååå sööööt.
    Och dom andra barnen är helt underbara.
    Måste få fråga. Är det någon som ser att Emma har DS? Jag ser det absolut inte.
    Hoppas du inte tar illa vid dig (och ingen annan heller men min Linnéa syns det att hon har DS).
    /Lena
  14. 7
    GRATTIS Har tänkt på dig!
    Vad roligt och sååå sööööt.
    Och dom andra barnen är helt underbara.
    Måste få fråga. Är det någon som ser att Emma har DS? Jag ser det absolut inte.
    Hoppas du inte tar illa vid dig (och ingen annan heller men min Linnéa syns det att hon har DS).
    /Lena
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8

    STORT GRATTIS

    Vilken härlig sommar ni har framför er!
  16. 8
    STORT GRATTIS Vilken härlig sommar ni har framför er!
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9

    Grattis

    två dygn? Är inte det lite lite när man är snittad?
    Ska kolla på bilderna strax.

    Ha det gott!
  18. 9
    Grattis två dygn? Är inte det lite lite när man är snittad?
    Ska kolla på bilderna strax.

    Ha det gott!
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Grattis

    två dygn? Är inte det lite lite när man är snittad?
    Ska kolla på bilderna strax.

    Ha det gott!
  20. 10
    Grattis två dygn? Är inte det lite lite när man är snittad?
    Ska kolla på bilderna strax.

    Ha det gott!
  21. Lotta
    #11

    Grattis!

    Åh, grattis till nya lilla lillebror! Underbart att Emma och Lucas redan är så fästa vid honom, perfekt timing också mitt i sommaren! Har ni bestämt något namn ännu? Ha det så skönt i sommar med alla tre små barnen!
  22. 11
    Grattis! Åh, grattis till nya lilla lillebror! Underbart att Emma och Lucas redan är så fästa vid honom, perfekt timing också mitt i sommaren! Har ni bestämt något namn ännu? Ha det så skönt i sommar med alla tre små barnen!
  23. Medlem sedan
    Mar 1999
    #12

    Grattis!!

    Vilka underbara kort på dina barn!
    Kan man få lite info om vikt, längd och sån´t där jag är nyfiken på.

    Vad skönt att det känns så lugnt i början och hoppas det fortsätter i samma takt.

    Känner igen känslan du hade vid Lucas nedkomst. Så kände jag då 3:an damp ner. Vi hade ju \"en vanlig\" tjej innan, men tankarna for ordentligt vid våran 3:a.
    Så gu´ va skönt för dig att kunna slappna av!
    Njut av nykomlingen å gosa mycket från mig

    Kram
  24. 12
    Grattis!! Vilka underbara kort på dina barn!
    Kan man få lite info om vikt, längd och sån´t där jag är nyfiken på.

    Vad skönt att det känns så lugnt i början och hoppas det fortsätter i samma takt.

    Känner igen känslan du hade vid Lucas nedkomst. Så kände jag då 3:an damp ner. Vi hade ju \"en vanlig\" tjej innan, men tankarna for ordentligt vid våran 3:a.
    Så gu´ va skönt för dig att kunna slappna av!
    Njut av nykomlingen å gosa mycket från mig

    Kram
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Grattis Nikki!

    Vad roligt att allt gick bra. Härligt att vara storfamilj!
    Glad sommar!
    Sara
  26. 13
    Grattis Nikki! Vad roligt att allt gick bra. Härligt att vara storfamilj!
    Glad sommar!
    Sara
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Tackar *stolt* *S* *imt*

    Z
  28. 14
    Tackar *stolt* *S* *imt* Z
  29. Medlem sedan
    Dec 1999
    #15

    Tack!

    För att du tänkt på mig det värmer *S*

    Jodå jag tror nog folk ser att Emma har Downs syndrom men endel blir nog tveksamma! Hon har ju dragen men inte så jätteutpräglade eller hur man ska säga. Jag tror det är hennes välformade näsa som gör att dragen blir mindre tydliga, ibland är det bra med en mamma som har en JÄTTEGIGANTISK näsa *S* Mindre kul för mig då *S*

    Nikki
  30. 15
    Tack! För att du tänkt på mig det värmer *S*

    Jodå jag tror nog folk ser att Emma har Downs syndrom men endel blir nog tveksamma! Hon har ju dragen men inte så jätteutpräglade eller hur man ska säga. Jag tror det är hennes välformade näsa som gör att dragen blir mindre tydliga, ibland är det bra med en mamma som har en JÄTTEGIGANTISK näsa *S* Mindre kul för mig då *S*

    Nikki
  31. Medlem sedan
    Dec 1999
    #16

    Tack!

    Japp en härlig sommar med skrik och bebisbajs *S* Nääää jag skojar bara! Ska vara skönt att vara hemma hela familjen i 7 veckor och hinna hitta våra nya platser i familjen och njuta av vår nya familjemedlem!

    Nikki
  32. 16
    Tack! Japp en härlig sommar med skrik och bebisbajs *S* Nääää jag skojar bara! Ska vara skönt att vara hemma hela familjen i 7 veckor och hinna hitta våra nya platser i familjen och njuta av vår nya familjemedlem!

    Nikki
  33. Medlem sedan
    Mar 2006
    #17

    Va kul! Grattis!

    Ta hand om er!
  34. 17
    Va kul! Grattis! Ta hand om er!
  35. Medlem sedan
    Dec 1999
    #18

    Tack!

    Jo man måste väl stanna minst två dygn oftast fler men jag ville hem och mådde bra! Men det blev lite omständigheter vid snittet då jag skulle varit vaken men fick en allergisk reaktion på något läkemedel och det kändes som jag inte fick luft och jag fick panik! Så de ville söva mig eller skjuta på snittet! Till slut sa jag till dem att söva mig! Jag vaknade dock jättefort och mådde jättebra! Ingen på uppvaket kunde tro att jag varit sövd så pigg jag var! Och lilleman fick jag till mig efter en timme!

    Ha det så bra, hoppas ni får en trevlig sommar!

    Nikki
  36. 18
    Tack! Jo man måste väl stanna minst två dygn oftast fler men jag ville hem och mådde bra! Men det blev lite omständigheter vid snittet då jag skulle varit vaken men fick en allergisk reaktion på något läkemedel och det kändes som jag inte fick luft och jag fick panik! Så de ville söva mig eller skjuta på snittet! Till slut sa jag till dem att söva mig! Jag vaknade dock jättefort och mådde jättebra! Ingen på uppvaket kunde tro att jag varit sövd så pigg jag var! Och lilleman fick jag till mig efter en timme!

    Ha det så bra, hoppas ni får en trevlig sommar!

    Nikki
  37. Medlem sedan
    Dec 1999
    #19

    Tack!

    Ja härligt med en sommarbebis och långledighet hela familjen!!!!! Vi kan inte bestämma oss för vad lillen ska heta! Alfons, Elias eller Noah är de namn som vi funderar mest på!

    Trevlig sommar!

    Nikki
  38. 19
    Tack! Ja härligt med en sommarbebis och långledighet hela familjen!!!!! Vi kan inte bestämma oss för vad lillen ska heta! Alfons, Elias eller Noah är de namn som vi funderar mest på!

    Trevlig sommar!

    Nikki
  39. Medlem sedan
    Mar 2004
    #20

    Hej igen

    När jag gjorde mitt snitt som då var ett urakutsnitt (eller vad det kan heta) så vaknade jag när dom rullade ut mig från operationsrummet och jag fattade ju först inte vad som hade hänt och när jag fattade det så ville jag inte till något uppvak men jag kom dit i alla fall. Jag beordrade dom som jobbade där att jag skulle sitta mer i sängen och sen drack jag tre koppar te allt för att inte somna igen. I papperena som jag fick hem sedan om förlossningen står det ungefär: Patienten ovanligt pigg och drack HELA tre koppar te med socker.
    Jag fick komma till tjejerna efter ca 2 timmar (fans ingen som kunde ta mig till neo tidigare) och då var klockan ca 1 på natten. Sen var jag upp 07:00 och duschade med rollator som stöd och fick sedan åka rullstol till tjejerna som jag på vägen tillbaka till mitt rum använde som stöd när jag gick.
    Tror att man får massor av krafter när man fött barn och man skiter (förlåt uttrycket) i om man har ont eller inte (men jag hade inge komplikationer heller).
  40. 20
    Hej igen När jag gjorde mitt snitt som då var ett urakutsnitt (eller vad det kan heta) så vaknade jag när dom rullade ut mig från operationsrummet och jag fattade ju först inte vad som hade hänt och när jag fattade det så ville jag inte till något uppvak men jag kom dit i alla fall. Jag beordrade dom som jobbade där att jag skulle sitta mer i sängen och sen drack jag tre koppar te allt för att inte somna igen. I papperena som jag fick hem sedan om förlossningen står det ungefär: Patienten ovanligt pigg och drack HELA tre koppar te med socker.
    Jag fick komma till tjejerna efter ca 2 timmar (fans ingen som kunde ta mig till neo tidigare) och då var klockan ca 1 på natten. Sen var jag upp 07:00 och duschade med rollator som stöd och fick sedan åka rullstol till tjejerna som jag på vägen tillbaka till mitt rum använde som stöd när jag gick.
    Tror att man får massor av krafter när man fött barn och man skiter (förlåt uttrycket) i om man har ont eller inte (men jag hade inge komplikationer heller).
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lillebror har kommit!
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 17:14
  2. Lillebror har kommit!
    By Lilla A in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 00:02
  3. en lillebror har kommit
    By skvallerkompis in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 13:39
  4. Lillebror har kommit!
    By Flingan in forum _01 Vårbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 18:07
  5. Lillebror kommit
    By _Afrodite_ in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 23:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar