Vad betyder ospecificerad...?
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Vad betyder ospecificerad...?

    Har en 2årig son som har hydrocefalus, i hans läkarintyg för vårdbidraget står det under diagnoser: Ospecificerad Hydrocefalus. Vad menar hon med ospec?? Någon som vet? Kram
  2. 1
    Vad betyder ospecificerad...? Har en 2årig son som har hydrocefalus, i hans läkarintyg för vårdbidraget står det under diagnoser: Ospecificerad Hydrocefalus. Vad menar hon med ospec?? Någon som vet? Kram
  3. Alex m trillingar
    #2

    Vet inte riktigt (+fråga)

    I Caspers journal står det som diagnos: Posthemorragisk hydrocefalus (= efter en blödning i hjärnan, antar jag). Så jag tänker på ifall det är så att ni upptäckte HC:n senare och inte vet helt säkert hur den uppkommit? Detta är bara rena chansningar.
    Ta upp det nästa gång du pratar med läkaren och be honom/henne förklara vad det betyder. Jag ställer alltid en massa frågor och vår läkare svarar gärna på allihop (säger han i alla fall :)).

    Sen har jag en fråga ifall det är OK? Har er son några skador/handikapp pga sin HC? Tänkte på att ni sökte VB. Vi ska också söka VB, men pga andra orsaker/sjukdomar. Hoppas att det inte gör något att jag frågar...
  4. 2
    Vet inte riktigt (+fråga) I Caspers journal står det som diagnos: Posthemorragisk hydrocefalus (= efter en blödning i hjärnan, antar jag). Så jag tänker på ifall det är så att ni upptäckte HC:n senare och inte vet helt säkert hur den uppkommit? Detta är bara rena chansningar.
    Ta upp det nästa gång du pratar med läkaren och be honom/henne förklara vad det betyder. Jag ställer alltid en massa frågor och vår läkare svarar gärna på allihop (säger han i alla fall :)).

    Sen har jag en fråga ifall det är OK? Har er son några skador/handikapp pga sin HC? Tänkte på att ni sökte VB. Vi ska också söka VB, men pga andra orsaker/sjukdomar. Hoppas att det inte gör något att jag frågar...
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3

    Tack

    Tack för svaret. SKa till läkaren imorrn ska fråga henne då. Dom upptäckte HC:n efter hans hjärnblödning...hmm.

    Helt ok, bara fråga på!:) Love har andra handikapp/sjukdomar oxå. Det mesta pga hjärnblödningen. Han har andningsapneer och använder CPAP på nätterna, epilepsi, sen grovmotoriskt, talsvårigheter (använder tecken som stöd), inf.känslig..
    Så han har ganska mycket mer svårigheter än själva HCn. Vi har fått 3/4 vb för honom. Lycka till med din vb ansökan. Fråga gärna mer om du undrar! Kram
  6. 3
    Tack Tack för svaret. SKa till läkaren imorrn ska fråga henne då. Dom upptäckte HC:n efter hans hjärnblödning...hmm.

    Helt ok, bara fråga på!:) Love har andra handikapp/sjukdomar oxå. Det mesta pga hjärnblödningen. Han har andningsapneer och använder CPAP på nätterna, epilepsi, sen grovmotoriskt, talsvårigheter (använder tecken som stöd), inf.känslig..
    Så han har ganska mycket mer svårigheter än själva HCn. Vi har fått 3/4 vb för honom. Lycka till med din vb ansökan. Fråga gärna mer om du undrar! Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    I vårt fall

    betyder det att man inte vet vad Tims kongnitiva hydrocefalus beror på, dvs man har inte funnit orsaken

  8. 4
    I vårt fall betyder det att man inte vet vad Tims kongnitiva hydrocefalus beror på, dvs man har inte funnit orsaken

Liknande trådar

  1. Vad betyder
    By Krångla in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 23:31
  2. Vad betyder
    By Hjul in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 13:20
  3. Vad betyder ett _G_
    By Pling-70 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 15:05
  4. Vad betyder det här?
    By Mimis in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 13:13
  5. vad betyder det här?
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 17:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar