Enkät!
_0307 Julibarn
  1. Nina m Lukas03+Linnea05
    #1

    Enkät!

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    3 Ditt barns favoritlekar?
    4 Favoritprogram/dvd?
    5 Sånger barnet gillar?
    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
  2. 1
    Enkät! 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    3 Ditt barns favoritlekar?
    4 Favoritprogram/dvd?
    5 Sånger barnet gillar?
    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
  3. Nina m Lukas03+Linnea05
    #2

    svarar själv

    1 kalas nästa vecka, han ska få \"walking bike\", playmobils riddarborg, riddarsköld
    2 Han älskar sina smålegon, sitt sjörövarskepp, Legos stora flygplan m alla tillbehör
    3¨Han gillar tafattlekar, spela fotboll,hoppa studsmatta, simma
    4 Emil samt disneychannel
    5 sånger om sjörövare, spöken
    6 har ingen ro till sånt, men gillar böcker, särskilt om Emil
  4. 2
    svarar själv 1 kalas nästa vecka, han ska få \"walking bike\", playmobils riddarborg, riddarsköld
    2 Han älskar sina smålegon, sitt sjörövarskepp, Legos stora flygplan m alla tillbehör
    3¨Han gillar tafattlekar, spela fotboll,hoppa studsmatta, simma
    4 Emil samt disneychannel
    5 sånger om sjörövare, spöken
    6 har ingen ro till sånt, men gillar böcker, särskilt om Emil
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Siv svarar om David

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    --- Har inte den blekaste aning... men han är ju \"sist ut\" i denna grupp (fyller 13 augusti) så jag räknar med massor av tips härifrån *ler*

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    --- Just nu är bebisdockan och leksaksspisen det bästa. Hna lagar mest mat åt bebisen ...

    3 Ditt barns favoritlekar?
    --- Matlagning just nu. Annars är ju \"klara,färdiga,spriiiing\" jättekul, och på lekplatser regerar ruchkanan.

    4 Favoritprogram/dvd?
    --- Fem myror är fler än fyra elefanter börjar konkurrera ut Nalle Puh...

    5 Sånger barnet gillar?
    --- Det mesta faktiskt.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    --- Måla är jättekul, men pussel o pyssel har han inte riktigt tålamod med. Om det inte handlar om småpussel som han fixar på 5 minuter...
  6. 3
    Siv svarar om David 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    --- Har inte den blekaste aning... men han är ju \"sist ut\" i denna grupp (fyller 13 augusti) så jag räknar med massor av tips härifrån *ler*

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    --- Just nu är bebisdockan och leksaksspisen det bästa. Hna lagar mest mat åt bebisen ...

    3 Ditt barns favoritlekar?
    --- Matlagning just nu. Annars är ju \"klara,färdiga,spriiiing\" jättekul, och på lekplatser regerar ruchkanan.

    4 Favoritprogram/dvd?
    --- Fem myror är fler än fyra elefanter börjar konkurrera ut Nalle Puh...

    5 Sånger barnet gillar?
    --- Det mesta faktiskt.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    --- Måla är jättekul, men pussel o pyssel har han inte riktigt tålamod med. Om det inte handlar om småpussel som han fixar på 5 minuter...
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Om Tove

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    ---Ja, eftersom hon har mycket efter syrran, så blir det mycket \"krafs\", hon får en liten docka, en barbiedocka som har en bebis i magen som man kan plocka ut(hon är helt fascinerad av det), ett memospel, böcker, kläder, en väska, play-dohgrejer, prinsessklänning. Det är vad jag vet, allt är inte från oss.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    ---Hennes favorit är hennes blåa docka, som heter just \"blåa-dockan\".

    3 Ditt barns favoritlekar?
    ---Rollekar

    4 Favoritprogram/dvd?
    ---Inget sånt som hon är speciellt fäst vid. Har inte ron att sitta still och titta.

    5 Sånger barnet gillar?
    ---Det sjungs VÄLDIGT mycket just nu, \"Jag vill röra på min kropp\", \"bäbä vita lamm\", \"Oa hela natten\" (fast barnversion från dagis), en massa låtar kommer från dagis.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    ---Ja, måla och rita gillar hon. Pussla och pyssla har hon dåligt tålamod med.
  8. 4
    Om Tove 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    ---Ja, eftersom hon har mycket efter syrran, så blir det mycket \"krafs\", hon får en liten docka, en barbiedocka som har en bebis i magen som man kan plocka ut(hon är helt fascinerad av det), ett memospel, böcker, kläder, en väska, play-dohgrejer, prinsessklänning. Det är vad jag vet, allt är inte från oss.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    ---Hennes favorit är hennes blåa docka, som heter just \"blåa-dockan\".

    3 Ditt barns favoritlekar?
    ---Rollekar

    4 Favoritprogram/dvd?
    ---Inget sånt som hon är speciellt fäst vid. Har inte ron att sitta still och titta.

    5 Sånger barnet gillar?
    ---Det sjungs VÄLDIGT mycket just nu, \"Jag vill röra på min kropp\", \"bäbä vita lamm\", \"Oa hela natten\" (fast barnversion från dagis), en massa låtar kommer från dagis.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    ---Ja, måla och rita gillar hon. Pussla och pyssla har hon dåligt tålamod med.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Lillan svarar om Carl

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    * Av oss får han bl a nya Pippifilmer och eventuellt en mikrofon med stativ. Av mormor och morfar får han en trehjuling... Resten vet jag inte.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    * Oj, så svårt! Förmodligen står Bobbycaren fortfarande högst på listan.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    * Just nu handlas det mycket och lagas mycket mat. Annars gillar han att leka med bilar, gräva i sandlådan och annat sådant ute.

    4 Favoritprogram/dvd?
    * Pippi och Lilla Röda Traktorn

    5 Sånger barnet gillar?
    * ALLT! Han sjunger för tillfället mest på Zlatan, men han har fått ett stort intresse för barnvisor ur Astrid Lindgrenfilmerna också.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    * Måla, rita, skriva och pussla - inte så mycket att pyssla...
  10. 5
    Lillan svarar om Carl 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    * Av oss får han bl a nya Pippifilmer och eventuellt en mikrofon med stativ. Av mormor och morfar får han en trehjuling... Resten vet jag inte.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    * Oj, så svårt! Förmodligen står Bobbycaren fortfarande högst på listan.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    * Just nu handlas det mycket och lagas mycket mat. Annars gillar han att leka med bilar, gräva i sandlådan och annat sådant ute.

    4 Favoritprogram/dvd?
    * Pippi och Lilla Röda Traktorn

    5 Sånger barnet gillar?
    * ALLT! Han sjunger för tillfället mest på Zlatan, men han har fått ett stort intresse för barnvisor ur Astrid Lindgrenfilmerna också.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    * Måla, rita, skriva och pussla - inte så mycket att pyssla...
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Helena svarar

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    > Det hon tjatat mest om är en bilbana, så det ska hon få + en bobby car och böcker.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    > Hennes böcker och pussel.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    > Gunga, sandlådan, måla, pussla och pyssla. Helst med en lekkompis.

    4 Favoritprogram/dvd?
    > Just nu är det Timon och Pumbaa.

    5 Sånger barnet gillar?
    > Pippi och Bamse.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    > Ja, alltihop. Hon har fått bokmärken nu som hon får klippa i sär och sätta in i en bok. Det tycker hon är jättekul, samt att trä pärlhalsband och göra pärlplattor.
  12. 6
    Helena svarar 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    > Det hon tjatat mest om är en bilbana, så det ska hon få + en bobby car och böcker.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    > Hennes böcker och pussel.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    > Gunga, sandlådan, måla, pussla och pyssla. Helst med en lekkompis.

    4 Favoritprogram/dvd?
    > Just nu är det Timon och Pumbaa.

    5 Sånger barnet gillar?
    > Pippi och Bamse.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    > Ja, alltihop. Hon har fått bokmärken nu som hon får klippa i sär och sätta in i en bok. Det tycker hon är jättekul, samt att trä pärlhalsband och göra pärlplattor.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Johanna svarar:

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    - Pysselgrejer. Vi har inte köpt leksaker och har bett andra att inte heller köpa det. Elvira kommer få ett set där man målar sina egna tekoppar och fat i miniformat, gips och gipsfigurer och lite annat sånt.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    - Just för tillfället är det nog en docka och dockvagnen + alla sandsakerna.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    - Vara ute och pyssla med stenar, gräs och annat pilligt, bygga med tågbanan, m.m.

    4 Favoritprogram/dvd?
    - Ser sällan på film, hon har sett Pettson och Findus nångång och så Bamse, men att kalla dem favoriter är lite väl mycket. ;)

    5 Sånger barnet gillar?
    - Hon går och sjunger på Mors lilla Olle ofta nuförtiden, och Bä bä vita lamm. =)

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    - ja, ohja!
  14. 7
    Johanna svarar: 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    - Pysselgrejer. Vi har inte köpt leksaker och har bett andra att inte heller köpa det. Elvira kommer få ett set där man målar sina egna tekoppar och fat i miniformat, gips och gipsfigurer och lite annat sånt.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    - Just för tillfället är det nog en docka och dockvagnen + alla sandsakerna.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    - Vara ute och pyssla med stenar, gräs och annat pilligt, bygga med tågbanan, m.m.

    4 Favoritprogram/dvd?
    - Ser sällan på film, hon har sett Pettson och Findus nångång och så Bamse, men att kalla dem favoriter är lite väl mycket. ;)

    5 Sånger barnet gillar?
    - Hon går och sjunger på Mors lilla Olle ofta nuförtiden, och Bä bä vita lamm. =)

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    - ja, ohja!
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    paulinas aronsvar!

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    --hmmm... vet inte riktigt än. ngt tågrelaterat kanske!

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    --tågtidtabeller, cykeln och stenar!

    3 Ditt barns favoritlekar?
    --kurragömma, jagare (som tagare fast utan regler) och allmänt bus!

    4 Favoritprogram/dvd?
    --skrotet tittar inte på tv...

    5 Sånger barnet gillar?
    ---shit pommes frites, typ allt!

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    --oh ja. måla och rita, pussla och pilla med pärlor...
  16. 8
    paulinas aronsvar! 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    --hmmm... vet inte riktigt än. ngt tågrelaterat kanske!

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    --tågtidtabeller, cykeln och stenar!

    3 Ditt barns favoritlekar?
    --kurragömma, jagare (som tagare fast utan regler) och allmänt bus!

    4 Favoritprogram/dvd?
    --skrotet tittar inte på tv...

    5 Sånger barnet gillar?
    ---shit pommes frites, typ allt!

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    --oh ja. måla och rita, pussla och pilla med pärlor...
  17. Ida & Toria
    #9

    Ida svar



    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    Av mig är det enda jag vet och då ska hon få en eye-toy, jo just av farfar får hon spel till eye-toyen... Resten vet jag inte.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    Det är väldigt beroende på vilket humör hon är, är hon gosig och trött väljer hon gärna gosedjur eller dockor, är hon sur tar hon bilar och hårdare saker, lego går iofs oftast och pussel...

    3 Ditt barns favoritlekar?
    Allt man leker MED henne.

    4 Favoritprogram/dvd?
    Dora ligger högt upp så även Noddy & Pingu. Men det kommer mer underifrån med alla disney-filmer och.

    5 Sånger barnet gillar?
    ALLT. Toria tycker (liksom alfons) att det bästa är när vuxna leker med henne. Hittills vet jag en som hon inte gillar och det är \"Dunderklumpen\" som hon tycker är jättehemsk.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    Ja, i synnerhet om man hjälper henne. :)
  18. 9
    Ida svar

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    Av mig är det enda jag vet och då ska hon få en eye-toy, jo just av farfar får hon spel till eye-toyen... Resten vet jag inte.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    Det är väldigt beroende på vilket humör hon är, är hon gosig och trött väljer hon gärna gosedjur eller dockor, är hon sur tar hon bilar och hårdare saker, lego går iofs oftast och pussel...

    3 Ditt barns favoritlekar?
    Allt man leker MED henne.

    4 Favoritprogram/dvd?
    Dora ligger högt upp så även Noddy & Pingu. Men det kommer mer underifrån med alla disney-filmer och.

    5 Sånger barnet gillar?
    ALLT. Toria tycker (liksom alfons) att det bästa är när vuxna leker med henne. Hittills vet jag en som hon inte gillar och det är \"Dunderklumpen\" som hon tycker är jättehemsk.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    Ja, i synnerhet om man hjälper henne. :)
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    svar

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?

    Ett strykjärn och pengar av oss, en brandbil av morföräldrarna plus kanske en koffert

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?

    just nu: legogubbarna (dom föreställer mamma, pappa, Nell-pojken, bebin, bebin, moffa, moffa och moffa) och alla kattor som han har (7 små plastkattor, tre tygkattor och en kattbok)

    3 Ditt barns favoritlekar?

    Springa runt och härja, vattna blommorna, cykla omkring, blåsa bubblor

    4 Favoritprogram/dvd?

    Kalle Anka-kortfilmer

    5 Sånger barnet gillar?

    Björnen sover (man får vråla i slutet!), Ekorrn satt i granen, Blinka lilla stjärna där, Mors lilla Olle, E.T.-sången (Gubben Noak fast med orden E.T.-sången, E.T.-sången, E.T. phone home etc - jag kom inte på hur melodin i E.T.-filmen gick så då hittade jag på den här mycket avancerade sången ;-))

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?

    Älskar att pyssla, måla, rita, klippa, klistra. Har inte tid och ork till att pussla, det har han helt skippat.
  20. 10
    svar 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?

    Ett strykjärn och pengar av oss, en brandbil av morföräldrarna plus kanske en koffert

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?

    just nu: legogubbarna (dom föreställer mamma, pappa, Nell-pojken, bebin, bebin, moffa, moffa och moffa) och alla kattor som han har (7 små plastkattor, tre tygkattor och en kattbok)

    3 Ditt barns favoritlekar?

    Springa runt och härja, vattna blommorna, cykla omkring, blåsa bubblor

    4 Favoritprogram/dvd?

    Kalle Anka-kortfilmer

    5 Sånger barnet gillar?

    Björnen sover (man får vråla i slutet!), Ekorrn satt i granen, Blinka lilla stjärna där, Mors lilla Olle, E.T.-sången (Gubben Noak fast med orden E.T.-sången, E.T.-sången, E.T. phone home etc - jag kom inte på hur melodin i E.T.-filmen gick så då hittade jag på den här mycket avancerade sången ;-))

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?

    Älskar att pyssla, måla, rita, klippa, klistra. Har inte tid och ork till att pussla, det har han helt skippat.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Susanne svarar

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    Oj, har inte tänkt så långt än. Viggo har ju fått massor med saker nu när Dante föddes, så det blir nog mest några mindre grejor på födelsedagen.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    Alla hans badfiskar och två fiskespön. Samt en liten gummiorm som vi köpte för 6 kr på Skansenakvariet. En bondgård i Duplo är också jättepoppis, samt ett självgående Puh-tåg som spelar musik.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    Klättra, flyga, hoppa och busa med någon vuxen. Fiska leksaksfiskar, läsa böcker, bygga med duplolego.

    4 Favoritprogram/dvd?
    Just nu: Aristocats. Men han gillar alla möjliga filmer och har säkert 30 st att välja på, från gamla Bamse och Teletubbies till Bernard och Bianca.

    5 Sånger barnet gillar?
    Alla möjliga ur div. sångböcker som vi har. Tigerjakt är poppis med.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    Han gillar att skapa i lera och göra figurer som får torka. Pussel har aldrig varit så poppis, men måla med kritor och pennor är kul, särskilt att göra \"kartor\".

    Mvh,
    Susanne
  22. 11
    Susanne svarar 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    Oj, har inte tänkt så långt än. Viggo har ju fått massor med saker nu när Dante föddes, så det blir nog mest några mindre grejor på födelsedagen.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    Alla hans badfiskar och två fiskespön. Samt en liten gummiorm som vi köpte för 6 kr på Skansenakvariet. En bondgård i Duplo är också jättepoppis, samt ett självgående Puh-tåg som spelar musik.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    Klättra, flyga, hoppa och busa med någon vuxen. Fiska leksaksfiskar, läsa böcker, bygga med duplolego.

    4 Favoritprogram/dvd?
    Just nu: Aristocats. Men han gillar alla möjliga filmer och har säkert 30 st att välja på, från gamla Bamse och Teletubbies till Bernard och Bianca.

    5 Sånger barnet gillar?
    Alla möjliga ur div. sångböcker som vi har. Tigerjakt är poppis med.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    Han gillar att skapa i lera och göra figurer som får torka. Pussel har aldrig varit så poppis, men måla med kritor och pennor är kul, särskilt att göra \"kartor\".

    Mvh,
    Susanne
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Mina svar

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    Av oss ska hon få en bok, ett lottospel, ett pussel, ett par jeans, en tröja, 2 par strumpor, en film och kanske nåt mer om jag springer på något. Inga dyra grejer alls, för henne är det ju viktigast med många paket.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    Hm, måste nog forfarande säga hennes vagnar. Läragåvagnen hänger med än, och så dockvagnen.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    Rollekar. Gärn med kompisar. De brukar lkea att de jagar lejon och spöken.

    4 Favoritprogram/dvd?
    Har inte blivit så mycket Tv/DVD på sistone. Men Alfons och Nalle har ett stort blått hus är fortfarande poppis.

    5 Sånger barnet gillar?
    Pippisången, Gubben i lådan, Den där Zlatansången...

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    Nej inte direkt, måla går väl an. Pussla ibland.
  24. 12
    Mina svar 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    Av oss ska hon få en bok, ett lottospel, ett pussel, ett par jeans, en tröja, 2 par strumpor, en film och kanske nåt mer om jag springer på något. Inga dyra grejer alls, för henne är det ju viktigast med många paket.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    Hm, måste nog forfarande säga hennes vagnar. Läragåvagnen hänger med än, och så dockvagnen.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    Rollekar. Gärn med kompisar. De brukar lkea att de jagar lejon och spöken.

    4 Favoritprogram/dvd?
    Har inte blivit så mycket Tv/DVD på sistone. Men Alfons och Nalle har ett stort blått hus är fortfarande poppis.

    5 Sånger barnet gillar?
    Pippisången, Gubben i lådan, Den där Zlatansången...

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    Nej inte direkt, måla går väl an. Pussla ibland.
  25. Karin med Maja
    #13

    Karin svarar

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?

    Hon önskar sig en \"doktorväska\", en \"badnyckel\" (nån som kan upplysa mig om vad det kan vara?) och en fotlänk (!)

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?

    Pippidockan och såpbubblor

    3 Ditt barns favoritlekar?

    Rollekar, rollekar och åter rollekar! Hon har ett gäng med systrar, bl a en storasyster som heter Camilla (Mollgan-varning) och sen brukar hon tilldela oss andra olika karaktärer som hon sen regisserar. Hon vill också gärna att nån av oss ska \"lära Pippi att prata\" (eller nåt annat gosedjur eller liknande) och då ska jag vara Pippidockans röst när hon för ett samtal med Maja (Maja lever sig in nåt enormt, det ÄR Pippi som pratar då)

    4 Favoritprogram/dvd?

    ja, gissa..... just det: PIPPI (har hållit sig väldigt länge nu). Även andra Astrid Lindgren-filmer, Loranga, Masarin och Dartanjang, Doris & Gösta mm. Just nu blir det inte så mycket Bolibompa, mnen annars brukar hon gilla det mesta där

    5 Sånger barnet gillar?

    ehum... Här kommer Pippi LÅngstrump (nähä?), de flesta barnsånger egentligen (hon sjungar MYCKET), just nu även diverse \"dansa-runt-midsommarstången-sånger\". Bland poplåtarna är det Zlatan-sången, Mera mål med Markoolio (vissa barn har med sig skivor till dagis ibland som de själva kan gå och sätta på på en stereo), och de gamla schalgerfavoriterna Håll ååååmmmm mig (fast enligt Maja heter den \"Häxad aaaav mig\") och Min kärlek

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?

    Måla gör hon rätt mycket just nu, pusslen har hon inte använt på ett tag, i övrigt har vi inte så mycket pysselgrejer förutom leklera. Så nu vet jag vad Maja nog önskar sig mer... typ pärlplattor och sånt skulle hon nog tycka vore kul. Tänk vad man får ändra sig! När Maja var bebis tänkte vi att \"det här blir ingen pärlplattetjej utan en klättra-i-träd-tjej\" (ogillar termen pojkflicka, men det kändes så då). Nu känns det inte alls så längre. Undras om det ändras igen?
  26. 13
    Karin svarar 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?

    Hon önskar sig en \"doktorväska\", en \"badnyckel\" (nån som kan upplysa mig om vad det kan vara?) och en fotlänk (!)

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?

    Pippidockan och såpbubblor

    3 Ditt barns favoritlekar?

    Rollekar, rollekar och åter rollekar! Hon har ett gäng med systrar, bl a en storasyster som heter Camilla (Mollgan-varning) och sen brukar hon tilldela oss andra olika karaktärer som hon sen regisserar. Hon vill också gärna att nån av oss ska \"lära Pippi att prata\" (eller nåt annat gosedjur eller liknande) och då ska jag vara Pippidockans röst när hon för ett samtal med Maja (Maja lever sig in nåt enormt, det ÄR Pippi som pratar då)

    4 Favoritprogram/dvd?

    ja, gissa..... just det: PIPPI (har hållit sig väldigt länge nu). Även andra Astrid Lindgren-filmer, Loranga, Masarin och Dartanjang, Doris & Gösta mm. Just nu blir det inte så mycket Bolibompa, mnen annars brukar hon gilla det mesta där

    5 Sånger barnet gillar?

    ehum... Här kommer Pippi LÅngstrump (nähä?), de flesta barnsånger egentligen (hon sjungar MYCKET), just nu även diverse \"dansa-runt-midsommarstången-sånger\". Bland poplåtarna är det Zlatan-sången, Mera mål med Markoolio (vissa barn har med sig skivor till dagis ibland som de själva kan gå och sätta på på en stereo), och de gamla schalgerfavoriterna Håll ååååmmmm mig (fast enligt Maja heter den \"Häxad aaaav mig\") och Min kärlek

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?

    Måla gör hon rätt mycket just nu, pusslen har hon inte använt på ett tag, i övrigt har vi inte så mycket pysselgrejer förutom leklera. Så nu vet jag vad Maja nog önskar sig mer... typ pärlplattor och sånt skulle hon nog tycka vore kul. Tänk vad man får ändra sig! När Maja var bebis tänkte vi att \"det här blir ingen pärlplattetjej utan en klättra-i-träd-tjej\" (ogillar termen pojkflicka, men det kändes så då). Nu känns det inte alls så längre. Undras om det ändras igen?
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Maria m Daniel svarar:

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    ** Kläder, böcker & mer delar till Brio tågbanan.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    * Brio tågbana, Monster Trucks, alla bilar & cykeln.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    * Allt som involverar syskonen, cykla, leka i sandlådan & sparka boll.

    4 Favoritprogram/dvd?
    * Bamse, Byggare Bob & Monster Jam!

    5 Sånger barnet gillar?
    * Bamse, Byggare Bob, Zlatan, Temple of love med BWO & en massa annat som jag inte kommer på just nu.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    * Målar/ritar mer än gärna, men har inte tålamod nog att pussla eller pyssla i övrigt..
  28. 14
    Maria m Daniel svarar: 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    ** Kläder, böcker & mer delar till Brio tågbanan.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    * Brio tågbana, Monster Trucks, alla bilar & cykeln.

    3 Ditt barns favoritlekar?
    * Allt som involverar syskonen, cykla, leka i sandlådan & sparka boll.

    4 Favoritprogram/dvd?
    * Bamse, Byggare Bob & Monster Jam!

    5 Sånger barnet gillar?
    * Bamse, Byggare Bob, Zlatan, Temple of love med BWO & en massa annat som jag inte kommer på just nu.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    * Målar/ritar mer än gärna, men har inte tålamod nog att pussla eller pyssla i övrigt..
  29. Karin med Maja
    #15

    fem myror

    är ju jättebra! Jag lärde mig läsa vid fyra med hjälp av det programmet, säkert för att man satt och upprepade alla ljud. Maja har också serien på nån gammal dålig vhs-kopia, men den har inte blivit nån favorit ännu i alla fall
  30. 15
    fem myror är ju jättebra! Jag lärde mig läsa vid fyra med hjälp av det programmet, säkert för att man satt och upprepade alla ljud. Maja har också serien på nån gammal dålig vhs-kopia, men den har inte blivit nån favorit ännu i alla fall
  31. Karin med Maja
    #16

    blivande

    barnmorska eller förlossningsläkare kanske?
  32. 16
    blivande barnmorska eller förlossningsläkare kanske?
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Sassa svarar om Nils:

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    # En film med Brum, en bok med Lilla Röda traktorn och en tröja med en bil han sett på HM och prompt ville ha.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    # Bilar!

    3 Ditt barns favoritlekar?
    # Bilar!

    4 Favoritprogram/dvd?
    # Brum och Lilla Röda Traktorn är nog favoriterna nu. Förut var det Thomas Tåget.

    5 Sånger barnet gillar?
    # Bä Bä, Blinka lilla stjärna, Ekorrn satt i granen, björnen sover... ja, massor med sånger.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    # Nej.
  34. 17
    Sassa svarar om Nils: 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    # En film med Brum, en bok med Lilla Röda traktorn och en tröja med en bil han sett på HM och prompt ville ha.

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    # Bilar!

    3 Ditt barns favoritlekar?
    # Bilar!

    4 Favoritprogram/dvd?
    # Brum och Lilla Röda Traktorn är nog favoriterna nu. Förut var det Thomas Tåget.

    5 Sånger barnet gillar?
    # Bä Bä, Blinka lilla stjärna, Ekorrn satt i granen, björnen sover... ja, massor med sånger.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    # Nej.
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Frida svarar om Natanael

    1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    - hmm vi har inte kommit så långt med planerna än.. Men vi tror att det blir en sån där kickbike (med tre hjul), lite uteleksaker, böcker

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    - sin bobbycar. Det är det absolut bästa han har :) Han har saknat den under hela semestern och igår kväll när vi kommit hem från resan parkerades den precis bredvid sängen när han skulle sova. Det första han gjorde i morse var att åka på sin bil :)

    3 Ditt barns favoritlekar?
    - kurragömma, jagas och låtsas vara tiger, lasta släpet på sin bobbycar med post och vara brevbärare

    4 Favoritprogram/dvd?
    - ser inte mycket på tv. Ibland lite morgontv eller en film. Det är inte alls hans grej att sitta och titta på tv någon längre stund.

    5 Sånger barnet gillar?
    - han gillar när vi sjunger, helst \"björnen sover\". Han sjunger inte gärna själv.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    - nja inte just nu. Han är i en mycket aktiv period ;) Och vill helst vara i full rörelse hela tiden :) Har inte tålamod att sitta still och pyssla mer än en kort stund.
  36. 18
    Frida svarar om Natanael 1 Vad ska ditt barn få i födelsedagspresent?
    - hmm vi har inte kommit så långt med planerna än.. Men vi tror att det blir en sån där kickbike (med tre hjul), lite uteleksaker, böcker

    2 Vad är ditt barns favoritsaker?
    - sin bobbycar. Det är det absolut bästa han har :) Han har saknat den under hela semestern och igår kväll när vi kommit hem från resan parkerades den precis bredvid sängen när han skulle sova. Det första han gjorde i morse var att åka på sin bil :)

    3 Ditt barns favoritlekar?
    - kurragömma, jagas och låtsas vara tiger, lasta släpet på sin bobbycar med post och vara brevbärare

    4 Favoritprogram/dvd?
    - ser inte mycket på tv. Ibland lite morgontv eller en film. Det är inte alls hans grej att sitta och titta på tv någon längre stund.

    5 Sånger barnet gillar?
    - han gillar när vi sjunger, helst \"björnen sover\". Han sjunger inte gärna själv.

    6 Tycker ditt barn om att måla, pussla, pyssla?
    - nja inte just nu. Han är i en mycket aktiv period ;) Och vill helst vara i full rörelse hela tiden :) Har inte tålamod att sitta still och pyssla mer än en kort stund.
  37. Medlem sedan
    Jun 2001
    #19

    *hehe*....

    .....då skulle hon nog säga: \"Du ska komma ut nu, fatta du väl!\" Det är nåt hon kör med nu, \"fatta du väl\" och \"fatta du inte det, va\"...och vi säger INTE så hemma, så jag skyller på dagis ;o)
  38. 19
    *hehe*.... .....då skulle hon nog säga: \"Du ska komma ut nu, fatta du väl!\" Det är nåt hon kör med nu, \"fatta du väl\" och \"fatta du inte det, va\"...och vi säger INTE så hemma, så jag skyller på dagis ;o)
  39. Karin med Maja
    #20

    kanske en bra taktik

    i förlossningsrummet! Ett icke-medicinskt alternativ till värkstimulerande dropp typ, för de som så önskar
  40. 20
    kanske en bra taktik i förlossningsrummet! Ett icke-medicinskt alternativ till värkstimulerande dropp typ, för de som så önskar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Enkät
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 18:50
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. OT-Enkät!
    By anomympgavämne in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:41
  5. enkät
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar