Fråga om Sobril
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    #1

    Fråga om Sobril

    Jag har fått Sobril utskrivet att ta inför en flygresa i september eftersom jag är så himla flygrädd. Läkaren tyckte jag skulle prova att ta någon tablett innan så jag ser hur jag reagerar och om jag måste ta 1 eller 2. Min fråga är nu; hur lång tid tar det innan tabletten börjar verka och hur länge är den kvar i kroppen? Alltså när kan man exv. köra bil? OM jag tar en tablett på kvällen kl 19, kan jag då köra bil kl 7 dagen efter?
  2. 1
    Fråga om Sobril Jag har fått Sobril utskrivet att ta inför en flygresa i september eftersom jag är så himla flygrädd. Läkaren tyckte jag skulle prova att ta någon tablett innan så jag ser hur jag reagerar och om jag måste ta 1 eller 2. Min fråga är nu; hur lång tid tar det innan tabletten börjar verka och hur länge är den kvar i kroppen? Alltså när kan man exv. köra bil? OM jag tar en tablett på kvällen kl 19, kan jag då köra bil kl 7 dagen efter?
  3. Anonym
    #2

    För mig brukar det

    ta 30 min - en timme innan jag känner av 10 mg. Tar du tabletten på kvällen så är det helt ok att du kör bil dagen efter!
  4. 2
    För mig brukar det ta 30 min - en timme innan jag känner av 10 mg. Tar du tabletten på kvällen så är det helt ok att du kör bil dagen efter!
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    #3

    Tack för ditt svar

    då vet jag hur jag ska planera
  6. 3
    Tack för ditt svar då vet jag hur jag ska planera
  7. Mamzing
    #4

    Måste fråga

    får man inte köra bil när man äter sobril? Jag äter ju det varje dag 2-3 ggr/dag och kör ju bil ändå....ingen som sagt nåt annat till mej. Nu blir jag ju lite fundersam, visst jag kan ibland märka att jag inte är så bra bilförare...hmmm...
  8. 4
    Måste fråga får man inte köra bil när man äter sobril? Jag äter ju det varje dag 2-3 ggr/dag och kör ju bil ändå....ingen som sagt nåt annat till mej. Nu blir jag ju lite fundersam, visst jag kan ibland märka att jag inte är så bra bilförare...hmmm...
  9. Anonym
    #5

    jo det får man

    Tror det är från 1:a juli förra året så får man köra med röd triangel MEN man skall vara uppmärksam att reaktionsförmågan är nedsatt!
  10. 5
    jo det får man Tror det är från 1:a juli förra året så får man köra med röd triangel MEN man skall vara uppmärksam att reaktionsförmågan är nedsatt!

Liknande trådar

  1. Sobril?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 15:36
  2. sobril
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:00
  3. sobril?
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 12:46
  4. Sobril?
    By Venus in forum Känsliga snack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 08:18
  5. Sobril
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar