Nu är hon inte torr på dan längre??
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Nu är hon inte torr på dan längre??

    vad ska vi göra sätta på henne blöja igen eller torka kiss??? behöver råd Nu.....
    HOn har inte tid att gå in och kissa, frågar jag henne vill hon inte och där efter kissar hon i byxan....
    Börjar bli trött på detta tvättande
  2. 1
    Nu är hon inte torr på dan längre?? vad ska vi göra sätta på henne blöja igen eller torka kiss??? behöver råd Nu.....
    HOn har inte tid att gå in och kissa, frågar jag henne vill hon inte och där efter kissar hon i byxan....
    Börjar bli trött på detta tvättande
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Jag tro det är vanligt

    att våra ungar får ett bakslag i dagtorrandet ungefär nu, jag har hört flera stycken ungar som har gjort så. C fick bakslag för några veckor sedan och det höll i sig ungefär 14 dagar. Vi fortsatte att låta henne vara utan blöja men var mer påpassliga och satte henne på toaletten ävenom hon inte var kissnödig. Blöja fick hon ha på sig om vi skulle iäväg på något (typ studenten på skolgården i flera timmar i finklänning) men i övrigt gav det sig och hon klarar nu kisseriet som ingenting.
  4. 2
    Jag tro det är vanligt att våra ungar får ett bakslag i dagtorrandet ungefär nu, jag har hört flera stycken ungar som har gjort så. C fick bakslag för några veckor sedan och det höll i sig ungefär 14 dagar. Vi fortsatte att låta henne vara utan blöja men var mer påpassliga och satte henne på toaletten ävenom hon inte var kissnödig. Blöja fick hon ha på sig om vi skulle iäväg på något (typ studenten på skolgården i flera timmar i finklänning) men i övrigt gav det sig och hon klarar nu kisseriet som ingenting.
  5. lia med freja
    #3

    Inte på med blöjan igen!

    , tycker jag som inte behöver tvätta hela dagarna...
    Förstår ditt problem men tror helt klart att det är övergående. Håll ut! Kanske kan hon springa utan byxor eller har inte ni lika fint väder som vi har här i söder? Tänker att det kanske känns som ett misslyckande för henne om blöjan åker på igen. Kanske kan du testa något belöningssystem. Finns ju en mängd att välja mellan. Själv har jag infört en \"heja-freja\"-bok där hon får klistra in ett klistermärke när hon gjort något speciellt bra och så skriver vi vad det gällde. Nu börjar boken bli full och hon älskar att läsa den - \"Då var jag duktig i affären, eller hur mamma?\"

    Lycka till!
  6. 3
    Inte på med blöjan igen! , tycker jag som inte behöver tvätta hela dagarna...
    Förstår ditt problem men tror helt klart att det är övergående. Håll ut! Kanske kan hon springa utan byxor eller har inte ni lika fint väder som vi har här i söder? Tänker att det kanske känns som ett misslyckande för henne om blöjan åker på igen. Kanske kan du testa något belöningssystem. Finns ju en mängd att välja mellan. Själv har jag infört en \"heja-freja\"-bok där hon får klistra in ett klistermärke när hon gjort något speciellt bra och så skriver vi vad det gällde. Nu börjar boken bli full och hon älskar att läsa den - \"Då var jag duktig i affären, eller hur mamma?\"

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Det kan ta tid..

    vår lilla 4-åring höll på så ett tag. Vi trodde tom att hon hade UVI för hon kissade på sig hela tiden och kort efter att hon hade varit på toa.

    Där visade det sig vara förstoppning.

    Annars är det väl rätt vanligt att det går både framåt och bakåt? Kanske det är något annat som är viktigare att utveckla just nu än att bli torr?
  8. 4
    Det kan ta tid.. vår lilla 4-åring höll på så ett tag. Vi trodde tom att hon hade UVI för hon kissade på sig hela tiden och kort efter att hon hade varit på toa.

    Där visade det sig vara förstoppning.

    Annars är det väl rätt vanligt att det går både framåt och bakåt? Kanske det är något annat som är viktigare att utveckla just nu än att bli torr?
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    vi hade samma

    jag fick lösa det med att omformulera mig:
    \"Nu skall ni gå och kissa\" istället för \"behöver du kissa?/ Vill du kissa?\" Då kom det ju så fort hon satte sig.
    Huruvide det funkar eller inte beror ju däremot på om det är nåt de vill trotsa om eller ej men här funkade/funkar det.
  10. 5
    vi hade samma jag fick lösa det med att omformulera mig:
    \"Nu skall ni gå och kissa\" istället för \"behöver du kissa?/ Vill du kissa?\" Då kom det ju så fort hon satte sig.
    Huruvide det funkar eller inte beror ju däremot på om det är nåt de vill trotsa om eller ej men här funkade/funkar det.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Tack för alla tips!!

    Idag har de gått jätte bra både på dagis och hemma..
    hoppas de fortsätter så
  12. 6
    Tack för alla tips!! Idag har de gått jätte bra både på dagis och hemma..
    hoppas de fortsätter så
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    det där tror jag på

    ibland funkar det inte att barnen får bestämma själva, inte säkert att dom ens mår bra av det. Blir det sen ramaskri så kan man ju inte tvinga nån men tanker är jättebra.
  14. 7
    det där tror jag på ibland funkar det inte att barnen får bestämma själva, inte säkert att dom ens mår bra av det. Blir det sen ramaskri så kan man ju inte tvinga nån men tanker är jättebra.

Liknande trådar

  1. inte torr längre
    By camilla43 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 08:37
  2. Torr vid 3½ men inte vid 7 år
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 13:20
  3. Snart 4 och inte torr
    By mallemus in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 11:20
  4. 5-åring som inte är torr
    By Karin-O in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 21:10
  5. Om han nu inte är helt torr
    By Rabarber in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 07:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar