Barnens farfar
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Barnens farfar

    dog inatt efter en kort tids sjukdom. För några veckor sedan fick han diagnosen tumör på \"utsidan\" av lungan, blev strålad och skulle påbörja celgiftbehandling nu på måndag. Blev dålig härom natten, åkte ambulans in på akuten. Skiktröntgades dagen efter, läkaren konstaterade att cancern spridit sig i \"hela kroppen\", svärfar rasade ihop såklart och inatt tog det slut... :-(
    Han var gammal men har alltid varit otroligt vital och stark, bättre kondis än jag *s* och man har alltid trott att han om någon skulle kunna leva tills han var hundra... Min svärmor är fullständigt chockad och jätteledsen såklart och ingen av oss har nog hunnit förstå ens att han blivit sjuk...
    Jag berättade för barnen i eftermiddags, de visste att han var sjuk men var aldrig inne och hälsade på på sjukhuset för infektionsriskens skull. Oscar bröt ihop och grät jättemycket i min famn, medan Ida stod bredvid oss och klappade honom på huvudet och sade: \"Det blir nog ba, Oscar, det blir nog ba...\" *gullunge*.
    Jo, det blir väl det, så småningom, livet har ju en förmåga att gå vidare... men visst hade man kunnat ha en gladare början på semestern...

    Kram på er och ta hand om varandra!
  2. 1
    Barnens farfar dog inatt efter en kort tids sjukdom. För några veckor sedan fick han diagnosen tumör på \"utsidan\" av lungan, blev strålad och skulle påbörja celgiftbehandling nu på måndag. Blev dålig härom natten, åkte ambulans in på akuten. Skiktröntgades dagen efter, läkaren konstaterade att cancern spridit sig i \"hela kroppen\", svärfar rasade ihop såklart och inatt tog det slut... :-(
    Han var gammal men har alltid varit otroligt vital och stark, bättre kondis än jag *s* och man har alltid trott att han om någon skulle kunna leva tills han var hundra... Min svärmor är fullständigt chockad och jätteledsen såklart och ingen av oss har nog hunnit förstå ens att han blivit sjuk...
    Jag berättade för barnen i eftermiddags, de visste att han var sjuk men var aldrig inne och hälsade på på sjukhuset för infektionsriskens skull. Oscar bröt ihop och grät jättemycket i min famn, medan Ida stod bredvid oss och klappade honom på huvudet och sade: \"Det blir nog ba, Oscar, det blir nog ba...\" *gullunge*.
    Jo, det blir väl det, så småningom, livet har ju en förmåga att gå vidare... men visst hade man kunnat ha en gladare början på semestern...

    Kram på er och ta hand om varandra!
  3. evaOregon
    #2

    Beklagar verkligen sorgen.

    Det är verkligen ledsamt när man mister någon nära anhörig även om det är någon som haft ett långt liv.

    Mina barns farfar dog i december och det var väldigt jobbigt även om han varit sjuk länge. Det blev många frågor om döden. Min egen pappa dog för 14 år sedan och skulle nu i dagarna fyllt 80 år. Ledsamt att mina barn aldrig fick lära känna min pappa. Jag är glad för att min svärfar i alla fall fick möjlighet att träffa barnen och de honom.

    Skickar en massa kramar till er och ta hand om varandra!
  4. 2
    Beklagar verkligen sorgen. Det är verkligen ledsamt när man mister någon nära anhörig även om det är någon som haft ett långt liv.

    Mina barns farfar dog i december och det var väldigt jobbigt även om han varit sjuk länge. Det blev många frågor om döden. Min egen pappa dog för 14 år sedan och skulle nu i dagarna fyllt 80 år. Ledsamt att mina barn aldrig fick lära känna min pappa. Jag är glad för att min svärfar i alla fall fick möjlighet att träffa barnen och de honom.

    Skickar en massa kramar till er och ta hand om varandra!
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Kram

    och beklagar. Lika hemskt varje gång oavsett åldern. _avskyr_ cancer! Vi får höras om tisdage, förstår om ni skulle behöva ställa in. Ni gör precis som ni känner för!

    *kram*
  6. 3
    Kram och beklagar. Lika hemskt varje gång oavsett åldern. _avskyr_ cancer! Vi får höras om tisdage, förstår om ni skulle behöva ställa in. Ni gör precis som ni känner för!

    *kram*
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Anna

    Först vill jag beklaga sorgen. Det är alltid sorgligt när någon nära går bort för tidigt, och det värsta att man undrar varför det händer. Det är så orättvist att ens kära och nära rycks bort mitt i livet.

    Jag tänker på er. Din svärmor behöver er nu. Ta hand om varandra och krama varandra.
  8. 4
    Anna Först vill jag beklaga sorgen. Det är alltid sorgligt när någon nära går bort för tidigt, och det värsta att man undrar varför det händer. Det är så orättvist att ens kära och nära rycks bort mitt i livet.

    Jag tänker på er. Din svärmor behöver er nu. Ta hand om varandra och krama varandra.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    *kramar om*

    beklagar sorgen...

    kramar till hela familjen....

    *kramkramkramkramkramkramkramk ramkramkramkramkram*
  10. 5
    *kramar om* beklagar sorgen...

    kramar till hela familjen....

    *kramkramkramkramkramkramkramk ramkramkramkramkram*
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Beklagar så jättemycket!

    Fy vad tråkig och vad hemskt att det gick så fort med! Krama ungarna från oss, men allra mest Lasse såklart som juh förlorat sin pappa! Tänker på er massor! KRAM!
  12. 6
    Beklagar så jättemycket! Fy vad tråkig och vad hemskt att det gick så fort med! Krama ungarna från oss, men allra mest Lasse såklart som juh förlorat sin pappa! Tänker på er massor! KRAM!
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    åh , jag är ledsen för er skull...

    massor av kramar till er allihop.

    tänker på er.


    KRAM
  14. 7
    åh , jag är ledsen för er skull... massor av kramar till er allihop.

    tänker på er.


    KRAM
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Åh nej!

    Det var oerhört tråkigt att höra. Jag beklagar. Ta hand omvarandra ni också.
    *kram*
  16. 8
    Åh nej! Det var oerhört tråkigt att höra. Jag beklagar. Ta hand omvarandra ni också.
    *kram*
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    usch...

    ingen rolig start på semestern, nej...
    Stor varm kram till er alla!
  18. 9
    usch... ingen rolig start på semestern, nej...
    Stor varm kram till er alla!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Kram

    tillbaka! Det var tråkigt att höra om er förlust också :-( Hoppas det börjar kännas ljusare och \"lättare\" för er nu, tiden läker ju såren sägs det... *kram*
  20. 10
    Kram tillbaka! Det var tråkigt att höra om er förlust också :-( Hoppas det börjar kännas ljusare och \"lättare\" för er nu, tiden läker ju såren sägs det... *kram*
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Samma här

    jag _hatar_ denna %#@$&¤ sjukdom!!!
    Tack för kramen! Jag hör av mig angående tisdag, jag vill gärna komma, tror det är bra för barnen att få komma iväg lite... men det beror helt på min svärmor, hur mycket hon behöver oss. Jag kollar läget och hojtar här senast måndag - är det ok?
    Kram!
  22. 11
    Samma här jag _hatar_ denna %#@$&¤ sjukdom!!!
    Tack för kramen! Jag hör av mig angående tisdag, jag vill gärna komma, tror det är bra för barnen att få komma iväg lite... men det beror helt på min svärmor, hur mycket hon behöver oss. Jag kollar läget och hojtar här senast måndag - är det ok?
    Kram!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Tack Lizza

    och kram tillbaka!
  24. 12
    Tack Lizza och kram tillbaka!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Tack Bodil,

    kram tillbaka vännen!
  26. 13
    Tack Bodil, kram tillbaka vännen!
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Mmm, det kom som en

    chock verkligen... :-(
    Nu var inte barnens farfar Lasses pappa (konstigt nog *s*), hans pappa dog typ ´93 så E var hans mammas nye fästman. De har varit ett par i drygt tio år och var fortfarande som nyförälskade... Jag tror att Lasse mest av allt lider för sin mammas skull, trots att han liksom vi andra tyckte jättemycket om E och såg honom som en självklar farfar till barnen. Lasse sade senast i morse att E var så bra för hans mamma, och det var uppenbart, de var så lyckliga ihop. Man skall väl vara tacksam att de fick några fina år tillsammans, en \"andra chans\" som de själva sade, men de hade räknat med betydligt fler år tillsammans :-(
    Men så är det ju, man kan inte ta något för givet...
    Kram tillbaka vännen min!
  28. 14
    Mmm, det kom som en chock verkligen... :-(
    Nu var inte barnens farfar Lasses pappa (konstigt nog *s*), hans pappa dog typ ´93 så E var hans mammas nye fästman. De har varit ett par i drygt tio år och var fortfarande som nyförälskade... Jag tror att Lasse mest av allt lider för sin mammas skull, trots att han liksom vi andra tyckte jättemycket om E och såg honom som en självklar farfar till barnen. Lasse sade senast i morse att E var så bra för hans mamma, och det var uppenbart, de var så lyckliga ihop. Man skall väl vara tacksam att de fick några fina år tillsammans, en \"andra chans\" som de själva sade, men de hade räknat med betydligt fler år tillsammans :-(
    Men så är det ju, man kan inte ta något för givet...
    Kram tillbaka vännen min!
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Tack Linda

    och kram tillbaka!
  30. 15
    Tack Linda och kram tillbaka!
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Tack Lena,

    och kram tillbaka!
  32. 16
    Tack Lena, och kram tillbaka!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Kram tillbaka

    och tack för omtanken!
  34. 17
    Kram tillbaka och tack för omtanken!
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18

    Usch så tråkigt...

    vad ledsen jag blir för er skull.
    *kram*
  36. 18
    Usch så tråkigt... vad ledsen jag blir för er skull.
    *kram*
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Tack Jenny

    för omtanken, kram tillbaka!
  38. 19
    Tack Jenny för omtanken, kram tillbaka!
  39. Medlem sedan
    Sep 2001
    #20

    klart det är ok

    fattas bara annat! Ja det kan vara skönt att komma iväg och göra något vanligt! Men, familjen är helt klart viktigast i ett sådant här läge!


    kram
  40. 20
    klart det är ok fattas bara annat! Ja det kan vara skönt att komma iväg och göra något vanligt! Men, familjen är helt klart viktigast i ett sådant här läge!


    kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Barnens farfar är död
    By Triss in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 20:53
  2. julklapp till barnens farmor o farfar???
    By viret in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 18:40
  3. OT Min farfar
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 07:32
  4. Farfar
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 19:37
  5. Barnens farfar bor i USA och jag
    By Millan med 4 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 16:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar