Får man gå på dagis i annan kommun?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Får man gå på dagis i annan kommun?

    vi har en på jobbet som inte får ngn dagisplats i sin kommun i 3-4 veckor i sommar. vi erbjuder henne jobb de veckorna, och hon vill jobba. hon är ensamstående och ingen som kan ha flickan, kan hon få en dagisplats i kommunen där hon jobbar? annars får hon ju gå hemma utan ngn ersättning eller?
  2. 1
    Får man gå på dagis i annan kommun? vi har en på jobbet som inte får ngn dagisplats i sin kommun i 3-4 veckor i sommar. vi erbjuder henne jobb de veckorna, och hon vill jobba. hon är ensamstående och ingen som kan ha flickan, kan hon få en dagisplats i kommunen där hon jobbar? annars får hon ju gå hemma utan ngn ersättning eller?
  3. Mia .Fskl
    #2

    Hej ...

    kommunen ska erbjuda henne plats även om förskolan är stängd.
    Jag tycker att hon ska förklara för sin kommun hur det ligger till och höra vad de har för förslag.
    I grann kommunen får hon inte ta plats om hon inte säger upp platsen hon har . Och hennes hemma kommun betalar platsen.
  4. 2
    Hej ... kommunen ska erbjuda henne plats även om förskolan är stängd.
    Jag tycker att hon ska förklara för sin kommun hur det ligger till och höra vad de har för förslag.
    I grann kommunen får hon inte ta plats om hon inte säger upp platsen hon har . Och hennes hemma kommun betalar platsen.
  5. Jenny
    #3

    fel

    det där varierar väldeliga från kommun till kommun! Kommunerna får bestämma väldigt mycket själva kring de här sakerna, så det blir till att ringa de två aktuella kommunerna och höra sig för. Lycka till!
  6. 3
    fel det där varierar väldeliga från kommun till kommun! Kommunerna får bestämma väldigt mycket själva kring de här sakerna, så det blir till att ringa de två aktuella kommunerna och höra sig för. Lycka till!
  7. Mia.Fskl
    #4

    Men hon får inte bära

    upp 2 platser . Om hon kommer att ha kvar platsen i sin hemma kommun och bara ha platsen i grann kommunen under sommaren så kan jag grantera att det inte går.
    Men jag önskar Linda lycka till och hoppas att det löser sig!
  8. 4
    Men hon får inte bära upp 2 platser . Om hon kommer att ha kvar platsen i sin hemma kommun och bara ha platsen i grann kommunen under sommaren så kan jag grantera att det inte går.
    Men jag önskar Linda lycka till och hoppas att det löser sig!

Liknande trådar

  1. Barn på dagis i annan kommun...HJÄLP!
    By willekille in forum Kärlek & relationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 11:53
  2. Dagis/skola i annan kommun
    By mejan in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 08:50
  3. Skola i annan kommun
    By Katta+3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 22:08
  4. Får man gå på dagis i annan kommun?
    By Linda o Kevin in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 11:50
  5. AF i annan kommun än där jag bor?
    By Mia in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar