VARFÖR dessa kommentarer hela tiden
Småbarn
  1. Dagismamman
    #1

    VARFÖR dessa kommentarer hela tiden

    Jag är föräldraledig med småsyskon, och lämnar då stora tjejen på dagis 3h/dag (=15H/vecka) vårt dagis har stängt i 4 veckor och då finns ett jourdagis som har öppet under tiden. Min man har inte semester förrän i augusti då vårt vanliga dagis har öppnat igen, så jag lämnade ett schema där min stora tjej var uppsatt som vanligt ända fram till makens semester.

    Genast fick vi kommentarer av personalen på dagis
    \"ska hon inte vara hemma hos er?\"
    \"orkar ni hålla på och lämna HELA sommaren?\"
    \"ni vet att det inte är hennes vanliga fröknar på jourdagiset?\" (gäller inte det ALLA barnen där?)
    osv osv

    Här finns inte längre möjlighet till \"betalningsfri\" månad (tidigare fick man en månad gratis om man hade barnet hemma hela juli) så jag ser inte någon anledning till att ha henne hemma \"i onödan\" och jag behöver inte någon hjälp med att skaffa dåligt samvete, det gör jag så bra på egen hand!

    Min tjej trivs på sitt dagis (3 år) och älskar att leka med kompisarna de få timmarna hon får komma. Varför verkar alla tro att hennes högsta önskan är att vara hemma och att det är jag som är bekväm som lämnar henne?? Eller är personalen lite sur för att denna möjlighet inte fanns då de själva hade småbarn??

    Kan tillägga att de flesta kommentarerna är från personal på andra avdelningar än dotterns, som tur är.
  2. 1
    VARFÖR dessa kommentarer hela tiden Jag är föräldraledig med småsyskon, och lämnar då stora tjejen på dagis 3h/dag (=15H/vecka) vårt dagis har stängt i 4 veckor och då finns ett jourdagis som har öppet under tiden. Min man har inte semester förrän i augusti då vårt vanliga dagis har öppnat igen, så jag lämnade ett schema där min stora tjej var uppsatt som vanligt ända fram till makens semester.

    Genast fick vi kommentarer av personalen på dagis
    \"ska hon inte vara hemma hos er?\"
    \"orkar ni hålla på och lämna HELA sommaren?\"
    \"ni vet att det inte är hennes vanliga fröknar på jourdagiset?\" (gäller inte det ALLA barnen där?)
    osv osv

    Här finns inte längre möjlighet till \"betalningsfri\" månad (tidigare fick man en månad gratis om man hade barnet hemma hela juli) så jag ser inte någon anledning till att ha henne hemma \"i onödan\" och jag behöver inte någon hjälp med att skaffa dåligt samvete, det gör jag så bra på egen hand!

    Min tjej trivs på sitt dagis (3 år) och älskar att leka med kompisarna de få timmarna hon får komma. Varför verkar alla tro att hennes högsta önskan är att vara hemma och att det är jag som är bekväm som lämnar henne?? Eller är personalen lite sur för att denna möjlighet inte fanns då de själva hade småbarn??

    Kan tillägga att de flesta kommentarerna är från personal på andra avdelningar än dotterns, som tur är.
  3. Dagismamman
    #2

    ang lämna på dagis på sommaren...

    .
  4. 2
    ang lämna på dagis på sommaren... .
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Ja komentarerna är jobbiga

    man gör ju så gott man kan.
    Jag tycker att de kunde förklarat sig mer istället
    angående jourdagis så är det ju inte direkt det bästa alternativet för att aktivera barnet utan där blir det mer en slags förvaring
    ofta är det inga ordinarie fröknar och ibland inte ens egna dagiset som är öppet
    så Jourdagis kan jag förstå att de ev har en komentar emot däremot kan de ju utveckla varför inte bara tycka.

    Jag väljer att ha mina barn hemma just på grund av att det slås ihop på sommaren för barnens skull.
    De känner sig inte så hemma med ny personal och på nytt dagis hade jag inte ens tänkt tanken.
    Men allas våra barn är olika och fungerar på olika sätt

    Sedan om jag ska vara ärlig så trodde jag faktiskt inte att jourdagis ens var till för 15 timmars barnen till föräldralediga utan endast för arbetande föräldrar så jag fick lära mig något nytt.

    Här betalas oxå varje månad
    jag betalar till och med utökad tid fast jag har ledigt med barnen 10 veckor.
    Ett val jag gjort är att ge dem långt sommarlov

    Sedan innan man komenterar barnens rätt att vara hemma långa sommarlov måste man ta hänsyn till att familjer är olika. och barn är olika.
    jag har märkt att min autistiske pojke skulle mått bättre av mer förskola och kortare sommarlov och det redan nu. så nästa år blir det lite kortare ledighet för hans del
    förskolan är till för barnen inte för att jag som mamma ska vila av mig på någotvis
    För min del fungerar det perfekt att ha alla 3 barnen hemma men för pojkens del är det oroligt och en obalans som inte är till nytta för honom.


    svamligt men jag hoppas du förstår att människor helt enkelt tänker noga
    sommarlov är skönt och ska vara långt men långt ifrån möjligt för alla.
    man går så gott man kan helt enkelt.

    Många har svårt att förstå behovet för en föräldraledig att inte låta barnen ha långt sommarlov och det kan man nog aldrig komma ifrån. och i normala fall är dte ju så att man just orkar och kan ge barnen långa sommarlov som föräldraledig.
    Men dock inte alltid.

  6. 3
    Ja komentarerna är jobbiga man gör ju så gott man kan.
    Jag tycker att de kunde förklarat sig mer istället
    angående jourdagis så är det ju inte direkt det bästa alternativet för att aktivera barnet utan där blir det mer en slags förvaring
    ofta är det inga ordinarie fröknar och ibland inte ens egna dagiset som är öppet
    så Jourdagis kan jag förstå att de ev har en komentar emot däremot kan de ju utveckla varför inte bara tycka.

    Jag väljer att ha mina barn hemma just på grund av att det slås ihop på sommaren för barnens skull.
    De känner sig inte så hemma med ny personal och på nytt dagis hade jag inte ens tänkt tanken.
    Men allas våra barn är olika och fungerar på olika sätt

    Sedan om jag ska vara ärlig så trodde jag faktiskt inte att jourdagis ens var till för 15 timmars barnen till föräldralediga utan endast för arbetande föräldrar så jag fick lära mig något nytt.

    Här betalas oxå varje månad
    jag betalar till och med utökad tid fast jag har ledigt med barnen 10 veckor.
    Ett val jag gjort är att ge dem långt sommarlov

    Sedan innan man komenterar barnens rätt att vara hemma långa sommarlov måste man ta hänsyn till att familjer är olika. och barn är olika.
    jag har märkt att min autistiske pojke skulle mått bättre av mer förskola och kortare sommarlov och det redan nu. så nästa år blir det lite kortare ledighet för hans del
    förskolan är till för barnen inte för att jag som mamma ska vila av mig på någotvis
    För min del fungerar det perfekt att ha alla 3 barnen hemma men för pojkens del är det oroligt och en obalans som inte är till nytta för honom.


    svamligt men jag hoppas du förstår att människor helt enkelt tänker noga
    sommarlov är skönt och ska vara långt men långt ifrån möjligt för alla.
    man går så gott man kan helt enkelt.

    Många har svårt att förstå behovet för en föräldraledig att inte låta barnen ha långt sommarlov och det kan man nog aldrig komma ifrån. och i normala fall är dte ju så att man just orkar och kan ge barnen långa sommarlov som föräldraledig.
    Men dock inte alltid.

  7. Å.
    #4

    Men hur kul är det att lämna

    på jourdagis? Det är ju ändå inte med de vanliga kompisarna?

    Förstår faktiskt inte motivet till att utnyttja den möjligheten om det inte är nödvändigt. Även om man betalar så betalar man ju bara en pyttebråkdel av vad kostnaden är.

    Jourdagis är ju liksom tänkt till de extrema fallen där man absolut inte kan lösa situationen när dagis stänger.

    Nu har vi få öppna joudagis här. I en stad på 500000 så känner jag bara till ett enda. Finns dock garanterat fler men de är inte många. Har heller inte hört talas om någon som utnyttjat möjligheten. Tom studenter och andra som jobbar på sommaren löser det.
  8. 4
    Men hur kul är det att lämna på jourdagis? Det är ju ändå inte med de vanliga kompisarna?

    Förstår faktiskt inte motivet till att utnyttja den möjligheten om det inte är nödvändigt. Även om man betalar så betalar man ju bara en pyttebråkdel av vad kostnaden är.

    Jourdagis är ju liksom tänkt till de extrema fallen där man absolut inte kan lösa situationen när dagis stänger.

    Nu har vi få öppna joudagis här. I en stad på 500000 så känner jag bara till ett enda. Finns dock garanterat fler men de är inte många. Har heller inte hört talas om någon som utnyttjat möjligheten. Tom studenter och andra som jobbar på sommaren löser det.
  9. Å.
    #5

    Kan tillägga

    att jag tycker liksom x-tjejen att det är dåligt att de kommenterar utan att utveckla varför. Att bara försöka skuldbelägga är inte OK.

    Samt att jourdagis här inte är öppet för 15t barn.
  10. 5
    Kan tillägga att jag tycker liksom x-tjejen att det är dåligt att de kommenterar utan att utveckla varför. Att bara försöka skuldbelägga är inte OK.

    Samt att jourdagis här inte är öppet för 15t barn.
  11. eva
    #6

    Att du inte ser någon anledning

    att ha henne hemma är det som jag sert som skrämmande.

    Har hon några av sina kompisar på jourdagiset? Eller kommer de flesta av henes kompisar att vara lediga?

    Själv gör jag vad jag kan för att dottern ska SLIPPA jourdagis, just för att det är så många nya baren och många nya vuxna, ser liksom ingen vits med att skola in henen på ett nytt ställe.

    Eller menar du att du bara tänker lämna henne där utan inskolning?
  12. 6
    Att du inte ser någon anledning att ha henne hemma är det som jag sert som skrämmande.

    Har hon några av sina kompisar på jourdagiset? Eller kommer de flesta av henes kompisar att vara lediga?

    Själv gör jag vad jag kan för att dottern ska SLIPPA jourdagis, just för att det är så många nya baren och många nya vuxna, ser liksom ingen vits med att skola in henen på ett nytt ställe.

    Eller menar du att du bara tänker lämna henne där utan inskolning?
  13. Å.
    #7

    Ytterligare ett tillägg

    hur kommer det sig att din man inte har semester när dagisstänger?

    Det normala är ju att man ska ta ledigt då om man inte vägras det av arbetet? Har han nytt jobb eller varför har han avslagits att ta ledigt de veckor som han \"ska\"?
  14. 7
    Ytterligare ett tillägg hur kommer det sig att din man inte har semester när dagisstänger?

    Det normala är ju att man ska ta ledigt då om man inte vägras det av arbetet? Har han nytt jobb eller varför har han avslagits att ta ledigt de veckor som han \"ska\"?
  15. Nina förskollärare
    #8

    tror inte att det är för att...

    ..möjligheten inte fanns när de hade småbarn faktiskt. Möjligheten finns nu och jag har ett barn som går 15h/v pga att maken är f-ledig (jag jobbar), men vi väljer ändå att INTE utnyttja möjligheten trots att vi betalar för platsen. Jourdagis här på orten är på en annan förskola med annan personal (ev skulle en från vanliga stället jobba där) och när vi inte behöver ser jag ingen anledning att lämna mitt barn där trots att hon älskar att leka med andra barn. Hon får leka med sin syster och sin pappa samt att de får hitta på saker samt träffa andra på det sättet.

    Påm måndag börjar jag jobba på ett annat jourdagis och det är bara sommarvikarier där (jag jobbar normalt på en annan förskola), och jag tror att det är så det brukar vara. Därför tror jag att er personal särskilt ville upplysa om det. Men jag håller med de andra om att det var dåligt att inte förklara varför de sa som de gjorde.

    Alla har vi våra skäl till hur vi handlar och gör, du liksom er förskolepersonal (men de borde som sagt förklarat).

    Jag önskar er en trevlig sommar! :-)
  16. 8
    tror inte att det är för att... ..möjligheten inte fanns när de hade småbarn faktiskt. Möjligheten finns nu och jag har ett barn som går 15h/v pga att maken är f-ledig (jag jobbar), men vi väljer ändå att INTE utnyttja möjligheten trots att vi betalar för platsen. Jourdagis här på orten är på en annan förskola med annan personal (ev skulle en från vanliga stället jobba där) och när vi inte behöver ser jag ingen anledning att lämna mitt barn där trots att hon älskar att leka med andra barn. Hon får leka med sin syster och sin pappa samt att de får hitta på saker samt träffa andra på det sättet.

    Påm måndag börjar jag jobba på ett annat jourdagis och det är bara sommarvikarier där (jag jobbar normalt på en annan förskola), och jag tror att det är så det brukar vara. Därför tror jag att er personal särskilt ville upplysa om det. Men jag håller med de andra om att det var dåligt att inte förklara varför de sa som de gjorde.

    Alla har vi våra skäl till hur vi handlar och gör, du liksom er förskolepersonal (men de borde som sagt förklarat).

    Jag önskar er en trevlig sommar! :-)
  17. Nina förskollärare
    #9

    hur då?

    Nu hänger jag inte med, alla kan väl inte få semester i juli (när förskolorna som stänger oftast är stängda), eller har föräldrar till dagisbarn företräde på något sätt? Det har jag helt missat!

    Själv ska jag ju som sagt jobba under den tiden som mitt barns dagis är stängt (för att jag ska jobba på ett jourdagis), men det är inga problem eftersom min man är f-ledig.
  18. 9
    hur då? Nu hänger jag inte med, alla kan väl inte få semester i juli (när förskolorna som stänger oftast är stängda), eller har föräldrar till dagisbarn företräde på något sätt? Det har jag helt missat!

    Själv ska jag ju som sagt jobba under den tiden som mitt barns dagis är stängt (för att jag ska jobba på ett jourdagis), men det är inga problem eftersom min man är f-ledig.
  19. karinxxx
    #10

    Dumma kommentarer.

    Jag begriper inte skillnaden på omsorgsbehov på sommaren jämfört med resten av året, om man inte har någon förändring i familjesituationen. Det är precis som om folk tror att barnens och föräldrarnas behov var väderkänsligt! Dumma dom, som ger dig dåligt samvete!

    Välkommen in på Gnäll och Tvi förresten, under allämna diskussioner!
  20. 10
    Dumma kommentarer. Jag begriper inte skillnaden på omsorgsbehov på sommaren jämfört med resten av året, om man inte har någon förändring i familjesituationen. Det är precis som om folk tror att barnens och föräldrarnas behov var väderkänsligt! Dumma dom, som ger dig dåligt samvete!

    Välkommen in på Gnäll och Tvi förresten, under allämna diskussioner!
  21. Fia
    #11

    Förstår nästan lite

    För jag kan inte riktigt förstå varför man inte vill ha sitt barn hemma under sommaren..
    Jourdagis.. där är det ju helt ny personal och helt nya barn?

    Tror du inte hon har det roligare hemma där ni kan göra grejer.. fara och bada etc?
    Träffa kompisar kan hon ju göra varje dag hemma ändå.

    Så du menar alltså att du inte vill att pengarna ska falla i sjön så därför måste du utnyttja dom genom att ha henne på dagis?

    Tycker det är lite trist när föräldrar resonerar som du då det är sommarlov.

    Barnen har det inte roligare på dagis.. det beror ju på hur roligt du gör det hemma och på sommaren går dte ju att hitta på så himla mycket.. och kompisarna är ju också lediga.
  22. 11
    Förstår nästan lite För jag kan inte riktigt förstå varför man inte vill ha sitt barn hemma under sommaren..
    Jourdagis.. där är det ju helt ny personal och helt nya barn?

    Tror du inte hon har det roligare hemma där ni kan göra grejer.. fara och bada etc?
    Träffa kompisar kan hon ju göra varje dag hemma ändå.

    Så du menar alltså att du inte vill att pengarna ska falla i sjön så därför måste du utnyttja dom genom att ha henne på dagis?

    Tycker det är lite trist när föräldrar resonerar som du då det är sommarlov.

    Barnen har det inte roligare på dagis.. det beror ju på hur roligt du gör det hemma och på sommaren går dte ju att hitta på så himla mycket.. och kompisarna är ju också lediga.
  23. Å.
    #12

    Det jag menar är givetvis det du

    skriver. Att alla inte kan få ledigt under den tid dagis stänger.

    Men tyvärr är det så att många karlar väljer augustisemeter för att det idag passar industrin bättre. Dvs de skulle få i juli om de frågade. Så är det på vårt jobb tex vi jobbar mycket med leverantörer world wide och det är ju mer normalt globalt med augusti semester.
  24. 12
    Det jag menar är givetvis det du skriver. Att alla inte kan få ledigt under den tid dagis stänger.

    Men tyvärr är det så att många karlar väljer augustisemeter för att det idag passar industrin bättre. Dvs de skulle få i juli om de frågade. Så är det på vårt jobb tex vi jobbar mycket med leverantörer world wide och det är ju mer normalt globalt med augusti semester.
  25. Å.
    #13

    Tja fast vi har en lag som

    garanterar 5 veckor semester varav 4 veckor sammanhängande. Självklart bör det samplaneras med dagis och självklart är det så att omsorgsbehovet under semestern är lika med 0.
  26. 13
    Tja fast vi har en lag som garanterar 5 veckor semester varav 4 veckor sammanhängande. Självklart bör det samplaneras med dagis och självklart är det så att omsorgsbehovet under semestern är lika med 0.
  27. Maria
    #14

    Men

    När ett barn byter förskola så har man en inskolning för att barnet ska lära känna de nya lokalerna och den nya personalen.

    Det är naturligtvis för att barnet ska känna sig tryggt på det nya stället.

    Ett jourdagis är en \"nödlösning\" för föräldrar som är tvingade att jobba under semestern och själv hade jag tyckt det vore jobbigt att lämna barnen på ett främmande ställe med personal som barnen inte känner om jag inte absolut måste. Det måste man ju inte när man är fl så jag måste erkänna att det känns som du sätter din egen bekvämlighet framför din dotters bästa och jag har full förståelse för personalens frågor.

    Hos oss får man inte ha barnen på jourdagis om inte båda arbetar och det är för barnens skull just p.g.a av att det inte blir någon inskolning.

  28. 14
    Men När ett barn byter förskola så har man en inskolning för att barnet ska lära känna de nya lokalerna och den nya personalen.

    Det är naturligtvis för att barnet ska känna sig tryggt på det nya stället.

    Ett jourdagis är en \"nödlösning\" för föräldrar som är tvingade att jobba under semestern och själv hade jag tyckt det vore jobbigt att lämna barnen på ett främmande ställe med personal som barnen inte känner om jag inte absolut måste. Det måste man ju inte när man är fl så jag måste erkänna att det känns som du sätter din egen bekvämlighet framför din dotters bästa och jag har full förståelse för personalens frågor.

    Hos oss får man inte ha barnen på jourdagis om inte båda arbetar och det är för barnens skull just p.g.a av att det inte blir någon inskolning.

  29. Maria
    #15

    Stor skillnad!!

    Att få ha syskon på förskolan är en förmån för att den som är fl ska få lite avlastning och för att barnen ska få ha kvar lita av sina gamla rutiner.

    Mamman som skriver inlägget har inget omsorgsbehov överhuvudtaget så jag förstår inte alls vad du menar med att \"omsorgsbehovet inte är förändrat\".

    Ett omsorgsBEHOV har man när man inte kan ta hand om sitt barn och är tvingad att lämna det på förskolan. Det behovet finns inte när man är fl utan det är enbart en förmån som inte bör utnyttjas på detta sätt!
  30. 15
    Stor skillnad!! Att få ha syskon på förskolan är en förmån för att den som är fl ska få lite avlastning och för att barnen ska få ha kvar lita av sina gamla rutiner.

    Mamman som skriver inlägget har inget omsorgsbehov överhuvudtaget så jag förstår inte alls vad du menar med att \"omsorgsbehovet inte är förändrat\".

    Ett omsorgsBEHOV har man när man inte kan ta hand om sitt barn och är tvingad att lämna det på förskolan. Det behovet finns inte när man är fl utan det är enbart en förmån som inte bör utnyttjas på detta sätt!
  31. Å.
    #16

    Man kan oxå undra när

    Dagismamma ämnar ta sina semesterveckor. På mitt jobb får vi inte ha FL under kärnsemester då ska vi ta av semesterdagar i den mån vi har. Återkommer då till samma fråga varför semestern inte planeras för att sammanfalla när dagis stänger.
  32. 16
    Man kan oxå undra när Dagismamma ämnar ta sina semesterveckor. På mitt jobb får vi inte ha FL under kärnsemester då ska vi ta av semesterdagar i den mån vi har. Återkommer då till samma fråga varför semestern inte planeras för att sammanfalla när dagis stänger.
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17

    hmmm

    nu ska jag inte ha dottern på jourdagis utan har gett henne 6 veckors lov. men..jag var länge tveksam tilll HUR länge hon skulle vara hemma just därför att det är nu på sommaren det är mysigt att vara på dagis, det än nu dom gör utflykter, gungar , leker i sandlådan ect visst gör dom det resten av året också men det blir ju mer nu.visst kan man ha roligare på dagis med kompisarna än hemma med mamma och lillasyster.

    jag vill inte ge mig iväg och bada ensam tex eftersom lillan vill amma rätt vad det är och Elvira kanske får för sig att bada just då = kaos och panik.

    alla har ju inte turen att bo i ett område med mycket barn, här där jag bor finns det tex ingen offentlig lekpark där man kan träffa andra barn...
  34. 17
    hmmm nu ska jag inte ha dottern på jourdagis utan har gett henne 6 veckors lov. men..jag var länge tveksam tilll HUR länge hon skulle vara hemma just därför att det är nu på sommaren det är mysigt att vara på dagis, det än nu dom gör utflykter, gungar , leker i sandlådan ect visst gör dom det resten av året också men det blir ju mer nu.visst kan man ha roligare på dagis med kompisarna än hemma med mamma och lillasyster.

    jag vill inte ge mig iväg och bada ensam tex eftersom lillan vill amma rätt vad det är och Elvira kanske får för sig att bada just då = kaos och panik.

    alla har ju inte turen att bo i ett område med mycket barn, här där jag bor finns det tex ingen offentlig lekpark där man kan träffa andra barn...
  35. Medlem sedan
    Oct 2000
    #18

    problemet är väl att

    det inte är hennes kompisar eller hennes personal under de veckorna...
    Här fyller man inte ens en avdelning med barn från hela kommunen under de 5 veckor det är stängt och oftast är det sommarvikarier + nån enstaka från någon av avdelningarna där.

    Vi lämnade inte Theo under de veckor dagiset var stängt när vi var FL med Tuva för vi trodde inte det skulle ge honom _någonting_

    Men givetvis gör ni ert eget val, jag tror bara personalen är förvånade och tror att du inte förstått v ad jour-dagiset är för alla som har sina barn på heltid brukar göra _allt_ i sin makt för att undvika att lämna då...
  36. 18
    problemet är väl att det inte är hennes kompisar eller hennes personal under de veckorna...
    Här fyller man inte ens en avdelning med barn från hela kommunen under de 5 veckor det är stängt och oftast är det sommarvikarier + nån enstaka från någon av avdelningarna där.

    Vi lämnade inte Theo under de veckor dagiset var stängt när vi var FL med Tuva för vi trodde inte det skulle ge honom _någonting_

    Men givetvis gör ni ert eget val, jag tror bara personalen är förvånade och tror att du inte förstått v ad jour-dagiset är för alla som har sina barn på heltid brukar göra _allt_ i sin makt för att undvika att lämna då...
  37. - Miko -
    #19

    Vaddå när man _ska_?

    semester har man ju inte för dagis skull utan för sin egen och familjens skull!
    Jag struntar fullständigt i när dagis har stängt på sommaren, jag ska ha min semester när _jag vill ha MIN semester_. Nu råkade det bli de veckor dagis har stängt (utom en) men om jag t.ex. tänkte åka utomlands när skolorna börjar, ja då hade jag haft sem v.31-35 istället.

    Hur tänker du eg? Föräldrarna är inte till för dagis utan tvärtom!
  38. 19
    Vaddå när man _ska_? semester har man ju inte för dagis skull utan för sin egen och familjens skull!
    Jag struntar fullständigt i när dagis har stängt på sommaren, jag ska ha min semester när _jag vill ha MIN semester_. Nu råkade det bli de veckor dagis har stängt (utom en) men om jag t.ex. tänkte åka utomlands när skolorna börjar, ja då hade jag haft sem v.31-35 istället.

    Hur tänker du eg? Föräldrarna är inte till för dagis utan tvärtom!
  39. eva
    #20

    men vänta lite

    varför verkar så många tro att sommaren är så fylld av roliga aktiviteter? jag kan tala om för dig att när vi slagit ihop hos oss så är grupperna lika fulla som under vintern och det blir inte fler utflykter eller sandlådelek än under resten av året. Det blir ren barnpassning efter pedagogerna inte känner alla barnen i gruppen.

    Det var länge sen förskolan hade lite barn på sommaren och att det gick att göra roliga saker med de barn som var där, idag slås man ihop...
  40. 20
    men vänta lite varför verkar så många tro att sommaren är så fylld av roliga aktiviteter? jag kan tala om för dig att när vi slagit ihop hos oss så är grupperna lika fulla som under vintern och det blir inte fler utflykter eller sandlådelek än under resten av året. Det blir ren barnpassning efter pedagogerna inte känner alla barnen i gruppen.

    Det var länge sen förskolan hade lite barn på sommaren och att det gick att göra roliga saker med de barn som var där, idag slås man ihop...
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Varför vaknar mitt barn hela tiden
    By lillifreja in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 11:25
  2. så himla ledsen hela hela tiden...
    By fin_ in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 18:37
  3. Varför regnar det HELA tiden?!!
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 10:57
  4. Kommentarer om dessa namn då..
    By Samanthan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 19:29
  5. Varför mjölkstockning hela tiden?
    By Jen in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 09:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar