Att få ett syskon eller göra abort?
Abort
  1. Abort eller inte??
    #1

    Att få ett syskon eller göra abort?

    Jag är en mamma till 2 barn och är nu gravid igen i v. 5/6. Trots skydd och dagen efter piller är jag gravid. Vi har tänkt att skaffa ett tredje barn senare i livet, av olika anledningar passar det verkligen verkligen inte nu. Vi är inte ens sugna på bebisperioden med allt vad den innebär, Jag pluggar och blir färdig efter fem års studier i maj, barnet skulle komma i mars så jag skulle missa de sista två månaderna.

    Varken jag eller min sambo känner någon glädje över graviditeten utan mer ett tvång att genomföra den. Men är det rätt att skaffa barn då? Har kommit fram till att jag vill inte ha barn nu och funderar därför allvarligt på en abort.

    Samtidigt är det med ångest och sorg som den skulle genomföras. Jag har två underbara barn och jag vet ju precis vad det är som jag tar bort, ett helsyskon till dom - är det verkligen rätt??

    Ni som har barn sedan innan men ändå har genomfört en abort, hur kändes det efteråt. Det blir ju en sorg för livet på ett sätt. Har ni ångrat er eller känt att det varit rätt hela tiden?

    Min sambo ger jättefint stöd, han tycker nog också abort är rätt alternativ men stöttar mig oavsett. Men det är ju min kropp ändå, det är mina bröst som spänner och värker och påminner mig om fostert som lever och växer i magen och det är jag som ska genomföra aborten.

    Snälla svara om du kan säga några rader som kan stötta för jag behöver verkligen stöd.
  2. 1
    Att få ett syskon eller göra abort? Jag är en mamma till 2 barn och är nu gravid igen i v. 5/6. Trots skydd och dagen efter piller är jag gravid. Vi har tänkt att skaffa ett tredje barn senare i livet, av olika anledningar passar det verkligen verkligen inte nu. Vi är inte ens sugna på bebisperioden med allt vad den innebär, Jag pluggar och blir färdig efter fem års studier i maj, barnet skulle komma i mars så jag skulle missa de sista två månaderna.