Det gick bra!
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Det gick bra!

    Jag hade fel på tiden igår, vi skulle vara där redan 09:15. Men vi kom på vårt misstag i tid och kom inte försent.

    Det lilla som finns i min mage såg precis ut som det skulle, rörde på sig, hade ett litet hjärta och var lagom stort.
    Jag är förmodligen ganska dum, men jag var helt säker på att den skulle vara död. Jag trodde att BM skojade när hon direkt sa att här har vi något som rör sig.

    Nu har jag för första gången vågat sätta på mig ett par mammajeans, jag är ju faktiskt gravid. Det kommer att ta ett tag till för mig att verkligen förstå... men jag ska jobba på det.
  2. 1
    Det gick bra! Jag hade fel på tiden igår, vi skulle vara där redan 09:15. Men vi kom på vårt misstag i tid och kom inte försent.

    Det lilla som finns i min mage såg precis ut som det skulle, rörde på sig, hade ett litet hjärta och var lagom stort.
    Jag är förmodligen ganska dum, men jag var helt säker på att den skulle vara död. Jag trodde att BM skojade när hon direkt sa att här har vi något som rör sig.

    Nu har jag för första gången vågat sätta på mig ett par mammajeans, jag är ju faktiskt gravid. Det kommer att ta ett tag till för mig att verkligen förstå... men jag ska jobba på det.
  3. Imre v.12
    #2

    Åh Bridz


    OM du visste vad glad jag är för din skull! Jag är kanske en av de mammor som du \"avskytt\" förut som har fått flera barn, men det gör ingenting! Är så otroligt glad för din skull. Jag ser fram emot att vi ska få följas åt i höst och vinter. Men jag är också rädd och har ett katastroftänkande vilket är jobbigt, det beror på att jag är så pass \"gammal\". men just NU får vi väl ändå vara glada!
    vet du, att det sade min Bm till mig. Hon sade att du ska glädjas nu, gläds åt att du blev gravid, det är inte självklart när man är äldre. Glädjen kan ingen ta i från mig, menade hon. Hon menade att jag kan inte skydda mig från sorg genom att inte släppa fram glädje, det är fel väg att gå. Och sorgen får man ta sedan i så fall. Så låt oss nu vara glada *s*
    Nu blev det långt igen! Kram, kram!
  4. 2
    Åh Bridz
    OM du visste vad glad jag är för din skull! Jag är kanske en av de mammor som du \"avskytt\" förut som har fått flera barn, men det gör ingenting! Är så otroligt glad för din skull. Jag ser fram emot att vi ska få följas åt i höst och vinter. Men jag är också rädd och har ett katastroftänkande vilket är jobbigt, det beror på att jag är så pass \"gammal\". men just NU får vi väl ändå vara glada!
    vet du, att det sade min Bm till mig. Hon sade att du ska glädjas nu, gläds åt att du blev gravid, det är inte självklart när man är äldre. Glädjen kan ingen ta i från mig, menade hon. Hon menade att jag kan inte skydda mig från sorg genom att inte släppa fram glädje, det är fel väg att gå. Och sorgen får man ta sedan i så fall. Så låt oss nu vara glada *s*
    Nu blev det långt igen! Kram, kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    Gud så härligt!

    Skönt att höra att det gick bra och att allt är bra med din bebis.
  6. 3
    Gud så härligt! Skönt att höra att det gick bra och att allt är bra med din bebis.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Åååh GRATTIS gumman!

    Gud vad skönt att det gick som det skulle idag!
    Så glad för din skull, försök njuta lite nu, även om det är svårt (det förstår jag).

    Grattiskramar!
  8. 4
    Åååh GRATTIS gumman! Gud vad skönt att det gick som det skulle idag!
    Så glad för din skull, försök njuta lite nu, även om det är svårt (det förstår jag).

    Grattiskramar!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Yes!!!

    Åh så skönt att höra! Hoppas du kan slappna av lite och njuta av graviditeten nu! :)
  10. 5
    Yes!!! Åh så skönt att höra! Hoppas du kan slappna av lite och njuta av graviditeten nu! :)
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Kram!

    Jag har egentligen inte avskytt mammorna, bara situtionen och att JAG aldrig fick vara med. Och visst har jag ibland tänkt mörka tankar, men jag har aldrig sagt något till någon eller ens blängt surt. Jag brukade till och med ge gravida min plats på tunnelbanan.

    Man får glädjas så gott det går att stunden. Just nu vet jag att den lever för det har jag sett. Om ett tag kanske man kan börja känna sparkar, och då vet man också att den lever. Och oavsett hur det går sedan så är allt bra just nu!

    Kramar
  12. 6
    Kram! Jag har egentligen inte avskytt mammorna, bara situtionen och att JAG aldrig fick vara med. Och visst har jag ibland tänkt mörka tankar, men jag har aldrig sagt något till någon eller ens blängt surt. Jag brukade till och med ge gravida min plats på tunnelbanan.

    Man får glädjas så gott det går att stunden. Just nu vet jag att den lever för det har jag sett. Om ett tag kanske man kan börja känna sparkar, och då vet man också att den lever. Och oavsett hur det går sedan så är allt bra just nu!

    Kramar
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Tack!

    Det känns fantastiskt bra!
  14. 7
    Tack! Det känns fantastiskt bra!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Tack!

    Jag ska försöka njuta, och framförallt ta in att jag kanske ska få vara gravid.

    Kramar
  16. 8
    Tack! Jag ska försöka njuta, och framförallt ta in att jag kanske ska få vara gravid.

    Kramar
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Tack!

    Jag är otroligt lättad. Trodde aldrig att jag skulle få skriva att det hade gått bra!

    Jag jobbar på att kunna njuta!
  18. 9
    Tack! Jag är otroligt lättad. Trodde aldrig att jag skulle få skriva att det hade gått bra!

    Jag jobbar på att kunna njuta!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    stora kramar

    massor med lyckoönskningar till dig! hoppas du får en underbar graviditet!
  20. 10
    stora kramar massor med lyckoönskningar till dig! hoppas du får en underbar graviditet!
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11

    härligt!

    Ja du är defenitivt gravid.
    Jag är lika fånig jag tar emot lite att använda mammakläder men mina vanliga är lite väl trånga nu.
    har ett par byxor jag fortfarande kan ha ett par shorts och en kjol.
    så jag kanske klarar mig någon vecka till. *ler*
  22. 11
    härligt! Ja du är defenitivt gravid.
    Jag är lika fånig jag tar emot lite att använda mammakläder men mina vanliga är lite väl trånga nu.
    har ett par byxor jag fortfarande kan ha ett par shorts och en kjol.
    så jag kanske klarar mig någon vecka till. *ler*
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Grattis gumman!!

    På med mammajeansen och var GRAVID nu!

    *kramar om*
  24. 12
    Grattis gumman!! På med mammajeansen och var GRAVID nu!

    *kramar om*
  25. Jenny m 2 + bf9/1
    #13

    Vilken känsla!

    Grattis! Ja, visst är det svårt att vänja sig vid att vara gravid. Jag håller fortfarande på trots att jag väntar trean. :o)
  26. 13
    Vilken känsla! Grattis! Ja, visst är det svårt att vänja sig vid att vara gravid. Jag håller fortfarande på trots att jag väntar trean. :o)
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14

    Hurra...

    vad kul Bridz!!!! Grattis!!!!
  28. 14
    Hurra... vad kul Bridz!!!! Grattis!!!!
  29. London katten
    #15

    Jippyyy!

    Vad glad jag blir for din skull! Fick tarar i ogonen ocksa! Toppen nyheter!
    Kram
  30. 15
    Jippyyy! Vad glad jag blir for din skull! Fick tarar i ogonen ocksa! Toppen nyheter!
    Kram
  31. Anonym
    #16

    Underbart! :)

    Vad glad jag blir att läsa detta! Vet hur underbart det är att få sådana här bevis efter alla år av väntan. Njut och släpp ut magen i dina mammajeans:).

    kram Lima
  32. 16
    Underbart! :) Vad glad jag blir att läsa detta! Vet hur underbart det är att få sådana här bevis efter alla år av väntan. Njut och släpp ut magen i dina mammajeans:).

    kram Lima
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17

    Skönt!

    Så oerhört härligt när förvåningen går åt det hållet \"oj, jag kan skriva att jag är gravid!\". Unnar dig detta av hela mitt hjärta. Lev så gott nu!!!
  34. 17
    Skönt! Så oerhört härligt när förvåningen går åt det hållet \"oj, jag kan skriva att jag är gravid!\". Unnar dig detta av hela mitt hjärta. Lev så gott nu!!!
  35. Medlem sedan
    Mar 2002
    #18

    GRATTIS!

    Visst är det en härlig känsla och se det lilla livet röra sig.

    Njut nu allt vad du kan av din graviditet.

    Kram Ingela
  36. 18
    GRATTIS! Visst är det en härlig känsla och se det lilla livet röra sig.

    Njut nu allt vad du kan av din graviditet.

    Kram Ingela
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Tack

    Nu ska jag äntligen påbörja min graviditet. Bättre sent än aldrig :-)
  38. 19
    Tack Nu ska jag äntligen påbörja min graviditet. Bättre sent än aldrig :-)
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Jag är väl det

    Tidigare hade jag testat positivt på graviditetstest. Nu ska jag försöka vara gravid :-)

    Att gå ut i mammabyxor är nog lite tidigt, men jag har verkligen inga hemmabyxor som passar längre. Alla mins mysbxor är tränga i midjan, konstigt för jag trodde att de var så stora ;-)
    Men jag har några kjolar och en klänning som fungerar ute bland folk fortfarande.
  40. 20
    Jag är väl det Tidigare hade jag testat positivt på graviditetstest. Nu ska jag försöka vara gravid :-)

    Att gå ut i mammabyxor är nog lite tidigt, men jag har verkligen inga hemmabyxor som passar längre. Alla mins mysbxor är tränga i midjan, konstigt för jag trodde att de var så stora ;-)
    Men jag har några kjolar och en klänning som fungerar ute bland folk fortfarande.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. gick bra hos BM, men....
    By charoline in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 11:26
  2. Gick bra
    By Elpida in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 23:01
  3. Det gick!
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 22:19
  4. Jag trotsade regnet och gick ut och gick
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 21:01
  5. Jaha så gick det som det gick
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar