Vilka "finna" ord
Tonåringar
  1. Mia_Sthlm
    #1

    Vilka \"finna\" ord

    kommer ur era tonåringars munnar.

    \"håll käften \"kommer ofta
    Hora har hänt kanske 2-3 gånger, länge sen nu.
    \"Så jävla mobbad\" ofta

    Nu börjar det mer komma
    \"ditt misslyckade liv\", \" kommer säga upp kontaketen när jag flyttar\", \"du ska inte ens få träffa mina barn\"

    Trevligt.
  2. 1
    Vilka \"finna\" ord kommer ur era tonåringars munnar.

    \"håll käften \"kommer ofta
    Hora har hänt kanske 2-3 gånger, länge sen nu.
    \"Så jävla mobbad\" ofta

    Nu börjar det mer komma
    \"ditt misslyckade liv\", \" kommer säga upp kontaketen när jag flyttar\", \"du ska inte ens få träffa mina barn\"

    Trevligt.
  3. Terese A
    #2

    \"Fina\" menar jag

  4. 2
    \"Fina\" menar jag
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Inget sånt, de skulle bara

    våga. Mina kallar mig mamma inget annat. Vi bråkar väldigt lite faktiskt och när vi gör det så kallar de mig inget utan är faktiskt ganska sakliga och håller sig till det som vi bråkar om.
  6. 3
    Inget sånt, de skulle bara våga. Mina kallar mig mamma inget annat. Vi bråkar väldigt lite faktiskt och när vi gör det så kallar de mig inget utan är faktiskt ganska sakliga och håller sig till det som vi bråkar om.
  7. Marmelad
    #4

    Inga såna ord..

    ..då skulle det ta hus i helvete kan jag säga! Vad säger du/gör du när din dotter säger sådant till dig?
  8. 4
    Inga såna ord.. ..då skulle det ta hus i helvete kan jag säga! Vad säger du/gör du när din dotter säger sådant till dig?
  9. Terese A
    #5

    Ignorerar

  10. 5
    Ignorerar
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Det där var väl inget

    jag har hört myyycket värre saket från min dotter. Inte lämpligt för tryck ens en gång( Typ j-la fittarsle).
  12. 6
    Det där var väl inget jag har hört myyycket värre saket från min dotter. Inte lämpligt för tryck ens en gång( Typ j-la fittarsle).
  13. Anonym
    #7

    Ja..

    Hora och f*ttmorsa får man ofta höra,bara för att man bryr sig och inte vill att något ska hända dem..

    \"h*n är ju så j*vla blåst i huvudet\" \"Har du skumgummi i skallen eller?\"

    Ibland undrar man ju vart de lär sig allt..
  14. 7
    Ja.. Hora och f*ttmorsa får man ofta höra,bara för att man bryr sig och inte vill att något ska hända dem..

    \"h*n är ju så j*vla blåst i huvudet\" \"Har du skumgummi i skallen eller?\"

    Ibland undrar man ju vart de lär sig allt..
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Inga fula ord

    får jag höra.. Här är det mer att jag inte ska lägga mig i hans liv, att jag är för sträng, att jag inte fattar något osv..
    Hade aldrig accepterat sådana ord som din dotter säger till dig.
  16. 8
    Inga fula ord får jag höra.. Här är det mer att jag inte ska lägga mig i hans liv, att jag är för sträng, att jag inte fattar något osv..
    Hade aldrig accepterat sådana ord som din dotter säger till dig.
  17. Kanelbullen
    #9

    Ful ord

    Håll käften brukar jag få höra från tonårsgossarna. Annars bråkar vi sällan men visst tjatar jag och det gillar dom inte det är oftast då jag ska \"hålla käften\".
    Tycker inte det är så farligt.
    Det var värre när min mellanflicka var tonåring och bodde hemma - hon bad mej faktiskt att \"gå och dö\".
    Men hon var extremt jobbig och mådde inte heller bra, just då.
    Men det kändes i modershjärtat förstås.
  18. 9
    Ful ord Håll käften brukar jag få höra från tonårsgossarna. Annars bråkar vi sällan men visst tjatar jag och det gillar dom inte det är oftast då jag ska \"hålla käften\".
    Tycker inte det är så farligt.
    Det var värre när min mellanflicka var tonåring och bodde hemma - hon bad mej faktiskt att \"gå och dö\".
    Men hon var extremt jobbig och mådde inte heller bra, just då.
    Men det kändes i modershjärtat förstås.
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10

    Inga fula ord alls

    åtminstone inte som jag hör... men det sägs säkert ett och annat bakom stängd dörr (fast han skulle nog aldrig komma på tanken att kalla mig hora).

  20. 10
    Inga fula ord alls åtminstone inte som jag hör... men det sägs säkert ett och annat bakom stängd dörr (fast han skulle nog aldrig komma på tanken att kalla mig hora).

  21. marib
    #11

    Kärring!!!

    nån enstaka gång. Det var värre förr men jag gick ständigt i taket och gav dem _långa_ föreläsningar om hur man INTE tilltalar folk. De lessnade på mig och JAG är tacksam för det.
    Div tillmälen ska man bara inte acceptera tycker jag.
  22. 11
    Kärring!!! nån enstaka gång. Det var värre förr men jag gick ständigt i taket och gav dem _långa_ föreläsningar om hur man INTE tilltalar folk. De lessnade på mig och JAG är tacksam för det.
    Div tillmälen ska man bara inte acceptera tycker jag.
  23. Marmelad
    #12

    Tycker du ska vara...

    ..tydligare, och säga ifrån ordentligt. Inte bara ignorera.
  24. 12
    Tycker du ska vara... ..tydligare, och säga ifrån ordentligt. Inte bara ignorera.
  25. Pojkmorsan
    #13

    Inga. Nästan.

    Mellansonen försökte en gång för några år sedan och sa \"Jävla kärring\". Jag blev skitförbannad och skällde ut honom. \"Förlåt, förlåt\", sa han. Vi kan bråka och skrika och leva om, men inga tillmälen. Där går gränsen! Egentligen är de himla snälla, nu när jag tänker efter...
  26. 13
    Inga. Nästan. Mellansonen försökte en gång för några år sedan och sa \"Jävla kärring\". Jag blev skitförbannad och skällde ut honom. \"Förlåt, förlåt\", sa han. Vi kan bråka och skrika och leva om, men inga tillmälen. Där går gränsen! Egentligen är de himla snälla, nu när jag tänker efter...
  27. 71:an Nika
    #14

    Vill bara fråga hur

    man gör när man \"inte accepterar\" och att ungdomarna då lyder det. Det låter så enkelt när man säger att det _accepterar_ då inte jag.... Accepterar du andra saker som din son gör, eftersom han faktiskt gör en del bussaker?

    Själv har jag inte hört några fula ord från min tonåring än, men misstänker att ett av mina barn nog kommer att kunna kalla mig både det ena och andra en vacker dag. Även om jag inte accepterar det. Därför vill jag gärna veta hur jag ska göra för att slippa höra det....
  28. 14
    Vill bara fråga hur man gör när man \"inte accepterar\" och att ungdomarna då lyder det. Det låter så enkelt när man säger att det _accepterar_ då inte jag.... Accepterar du andra saker som din son gör, eftersom han faktiskt gör en del bussaker?

    Själv har jag inte hört några fula ord från min tonåring än, men misstänker att ett av mina barn nog kommer att kunna kalla mig både det ena och andra en vacker dag. Även om jag inte accepterar det. Därför vill jag gärna veta hur jag ska göra för att slippa höra det....
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15

    Jag menar

    så här att om jag hade accepterat det så hade jag inget sagt och bara låtit det va. Men genom att jag markerar att jag säger ifrån och att det inte är okej det han gör/säger så är det att inte acceptera. Sen så kanske det inte räcker för att få dom att sluta med det dom gör/säger. Men jag har i alla fall visat att jag inte accepterar deras sätt.
  30. 15
    Jag menar så här att om jag hade accepterat det så hade jag inget sagt och bara låtit det va. Men genom att jag markerar att jag säger ifrån och att det inte är okej det han gör/säger så är det att inte acceptera. Sen så kanske det inte räcker för att få dom att sluta med det dom gör/säger. Men jag har i alla fall visat att jag inte accepterar deras sätt.
  31. 71:an Nika
    #16

    Ok, då

    är jag med. Trodde mer att du menade att du verkligen fick honom att inte säga saker pga att du inte accepterar det.
  32. 16
    Ok, då är jag med. Trodde mer att du menade att du verkligen fick honom att inte säga saker pga att du inte accepterar det.
  33. Anonym
    #17

    Hon skulle inte

    våga - eller rättare sagt, hon skulle inte vilja ta min ilska eller min kyla (beroende på hur jag reagerar) genom att utsätta sig själv för något sånt. Så det blir mest smällande dörrar för att visa att hon minsann klarar sig utan mig.
  34. 17
    Hon skulle inte våga - eller rättare sagt, hon skulle inte vilja ta min ilska eller min kyla (beroende på hur jag reagerar) genom att utsätta sig själv för något sånt. Så det blir mest smällande dörrar för att visa att hon minsann klarar sig utan mig.
  35. Terese A
    #18

    det blir då

    att nästa gång kommer ngt värre
  36. 18
    det blir då att nästa gång kommer ngt värre
  37. Terese A
    #19

    Va?

    Är det sant, ofta fittmorsa?!!
  38. 19
    Va? Är det sant, ofta fittmorsa?!!
  39. Misan med 4 killar
    #20

    Inga fula ord

    men det märks tydligt att min tonåring (som blir 15 om 3 veckor) tycker att jag är den mest värdelösa och pinsamma människa som finns. Hans miner och uppträdande säger allt...
  40. 20
    Inga fula ord men det märks tydligt att min tonåring (som blir 15 om 3 veckor) tycker att jag är den mest värdelösa och pinsamma människa som finns. Hans miner och uppträdande säger allt...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Att finna jobbmotivationen
    By MammaMam in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 20:12
  2. Finna lä hos
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 13:13
  3. Ni som vet var eller om, man kan finna
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 16:58
  4. Kan man finna en
    By Rörelse och liv in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 13:18
  5. VAR , VAR finna
    By Mia_Sthlm in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 12:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar