Gravid eller inte?
Försöker bli med barn
  1. Kevins mamma
    #1

    Gravid eller inte?

    Hej. Provar att fråga er som verkar ha koll.
    Vi har försökt bli gravida i 5 år. (sekundärbarnlöshet).
    Nu är jag på bim+14 och har gjort två test, båda negativa. Eftersom jag inte hoppat över mensen någongång tidigare så var jag så säker denna gången. Kan man vara gravid utan att det ger utslag på stickan (preg test) när man gått två veckor över tiden? Tack på förhand.
  2. 1
    Gravid eller inte? Hej. Provar att fråga er som verkar ha koll.
    Vi har försökt bli gravida i 5 år. (sekundärbarnlöshet).
    Nu är jag på bim+14 och har gjort två test, båda negativa. Eftersom jag inte hoppat över mensen någongång tidigare så var jag så säker denna gången. Kan man vara gravid utan att det ger utslag på stickan (preg test) när man gått två veckor över tiden? Tack på förhand.
  3. Plupp
    #2

    Japp

    Har en kompis som gjorde fyra (!!!) grav.tester med ganska långt tid emellan. Hon förstod inte varför hon kände sig gravid när hon uppenbarligen inte var det.

    När hon senare var hos läkare i ett annat ärende så beskrev hon sina symptom och läkaren gjorde ett ultraljud och konstaterade att hon var gravid i nästan 20:e veckan.

    Det kom ändå som en chock, de ville verkligen vänta med syskon till sitt första.

    Men nu har de två ganska täta barn och de har det jättebra!

    Så, JA, det kan visa neg, fast det är positivt!

    Gå till barnmorska och testa dig där, antingen med blodprov eller ultraljud för att kolla upp det!

    Lycka till!!!

    Kram
  4. 2
    Japp Har en kompis som gjorde fyra (!!!) grav.tester med ganska långt tid emellan. Hon förstod inte varför hon kände sig gravid när hon uppenbarligen inte var det.

    När hon senare var hos läkare i ett annat ärende så beskrev hon sina symptom och läkaren gjorde ett ultraljud och konstaterade att hon var gravid i nästan 20:e veckan.

    Det kom ändå som en chock, de ville verkligen vänta med syskon till sitt första.

    Men nu har de två ganska täta barn och de har det jättebra!

    Så, JA, det kan visa neg, fast det är positivt!

    Gå till barnmorska och testa dig där, antingen med blodprov eller ultraljud för att kolla upp det!

    Lycka till!!!

    Kram
  5. Kevins mamma
    #3

    Tack för svaret.

    Ska ringa och få en tid...kanske nästa vecka. Vill inte få förhoppningar. 7 år sedan jag var gravid så jag vågar nästan inte hoppas att min son äntligen ska få ett syskon.
  6. 3
    Tack för svaret. Ska ringa och få en tid...kanske nästa vecka. Vill inte få förhoppningar. 7 år sedan jag var gravid så jag vågar nästan inte hoppas att min son äntligen ska få ett syskon.

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid eller inte?
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 13:18
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar