Minirin??
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Minirin??

    Hej!
    Jag undrar vad ni har för erfarenhet om minirin och/eller larmmatta??
    Har en tjej på 6 år som kissar på natten och börjar nu fundera på detta, trots att de säger på BVC att det inte är ovanligt att de kissar i denna ålder... Sambon är dock lite emot att hon ska äta medicin.
    Sköt om er alla!
  2. 1
    Minirin?? Hej!
    Jag undrar vad ni har för erfarenhet om minirin och/eller larmmatta??
    Har en tjej på 6 år som kissar på natten och börjar nu fundera på detta, trots att de säger på BVC att det inte är ovanligt att de kissar i denna ålder... Sambon är dock lite emot att hon ska äta medicin.
    Sköt om er alla!
  3. Thomas S.
    #2

    Håller med !

    Jag håller nog med din sambo angående medicinerng med Minirin . Jag tycker nog att du ska avvakta med Minirin . Jag tror inte att det nyttigt med mediciner i så unga år , det är nog bättre att kroppen växer till sig . Men det är möjligt att er dotter inte tycker om att använda blöja , hon är ju trotts allt 6 år (om hon nu använder blöja) . Det är ju upp till oss föräldrar hur skändigt det är att använda blöja och att kissa i sängen . Vi vuxna skulle prata mer med våra barn och andra föräldrar om detta med att ha blöja . För dom som är sängvätare & blöjbärare är ju absolut inte ensamma .LYCKA TILL !
  4. 2
    Håller med ! Jag håller nog med din sambo angående medicinerng med Minirin . Jag tycker nog att du ska avvakta med Minirin . Jag tror inte att det nyttigt med mediciner i så unga år , det är nog bättre att kroppen växer till sig . Men det är möjligt att er dotter inte tycker om att använda blöja , hon är ju trotts allt 6 år (om hon nu använder blöja) . Det är ju upp till oss föräldrar hur skändigt det är att använda blöja och att kissa i sängen . Vi vuxna skulle prata mer med våra barn och andra föräldrar om detta med att ha blöja . För dom som är sängvätare & blöjbärare är ju absolut inte ensamma .LYCKA TILL !
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Hej Thomas!

    Hon har inte blöja och vill inte ha det heller, det var länge sen hon hade det. Ska kolla vad det kostar att hyra larmmatta tror jag och avvakta med minirin.
    På BVC säger ju att det är en mognadsfråga också och att det är mycket som ska klaffa. Vi får se vad som händer. Tack för svaret.
    Sköt om dig.
  6. 3
    Hej Thomas! Hon har inte blöja och vill inte ha det heller, det var länge sen hon hade det. Ska kolla vad det kostar att hyra larmmatta tror jag och avvakta med minirin.
    På BVC säger ju att det är en mognadsfråga också och att det är mycket som ska klaffa. Vi får se vad som händer. Tack för svaret.
    Sköt om dig.
  7. Matilda
    #4

    Vi har använt minirin..

    till dottern nu i snart 2 månader. Hon blir 7 år i december. Måste säga att det funkar jättebra!!
    Första 2 veckorna kissade hon kanske 3-4 gånger i sängen, men den senaste 1-1,5 månaden har det inte hänt en enda gång.
    Ska tillägga att hon innan kissade varje natt.
  8. 4
    Vi har använt minirin.. till dottern nu i snart 2 månader. Hon blir 7 år i december. Måste säga att det funkar jättebra!!
    Första 2 veckorna kissade hon kanske 3-4 gånger i sängen, men den senaste 1-1,5 månaden har det inte hänt en enda gång.
    Ska tillägga att hon innan kissade varje natt.
  9. k m 3
    #5

    Vi har också minirin

    Hej!
    Vår sexårige son kissar (utan minirin) 1-2 gånger per natt. 2 gånger om han somnar i (mina ögon) normal tid, ca 20-20.30. Somnar han senare eller om vi tar upp honom när vi lägger oss kissar han bara 1 gång. När de skulle har övernattning med kompisar, fick vi prova minirin som blev utskrivet av läkare. De ville göra en läkarundersökning så att sängvätningen inte hade medicinska orsaker (vet inte riktigt vad de kollar). När det gäller medicinering av barn är man ju ytterst försiktig. För oss var minirin en väldig lättnad, även för vår son som äntligen fick sova sammanhängande utan nattliga byten av sängkläder(oftast två). Sonen står i kö för kalsonglarm, vilket han tycker verkar spännande och gladeligen berättar för alla han träffar (alltså inget han skäms för).

    Hälsningar
    k m 3
  10. 5
    Vi har också minirin Hej!
    Vår sexårige son kissar (utan minirin) 1-2 gånger per natt. 2 gånger om han somnar i (mina ögon) normal tid, ca 20-20.30. Somnar han senare eller om vi tar upp honom när vi lägger oss kissar han bara 1 gång. När de skulle har övernattning med kompisar, fick vi prova minirin som blev utskrivet av läkare. De ville göra en läkarundersökning så att sängvätningen inte hade medicinska orsaker (vet inte riktigt vad de kollar). När det gäller medicinering av barn är man ju ytterst försiktig. För oss var minirin en väldig lättnad, även för vår son som äntligen fick sova sammanhängande utan nattliga byten av sängkläder(oftast två). Sonen står i kö för kalsonglarm, vilket han tycker verkar spännande och gladeligen berättar för alla han träffar (alltså inget han skäms för).

    Hälsningar
    k m 3
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Beror på vad hon själv tycker

    Om hon själv tycker det är jobbigt att ha nattblöja eller vakna i blöt säng tycker jag det är värt att prova Minirin. Min erfarenhet är att larmmatta sällan fungerar när de bara är 6 år. Men naturligtvis kan man testa det först, innan man provar Minirin. Våra två sängvätare har båda använt Minirin i många år, den ena från 6 till 15 års ålder, utan problem. Men man ska inte använda det för föräldrarnas skull.
  12. 6
    Beror på vad hon själv tycker Om hon själv tycker det är jobbigt att ha nattblöja eller vakna i blöt säng tycker jag det är värt att prova Minirin. Min erfarenhet är att larmmatta sällan fungerar när de bara är 6 år. Men naturligtvis kan man testa det först, innan man provar Minirin. Våra två sängvätare har båda använt Minirin i många år, den ena från 6 till 15 års ålder, utan problem. Men man ska inte använda det för föräldrarnas skull.
  13. k m 3
    #7

    Håller med!

    I alla fall läkaren som vi träffade frågade främst vad vår son ville och hur han önskade ha det. En vinst vår familj har gjort är att vi alla, inte minst sonen (som var trött och grinig när vi skulle gå upp på morgnarna efter avbruten nattsömn - han vaknar alltid efter det att ha kissat) är mer UTVILADE vilket leder till bättre humör (för de som varit vakna/uppe). Han var dessutom väldigt motiverad, vilket var en förutsättning för att få såväl minirin som kalsonglarm enligt läkaren. Vår son tycker att det är så spännande med kalsonglarmet att han, med inlevelse, berättar för sina kompisar (som faktiskt lyssnar nyfiket och koncentrerat) - läkaren föklarade larmet som om det vore ett äventyr (smart).

    Hälsningar
    k m 3
  14. 7
    Håller med! I alla fall läkaren som vi träffade frågade främst vad vår son ville och hur han önskade ha det. En vinst vår familj har gjort är att vi alla, inte minst sonen (som var trött och grinig när vi skulle gå upp på morgnarna efter avbruten nattsömn - han vaknar alltid efter det att ha kissat) är mer UTVILADE vilket leder till bättre humör (för de som varit vakna/uppe). Han var dessutom väldigt motiverad, vilket var en förutsättning för att få såväl minirin som kalsonglarm enligt läkaren. Vår son tycker att det är så spännande med kalsonglarmet att han, med inlevelse, berättar för sina kompisar (som faktiskt lyssnar nyfiket och koncentrerat) - läkaren föklarade larmet som om det vore ett äventyr (smart).

    Hälsningar
    k m 3

Liknande trådar

  1. Minirin!
    By Anna m.Leo&Lovis in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 21:03
  2. Minirin.
    By ar72 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 17:44
  3. Minirin
    By Börjar ledsna in forum Föräldraskap
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 06:56
  4. Minirin-dos?
    By EEBB in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 16:19
  5. Minirin..
    By joliegirl in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar