Här händer inte så mycket
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Här händer inte så mycket

    så jag pratar väl lite för mig själv ... Håller på och bevaka juli-06sidan då en kompis väntar barn typ när som helst så jag kikar in titt som tätt och spionerar.

    Hade en urjobbig dagislämning i morse. Emelia ville inte släppa mig och fröken berättade att hon varit ledsen mycket i går fm. också och mest ville sitta nära i knät. Hon var ju hemma hela förra veckan sjuk och som vanligt blir det nästan som en omstart efter några dagar borta. Vågar inte ens tänka på hur det ska bli nu efter 4 veckors semester .. blir som att skola in igen. Hon har verkligen inte lätt för att acceptera dagis, vet att hon tycker det är okey .. men att hon mycket hellre skulle få vara hemma och kanske typ besöka ÖF för en stunds pyssel och bus.

    Är det någon här som har barn som börjat på dagis ganska sent (Em var ju 3 år och 2 månader)? Hur har det gått?
  2. 1
    Här händer inte så mycket så jag pratar väl lite för mig själv ... Håller på och bevaka juli-06sidan då en kompis väntar barn typ när som helst så jag kikar in titt som tätt och spionerar.

    Hade en urjobbig dagislämning i morse. Emelia ville inte släppa mig och fröken berättade att hon varit ledsen mycket i går fm. också och mest ville sitta nära i knät. Hon var ju hemma hela förra veckan sjuk och som vanligt blir det nästan som en omstart efter några dagar borta. Vågar inte ens tänka på hur det ska bli nu efter 4 veckors semester .. blir som att skola in igen. Hon har verkligen inte lätt för att acceptera dagis, vet att hon tycker det är okey .. men att hon mycket hellre skulle få vara hemma och kanske typ besöka ÖF för en stunds pyssel och bus.

    Är det någon här som har barn som börjat på dagis ganska sent (Em var ju 3 år och 2 månader)? Hur har det gått?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Likadant här

    Oliver började när han var 1 år & 9 månader, inte så sent, men just det här med tillvänjning har vi precis samma situation. Är han ledig en vecka så är det jobbigare att lämna. Nu är han ledig 9 (!) veckor i sommar så jag vågar inte tänka på hur det blir i augusti när han ska börja igen... Alicia är likadan tyvärr. Dessutom ska Oliver börja på avdelningen för större barn nu i augusti så det blir ju ytterligare en förändring. Lillasyster får minsann gå till den vanliga dörren, men jag ska gå i dörren bredvid. :/ Bra är dock att fröknarna följer med \"sina\" barn från det dom börjar till dom slutar vid 6 års ålder! Det tycker jag är toppen! :-)

    Alexander var 1 år och 2 månader när han började dagis och Alicia var 1 år & 4,5 månader så jag har ingen erfarenhet om när de börjar senare. Oliver var ju nästan 3 år och det gick bra. Alicia däremot var en ganska tuff inskolning. Hon grät när varje gång jag gick till fikarummet en stund och det var jobbigt. 2 veckor efter inskolningen tog det sen var det bra igen. :-)
  4. 2
    Likadant här Oliver började när han var 1 år & 9 månader, inte så sent, men just det här med tillvänjning har vi precis samma situation. Är han ledig en vecka så är det jobbigare att lämna. Nu är han ledig 9 (!) veckor i sommar så jag vågar inte tänka på hur det blir i augusti när han ska börja igen... Alicia är likadan tyvärr. Dessutom ska Oliver börja på avdelningen för större barn nu i augusti så det blir ju ytterligare en förändring. Lillasyster får minsann gå till den vanliga dörren, men jag ska gå i dörren bredvid. :/ Bra är dock att fröknarna följer med \"sina\" barn från det dom börjar till dom slutar vid 6 års ålder! Det tycker jag är toppen! :-)

    Alexander var 1 år och 2 månader när han började dagis och Alicia var 1 år & 4,5 månader så jag har ingen erfarenhet om när de börjar senare. Oliver var ju nästan 3 år och det gick bra. Alicia däremot var en ganska tuff inskolning. Hon grät när varje gång jag gick till fikarummet en stund och det var jobbigt. 2 veckor efter inskolningen tog det sen var det bra igen. :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Nu blev det ju tokigt

    Oliver var ju inte nästan 3 år, han var nästan 2. :-)
  6. 3
    Nu blev det ju tokigt Oliver var ju inte nästan 3 år, han var nästan 2. :-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    2 år och 9 månader

    Sofia började på dagis när hon var 2 år och 9 månader. Inskolningen gick utan några som helst problem och det var jättelätt att lämna henne i början.

    Efter ca 4 månader och julledigheterna blev hon väldigt klängig när jag skulle lämna henne, särskilt på måndagarna. Ibland kunde det ta 45 minuter att lämna men jag stannade alltid tills hon slutade gråta. För mig har det varit helt otänkbart att lämna ett gråtande barn. Jag hade pratat med personalen och bett dem hjälpa till att involvera henne i någon lek så fort hon kommer till dagis. Det gick över efter ca 1 månad och efter det har vi inte haft problem.

    Hoppas det går över för Emelia, det är inte lätt att lämna barnen på dagis när de helst skulle vilja vara med föräldrarna.
  8. 4
    2 år och 9 månader Sofia började på dagis när hon var 2 år och 9 månader. Inskolningen gick utan några som helst problem och det var jättelätt att lämna henne i början.

    Efter ca 4 månader och julledigheterna blev hon väldigt klängig när jag skulle lämna henne, särskilt på måndagarna. Ibland kunde det ta 45 minuter att lämna men jag stannade alltid tills hon slutade gråta. För mig har det varit helt otänkbart att lämna ett gråtande barn. Jag hade pratat med personalen och bett dem hjälpa till att involvera henne i någon lek så fort hon kommer till dagis. Det gick över efter ca 1 månad och efter det har vi inte haft problem.

    Hoppas det går över för Emelia, det är inte lätt att lämna barnen på dagis när de helst skulle vilja vara med föräldrarna.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Vi var inte sena...

    Men har problem ändå.

    Det går lätt ibland att lämna honom. Oftast inte. Har han varit hemma flera dagar i sträck så är det ett elände...
    Tyvärr så är hans bästa kompis sommarledig just nu så det går inte ens att locka med att Arvid väntar på dig.
    Han är som tur är inte ledsen efter att jag gått.
    Så är det...
  10. 5
    Vi var inte sena... Men har problem ändå.

    Det går lätt ibland att lämna honom. Oftast inte. Har han varit hemma flera dagar i sträck så är det ett elände...
    Tyvärr så är hans bästa kompis sommarledig just nu så det går inte ens att locka med att Arvid väntar på dig.
    Han är som tur är inte ledsen efter att jag gått.
    Så är det...
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Skönt att man inte är ensam

    om bedrövliga lämningar. Men idag gick det jättebra och mammahjärtat känns lättare.
    Nathael behövde inte tas emot av någon fröken utan studsade glatt in själv och Emelia släppte mig efter bara 30 sekunders samtal om sommarklänningar som fröken försökt hitta i sin garederob och skuttade sedan in till de andra barnen även hon utan att behöva en stund i frökens famn. Så skönt.
  12. 6
    Skönt att man inte är ensam om bedrövliga lämningar. Men idag gick det jättebra och mammahjärtat känns lättare.
    Nathael behövde inte tas emot av någon fröken utan studsade glatt in själv och Emelia släppte mig efter bara 30 sekunders samtal om sommarklänningar som fröken försökt hitta i sin garederob och skuttade sedan in till de andra barnen även hon utan att behöva en stund i frökens famn. Så skönt.
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7

    Bevakar jag mé

    Min svägerska är beräknad till i övermorgon så vi väntar med spänning här. Fast det blir ju mest telefonen vi bevakar ;)
    Men brukar läsa lite på ankomst juli med.

    Med problemet med dagiset kan jag tyvärr inte råda något. Tea började tidigt men vi har haft några bakslag.
    Bytte dagis nu i våras då vi flyttade och efter det hade vi riktigt bakslag. Nu har det gett med sig men det tog ett tag. Men hon säger fortfarande att fröknarna på gamla dagis är de bästa som finns.
    Då mår man lite dåligt över att man har flyttat henne.
    Hoppas det inte blir allt för mkt problem efter semestern, jag bävar med lite över det faktiskt.
    Ha det gott
  14. 7
    Bevakar jag mé Min svägerska är beräknad till i övermorgon så vi väntar med spänning här. Fast det blir ju mest telefonen vi bevakar ;)
    Men brukar läsa lite på ankomst juli med.

    Med problemet med dagiset kan jag tyvärr inte råda något. Tea började tidigt men vi har haft några bakslag.
    Bytte dagis nu i våras då vi flyttade och efter det hade vi riktigt bakslag. Nu har det gett med sig men det tog ett tag. Men hon säger fortfarande att fröknarna på gamla dagis är de bästa som finns.
    Då mår man lite dåligt över att man har flyttat henne.
    Hoppas det inte blir allt för mkt problem efter semestern, jag bävar med lite över det faktiskt.
    Ha det gott

Liknande trådar

  1. Händer inte mycket här...
    By myet in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 21:26
  2. Händer inte mycket just nu!
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 19:59
  3. Här händer inte mycket...
    By beblon in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 12:06
  4. Här händer inte mycket!
    By SaramedM in forum _0405 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 07:10
  5. Händer inte mycket här...
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 17:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar