Följer era män/sambos... - Sidan 2
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #21

    Visst

    Jag visste från början att jag skulle bli ensam, då pappan inte var intresserad.
    Självklart klarar man det själv, men det känns ändå \"fel\" på nå´t sätt. Man är ändå två om att göra ett barn...
  2. 21
    Visst Jag visste från början att jag skulle bli ensam, då pappan inte var intresserad.
    Självklart klarar man det själv, men det känns ändå \"fel\" på nå´t sätt. Man är ändå två om att göra ett barn...
  3. Marmelad
    #22

    Ja..

    ...det känns så orättvist mot barnet. Och så otroligt konstigt att någon inte är intresserad av sitt eget barn.
  4. 22
    Ja.. ...det känns så orättvist mot barnet. Och så otroligt konstigt att någon inte är intresserad av sitt eget barn.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #23

    Min..

    man följer med på allt utom när jag skall göra glukosbelastningen. Tycker att vi får ett bra bemötande o är lika delaktiga när vi är hos BM.
    Vi handlar även allt till bebisen ihop, vilket är otroligt mysigt!
  6. 23
    Min.. man följer med på allt utom när jag skall göra glukosbelastningen. Tycker att vi får ett bra bemötande o är lika delaktiga när vi är hos BM.
    Vi handlar även allt till bebisen ihop, vilket är otroligt mysigt!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #24

    självklart.

    För min sambo har det varit självklart att han ska följa med på allt eftersom vi e två om detta,vi har en jättego bm som vänder sig till oss båda. så det känns jättebra
  8. 24
    självklart. För min sambo har det varit självklart att han ska följa med på allt eftersom vi e två om detta,vi har en jättego bm som vänder sig till oss båda. så det känns jättebra
  9. Cissi med Gustav bf 11/10
    #25

    Nej

    Han var med på UL, sen har han varit med sonen de andra gångerna istället. Förra gången var han med varje gång. Han frågar alltid hur det har gått, vilket hjärtljud och måttet.
  10. 25
    Nej Han var med på UL, sen har han varit med sonen de andra gångerna istället. Förra gången var han med varje gång. Han frågar alltid hur det har gått, vilket hjärtljud och måttet.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #26

    Nej, inte den här gången

    Det känns helt naturligt att jag går själv denna gång. Förra gången (första graviditeten) kändes det dock helt naturligt att han följde med på ett par bm-besök.

    Den här gången frågade han om jag ville att han följde med, men det känns bara onödigt. Då det den här gången inte är några \"prat\" alls som jag har förstått hos bm, utan det är bara mått, vägning, blodprov, hjärtljud och sedan är det dags att gå hem. Det känns helt ärligt inte riktigt meningsfullt att även han ska ta ledigt från jobbet och följa med på bm-besöken. (Men visst är han lite avundsjuk när jag berättade att jag fått höra hjärtljuden på bebisen sist jag var där :-) )

    Däremot har han såklart varit med på NUPP/KUB:en, UL:et och fostervattenprovet. DET skulle han inte vilja missa alt. att jag åkte på själv.

    Jag vet dock att han med spänning ser framemot att få följa med på det extra UL:et vi har fått tid för i slutet av augusti :-)
  12. 26
    Nej, inte den här gången Det känns helt naturligt att jag går själv denna gång. Förra gången (första graviditeten) kändes det dock helt naturligt att han följde med på ett par bm-besök.

    Den här gången frågade han om jag ville att han följde med, men det känns bara onödigt. Då det den här gången inte är några \"prat\" alls som jag har förstått hos bm, utan det är bara mått, vägning, blodprov, hjärtljud och sedan är det dags att gå hem. Det känns helt ärligt inte riktigt meningsfullt att även han ska ta ledigt från jobbet och följa med på bm-besöken. (Men visst är han lite avundsjuk när jag berättade att jag fått höra hjärtljuden på bebisen sist jag var där :-) )

    Däremot har han såklart varit med på NUPP/KUB:en, UL:et och fostervattenprovet. DET skulle han inte vilja missa alt. att jag åkte på själv.

    Jag vet dock att han med spänning ser framemot att få följa med på det extra UL:et vi har fått tid för i slutet av augusti :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #27

    japps när han kan o jag har lust

    att ha med honom sas ;-) för hans del hade han nog velat förlja med alla gångerna även om detta är hans andra barn. Han var inte med på inskrivningen denna gången för jag hade fått en sådan dära kort snabbis tid där min BM klämt in mig o jag hade inte så mycket att prata om kände jag, så det besöket gick väldigt fort. Annars har han nu varit med på två ul och på besöket igår. Med Tidde var han med på allt utom 2-3 besök, ett som han glömde o nått som bara var bltr koll, annars allt, o för att inte tala om alla kontroller på obstetrisk motagning ( uppe på förlossningen) vi vart på islutet...
    denna gången kommer han nog följa med när han kan o det passar. Men han tycker om att verklig göra det samt lyssna lite på hjärtat...
    I går pratade vi mkt om förra förlossningen bara för att jag frågade om hon ville ta fram mitt partogram, o det var skönt, det var ju liksom inte så mkt annat hon behövde prata om, både ammning o bäckenbottenträning är ju något som jag själv står o tjatar om varje dag så jag känner ingen större oro inför det... så nått fick jag ju ta upp hennes tid med ;-)
    Min Bm pratar lika mycket med Micke som med mig... han har bara tendenserna att bli så fånig tycker jag. skall skämta om allt o det är inte skojjigt.

    *kramen*
    Jenny
  14. 27
    japps när han kan o jag har lust att ha med honom sas ;-) för hans del hade han nog velat förlja med alla gångerna även om detta är hans andra barn. Han var inte med på inskrivningen denna gången för jag hade fått en sådan dära kort snabbis tid där min BM klämt in mig o jag hade inte så mycket att prata om kände jag, så det besöket gick väldigt fort. Annars har han nu varit med på två ul och på besöket igår. Med Tidde var han med på allt utom 2-3 besök, ett som han glömde o nått som bara var bltr koll, annars allt, o för att inte tala om alla kontroller på obstetrisk motagning ( uppe på förlossningen) vi vart på islutet...
    denna gången kommer han nog följa med när han kan o det passar. Men han tycker om att verklig göra det samt lyssna lite på hjärtat...
    I går pratade vi mkt om förra förlossningen bara för att jag frågade om hon ville ta fram mitt partogram, o det var skönt, det var ju liksom inte så mkt annat hon behövde prata om, både ammning o bäckenbottenträning är ju något som jag själv står o tjatar om varje dag så jag känner ingen större oro inför det... så nått fick jag ju ta upp hennes tid med ;-)
    Min Bm pratar lika mycket med Micke som med mig... han har bara tendenserna att bli så fånig tycker jag. skall skämta om allt o det är inte skojjigt.

    *kramen*
    Jenny
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #28

    Min var med på första

    och sedan på ultraljudet i vecka 19. Jag har varit dit ett par gånger till utan honom. Han blev väldigt fint bemött av barnmorskan, tycker jag. Helt naturligt och avspänt. Hon var lite äldre och rutinerad, det kändes bra. Med vårt första barn var han med till MVC varenda gång, och då (1994) var det MÅNGA BM-besök, inte som nu. Med vårt andra och tredje barn tror jag inte han var med annat än på ultraljudet. Vi jobbade så mycket och stod i så han hade nog inte tid. Det kändes inte lika märkvärdigt heller, när man gjort det förut. Men jag tycker oftast att man inte ser så många pappor i väntrummet hos BM.
  16. 28
    Min var med på första och sedan på ultraljudet i vecka 19. Jag har varit dit ett par gånger till utan honom. Han blev väldigt fint bemött av barnmorskan, tycker jag. Helt naturligt och avspänt. Hon var lite äldre och rutinerad, det kändes bra. Med vårt första barn var han med till MVC varenda gång, och då (1994) var det MÅNGA BM-besök, inte som nu. Med vårt andra och tredje barn tror jag inte han var med annat än på ultraljudet. Vi jobbade så mycket och stod i så han hade nog inte tid. Det kändes inte lika märkvärdigt heller, när man gjort det förut. Men jag tycker oftast att man inte ser så många pappor i väntrummet hos BM.
  17. Marmelad
    #29

    Ja...

    ..min man är superintresserad av att handla saker till bebisen också, det är skönt! Idag har jag skickat iväg honom att köpa en barngrind på Barnens Hus (till systerdottern som just lär sig krypa, hon ska förmodligen komma och hälsa på mig snart *S*), vi får väl se om han köper något mer också *S*
  18. 29
    Ja... ..min man är superintresserad av att handla saker till bebisen också, det är skönt! Idag har jag skickat iväg honom att köpa en barngrind på Barnens Hus (till systerdottern som just lär sig krypa, hon ska förmodligen komma och hälsa på mig snart *S*), vi får väl se om han köper något mer också *S*
  19. Marmelad
    #30

    Skönt..

    ...med en sån go bm!
  20. 30
    Skönt.. ...med en sån go bm!
  21. Marmelad
    #31

    Det är ju...

    ..det intressanta :-)
  22. 31
    Det är ju... ..det intressanta :-)
  23. Marmelad
    #32

    Mmm..

    ..min man är nog mer eld och lågor över 3DUL-et vi ska göra i augusti. Det blir säkert mer verkligt för pappan när man SER något!
  24. 32
    Mmm.. ..min man är nog mer eld och lågor över 3DUL-et vi ska göra i augusti. Det blir säkert mer verkligt för pappan när man SER något!
  25. Marmelad
    #33

    Hehe..

    ...min BM och maken snackade mest jobb. Maken jobbar med missbrukande kvinnor och BM var så intresserad av hur de gjorde om de hade någon gravid klient. Så det satt de och babblade om en lång stund *S*
  26. 33
    Hehe.. ...min BM och maken snackade mest jobb. Maken jobbar med missbrukande kvinnor och BM var så intresserad av hur de gjorde om de hade någon gravid klient. Så det satt de och babblade om en lång stund *S*
  27. Marmelad
    #34

    Tycker..

    ...att det är jättemånga pappor i väntrummet på mitt MVC! Blev faktiskt förvånad, för så var det definitivt inte när jag väntade dottern -89. Fast sen kom jag på att det har ju gått några år sen dess *S*
  28. 34
    Tycker.. ...att det är jättemånga pappor i väntrummet på mitt MVC! Blev faktiskt förvånad, för så var det definitivt inte när jag väntade dottern -89. Fast sen kom jag på att det har ju gått några år sen dess *S*
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #35

    Men du vet...

    Jag bor i en håååla :-)

    Inte riktigt \"Pistvakt\" eller \"Jägarna\", men tänk lite åt det håller. Riktiga karlar i Norrland kör skoter eller åkgräsklippare, bygger altaner, dricker öl, ser på sport och planerar älgjakten.

    Nä, nu överdriver jag, men jag tror antalet medvetna kulturarbetare är betydligt lägre här än i någon av universitetsstäderna eller närliggande orter. Om man får vara lite drastisk, och det tänker jag vara, för jag bor ju trots allt här och känner folket.
  30. 35
    Men du vet... Jag bor i en håååla :-)

    Inte riktigt \"Pistvakt\" eller \"Jägarna\", men tänk lite åt det håller. Riktiga karlar i Norrland kör skoter eller åkgräsklippare, bygger altaner, dricker öl, ser på sport och planerar älgjakten.

    Nä, nu överdriver jag, men jag tror antalet medvetna kulturarbetare är betydligt lägre här än i någon av universitetsstäderna eller närliggande orter. Om man får vara lite drastisk, och det tänker jag vara, för jag bor ju trots allt här och känner folket.
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #36

    Vad kul..

    att din man oxå vill gå runt i affärer! Så härligt att ha en man som är delaktig i allt som berör bebisen!
  32. 36
    Vad kul.. att din man oxå vill gå runt i affärer! Så härligt att ha en man som är delaktig i allt som berör bebisen!
  33. Marmelad
    #37

    Han vill inte gå..

    ..lika ofta som jag och han är mer målinriktad, men det är inte några problem att få med honom på barnavdelningen om vi är på t.ex. Ikea eller bara en liiiiten sväng in på Babyland *S*
  34. 37
    Han vill inte gå.. ..lika ofta som jag och han är mer målinriktad, men det är inte några problem att få med honom på barnavdelningen om vi är på t.ex. Ikea eller bara en liiiiten sväng in på Babyland *S*
  35. Marmelad
    #38

    Tror också det är skillnad

    Själv bor jag ju i en håla men går på MVC i storstan *S*. Vi pratade faktiskt om det där maken och jag häromdagen och båda trodde nog att det ser annorlunda ut på det lokala MVC:t hos oss.
  36. 38
    Tror också det är skillnad Själv bor jag ju i en håla men går på MVC i storstan *S*. Vi pratade faktiskt om det där maken och jag häromdagen och båda trodde nog att det ser annorlunda ut på det lokala MVC:t hos oss.
  37. Medlem sedan
    Aug 2003
    #39

    Ja absolut

    Fast det kändes lite fånigt för honom att hon började fundera på hur engagerad han var. Men det glömdes bort när hon var så tillmötesgående när han väl var med. Jag har ju gått på så många bm-besök så hans jobb skulle väl protestera ordenligt om han skulle vara med på varenda tillfälle, tyvärr.
  38. 39
    Ja absolut Fast det kändes lite fånigt för honom att hon började fundera på hur engagerad han var. Men det glömdes bort när hon var så tillmötesgående när han väl var med. Jag har ju gått på så många bm-besök så hans jobb skulle väl protestera ordenligt om han skulle vara med på varenda tillfälle, tyvärr.
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #40

    Min man

    är med på alla besök. Det var han även med dottern för 2 år sedan. Idag var även dottern med. När jag kommer ut från urinprovslämnandet så är alltid barnmorskan och min man inne i någon diskussion. Idag fick vi en ny bm och hon ville veta hur vi hade reagerat när vi fick veta att det var tvillingar och sedan hade hon dragit en historia från ett Ul under hennes utbildning osv.

    Vi hade med kameran och min man skulle ta kort på Martina när hon lyssnade på hjärljuden. Hur ska jag få med det här sa han. Och då lyfta bm upp Martina och klämde in henne på britsen och fixade och donade. Så de är suveräna hos oss tycker jag.
  40. 40
    Min man är med på alla besök. Det var han även med dottern för 2 år sedan. Idag var även dottern med. När jag kommer ut från urinprovslämnandet så är alltid barnmorskan och min man inne i någon diskussion. Idag fick vi en ny bm och hon ville veta hur vi hade reagerat när vi fick veta att det var tvillingar och sedan hade hon dragit en historia från ett Ul under hennes utbildning osv.

    Vi hade med kameran och min man skulle ta kort på Martina när hon lyssnade på hjärljuden. Hur ska jag få med det här sa han. Och då lyfta bm upp Martina och klämde in henne på britsen och fixade och donade. Så de är suveräna hos oss tycker jag.
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Min sambos...
    By Kvinna79 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 10:23
  2. Ni som är sambos...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 10:08
  3. Ni som är sambos,
    By OlgaR in forum Ordet är fritt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 14:43
  4. Ni som är sambos
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 12:08
  5. Är min sambos sgi
    By Lisa in forum Föräldraledighet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 22:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar