Det här med kisseri ute
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Det här med kisseri ute

    Pust, det var jobbigt! Vi var ute efter dagis, och jag tog av blöjorna. Det gick jättebra, inga olyckor och William kissade i buskarna :)
    MEN de säger ju ungefär varannan minut att de behöver kissa, men sen kommer inget (\"snoppen vill inte\" *s*). Och när det är två så blir det ju väääldigt mycket att dra ner byxorna och testa. Hoppas det lugnar ner sig. Hur gör man sen när man tex är ute och kör bil? Stoppar varje kilometer? *s*
  2. 1
    Det här med kisseri ute Pust, det var jobbigt! Vi var ute efter dagis, och jag tog av blöjorna. Det gick jättebra, inga olyckor och William kissade i buskarna :)
    MEN de säger ju ungefär varannan minut att de behöver kissa, men sen kommer inget (\"snoppen vill inte\" *s*). Och när det är två så blir det ju väääldigt mycket att dra ner byxorna och testa. Hoppas det lugnar ner sig. Hur gör man sen när man tex är ute och kör bil? Stoppar varje kilometer? *s*
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Hej

    Ja det kan bli lite mycket men hellre att de säger till 10ggr för mycket en en gång för lite anser jag. I bilden har vi plastad froté i stolen för att skydda. Än så länge säger Linus inte till när han behöver kissa...

    Kram
  4. 2
    Hej Ja det kan bli lite mycket men hellre att de säger till 10ggr för mycket en en gång för lite anser jag. I bilden har vi plastad froté i stolen för att skydda. Än så länge säger Linus inte till när han behöver kissa...

    Kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Hos oss har det gått väldigt

    smidigt. I början tyckte jag hon sa till ofta om att hon måste kissa, nyhetens behag skulle jag tro, och när hon tex kissade i pottan eller ute så kom det typ några droppar bara. MEn nu är hon superduktig och kan tom hålla sig ett tag ifall det skulle behövas.

    MEn plastat frote var faktiskt en smart ide. Det får nog vi ta till när vi åker på semester.... Bra ifall att.
  6. 3
    Hos oss har det gått väldigt smidigt. I början tyckte jag hon sa till ofta om att hon måste kissa, nyhetens behag skulle jag tro, och när hon tex kissade i pottan eller ute så kom det typ några droppar bara. MEn nu är hon superduktig och kan tom hålla sig ett tag ifall det skulle behövas.

    MEn plastat frote var faktiskt en smart ide. Det får nog vi ta till när vi åker på semester.... Bra ifall att.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Ja

    Såklart, plastad frotté! Måste köpa.
    Kram
  8. 4
    Ja Såklart, plastad frotté! Måste köpa.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Nu var det ju vintertid...

    när Samuel slutade med dagblöja men vi var faktiskt lata och lät honom ha blöja på sig när vi var ute och lekte (vinteroverall) och i bilen (kallt att kissa ute efter vägen). Så när han lärde sig mer att känna när han var kissnödig och valde att åka själv utan blöja så fick han göra det, vi erbjöd länge att han fick välja åka med eller utan blöja och efter några månader valde han utan blöja. Och i våras lärde han sig att hålla långa stunder och även kissa i förebyggande syfte.
  10. 5
    Nu var det ju vintertid... när Samuel slutade med dagblöja men vi var faktiskt lata och lät honom ha blöja på sig när vi var ute och lekte (vinteroverall) och i bilen (kallt att kissa ute efter vägen). Så när han lärde sig mer att känna när han var kissnödig och valde att åka själv utan blöja så fick han göra det, vi erbjöd länge att han fick välja åka med eller utan blöja och efter några månader valde han utan blöja. Och i våras lärde han sig att hålla långa stunder och även kissa i förebyggande syfte.

Liknande trådar

  1. på tal om kisseri
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 10:32
  2. Kisseri
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 13:58
  3. Kisseri
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 11:43
  4. kisseri
    By Gabricia in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 21:51
  5. kisseri
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar