Får era små bada i sjö/hav?
_0508 Augustibarn
  1. Louise m E02 + Eric 0818
    #1

    Får era små bada i sjö/hav?

    På Familjeliv finns det en tråd där en påstår att så små barn inte får bada i så kallt vatten & absolut inte i salt vatten!?!?? Har aldrig hört detta. Eric har badat hej vilt (han älskar det!) de sista veckorna i både hav o sjö. Har jag gjort fel? BVC har aldrig varnat för det ej heller det sonens hjärtmottagning (en av anledningarna skulle enligt tråden vara att hjärtat blir så påfrestat av kallt vatten, så för Eric borde det ju då vara extra farligt!?). Jag måste ringa hjärtmottagningen imorgon & höra efter. Undarr bara hur ni gör. Mvh L.
  2. 1
    Får era små bada i sjö/hav? På Familjeliv finns det en tråd där en påstår att så små barn inte får bada i så kallt vatten & absolut inte i salt vatten!?!?? Har aldrig hört detta. Eric har badat hej vilt (han älskar det!) de sista veckorna i både hav o sjö. Har jag gjort fel? BVC har aldrig varnat för det ej heller det sonens hjärtmottagning (en av anledningarna skulle enligt tråden vara att hjärtat blir så påfrestat av kallt vatten, så för Eric borde det ju då vara extra farligt!?). Jag måste ringa hjärtmottagningen imorgon & höra efter. Undarr bara hur ni gör. Mvh L.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Här har

    barna alltid badat i havet när de varit små och nu med Lea har hon badat i både sjöar och hav. Jag har heller inte hört att de inte skulle få bada.
    Hoppas du får svar från hjärtmottagningen imorgon

    kram
  4. 2
    Här har barna alltid badat i havet när de varit små och nu med Lea har hon badat i både sjöar och hav. Jag har heller inte hört att de inte skulle få bada.
    Hoppas du får svar från hjärtmottagningen imorgon

    kram
  5. Mamijo
    #3

    Miranda har

    också badat i sjön, hon verkar tycka att det är skönt och härligt så här i värmen. Har aldrig hört att det skulle vara farligt, och har svårt att tro det också...

    Berätta gärna vad de sa på hjärtmottagningen :)!
  6. 3
    Miranda har också badat i sjön, hon verkar tycka att det är skönt och härligt så här i värmen. Har aldrig hört att det skulle vara farligt, och har svårt att tro det också...

    Berätta gärna vad de sa på hjärtmottagningen :)!
  7. Louise m E02 + Eric 0818
    #4

    Har ringt hjärtmottagningen...

    Sköterskan (erfaren hjärtsjuksköterksa på barnhjärtmottagningen) höll på att skratta ihjäl sig när jag sa att någon sagt att barn inte skall bada i kallt vatten pga av att hjärtat kan bli för ansträngt då...mao det har ingen relevans, inte ens för ett hjärtebarn som min son. Hon tyckte det var en rent löjlig fråga jag ställde & skrattade som sagt länge...mao bada era små så mycket ni vill :-)
    PYTTEsmå bebisar skall inte bada det har jag hört på BVC men det handlar väl om bebisar under halvåret tror jag.

    /L
  8. 4
    Har ringt hjärtmottagningen... Sköterskan (erfaren hjärtsjuksköterksa på barnhjärtmottagningen) höll på att skratta ihjäl sig när jag sa att någon sagt att barn inte skall bada i kallt vatten pga av att hjärtat kan bli för ansträngt då...mao det har ingen relevans, inte ens för ett hjärtebarn som min son. Hon tyckte det var en rent löjlig fråga jag ställde & skrattade som sagt länge...mao bada era små så mycket ni vill :-)
    PYTTEsmå bebisar skall inte bada det har jag hört på BVC men det handlar väl om bebisar under halvåret tror jag.

    /L
  9. Medlem sedan
    Dec 2004
    #5

    Max har badat i havet..

    Och han njöt till max.....Älskar verkligen att bada
  10. 5
    Max har badat i havet.. Och han njöt till max.....Älskar verkligen att bada

Liknande trådar

  1. Bada?
    By frida78 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 17:59
  2. Bada
    By Anonym in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 09:29
  3. NU ska jag bada :)
    By Katarina m O&A in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 19:57
  4. Bada
    By Safiren in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 09:06
  5. Nu ska jag bada
    By Lox inne kort in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar