barnvakt?
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    barnvakt?

    Har ni haft barnvakt till era aprilbarn än?

    Vi börjar bli sugna på att gå på bio ihop snart, men vet inte om jag klarar av att lämna Vincent än.
    Det skulle bli till hans farmor i så fall som älskar barn.
    Jag har varit med Vincent dygnet runt sen han föddes.
    Och han kan börja gallskrika när han är hos någon annan mer än 15 min, och då kan bara bröstet lugna honom.
    Skulle ni i det läget lämna hos barnvakt i 2-3 timmar?
  2. 1
    barnvakt? Har ni haft barnvakt till era aprilbarn än?

    Vi börjar bli sugna på att gå på bio ihop snart, men vet inte om jag klarar av att lämna Vincent än.
    Det skulle bli till hans farmor i så fall som älskar barn.
    Jag har varit med Vincent dygnet runt sen han föddes.
    Och han kan börja gallskrika när han är hos någon annan mer än 15 min, och då kan bara bröstet lugna honom.
    Skulle ni i det läget lämna hos barnvakt i 2-3 timmar?
  3. Lillan
    #2

    Nej..

    . vi har inte lämnat bort vår tjej ännu och jag tänker inte göra det på ett bra tag heller. Jag har inget alls behov av att göra något på egen hand ännu.
    Det är jättesvårt att råda andra, det måste man nog känna efter själv vad som känns bäst för dej och ditt barn. Men om jag ska svara bara hur jag känner så känns det väldigt avlägset med barnvakt.
  4. 2
    Nej.. . vi har inte lämnat bort vår tjej ännu och jag tänker inte göra det på ett bra tag heller. Jag har inget alls behov av att göra något på egen hand ännu.
    Det är jättesvårt att råda andra, det måste man nog känna efter själv vad som känns bäst för dej och ditt barn. Men om jag ska svara bara hur jag känner så känns det väldigt avlägset med barnvakt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Farmor

    Känner du dig trygg med att lämna till Vincents farmor så tycker jag du ska göra så. Gå på bio en kväll är ju toppen. En glad mamma är en bra mamma =)
    Vi ska lämna Ebba om förmiddagarna i slutet av juli för att gå en seglarkurs. Mormor ska passa då.
  6. 3
    Farmor Känner du dig trygg med att lämna till Vincents farmor så tycker jag du ska göra så. Gå på bio en kväll är ju toppen. En glad mamma är en bra mamma =)
    Vi ska lämna Ebba om förmiddagarna i slutet av juli för att gå en seglarkurs. Mormor ska passa då.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Jag har...

    varit utanför husets väggar utan honom så gubben har fått ta hand om alla barnen. Och den 21 Juli skall vi på konsert och då lämnar vi alla barnen till Farmor och Farfar. Jag tycker att du skall börja smått och vänja honom vid andra så att du inte låser dig själv. För det kan ju vara så att något kan hända dig och då är det tvunget att någon annan tar honom och då är det ju skönt att veta att han är lugn.
  8. 4
    Jag har... varit utanför husets väggar utan honom så gubben har fått ta hand om alla barnen. Och den 21 Juli skall vi på konsert och då lämnar vi alla barnen till Farmor och Farfar. Jag tycker att du skall börja smått och vänja honom vid andra så att du inte låser dig själv. För det kan ju vara så att något kan hända dig och då är det tvunget att någon annan tar honom och då är det ju skönt att veta att han är lugn.
  9. mikue med stella
    #5

    jag har...

    ...lämnat stella ikväll faktiskt, vart på winnerbäck och där kunde hon inte riktigt vara med tyckte jag. Min mamma har varit här och det gick bra. Hon hade varit lite gnällig, men när vi kom hem så var hon lagd för natten. Så det får man väl säga var lyckat!
  10. 5
    jag har... ...lämnat stella ikväll faktiskt, vart på winnerbäck och där kunde hon inte riktigt vara med tyckte jag. Min mamma har varit här och det gick bra. Hon hade varit lite gnällig, men när vi kom hem så var hon lagd för natten. Så det får man väl säga var lyckat!
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Inte än

    men vi har fått erbjudande från både svärmor och sambons kompis tjej.
    Men jag vill vänta lite. men om 2-3 månader så ska vi åka iväg på en hotellnatt som jag har vunnit och då ska vi ha barnvakt.
    Vi får väl kanske öva några timmar innan det.
    Jag tror det går kanon, men Amy är numera solskenet själv och trivs i allas famn, det enda är väl när hon ska sova då ammar hon helst tills hon somnar men det går nog med flaskan med.
  12. 6
    Inte än men vi har fått erbjudande från både svärmor och sambons kompis tjej.
    Men jag vill vänta lite. men om 2-3 månader så ska vi åka iväg på en hotellnatt som jag har vunnit och då ska vi ha barnvakt.
    Vi får väl kanske öva några timmar innan det.
    Jag tror det går kanon, men Amy är numera solskenet själv och trivs i allas famn, det enda är väl när hon ska sova då ammar hon helst tills hon somnar men det går nog med flaskan med.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Jo då

    Mim mamma hade Annie i tre timmar när jag jobbade för en vecka sedan. Hon hade sovit hela tiden. Mamma var djupt besviken:) \"Jag ville ju umgås\".
  14. 7
    Jo då Mim mamma hade Annie i tre timmar när jag jobbade för en vecka sedan. Hon hade sovit hela tiden. Mamma var djupt besviken:) \"Jag ville ju umgås\".
  15. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8

    Samma här

    Hugos farmor var barnvakt när jag var på efterkontrollen. Då var jag borta i typ en och en halv timme och Hugo sov hela tiden. Tror farmorn var lite besviken också. :)
  16. 8
    Samma här Hugos farmor var barnvakt när jag var på efterkontrollen. Då var jag borta i typ en och en halv timme och Hugo sov hela tiden. Tror farmorn var lite besviken också. :)
  17. Elsasmamma m Lukas 18/4
    #9

    Har inte lämnat ännu...

    Men kommer troligen att göra det om knappt två veckor (Lukas kommer då vara drygt 3 månader). Ska bara testa med ersättning ett par gånger till, så att det inte var det som orsakade hans onda mage häromdagen... Har ingen utpumpad mjölk tyvärr (kan ej pumpa och har inte orkat mjölk ur för hand).
  18. 9
    Har inte lämnat ännu... Men kommer troligen att göra det om knappt två veckor (Lukas kommer då vara drygt 3 månader). Ska bara testa med ersättning ett par gånger till, så att det inte var det som orsakade hans onda mage häromdagen... Har ingen utpumpad mjölk tyvärr (kan ej pumpa och har inte orkat mjölk ur för hand).

Liknande trådar

  1. Barnvakt eller inte barnvakt
    By ullen in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 15:06
  2. Barnvakt
    By emda in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 21:33
  3. Barnvakt
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 14:58
  4. Barnvakt?
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 21:39
  5. Barnvakt
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 22:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar