måste fråga en dum fråga eller nåt
Efter Svårt att bli gravid/IVF
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    måste fråga en dum fråga eller nåt

    =) Ni e ju så kloka här inne...

    Har haft pos. på saveontesten sen igår förmiddags.. Sen hade vi sex igår och jag låg på högersidan. aj vad ont det gjorde... :S Är på dag 15 idag. När ska jag då ha äl om jag haft + på älstickan i 2 dagar? Nån som har nån teori? Mår lite illa av äl med. :S
    Förra ggn jag testade med CBäl testerna så hade jag + i 2½ dag eller nått. knäpppt ju...
    kram tjejer..
  2. 1
    måste fråga en dum fråga eller nåt =) Ni e ju så kloka här inne...

    Har haft pos. på saveontesten sen igår förmiddags.. Sen hade vi sex igår och jag låg på högersidan. aj vad ont det gjorde... :S Är på dag 15 idag. När ska jag då ha äl om jag haft + på älstickan i 2 dagar? Nån som har nån teori? Mår lite illa av äl med. :S
    Förra ggn jag testade med CBäl testerna så hade jag + i 2½ dag eller nått. knäpppt ju...
    kram tjejer..
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Man ska väl inte testa...

    fler gånger när man väl har fått positivt på ÄL-testet? Åtminstone är det vad jag har för mig att jag har läst. Med andra ord har jag inte något svar på din fråga...
  4. 2
    Man ska väl inte testa... fler gånger när man väl har fått positivt på ÄL-testet? Åtminstone är det vad jag har för mig att jag har läst. Med andra ord har jag inte något svar på din fråga...
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    men när jag testade med cb när jag skulle göra icsin så fick jag äl i 2 dagar isträck... och det fick jag nu med med save on testen. men aj så ont jag har i \"tjej\"magen nu. blä. Jag har nog äl?? :) Mår lite illa med om man nu kan göra det vid äl. Testar mest för skojs skull oxå =) för att se när det minskar oxå =)
  6. 3
    nä men när jag testade med cb när jag skulle göra icsin så fick jag äl i 2 dagar isträck... och det fick jag nu med med save on testen. men aj så ont jag har i \"tjej\"magen nu. blä. Jag har nog äl?? :) Mår lite illa med om man nu kan göra det vid äl. Testar mest för skojs skull oxå =) för att se när det minskar oxå =)
  7. T
    #4

    tror...

    att det är så att när LH-hormonet (det är väl LH vid äl??) stiger så ger det utslag på stickan, sen har man ju äl inom 36 timmar har jag för mig, LH hormonet finns ju kvar i kroppen tills ÄL är över så då är det väl inte så konstigt att det ger positivt i 2 dagar om Äl sker inom 36 timmar, jag menar det kan ju verkligen ta 36 timmar för vissa och kortare för andra. Det är nog ok ska du se ;)
    Jag har även för mig att jag oxå haft positivt 2 dagar i sträck.
  8. 4
    tror... att det är så att när LH-hormonet (det är väl LH vid äl??) stiger så ger det utslag på stickan, sen har man ju äl inom 36 timmar har jag för mig, LH hormonet finns ju kvar i kroppen tills ÄL är över så då är det väl inte så konstigt att det ger positivt i 2 dagar om Äl sker inom 36 timmar, jag menar det kan ju verkligen ta 36 timmar för vissa och kortare för andra. Det är nog ok ska du se ;)
    Jag har även för mig att jag oxå haft positivt 2 dagar i sträck.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    men smärtan då

    ihhhh det gjorde verkligen ont när jag låg på högersidan ett tag.. var det äl??? Nä jag oroar mig inte speciellt. Man vill ju ha svar på allt hihi.. =) Hoppas man träffat rätt nu bara. Nu har jag typ mensvärk istället. suck.. nåja bara å bita ihop o vänta till im som jag inte vet när jag har. tack för ditt svar.
  10. 5
    men smärtan då ihhhh det gjorde verkligen ont när jag låg på högersidan ett tag.. var det äl??? Nä jag oroar mig inte speciellt. Man vill ju ha svar på allt hihi.. =) Hoppas man träffat rätt nu bara. Nu har jag typ mensvärk istället. suck.. nåja bara å bita ihop o vänta till im som jag inte vet när jag har. tack för ditt svar.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Svårt att säga...

    Ett ÄL-test kan visa positivt i 2-3 dagar. Och frågan är exakt VAD som gör ont? Är det ägget som släpper eller nåt annat? Man kan nämligen få ont EFTER att ägget har lossnat, när vätskan i äggblåsan läcker ut i buken. Som sagt, det är nästan omöjligt att säga exakt när ägglossningen sker...

    Men har man sex när ÄL-testet visar positivt har man gjort vad man kan! :-)
  12. 6
    Svårt att säga... Ett ÄL-test kan visa positivt i 2-3 dagar. Och frågan är exakt VAD som gör ont? Är det ägget som släpper eller nåt annat? Man kan nämligen få ont EFTER att ägget har lossnat, när vätskan i äggblåsan läcker ut i buken. Som sagt, det är nästan omöjligt att säga exakt när ägglossningen sker...

    Men har man sex när ÄL-testet visar positivt har man gjort vad man kan! :-)

Liknande trådar

  1. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  2. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  3. Måste fråga utifrån en fråga
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:50
  4. Dum fråga kanske men måste fråga..
    By Måste få veta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:33
  5. Enkät, fråga eller inte fråga
    By cecilia in forum Sex & erotik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 17:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar