Vad händer nu?
  1. Oj!
    #1

    Vad händer nu?

    Tror att jag kommer stanna här hos er...oj!.
    Inte ett dugg lägligt...blir mitt fjärde barn på mindre än 5 år!...vad ska släkten säga??!!. Vad ska jag säga?.
  2. 1
    Vad händer nu? Tror att jag kommer stanna här hos er...oj!.
    Inte ett dugg lägligt...blir mitt fjärde barn på mindre än 5 år!...vad ska släkten säga??!!. Vad ska jag säga?.
  3. s*
    #2

    vet du...

    hur mycket ett sådant inlägg sårar någon av oss som kämpar för att blir gravida, SKydda dig då om du har så lätt att bli gravid.
  4. 2
    vet du... hur mycket ett sådant inlägg sårar någon av oss som kämpar för att blir gravida, SKydda dig då om du har så lätt att bli gravid.
  5. Natten
    #3

    nämän

    vilket fullkomligt onödigt inlägg!

    Inte kan ovanstående hållas ansvarig för att folk har svårt att bli gravida?! Det lät faktiskt inte som om hon själv inte ville ha barnet, då hade hon väl skyddat sig? Det kom väl bara lite chockartat som jag förstår det.

    Hon måste ju ha rätt till sina känslor och uttryck precis som folk som har svårt att bli grav får ha sina.

    Låter som du är rätt bitter, men jag önskar dig uppriktigt lycka till.
  6. 3
    nämän vilket fullkomligt onödigt inlägg!

    Inte kan ovanstående hållas ansvarig för att folk har svårt att bli gravida?! Det lät faktiskt inte som om hon själv inte ville ha barnet, då hade hon väl skyddat sig? Det kom väl bara lite chockartat som jag förstår det.

    Hon måste ju ha rätt till sina känslor och uttryck precis som folk som har svårt att bli grav får ha sina.

    Låter som du är rätt bitter, men jag önskar dig uppriktigt lycka till.
  7. kanonkulan
    #4

    samma här..?

    vet inte än men anar att jag har en trea i magen. Jag är både glad och rädd....

    Försök att fokusera på vad DU känner istället för vad släkten har för åsikter.

    Och lyssna absolut inte på s*. Det verkar vara fritt fram att med allehanda kommentarer kritisera oss som har lätt att bli gravida. Naturligtvis är den en tragedi för den enskilde att vara ofrivilligt barnlös, men ska man få respekt och förståelse gäller det att uppföra sig likadant själv.

    kram från mig, kanske får vi följas åt?
  8. 4
    samma här..? vet inte än men anar att jag har en trea i magen. Jag är både glad och rädd....

    Försök att fokusera på vad DU känner istället för vad släkten har för åsikter.

    Och lyssna absolut inte på s*. Det verkar vara fritt fram att med allehanda kommentarer kritisera oss som har lätt att bli gravida. Naturligtvis är den en tragedi för den enskilde att vara ofrivilligt barnlös, men ska man få respekt och förståelse gäller det att uppföra sig likadant själv.

    kram från mig, kanske får vi följas åt?
  9. s m 2
    #5

    fast

    Jag tycker så synd om dig som kämpar för att bli gravid, men om du ska resonera så där måste ju så himla mycket bli en provokation för dig. Verkar jättejobbigt!

    Lycka till och hoppas verkligen att du hamnar här i denna grupp med MIG!
  10. 5
    fast Jag tycker så synd om dig som kämpar för att bli gravid, men om du ska resonera så där måste ju så himla mycket bli en provokation för dig. Verkar jättejobbigt!

    Lycka till och hoppas verkligen att du hamnar här i denna grupp med MIG!
  11. Maria
    #6

    Ähhh, va?

    varför ska man inte får uttrycka sina känslor? Känner hon dig, varför måste hon tänka just på DIG????

    Lycka till iaf, och snälla tänk innan du skriver nästa gång, det är DU som sårar andra.
  12. 6
    Ähhh, va? varför ska man inte får uttrycka sina känslor? Känner hon dig, varför måste hon tänka just på DIG????

    Lycka till iaf, och snälla tänk innan du skriver nästa gång, det är DU som sårar andra.
  13. Oj
    #7

    Oj!

    Det var inte meningen att såra dig..när jag tänker efter så låter det lite klumpigt det jag skrev!. Förlåt. Det var inte menat så alls, (typ retas). Men det är nog lika jobbigt att bli gravid och inte veta om man kan klara av så många som det är att ha svårt att få det efterlängtade barnet. Kan ha fel... ska tänka på dig när jag skriver här efter.
  14. 7
    Oj! Det var inte meningen att såra dig..när jag tänker efter så låter det lite klumpigt det jag skrev!. Förlåt. Det var inte menat så alls, (typ retas). Men det är nog lika jobbigt att bli gravid och inte veta om man kan klara av så många som det är att ha svårt att få det efterlängtade barnet. Kan ha fel... ska tänka på dig när jag skriver här efter.
  15. Oj
    #8

    Detta var till s*.

    Jag hoppas verkligen att detta blir din grupp, jag ska be för det ikväll :-)
  16. 8
    Detta var till s*. Jag hoppas verkligen att detta blir din grupp, jag ska be för det ikväll :-)
  17. Oj.
    #9

    Hej kanonkulan! (kan vara känsligt)

    Spännande!. Jag känner precis som du nästan, jag är glad, nervös och skiträdd!. Jag har råkat få 3 barn på 4 år (ett var planerat). min yngsta är 6 månader...där av OJ!. Jag är rädd för vad släkten kommer att säga då dom tyckte att vi inte var kloka som behöll vår senaste guldklimp. Vi blev mer än mindre mobbade för vårt beslut.

    Har använt så många olika preventivmedel men inget fungerar. Med vår sista tog vi även ett dagenefter-piller. Men samtidigt känner jag att blir man gravid trots alla medel är det menat att man ska bli förälder igen. Barn är ju trots allt en gåva, ingen självklarighet.

    Men SÅ bra är jag inte att jag måste få alla barn!! haha!! (ett skoj).

    Tack för ditt stöd ang tabben jag gjorde här ovanför!. Många kramar. Ja, kanske får vi följas åt... men visst vorde det lite kul ändå?...eller? pirr pirr
  18. 9
    Hej kanonkulan! (kan vara känsligt) Spännande!. Jag känner precis som du nästan, jag är glad, nervös och skiträdd!. Jag har råkat få 3 barn på 4 år (ett var planerat). min yngsta är 6 månader...där av OJ!. Jag är rädd för vad släkten kommer att säga då dom tyckte att vi inte var kloka som behöll vår senaste guldklimp. Vi blev mer än mindre mobbade för vårt beslut.

    Har använt så många olika preventivmedel men inget fungerar. Med vår sista tog vi även ett dagenefter-piller. Men samtidigt känner jag att blir man gravid trots alla medel är det menat att man ska bli förälder igen. Barn är ju trots allt en gåva, ingen självklarighet.

    Men SÅ bra är jag inte att jag måste få alla barn!! haha!! (ett skoj).

    Tack för ditt stöd ang tabben jag gjorde här ovanför!. Många kramar. Ja, kanske får vi följas åt... men visst vorde det lite kul ändå?...eller? pirr pirr
  19. s m 2
    #10

    fast

    Det var väl ingen tabbe. s gjorde en tabbe som hoppade på dig. Men hon är förlåten tycker jag eftersom hon måste vara så ledsen. Fast jag tycker verkligen inte att du gjorde en tabbe. Du behöver inte be om ursäkt. Hade du gått in på SABG eller försöker bli gravid >6 hade du ju varit puck i huvudet, men man måste ju få göra sådana uttalanden som du gjorde i ett neutralt forum som detta. Du menade ju verkligen inget illa.
  20. 10
    fast Det var väl ingen tabbe. s gjorde en tabbe som hoppade på dig. Men hon är förlåten tycker jag eftersom hon måste vara så ledsen. Fast jag tycker verkligen inte att du gjorde en tabbe. Du behöver inte be om ursäkt. Hade du gått in på SABG eller försöker bli gravid >6 hade du ju varit puck i huvudet, men man måste ju få göra sådana uttalanden som du gjorde i ett neutralt forum som detta. Du menade ju verkligen inget illa.
  21. Medlem sedan
    Mar 2000
    #11

    ojoj

    Här blir minsann barn gjorda:-)

    Det handlar väl om att gilla läget? Hur som helst är det mysigt med barn. Jag tar brot min spiral imorgon och hoppas få en fyra i slutet av april -07, fast för mig blir det i så fall 4:e barnet på 6½ år. Lite mer spridning - på vissa av dem:-)
  22. 11
    ojoj Här blir minsann barn gjorda:-)

    Det handlar väl om att gilla läget? Hur som helst är det mysigt med barn. Jag tar brot min spiral imorgon och hoppas få en fyra i slutet av april -07, fast för mig blir det i så fall 4:e barnet på 6½ år. Lite mer spridning - på vissa av dem:-)
  23. kanonkulan
    #12

    hej OJ

    Jag tycker fortfarande inte att du har gjort någon tabbe, men det var fint av dig att be om ursäkt ändå tycker jag! :)

    Jag blir alltmer övertygad om att jag har en trea i magen, (har inte testat än men känner det..). Min man tog beskedet väldigt bra och då tappade jag stenen jag haft runt halsen i ett par dagar. Så nu kommer det glada pirret du pratar om alltmer!

    Jag känner att jag kommer att hålla denna kanonkula hemlig för alla övriga så länge som går för att jag ska kunna bli starkare, hur känner du? Förstår du vad jag menar?, jag svamlar märker jag. Vad tråkigt med oförstående släktingar, jag har några som kanske skulle bli missunsamma, men resten är \"barnvänliga\" så där går det nog hem! :) Mina tvivel ligger nog mest hos mig själv. Men som du säger, det är nog meningen att dessa barn ska komma till oss!!

    kramen
  24. 12
    hej OJ Jag tycker fortfarande inte att du har gjort någon tabbe, men det var fint av dig att be om ursäkt ändå tycker jag! :)

    Jag blir alltmer övertygad om att jag har en trea i magen, (har inte testat än men känner det..). Min man tog beskedet väldigt bra och då tappade jag stenen jag haft runt halsen i ett par dagar. Så nu kommer det glada pirret du pratar om alltmer!

    Jag känner att jag kommer att hålla denna kanonkula hemlig för alla övriga så länge som går för att jag ska kunna bli starkare, hur känner du? Förstår du vad jag menar?, jag svamlar märker jag. Vad tråkigt med oförstående släktingar, jag har några som kanske skulle bli missunsamma, men resten är \"barnvänliga\" så där går det nog hem! :) Mina tvivel ligger nog mest hos mig själv. Men som du säger, det är nog meningen att dessa barn ska komma till oss!!

    kramen
  25. kanonkulan
    #13

    Förresten,

    så tror jag att jag kommer att hamna i mars-gruppen..? Jag bara antog att jag skulle hamna här eftersom den var sist på listan, men när jag kollade med gravidkalendern så blev det ju mars! :)
    Ses där kanske?
  26. 13
    Förresten, så tror jag att jag kommer att hamna i mars-gruppen..? Jag bara antog att jag skulle hamna här eftersom den var sist på listan, men när jag kollade med gravidkalendern så blev det ju mars! :)
    Ses där kanske?
  27. oj.
    #14

    ok

    jag med OM jag är gravid. Mars syns vi i då, jag brukar få mina lite för tidigt jag.
  28. 14
    ok jag med OM jag är gravid. Mars syns vi i då, jag brukar få mina lite för tidigt jag.
  29. oj.
    #15

    Hej Kanonkulan.

    Känner igen mig mycket i dig, trevligt!.
    Jag behåller nog mitt \"oj\" ett bra tag till jag med!, haha. Måste ju våga stå för vad som hända skall!, måste hitta på några bra repliker som jag ska säga när jag blir attackerad. OM jag ens är gravid.
    Hur känner du att du är det?. För min del så hade jag och min man bra sex en ägglossningsdag...fick veta att det var en \"sån dag\" försent, så klumpigt. Sen känns det lite konstigt i kroppen, kanske mest spänning. Mina vänner är gravida så jag kanske bara är skendräktig! haha
  30. 15
    Hej Kanonkulan. Känner igen mig mycket i dig, trevligt!.
    Jag behåller nog mitt \"oj\" ett bra tag till jag med!, haha. Måste ju våga stå för vad som hända skall!, måste hitta på några bra repliker som jag ska säga när jag blir attackerad. OM jag ens är gravid.
    Hur känner du att du är det?. För min del så hade jag och min man bra sex en ägglossningsdag...fick veta att det var en \"sån dag\" försent, så klumpigt. Sen känns det lite konstigt i kroppen, kanske mest spänning. Mina vänner är gravida så jag kanske bara är skendräktig! haha
  31. oj.
    #16

    det är ju tätt det med!

    Oj, orkar man verkligen det?. Kanske inte är en bra fråga på detta snack?. Hoppas du får din fyra i slutet av april! :-)
  32. 16
    det är ju tätt det med! Oj, orkar man verkligen det?. Kanske inte är en bra fråga på detta snack?. Hoppas du får din fyra i slutet av april! :-)
  33. C
    #17

    fast....

    mina två äldsta är födda -00 och -01, så de känns ändå ganska stora i sammanhanget. De klarar ju mycket själva - särskilt den äldsta som är tidig i det mesta. Fast det är ju samtidigt viktigt att låta barnen vara just barn:-)

    JAg tror och hoppas att jag orkar. Orkar du, så orkar jag:-)
  34. 17
    fast.... mina två äldsta är födda -00 och -01, så de känns ändå ganska stora i sammanhanget. De klarar ju mycket själva - särskilt den äldsta som är tidig i det mesta. Fast det är ju samtidigt viktigt att låta barnen vara just barn:-)

    JAg tror och hoppas att jag orkar. Orkar du, så orkar jag:-)
  35. kanonkulan
    #18

    Tryck över magen,

    konstiga känslor i kroppen som du och ingen mens. Men jag är kanske skendräktig också? *s*
    Men jag tror inte det. Dessutom har mina gravidflytningar börjat. Äsch jag vet inte. Jag kommer inte testa på en vecka i vilket fall, det blir som det blir känner jag... Vi hade sex på vad jag trodde var en säker dag och det är ju absolut ingen katastrof att vi ska få ett barn till, jag var bara inte riktigt inställd på det..

    Jag tror att du innerst inne ville bli gravid nu samtidigt med dina kompisar och därför fixade kroppen det! ;)

    vi syns!
  36. 18
    Tryck över magen, konstiga känslor i kroppen som du och ingen mens. Men jag är kanske skendräktig också? *s*
    Men jag tror inte det. Dessutom har mina gravidflytningar börjat. Äsch jag vet inte. Jag kommer inte testa på en vecka i vilket fall, det blir som det blir känner jag... Vi hade sex på vad jag trodde var en säker dag och det är ju absolut ingen katastrof att vi ska få ett barn till, jag var bara inte riktigt inställd på det..

    Jag tror att du innerst inne ville bli gravid nu samtidigt med dina kompisar och därför fixade kroppen det! ;)

    vi syns!
  37. oj.
    #19

    och

    orkar du så orkar jag! :-) haha. Man anpassar sig till allt! kramisar
  38. 19
    och orkar du så orkar jag! :-) haha. Man anpassar sig till allt! kramisar
  39. Hallå!!!!
    #20

    VA??

    HÄR inne ska man vara när man ÄR gravid och ska föda i april 2007 ...försöker man bli gravid är man på andra snack tycker jag...Så OJ! Får skriva vad hon vill här för hon ÄR gravid och kan inte såra någon ;)
  40. 20
    VA?? HÄR inne ska man vara när man ÄR gravid och ska föda i april 2007 ...försöker man bli gravid är man på andra snack tycker jag...Så OJ! Får skriva vad hon vill här för hon ÄR gravid och kan inte såra någon ;)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 21:53
  2. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:42
  3. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
  4. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar