behöver råd! (långt)
Småbarn
  1. Anonym
    #1

    behöver råd! (långt)

    Vi har två cosmic stolar til våra yngsta barn, känns ju inte bra med alla skriverier just nu. Framförallt eftersom vår ena stol varit monterad på det viset som akta påstår är fel,med klacken uppepå sätet (kan dock inte hitta detta i bruksanvisningen utan det står på en sida att den kan monteras så)
    För att stolen ska kunna stå med klacken nere krävs att vi drar baksätesraden så långt bak som möjligt, vilket gör det omöjligt för oss att använda de två bakersta sätena (7-sitsig bil).
    Jag vill helst byta ut de två cosmicstolarna till andra stolar men vi har väldigt dåligt med pengar just nu.
    Möjligheten som finns för att vi ska kunna använda de bakre sätena är att I född 020304, 110cm och ca 20kg, vänds framåt. G kan då sitta i hennes twoway och A kan sitta i cosmic i mitten (som då är rätt monterad). Det handlar i första hand om en resa på ca 15 mil och tillbaka... Men i höst även dagliga resan mellan hem och dagis.
    vad hade ni gjort?
    Alla förslag är intressanta!!!
  2. 1
    behöver råd! (långt) Vi har två cosmic stolar til våra yngsta barn, känns ju inte bra med alla skriverier just nu. Framförallt eftersom vår ena stol varit monterad på det viset som akta påstår är fel,med klacken uppepå sätet (kan dock inte hitta detta i bruksanvisningen utan det står på en sida att den kan monteras så)
    För att stolen ska kunna stå med klacken nere krävs att vi drar baksätesraden så långt bak som möjligt, vilket gör det omöjligt för oss att använda de två bakersta sätena (7-sitsig bil).
    Jag vill helst byta ut de två cosmicstolarna till andra stolar men vi har väldigt dåligt med pengar just nu.
    Möjligheten som finns för att vi ska kunna använda de bakre sätena är att I född 020304, 110cm och ca 20kg, vänds framåt. G kan då sitta i hennes twoway och A kan sitta i cosmic i mitten (som då är rätt monterad). Det handlar i första hand om en resa på ca 15 mil och tillbaka... Men i höst även dagliga resan mellan hem och dagis.
    vad hade ni gjort?
    Alla förslag är intressanta!!!
  3. Majsan
    #2

    Så svårt

    Jag förstår ju verkligen att ni vill köpa nya stolar, men visst kostar det!

    Att vända I känns ju inte alls bra, det behövs ju inte än på ganska länge egentligen. Men jag hängde inte helt med på bilplatserna faktiskt. Är det alltså så att barnen idag sitter i olika säten? Ni har inte alla tre bredvid varandra, eller? Får de plats bredvid varandra och att ni därmed har ett obrukbart bakre baksäte så kan väl det vara ett alternativ?

    Annars har vi en Twoway och en Freeway över att låna ut tills bättre tider kommer, om ni råkar bo i krokarna... ;-)
  4. 2
    Så svårt Jag förstår ju verkligen att ni vill köpa nya stolar, men visst kostar det!

    Att vända I känns ju inte alls bra, det behövs ju inte än på ganska länge egentligen. Men jag hängde inte helt med på bilplatserna faktiskt. Är det alltså så att barnen idag sitter i olika säten? Ni har inte alla tre bredvid varandra, eller? Får de plats bredvid varandra och att ni därmed har ett obrukbart bakre baksäte så kan väl det vara ett alternativ?

    Annars har vi en Twoway och en Freeway över att låna ut tills bättre tider kommer, om ni råkar bo i krokarna... ;-)
  5. Sara
    #3

    Ni kan hyra Izi Kids...

    Vet ju inte exakt hur dåligt med pengar ni har men ett bra mycket överkomligare alternativ är att hyra Izi Kids hos If för 80 kr/mån om ni har försäkring där alt 100 kr (tror jag) om ni inte har det. Det var den stol som blev bäst i test. Vi hyr en stol av dem och ringde precis och bad om en till.

    Har man stolen i max 2,5-3 år så blir det billigare totalt än att köpa (stolen kostar ju över 3 tkr)! Man måste dock hyra i minst 12 månader så det blir minst 960-1200 kr beroende på om man har försäkring där. Stolarna är 0-1 år gamla, har ni tur får ni alltså en helt ny men annars gås de igenom o kemtvättas innan så de känns som nya.
  6. 3
    Ni kan hyra Izi Kids... Vet ju inte exakt hur dåligt med pengar ni har men ett bra mycket överkomligare alternativ är att hyra Izi Kids hos If för 80 kr/mån om ni har försäkring där alt 100 kr (tror jag) om ni inte har det. Det var den stol som blev bäst i test. Vi hyr en stol av dem och ringde precis och bad om en till.

    Har man stolen i max 2,5-3 år så blir det billigare totalt än att köpa (stolen kostar ju över 3 tkr)! Man måste dock hyra i minst 12 månader så det blir minst 960-1200 kr beroende på om man har försäkring där. Stolarna är 0-1 år gamla, har ni tur får ni alltså en helt ny men annars gås de igenom o kemtvättas innan så de känns som nya.
  7. Sara
    #4

    Negativt med..

    Izi Kids är dock att den är väldigt krånglig att montera och If är inte så bra på att svara på frågor... var tvungen att tillägga det p.g.a. inlägget jag ska skriva ovan nu.
  8. 4
    Negativt med.. Izi Kids är dock att den är väldigt krånglig att montera och If är inte så bra på att svara på frågor... var tvungen att tillägga det p.g.a. inlägget jag ska skriva ovan nu.

Liknande trådar

  1. behöver råd!! (långt)
    By Anonym in forum Omhändertagna barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 13:49
  2. Behöver råd!! (långt)
    By Saria in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 08:12
  3. Behöver råd. *långt*
    By Hussökerskan in forum Styvfamiljer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 16:06
  4. behöver råd *långt*
    By Moa m. BellanBus in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 14:43
  5. Behöver era råd! (långt)
    By Lilla T in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 14:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar