blöjor??
_0604 Aprilbarn
  1. Felix 24/4
    #1

    blöjor??

    har bara en fråga om vilka blöjor ni använder?? Ni som har fler barn, skiljer det sig om man har en tjej eller kille?? lite nyfiken bara...
    själv använder jag helst pampers(pojke)
  2. 1
    blöjor?? har bara en fråga om vilka blöjor ni använder?? Ni som har fler barn, skiljer det sig om man har en tjej eller kille?? lite nyfiken bara...
    själv använder jag helst pampers(pojke)
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    libero

    Kör med libero. Tycker det känns bäst.
    Gjorde det till Bastian med i början.
    Gillade Pampers active fit när han blev lite större.
  4. 2
    libero Kör med libero. Tycker det känns bäst.
    Gjorde det till Bastian med i början.
    Gillade Pampers active fit när han blev lite större.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    har börjat med tygblöjor

    har haft allt möjligt till de andra 3 och det har varit skillnad från barn till barn (har inte spelat någon roll om det har varit pojk el. flicka) men tygblöjorna funkar kalasbra
  6. 3
    har börjat med tygblöjor har haft allt möjligt till de andra 3 och det har varit skillnad från barn till barn (har inte spelat någon roll om det har varit pojk el. flicka) men tygblöjorna funkar kalasbra
  7. Ida m Jennie & Pontus
    #4

    Vi har haft

    Mest Libero och Pampers acitve fit till Jennie. Den senare tycker jag är absolut bäst alla kategorier. Nu har vi i princip bara euroshoppers till Jennie eftersom hon går mest utan blöja och säger till när hon ska kissa (hon vägrar kissa i något annat än en blöja).

    Till Pontus har jag än så länge provat pamers (1 & 2) och Libero newborn och mini och tycker nog pamers sitter bättre på honom. Han blir lite röd i jumskarna av libero då de verkar sitta åt mer i benen. Och det kan nog stämma för Jennie har aldrig kunnat ha pamers vanliga blöjor då de läckt i benen för henne. Har köpt pamers 3 åt Pontus som nästa storlek men ännu inte testat dem.
  8. 4
    Vi har haft Mest Libero och Pampers acitve fit till Jennie. Den senare tycker jag är absolut bäst alla kategorier. Nu har vi i princip bara euroshoppers till Jennie eftersom hon går mest utan blöja och säger till när hon ska kissa (hon vägrar kissa i något annat än en blöja).

    Till Pontus har jag än så länge provat pamers (1 & 2) och Libero newborn och mini och tycker nog pamers sitter bättre på honom. Han blir lite röd i jumskarna av libero då de verkar sitta åt mer i benen. Och det kan nog stämma för Jennie har aldrig kunnat ha pamers vanliga blöjor då de läckt i benen för henne. Har köpt pamers 3 åt Pontus som nästa storlek men ännu inte testat dem.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    Vi använder

    Libero Mini just nu. Testade Pampers, men tyckte inte att de satt lika bra som Libero.
  10. 5
    Vi använder Libero Mini just nu. Testade Pampers, men tyckte inte att de satt lika bra som Libero.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Libero

    Midi, tror jag att det är (5-8 kg eller ngt). Emil är en stor grabb (närmare 7 kg) och jag tror att vi snart måste gå upp en blöjstorlek igen :)

    Till Hanna använde vi både Libero och Pampers, lite beroende på vilka rabattkuponger vi hade faktiskt. Tycker nog inte att det var någon större skillnad, förutom att Pampers Active Fit satt något bättre.

    Någon gång provade vi Euroshopper och Willys blöjor, men jag tyckte inte att de var något vidare.
  12. 6
    Libero Midi, tror jag att det är (5-8 kg eller ngt). Emil är en stor grabb (närmare 7 kg) och jag tror att vi snart måste gå upp en blöjstorlek igen :)

    Till Hanna använde vi både Libero och Pampers, lite beroende på vilka rabattkuponger vi hade faktiskt. Tycker nog inte att det var någon större skillnad, förutom att Pampers Active Fit satt något bättre.

    Någon gång provade vi Euroshopper och Willys blöjor, men jag tyckte inte att de var något vidare.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Libero (tjej)

    Har använt Libero till mina andra två med, tjej + kille. Tycker pampers har hårda resårer och en passform som inte sitter bra på mina barn
  14. 7
    Libero (tjej) Har använt Libero till mina andra två med, tjej + kille. Tycker pampers har hårda resårer och en passform som inte sitter bra på mina barn
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Libero här.

    Vi kunde _bara_ använda Libero till William när han var liten - han kissade ut ur alla andra sorter. Ja _ut_ - på nåt sätt läckte det ut i överkant på blöjorna med honom. Spelade ingen roll vad jag gjorde (drog åt för kung och fosterland, testade att försöka \"lägga snutten\" så den pekade neråt i blöjan osv), det rann ut i överkant iaf, förutom med Libero då.
    Så då har det automatiskt blivit så att vi använt Libero till Hannah med. På BB fick vi Pampers, och de kändes inte lika bra.
  16. 8
    Libero här. Vi kunde _bara_ använda Libero till William när han var liten - han kissade ut ur alla andra sorter. Ja _ut_ - på nåt sätt läckte det ut i överkant på blöjorna med honom. Spelade ingen roll vad jag gjorde (drog åt för kung och fosterland, testade att försöka \"lägga snutten\" så den pekade neråt i blöjan osv), det rann ut i överkant iaf, förutom med Libero då.
    Så då har det automatiskt blivit så att vi använt Libero till Hannah med. På BB fick vi Pampers, och de kändes inte lika bra.
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9

    Pampers..

    ..det har vi haft till alla våra tre barn. Gillar inte libero.
  18. 9
    Pampers.. ..det har vi haft till alla våra tre barn. Gillar inte libero.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    Pampers 3..

    ..har vi till P nu och dom är superbra ! Dom är precis som active fiten med ordentlig stretch .
  20. 10
    Pampers 3.. ..har vi till P nu och dom är superbra ! Dom är precis som active fiten med ordentlig stretch .
  21. Medlem sedan
    Jan 1999
    #11

    Libero till alla!

    2 killar och en tjej har vi. Tycker att Libero passar bra både till tjej och kille.
  22. 11
    Libero till alla! 2 killar och en tjej har vi. Tycker att Libero passar bra både till tjej och kille.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Libero...

    ...men även ibland pampers. Tycker dock att Libero har varit/är är bäst till mina barn.
  24. 12
    Libero... ...men även ibland pampers. Tycker dock att Libero har varit/är är bäst till mina barn.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13

    Fingrarna slant på nicket...

    ...
  26. 13
    Fingrarna slant på nicket... ...
  27. Martina m. Alex
    #14

    Libero

    Testade nyss pampers och dem bara läckte och läckte. Pojken blev dessutom röd av dem.. Pampers var svårare att få på bra med för den delen.

  28. 14
    Libero Testade nyss pampers och dem bara läckte och läckte. Pojken blev dessutom röd av dem.. Pampers var svårare att få på bra med för den delen.

  29. Una m A03 & S 4/3
    #15

    Tygblöjor

    använder jag till min tjej. Tycker det funkar jättebra. Men om vi använder vanliga, så blir det Libero. Tycker att Pampers \"klistrar fast\" i rumpan.
  30. 15
    Tygblöjor använder jag till min tjej. Tycker det funkar jättebra. Men om vi använder vanliga, så blir det Libero. Tycker att Pampers \"klistrar fast\" i rumpan.
  31. Una m A03 & S 3/4
    #16

    S 3/4 ska det ju vara!

  32. 16
    S 3/4 ska det ju vara!
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17

    Vi använder..

    willys blöjor till saga, dom fungerar utmärkt, har aldrig läckt och dom sitter perfekt och så är dom billigare än typ pampers och libero. Men däemot till storebröderna har bara pampers aktivfit fungerat, allt annat har läckt igenom.
  34. 17
    Vi använder.. willys blöjor till saga, dom fungerar utmärkt, har aldrig läckt och dom sitter perfekt och så är dom billigare än typ pampers och libero. Men däemot till storebröderna har bara pampers aktivfit fungerat, allt annat har läckt igenom.
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18

    Tygblöjor igen

    Vi kör med tygblöjorna till Majken också. Med Astrid hade vi det tills hon var nästan 1,5 år sedan tyckte vi att hon bara kissade igenom dem. PÅ natten och när vi sticker hemifrån blir det för tillfället mest Libero, men jag tycker att Pampers funkar lika bra.
  36. 18
    Tygblöjor igen Vi kör med tygblöjorna till Majken också. Med Astrid hade vi det tills hon var nästan 1,5 år sedan tyckte vi att hon bara kissade igenom dem. PÅ natten och när vi sticker hemifrån blir det för tillfället mest Libero, men jag tycker att Pampers funkar lika bra.
  37. Medlem sedan
    Jan 1999
    #19

    Pojke, Libero + Fuzzi Bunz

    Har kört Libero hela tiden, men nu ska vi gå över till tygisar. Har hittills lånat av grannen men har köpt på mig 8 st egna om borde komma i början av veckan. Verkar toppen!
  38. 19
    Pojke, Libero + Fuzzi Bunz Har kört Libero hela tiden, men nu ska vi gå över till tygisar. Har hittills lånat av grannen men har köpt på mig 8 st egna om borde komma i början av veckan. Verkar toppen!

Liknande trådar

  1. blöjor
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 11:05
  2. Blöjor osv
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 18:02
  3. Blöjor och
    By Jojjo v 38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 06:39
  4. blöjor på bb
    By allora in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 21:41
  5. Blöjor
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar