Ledsen... såååå ledsen (ot)
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Ledsen... såååå ledsen (ot)

    Min mamma gick helt oväntat bort i lördags. Mamma! Min bästa vän och mitt största stöd! Hon som alltid \"stod på min sida\". Och nu ska vi klara oss själva...

    Vi är många som idag står helt handfallna. Min mormor som imorgon fyller 99 år bara ylade vid mammas sida och viskade: \"Hur ska jag klara mig utan dig, min älskling? Det var väl ändå min tur, inte din?\"

    Ja sonen då.... Han säger att han inte vill prata om det. Sen säger han att han ska bli vetenskapsman när han blir stor så att han kan väcka henne igen. \"Oroa dig inte mamma!\"
  2. 1
    Ledsen... såååå ledsen (ot) Min mamma gick helt oväntat bort i lördags. Mamma! Min bästa vän och mitt största stöd! Hon som alltid \"stod på min sida\". Och nu ska vi klara oss själva...

    Vi är många som idag står helt handfallna. Min mormor som imorgon fyller 99 år bara ylade vid mammas sida och viskade: \"Hur ska jag klara mig utan dig, min älskling? Det var väl ändå min tur, inte din?\"

    Ja sonen då.... Han säger att han inte vill prata om det. Sen säger han att han ska bli vetenskapsman när han blir stor så att han kan väcka henne igen. \"Oroa dig inte mamma!\"
  3. C&Älsklingarna
    #2

    Åh.

    Vad fruktansvärt. Varför måste livet var så himla tungt och orättvist? Tänker på er. Önskar att jag hade något mer konstruktivt att säga.

    *kram*
  4. 2
    Åh. Vad fruktansvärt. Varför måste livet var så himla tungt och orättvist? Tänker på er. Önskar att jag hade något mer konstruktivt att säga.

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    svårt

    att hitta ord när sånt här händer. Skickar kramar, tänker på er.
  6. 3
    svårt att hitta ord när sånt här händer. Skickar kramar, tänker på er.
  7. Fredetta
    #4

    åh nej...

    Känner verkligen med dig och din familj!
    Sänder kramar i massor och tänker på dig framförallt.
  8. 4
    åh nej... Känner verkligen med dig och din familj!
    Sänder kramar i massor och tänker på dig framförallt.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    nej...

    vad jobbigt. Min morfar reagerade fö likadant som din mormor när mamma gick bort...

    Vet inte vad jag skall säga, jag sitter själv ganska ofta och önskar att mamma fanns kvar i livet :(

    Skickar många kramar till er!
  10. 5
    nej... vad jobbigt. Min morfar reagerade fö likadant som din mormor när mamma gick bort...

    Vet inte vad jag skall säga, jag sitter själv ganska ofta och önskar att mamma fanns kvar i livet :(

    Skickar många kramar till er!
  11. Lindel0u
    #6

    Gumman!

    Det är i dagarna två år sedan min pappa gick bort 65 år gammal,helt oväntat.Man kan aldrig ana hur ledsen man blir,förrens det händer.I början tänker man inte på annat,men efter en tid så kommer man på att man kan skratta igen och det kan gå någon timme utan att man tänker på den man förlorat.Vi jobbade stenhårt med att göra hela begravningen och hela processen så personlig och så mycket \"pappa\"(han fick ett råbock som symbol i dödsannonsen och påfågelfjädrar i vårt stora blomsterarrangemang till kistan,osv) som möjligt,däri bearbetade vi nog mycket.När någon går bort oväntat och plötsligt så gäller det också att komma över chocken.Du har ett tufft arbete framför dig,glöm inte att be om hjälp!Folk vill oftare än man kan tänka sig hjälpa till med allt möjligt runt ikring bara man tillåter dom och låter dom få veta att det är önskvärt.Du måste tillåta dig att få vara ledsen nu och be om hjälp,prata,prata och säg nej till att onödigt runt i kring för en tid.Vi finns ju också här om du vill berätta/prata!Kram!
  12. 6
    Gumman! Det är i dagarna två år sedan min pappa gick bort 65 år gammal,helt oväntat.Man kan aldrig ana hur ledsen man blir,förrens det händer.I början tänker man inte på annat,men efter en tid så kommer man på att man kan skratta igen och det kan gå någon timme utan att man tänker på den man förlorat.Vi jobbade stenhårt med att göra hela begravningen och hela processen så personlig och så mycket \"pappa\"(han fick ett råbock som symbol i dödsannonsen och påfågelfjädrar i vårt stora blomsterarrangemang till kistan,osv) som möjligt,däri bearbetade vi nog mycket.När någon går bort oväntat och plötsligt så gäller det också att komma över chocken.Du har ett tufft arbete framför dig,glöm inte att be om hjälp!Folk vill oftare än man kan tänka sig hjälpa till med allt möjligt runt ikring bara man tillåter dom och låter dom få veta att det är önskvärt.Du måste tillåta dig att få vara ledsen nu och be om hjälp,prata,prata och säg nej till att onödigt runt i kring för en tid.Vi finns ju också här om du vill berätta/prata!Kram!
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Skickar...

    ...massor med styrke kramar till dig!
  14. 7
    Skickar... ...massor med styrke kramar till dig!
  15. lillans mamma
    #8

    Åh tänker på dig

    och förstår hur du känner det. Trots att det är precis tre år sedan min mamma gick bort så är det fortfarande tungt. Men nu kommer jag inte längre på mig själv att vara på väg att ringa till mamma. Det var dock länge efter hon dött som jag stod med luren i hand och skulle ringa... Det tar tid... men till slut blir stunderna färre då det gör obeskrivligt ont och stunderna då man kan vara glad blir fler. Man tar sig igenom det... på något sätt... men inte ensam. Ta hjälp av nära och kära. Stötta varandra.
  16. 8
    Åh tänker på dig och förstår hur du känner det. Trots att det är precis tre år sedan min mamma gick bort så är det fortfarande tungt. Men nu kommer jag inte längre på mig själv att vara på väg att ringa till mamma. Det var dock länge efter hon dött som jag stod med luren i hand och skulle ringa... Det tar tid... men till slut blir stunderna färre då det gör obeskrivligt ont och stunderna då man kan vara glad blir fler. Man tar sig igenom det... på något sätt... men inte ensam. Ta hjälp av nära och kära. Stötta varandra.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    fy!!!

    Detta är ens värsta mardröm. Man kan aldrig vara bered för detta.
    Hoppas ni mår bra och andas djup!!!!
    Kram
  18. 9
    fy!!! Detta är ens värsta mardröm. Man kan aldrig vara bered för detta.
    Hoppas ni mår bra och andas djup!!!!
    Kram
  19. Medlem sedan
    Jan 1998
    #10

    Skickar massor av kramar

    och gråter med dig! Så orättvist det blir alldeles för ofta i livet...
  20. 10
    Skickar massor av kramar och gråter med dig! Så orättvist det blir alldeles för ofta i livet...
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Tack!

    Det värmer mig att ni tänker på mig. I kväll känner jag mig lugnare igen och tänker att det kommer nog gå det här med. Gruvar mig för allt det praktiska.

    Martin är TOK-autistisk ikväll och det är extra tungt. Men det är väl hans sätt att sörja...
  22. 11
    Tack! Det värmer mig att ni tänker på mig. I kväll känner jag mig lugnare igen och tänker att det kommer nog gå det här med. Gruvar mig för allt det praktiska.

    Martin är TOK-autistisk ikväll och det är extra tungt. Men det är väl hans sätt att sörja...
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Åh nej jag

    kan bara skicka kramar, många, många!
  24. 12
    Åh nej jag kan bara skicka kramar, många, många!
  25. Medlem sedan
    Oct 2000
    #13

    Vilken kille du har!

    Det finns de som säger att den som har autism inte kan visa empati. Din son visar verkligen hur fel de har. Vad gulligt av honom att försöka trösta dig.

    Det finns annars inte mycket att säga när sånt här händer. Om jag hade varit hos dig i verkligheten hade jag suttit och hållt om dig en stund. Jag vet inte om det går att förmedla samma känsla via nättet, men det är så jag skulle vilja göra.
  26. 13
    Vilken kille du har! Det finns de som säger att den som har autism inte kan visa empati. Din son visar verkligen hur fel de har. Vad gulligt av honom att försöka trösta dig.

    Det finns annars inte mycket att säga när sånt här händer. Om jag hade varit hos dig i verkligheten hade jag suttit och hållt om dig en stund. Jag vet inte om det går att förmedla samma känsla via nättet, men det är så jag skulle vilja göra.
  27. Loppa13
    #14

    Kära du..

    jag gör som Nilsfar, håller om dig en stund. Hälsa din familj från oss alla, tänker ofta på er.

  28. 14
    Kära du.. jag gör som Nilsfar, håller om dig en stund. Hälsa din familj från oss alla, tänker ofta på er.

  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    Mera kramar

    kommer härifrån.
  30. 15
    Mera kramar kommer härifrån.

Liknande trådar

  1. Såååå ledsen
    By Wwena in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 17:31
  2. ledsen
    By Miafian in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 20:01
  3. Är såååå himla ledsen
    By Pandris in forum Abort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 07:38
  4. Är så ledsen..
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 22:25
  5. Orolig..och ledsen ledsen
    By mina in forum Styvfamiljer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar