Får man använda Tigerbalsam?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Får man använda Tigerbalsam?

    Kanske dum fråga... Jag har ju fått nerv i kläm i låren, och har använd nu 2 kvällar i raken tigerbalsam, som har hjälpt men blev nu nojjig att man kanske inte ska använda det som gravid, någon som vet?
    Kram
  2. 1
    Får man använda Tigerbalsam? Kanske dum fråga... Jag har ju fått nerv i kläm i låren, och har använd nu 2 kvällar i raken tigerbalsam, som har hjälpt men blev nu nojjig att man kanske inte ska använda det som gravid, någon som vet?
    Kram
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    På infolappen

    Hej!

    Använde som du tigerbalsam vid ett par tillfällen, burken tog slut & jag köpte en ny.. Läste då på infolappen & dom avråder gravida att använda tigerbalsam.

    Jag har pratat både med BM & läkare om det & de var inte rädda att det skulle hänt bebbe ngt & det verkar det ju inte gjort.. Men dom avrådde mig att fortsätta, just för att det inte finns några \"studier\".

    Hade som du besvär med låret & smörjde in hela låret.. Hjälpte & var så glad men det varade ju inte många dagar! *S* Nu får jag klara mig med gubbens massage & det e ju inte så illa! ;)
    (men saknar tigerbalsamets verkan *ler*)

    Tror inte du ska oroa dig alls för det du använt men kanske inte ta mer?? Har försökt hitta annat att smörja på men tyvärr har jag inte hittat ngt som funkar för oss gravidisar.. Men hittar du ngt så hojta gärna! :)

    Kram, hoppas ditt lår ska bli bättre snart!
  4. 2
    På infolappen Hej!

    Använde som du tigerbalsam vid ett par tillfällen, burken tog slut & jag köpte en ny.. Läste då på infolappen & dom avråder gravida att använda tigerbalsam.

    Jag har pratat både med BM & läkare om det & de var inte rädda att det skulle hänt bebbe ngt & det verkar det ju inte gjort.. Men dom avrådde mig att fortsätta, just för att det inte finns några \"studier\".

    Hade som du besvär med låret & smörjde in hela låret.. Hjälpte & var så glad men det varade ju inte många dagar! *S* Nu får jag klara mig med gubbens massage & det e ju inte så illa! ;)
    (men saknar tigerbalsamets verkan *ler*)

    Tror inte du ska oroa dig alls för det du använt men kanske inte ta mer?? Har försökt hitta annat att smörja på men tyvärr har jag inte hittat ngt som funkar för oss gravidisar.. Men hittar du ngt så hojta gärna! :)

    Kram, hoppas ditt lår ska bli bättre snart!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    ÅH NEJ!!!

    Nu får jag ångest att jag har använd det, och samtidigt ledsen att jag inte kan fortsätta! Det hjälpte ju....:/...... Jag har haft så ont i låren, och dessutom har jag rethosta som jag har haft nu lite över en månad. Har varit hos läkaren, och nu ska dom analysera om jag har fått någon bakterie. Läkaren varnade dock, att trotts dom skulle hitta något, är det inte säkert att jag kommer få medicin för det just för pga att jag gravid! Åh vill bara känna mig frisk.... Ville ju inte klaga, men det är jobbigt med hosta och värk i benen och inget som man kan ta för att lindra det...
    Tack ändå för infot, skulle haft mer ångest om jag skulle ha fortsatt att använda det...
    Kram
  6. 3
    ÅH NEJ!!! Nu får jag ångest att jag har använd det, och samtidigt ledsen att jag inte kan fortsätta! Det hjälpte ju....:/...... Jag har haft så ont i låren, och dessutom har jag rethosta som jag har haft nu lite över en månad. Har varit hos läkaren, och nu ska dom analysera om jag har fått någon bakterie. Läkaren varnade dock, att trotts dom skulle hitta något, är det inte säkert att jag kommer få medicin för det just för pga att jag gravid! Åh vill bara känna mig frisk.... Ville ju inte klaga, men det är jobbigt med hosta och värk i benen och inget som man kan ta för att lindra det...
    Tack ändå för infot, skulle haft mer ångest om jag skulle ha fortsatt att använda det...
    Kram
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Inte

    Tycker verkligen inte du ska ha ångest.. Men jag förstår! Fick jag oxå precis efter jag upptäckt att man avrådde från det.. Men prata gärna med din BM & läkare så att dom kan förklara riktigt.. Tror inte det e ngn fara alls men avstår från att använda just för att man \"inte vet\"!

    Blev som du besviken för det var det som hjälpte för mig oxå.. Visst gubbens massage hjälper ngt men inte lika bra! Har en flaska olja på soffbordet & en vid sängen.. När jag ler & ser söt ut så vet gubben PRECIS vad jag vill ha hjälp med! *S*

    Hoppas din hosta ska försvinna & att om dom hittar ngt, att dom då ska kunna ge medicin så du blir frisk.. Värken begriper jag att du e less på.. Har en del besvär med det själv! Be din gubbe om hjälp med massage, ta varma bad, stretcha om du kan.. Lite kanske det kan lindra?!

    Krya På Kramar :)
  8. 4
    Inte Tycker verkligen inte du ska ha ångest.. Men jag förstår! Fick jag oxå precis efter jag upptäckt att man avrådde från det.. Men prata gärna med din BM & läkare så att dom kan förklara riktigt.. Tror inte det e ngn fara alls men avstår från att använda just för att man \"inte vet\"!

    Blev som du besviken för det var det som hjälpte för mig oxå.. Visst gubbens massage hjälper ngt men inte lika bra! Har en flaska olja på soffbordet & en vid sängen.. När jag ler & ser söt ut så vet gubben PRECIS vad jag vill ha hjälp med! *S*

    Hoppas din hosta ska försvinna & att om dom hittar ngt, att dom då ska kunna ge medicin så du blir frisk.. Värken begriper jag att du e less på.. Har en del besvär med det själv! Be din gubbe om hjälp med massage, ta varma bad, stretcha om du kan.. Lite kanske det kan lindra?!

    Krya På Kramar :)
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    *gaaaah*

    Ngn, kan ju inte vara jag?! *S* Hade råkat snubbla med fingrana på tangenterna så det bidde 12/10 istället för 17:e som bf! *ops* Jaja, e ändrat nu! :)
  10. 5
    *gaaaah* Ngn, kan ju inte vara jag?! *S* Hade råkat snubbla med fingrana på tangenterna så det bidde 12/10 istället för 17:e som bf! *ops* Jaja, e ändrat nu! :)
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    jaaa,

    här masserar mannen också mitt lår. Men som sagt Tigerbalsamet var mer effektivt;)!
    Kram och hoppas vi båda slipper våra värk snart!
  12. 6
    jaaa, här masserar mannen också mitt lår. Men som sagt Tigerbalsamet var mer effektivt;)!
    Kram och hoppas vi båda slipper våra värk snart!

Liknande trådar

  1. tigerbalsam
    By evelia in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 10:47
  2. Tigerbalsam mot huvudvärk.....
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 15:39
  3. tigerbalsam?
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 20:37
  4. Får man använda Tigerbalsam?
    By Kaisa med Leon in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 09:20
  5. Tigerbalsam...
    By kayak in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar