Hej!
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Hej!

    Vad konstigt - jag lade in ett inlägg när jag var kvar på Sös, men det måste hamnat någon annanstans (någon som sett det?!)

    Iaf - vi är hemma och vi mår toppen! Jag har så mycket att berätta, men drar långversionen senare. Allt som allt så har hela upplevelsen varit helt fantastisk, vi har träffat så många speciella människor och Lillebror är så klart helt underbart mysig! Laddade upp en bild på honom nyss, så ni får gärna gå in och titta - och ge namnförslag, för vi har inte alls många förslag och kommer inte heller överrens. Nu har jag nästan vant mig vid Lillebror. Lillebror sover, äter och bajsar och där emellan är han inte vaken så mycket, men när han är det så ligger han och fnissar och småler.

    Jag återkommer med en berättelse och skriver mer om hur vi har det nu, vilket just nu är \"kunde inte varit bättre\".

    Kram på er alla och tack för gratulationerna!
  2. 1
    Hej! Vad konstigt - jag lade in ett inlägg när jag var kvar på Sös, men det måste hamnat någon annanstans (någon som sett det?!)

    Iaf - vi är hemma och vi mår toppen! Jag har så mycket att berätta, men drar långversionen senare. Allt som allt så har hela upplevelsen varit helt fantastisk, vi har träffat så många speciella människor och Lillebror är så klart helt underbart mysig! Laddade upp en bild på honom nyss, så ni får gärna gå in och titta - och ge namnförslag, för vi har inte alls många förslag och kommer inte heller överrens. Nu har jag nästan vant mig vid Lillebror. Lillebror sover, äter och bajsar och där emellan är han inte vaken så mycket, men när han är det så ligger han och fnissar och småler.

    Jag återkommer med en berättelse och skriver mer om hur vi har det nu, vilket just nu är \"kunde inte varit bättre\".

    Kram på er alla och tack för gratulationerna!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Vilken sötnos han är, Lillebror!

    Grattis igen och vad härligt att höra att allt har gått så bra! Kram!
  4. 2
    Vilken sötnos han är, Lillebror! Grattis igen och vad härligt att höra att allt har gått så bra! Kram!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Han är jättefin!

    Skönt att höra att förlossningen blev en positiv upplevelse för dig, jag är också jättenöjd med mitt planerade snitt! kram
  6. 3
    Han är jättefin! Skönt att höra att förlossningen blev en positiv upplevelse för dig, jag är också jättenöjd med mitt planerade snitt! kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Grattis igen

    och vad skönt att det blev en bra upplevelse, ser fram emot långversionen :-)

    Namn är vi värdelösa på i vår familj så dom förslagen får andra komma med ;-) men han ser underbart söt ut i alla fall!!
    Kram
  8. 4
    Grattis igen och vad skönt att det blev en bra upplevelse, ser fram emot långversionen :-)

    Namn är vi värdelösa på i vår familj så dom förslagen får andra komma med ;-) men han ser underbart söt ut i alla fall!!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Åh hej

    vad kul att höra att allt är bra med er. Är så nyfiken på din berättelse och ska ta mig en liten titt på ert underverk.

    kram
  10. 5
    Åh hej vad kul att höra att allt är bra med er. Är så nyfiken på din berättelse och ska ta mig en liten titt på ert underverk.

    kram
  11. Medlem sedan
    Aug 2001
    #6

    Sötnos!

    Men vad ska han heta? Jättesvårt ju! Har ni några tankar själva? Jag tittade på honom och så tänkte jag: Han ser ut att heta... Theodor for genom mitt huvud, faktiskt!
  12. 6
    Sötnos! Men vad ska han heta? Jättesvårt ju! Har ni några tankar själva? Jag tittade på honom och så tänkte jag: Han ser ut att heta... Theodor for genom mitt huvud, faktiskt!
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    Jättesöt

    Namn är ju inte jag bra på heller. Tog lång tid för oss att komma på Tim (tror det var ett förslag från Tessie faktiskt). Svårare också om det ska passa på flera språk, och passa med Junia. Junia och Theo (Theodor) som miapia föreslog låter ju faktiskt rätt bra.

    Ser fram emot en förlossningsberättelse när du hinner.

    Kram till hela familjen och passa på att ta hand om varandra och njut.
  14. 7
    Jättesöt Namn är ju inte jag bra på heller. Tog lång tid för oss att komma på Tim (tror det var ett förslag från Tessie faktiskt). Svårare också om det ska passa på flera språk, och passa med Junia. Junia och Theo (Theodor) som miapia föreslog låter ju faktiskt rätt bra.

    Ser fram emot en förlossningsberättelse när du hinner.

    Kram till hela familjen och passa på att ta hand om varandra och njut.
  15. Mjau med Amelie 1/9
    #8

    GRATTIS!!!!

    Vad roligt med en liten bebis! Och vad skönt att allt känns så bra!
    Han är verkligen ett litet underverk, Lillebror, ser så fin ut!!!!
    Skriver inte här längre, men minns att vi pratade just namn och svårigheten att hitta rätt (eftersom bådas män är från andra länder- minns du?) när vi sågs en gång med de stora magarna... ja, för 3 år sen! Har inga namnförslag på lager men jag hoppas att ni hittar rätt snart!
    Lycka till med allt!!
    /Katarina
  16. 8
    GRATTIS!!!! Vad roligt med en liten bebis! Och vad skönt att allt känns så bra!
    Han är verkligen ett litet underverk, Lillebror, ser så fin ut!!!!
    Skriver inte här längre, men minns att vi pratade just namn och svårigheten att hitta rätt (eftersom bådas män är från andra länder- minns du?) när vi sågs en gång med de stora magarna... ja, för 3 år sen! Har inga namnförslag på lager men jag hoppas att ni hittar rätt snart!
    Lycka till med allt!!
    /Katarina
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    :)

    Jupp, det var mitt förslag! Känner mig lite extra glad varje gång jag ser hans namn faktiskt.. *ler stort* Gillar fortfarande Tim massor som namn, om vi får en pojk, men det blir lite väl roligt att heta Tim Auer (S:s efternamn), med tanke på hur Auer uttalas på \"engelska\"..
  18. 9
    :) Jupp, det var mitt förslag! Känner mig lite extra glad varje gång jag ser hans namn faktiskt.. *ler stort* Gillar fortfarande Tim massor som namn, om vi får en pojk, men det blir lite väl roligt att heta Tim Auer (S:s efternamn), med tanke på hur Auer uttalas på \"engelska\"..
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10

    Goding!

    Åh vilket fantastiskt litet underverk! :)

    Namnet som direkt hoppar upp i mitt huvud är att han är en liten Mio...
  20. 10
    Goding! Åh vilket fantastiskt litet underverk! :)

    Namnet som direkt hoppar upp i mitt huvud är att han är en liten Mio...
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Tack!

    :-)
  22. 11
    Tack! :-)
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Tack!

    Och grattis själv! :-)
  24. 12
    Tack! Och grattis själv! :-)
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    Tack!

    :-)
  26. 13
    Tack! :-)
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Kram!

    :-)
  28. 14
    Kram! :-)
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Eller hur!

    Teodor finns ju på min lista och han ser ut för det, faktiskt. Men maken gillar det inte... :-(
  30. 15
    Eller hur! Teodor finns ju på min lista och han ser ut för det, faktiskt. Men maken gillar det inte... :-(
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16

    Tack!

    Jo, jag gillar Teodor, men maken är kallsinnig och vägrar...

    Berättelse kommer senare :-)
  32. 16
    Tack! Jo, jag gillar Teodor, men maken är kallsinnig och vägrar...

    Berättelse kommer senare :-)
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17

    Jag minns!

    Det var på Waynes på Götgatan och det var den 5 augusti, til och med :-)

    Tack!
  34. 17
    Jag minns! Det var på Waynes på Götgatan och det var den 5 augusti, til och med :-)

    Tack!
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18

    Är det sant?

    Det finns ju på Arefs lista och jag är nog böjd att hålla med dig att han ser ut som en liten Mio. Men jag känner mig så osäker på om det är ett namn att växa med, funkar det för en vuxen man? Är det som en på BB sa, om 20-30 år så är det fullt med Viggosar och Miosar och Junisar och Nemosar - då är ett sådant (sago-) namn inte lika udda?

    Tack!
  36. 18
    Är det sant? Det finns ju på Arefs lista och jag är nog böjd att hålla med dig att han ser ut som en liten Mio. Men jag känner mig så osäker på om det är ett namn att växa med, funkar det för en vuxen man? Är det som en på BB sa, om 20-30 år så är det fullt med Viggosar och Miosar och Junisar och Nemosar - då är ett sådant (sago-) namn inte lika udda?

    Tack!
  37. Mja med Amelie 1/9
    #19

    Roligt

    att du minns datum tom!! Men det var ju verkligen på slutet för många av oss!
    Erkänner att jag blir avis på er lilla bebis... njut för fullt nu!
  38. 19
    Roligt att du minns datum tom!! Men det var ju verkligen på slutet för många av oss!
    Erkänner att jag blir avis på er lilla bebis... njut för fullt nu!
  39. Medlem sedan
    Apr 2000
    #20

    Tim

    som namn är jag faktiskt jättenöjd med. Det passar så bra på honom så stort TACK för det förslaget.

    Hoppas Celia mår bra nu och du med förstås. Det har varit varmt den här sommaren med precis som sommaren 2003, och jag antar att det kan vara extra jobbigt med magen. Ta hand om dig nu.

  40. 20
    Tim som namn är jag faktiskt jättenöjd med. Det passar så bra på honom så stort TACK för det förslaget.

    Hoppas Celia mår bra nu och du med förstås. Det har varit varmt den här sommaren med precis som sommaren 2003, och jag antar att det kan vara extra jobbigt med magen. Ta hand om dig nu.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar