Minns ni oss?
_0312 Decemberbarn
  1. Possan
    #1

    Minns ni oss?

    Vet inte om ni minns oss?
    Drog mig lite undan och slutade läsa här eftersom den egna sorgen över att inte kunna bli gravid blev alltför stor. Härinne paratdes det bara syskon efter mitt missfall förra sommaren. Ja, numera kanske det inte pratas så mycket alls här?

    Nu vill jag iaf delge er glädjebeskedet att det verkar som att Mira också ska få bli storasyster!
    I mig slår två hjärtan. Ett är mitt och ett är min lilla kottes. Efter en lång tid av försök, all världens knep och två jobbiga hormonbehandlingar under våren har det äntligen blivit vår tur. Vi är så glada!

    Helt plötsligt blev alla tårar, alla kast mellan hopp och förtvivlan värt ALLT.

    Hoppas den lilla vill stanna tills i mars. :-)

    Hälsningar till alla härinne, förstår att många fått (eller ska få?) barn och decemberbebisarna blivit förmodligen lika stora, babbliga, vilda, trotsiga som min ;-)

    Bara 9 arbetspass kvar sedan ska vi njuta av härlig välförtjänt semester!

    Fortsatt trevlig sommar!
  2. 1
    Minns ni oss? Vet inte om ni minns oss?
    Drog mig lite undan och slutade läsa här eftersom den egna sorgen över att inte kunna bli gravid blev alltför stor. Härinne paratdes det bara syskon efter mitt missfall förra sommaren. Ja, numera kanske det inte pratas så mycket alls här?

    Nu vill jag iaf delge er glädjebeskedet att det verkar som att Mira också ska få bli storasyster!
    I mig slår två hjärtan. Ett är mitt och ett är min lilla kottes. Efter en lång tid av försök, all världens knep och två jobbiga hormonbehandlingar under våren har det äntligen blivit vår tur. Vi är så glada!

    Helt plötsligt blev alla tårar, alla kast mellan hopp och förtvivlan värt ALLT.

    Hoppas den lilla vill stanna tills i mars. :-)

    Hälsningar till alla härinne, förstår att många fått (eller ska få?) barn och decemberbebisarna blivit förmodligen lika stora, babbliga, vilda, trotsiga som min ;-)

    Bara 9 arbetspass kvar sedan ska vi njuta av härlig välförtjänt semester!

    Fortsatt trevlig sommar!
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Vi minns er

    vad kul att ni äntligen fått glädjande besked och att det går bra och jag är säker på att det går bra hela vägen!

    Visst flyttade ni hem igen? Norrut var det va? trivs ni bra?

    Visst är våra \"små\" decemberbarn stora o tokiga, iaf min Caroline. Men det är lika underbart varje kväll när man pussar henne godnatt o ser på detta underbara ansikte som ligger där så fridfullt o vackert, att den personen vart liten o bott i magen är så otroligt ofattbart. Hjärtat smälter varje dag!

    Trevlig sommar o semester från oss
  4. 2
    Vi minns er vad kul att ni äntligen fått glädjande besked och att det går bra och jag är säker på att det går bra hela vägen!

    Visst flyttade ni hem igen? Norrut var det va? trivs ni bra?

    Visst är våra \"små\" decemberbarn stora o tokiga, iaf min Caroline. Men det är lika underbart varje kväll när man pussar henne godnatt o ser på detta underbara ansikte som ligger där så fridfullt o vackert, att den personen vart liten o bott i magen är så otroligt ofattbart. Hjärtat smälter varje dag!

    Trevlig sommar o semester från oss
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    HEJ!

    Vad kul för er och för Mira.
    Frida ska också bli storasyster om allt går bra, i februari.
    Önskar et strot lycka till att det går vägen denna gången.
    Kramar
  6. 3
    HEJ! Vad kul för er och för Mira.
    Frida ska också bli storasyster om allt går bra, i februari.
    Önskar et strot lycka till att det går vägen denna gången.
    Kramar
  7. Eleonor m C04 & B05
    #4

    Hallå!

    Åh, grattis Possan! Det är du väl värd... Hoppas liten stannar i magen nu (det tror jag att den gör!)

    Ja, tiden går så fort. Inte länge sedan vi var ett gäng som satt här och pustade över att behöva plussa med våra decemberbebisar och nu ligger han där inne i sin säng, varm och go och kan alla bokstäverna i alfabetet och alla bilmärken och är vild och galen och ljuvlig på samma gång.... :o)
  8. 4
    Hallå! Åh, grattis Possan! Det är du väl värd... Hoppas liten stannar i magen nu (det tror jag att den gör!)

    Ja, tiden går så fort. Inte länge sedan vi var ett gäng som satt här och pustade över att behöva plussa med våra decemberbebisar och nu ligger han där inne i sin säng, varm och go och kan alla bokstäverna i alfabetet och alla bilmärken och är vild och galen och ljuvlig på samma gång.... :o)
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Grattis!!

    Vad glad jag blir för er skull!!!

    Gabriel ska bli storebror i februari om allt går vägen...något vi längtat efter i ett år! Går in i v12 på lördag och var på UL i tisdags...så jag hoppas att det går vägen!

    Stor kram och lycka till!!!
  10. 5
    Grattis!! Vad glad jag blir för er skull!!!

    Gabriel ska bli storebror i februari om allt går vägen...något vi längtat efter i ett år! Går in i v12 på lördag och var på UL i tisdags...så jag hoppas att det går vägen!

    Stor kram och lycka till!!!
  11. Possan
    #6

    tack och grattis själv

    jag kikade in på din sida på fl (var inte helt hundra på att det var du just då) och läste :-)

    Hoppas vi får gå 40 veckor nu
    Längtar så

    kram
  12. 6
    tack och grattis själv jag kikade in på din sida på fl (var inte helt hundra på att det var du just då) och läste :-)

    Hoppas vi får gå 40 veckor nu
    Längtar så

    kram
  13. Possan
    #7

    hej

    Jag vi flyttade för snart ett år sedan! Känns jättebra, fick köpa rejäla vinterkläder bara. :-) Nu ska vi snart på semester neråt i landet så man får njuta av liite sommar i år ;-)

    Mira har blivit en friskare och piggare tjej (var väldigt sjuklig första två åren) men får ta mycket mediciner (astma och allergier). Just nu jobbar jag på ett fritidshem och Mira stormtrivs på dagis :-)

    Kram
  14. 7
    hej Jag vi flyttade för snart ett år sedan! Känns jättebra, fick köpa rejäla vinterkläder bara. :-) Nu ska vi snart på semester neråt i landet så man får njuta av liite sommar i år ;-)

    Mira har blivit en friskare och piggare tjej (var väldigt sjuklig första två åren) men får ta mycket mediciner (astma och allergier). Just nu jobbar jag på ett fritidshem och Mira stormtrivs på dagis :-)

    Kram
  15. Possan
    #8

    ja, läste det

    längre ner :-) Vad roligt, nästan samtidigt! Hoppas allt går vägen för oss båda!
  16. 8
    ja, läste det längre ner :-) Vad roligt, nästan samtidigt! Hoppas allt går vägen för oss båda!
  17. Possan
    #9

    hej

    ja, det är galet vad tiden går fort!
    Men denna grav. har vi väntat på länge (blev rekommenderade provrörsbefruktning) så visst har månaderna segat sig fram också emellanåt.

    Kram o tack för grattis
  18. 9
    hej ja, det är galet vad tiden går fort!
    Men denna grav. har vi väntat på länge (blev rekommenderade provrörsbefruktning) så visst har månaderna segat sig fram också emellanåt.

    Kram o tack för grattis
  19. Medlem sedan
    Dec 2004
    #10

    Visst minns jag dig

    vad roligt att Mira ska bli storasyster. Håller tummarna att det ska gå bra men det gör det säkerligen. Grattis!!
  20. 10
    Visst minns jag dig vad roligt att Mira ska bli storasyster. Håller tummarna att det ska gå bra men det gör det säkerligen. Grattis!!
  21. Maddis m Loke+Mini v 36
    #11

    Åhhhh

    vilken underbar nyhet! Klart jag minns dig, har faktiskt tänkt på dig en hel del....Grattis och sköt om dig nu.KRAM!
  22. 11
    Åhhhh vilken underbar nyhet! Klart jag minns dig, har faktiskt tänkt på dig en hel del....Grattis och sköt om dig nu.KRAM!
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Det är klart!

    Vad kul Possan - jäteglad blir jag att läsa att ni blivit gravida!!
    W är fortfarande syskonlös - men det är helt självvalt. (fast jag gick också igenom ett missfall i höstas).
    Kram till dig och hoppas du får må fint under graviditeten!
  24. 12
    Det är klart! Vad kul Possan - jäteglad blir jag att läsa att ni blivit gravida!!
    W är fortfarande syskonlös - men det är helt självvalt. (fast jag gick också igenom ett missfall i höstas).
    Kram till dig och hoppas du får må fint under graviditeten!
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    Jodå

    Nog minns jag dig.... Och jag har ju sett till dig lite då och då på MSN och även i min GB på min blogg....

    GRATTIS till det lilla knytt du nu väntar.... Hoppas så för er skull att det går vägen....

    OM nu är till Luleå nån gång är det bara att ropa till här eller på min MSN (alt. min mail som är kopplad till den) så kan vi kanske ses för en kaffe....
  26. 13
    Jodå Nog minns jag dig.... Och jag har ju sett till dig lite då och då på MSN och även i min GB på min blogg....

    GRATTIS till det lilla knytt du nu väntar.... Hoppas så för er skull att det går vägen....

    OM nu är till Luleå nån gång är det bara att ropa till här eller på min MSN (alt. min mail som är kopplad till den) så kan vi kanske ses för en kaffe....
  27. Possan
    #14

    ja, det ska jag

    hojta till vid tillfälle alltså :-)
    Är ju på skolan var femte vecka ungefär och nu när hälsoinstitutionen flyttar till Luleå så kommer jag väl vara där i krokarna endel framöver :-) Fortsätter ju läsa igen till hösten.
    Fast det bruakr vara ganska intensivt med campus-veckorna och långa komprimerade dagar. Men kanske vi kan klämma in en fika någon dag :-)

    Jag har inte dig på min msn. Vad har du mail-adress?


    Ja, jag hoppas denna kotte får stanna. Känns som att det är våran tur nu :-) Skulle vara så roligt för Mira med ett syskon!

    Hoppas allt går bra för er och med nya lilltjejen också!
  28. 14
    ja, det ska jag hojta till vid tillfälle alltså :-)
    Är ju på skolan var femte vecka ungefär och nu när hälsoinstitutionen flyttar till Luleå så kommer jag väl vara där i krokarna endel framöver :-) Fortsätter ju läsa igen till hösten.
    Fast det bruakr vara ganska intensivt med campus-veckorna och långa komprimerade dagar. Men kanske vi kan klämma in en fika någon dag :-)

    Jag har inte dig på min msn. Vad har du mail-adress?


    Ja, jag hoppas denna kotte får stanna. Känns som att det är våran tur nu :-) Skulle vara så roligt för Mira med ett syskon!

    Hoppas allt går bra för er och med nya lilltjejen också!
  29. Possan
    #15

    hej Nettan

    tack för grattis!

    Ja, jag mår toppen! Lite illamående mitt i nätterna ibland men jämfört med hur jag mådde när jag väntade Mira så mår jag som en prinsessa (hittills *ler*)!

    Kram
  30. 15
    hej Nettan tack för grattis!

    Ja, jag mår toppen! Lite illamående mitt i nätterna ibland men jämfört med hur jag mådde när jag väntade Mira så mår jag som en prinsessa (hittills *ler*)!

    Kram
  31. Possan
    #16

    oj snart dags

    för dig ju! vad tiden går fort!

    Känns underbart att äntligen ha lyckats. Blir så mkt lättare att roligare att umgås med omvärlden och gratulera alla andra som väntar barn.;-) Förstås.

    lycka till nu o tack för grattis

  32. 16
    oj snart dags för dig ju! vad tiden går fort!

    Känns underbart att äntligen ha lyckats. Blir så mkt lättare att roligare att umgås med omvärlden och gratulera alla andra som väntar barn.;-) Förstås.

    lycka till nu o tack för grattis

  33. Possan
    #17

    tack för grattis!! *imt*

    ...
  34. 17
    tack för grattis!! *imt* ...
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    Grattis grattis!!

    Klart vi minns dig och Mira! Härligt att det äntigen är er tur att få ett småsyskon!

    Alexanders lillebrorsa har redan hunnit bli 1år, och jag kan lova dig att det är full rulle härhemma. Jesses!

    Vill oxå gärna träffa dig om du är här i Luleå. Bor ju typ vid campus!

    Kram Camilla
  36. 18
    Grattis grattis!! Klart vi minns dig och Mira! Härligt att det äntigen är er tur att få ett småsyskon!

    Alexanders lillebrorsa har redan hunnit bli 1år, och jag kan lova dig att det är full rulle härhemma. Jesses!

    Vill oxå gärna träffa dig om du är här i Luleå. Bor ju typ vid campus!

    Kram Camilla
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    Åhh, vad kul!

    håller alla mina två tummar för er!

    Vad säger Mira?

    Kommer ni söderut igen kan du väl hojta till, det vore trevligt med fika. (Emma väntar visst en till i augusti om jag inte minns fel)
  38. 19
    Åhh, vad kul! håller alla mina två tummar för er!

    Vad säger Mira?

    Kommer ni söderut igen kan du väl hojta till, det vore trevligt med fika. (Emma väntar visst en till i augusti om jag inte minns fel)
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20

    Grattis!!!

    Vad jättekul med ett syskon till Mira. Håller tummarna att allt går bra (men det gör det förstås).

    Kram!
  40. 20
    Grattis!!! Vad jättekul med ett syskon till Mira. Håller tummarna att allt går bra (men det gör det förstås).

    Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Minns ni...
    By Beau in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 16:24
  2. Minns ni mig?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 19:55
  3. Hej ni som minns mig
    By Suz in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:26
  4. Minns ni???
    By Gunilla m 4 in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 21:03
  5. Minns ni mig???? :)
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar