Han lyssnar inte... :(
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Han lyssnar inte... :(

    Snart vet jag inte vad jag ska göra med Jesper, han lyssnar ALDRIG på oss Vi säger till honom när han är dum med lillasyster utan resultat, han bara fortsätter att vara dum med henne... Han är även dum mot oss, och lyssnar inte när vi säger att han ska sluta.
    Vi har en stol som han får sitta på när han varit dum, men det hjälper inte han bara fortsätter som vanligt efter att ha suttit där...
    Att försöka få honom att sluta med blöjor är helt omöjligt. Han totalvägrar att gå och kissa, vi får bära dit honom för att sen bli slagen och sparkad för att han inte vill. Sen springer han i väg och kissar i kalsongerna eller på golvet och skrattar och tycker att han är jätte rolig

    Vad kan vi göra för att få honom att lyssna och respektera oss? Jag orkar inte mer snart...min man säger samma sak... Det här går inte längre...

    Vi behöver en supernanny NUUUU!!!!!
  2. 1
    Han lyssnar inte... :( Snart vet jag inte vad jag ska göra med Jesper, han lyssnar ALDRIG på oss Vi säger till honom när han är dum med lillasyster utan resultat, han bara fortsätter att vara dum med henne... Han är även dum mot oss, och lyssnar inte när vi säger att han ska sluta.
    Vi har en stol som han får sitta på när han varit dum, men det hjälper inte han bara fortsätter som vanligt efter att ha suttit där...
    Att försöka få honom att sluta med blöjor är helt omöjligt. Han totalvägrar att gå och kissa, vi får bära dit honom för att sen bli slagen och sparkad för att han inte vill. Sen springer han i väg och kissar i kalsongerna eller på golvet och skrattar och tycker att han är jätte rolig

    Vad kan vi göra för att få honom att lyssna och respektera oss? Jag orkar inte mer snart...min man säger samma sak... Det här går inte längre...

    Vi behöver en supernanny NUUUU!!!!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Har inga direkta råd

    men det är samma här, han lyssnar inte. Brukar bärä i väg honom från den aktuella situationen och förklara varför man inte får göra så men han kommer tillbaka. Ibland ger jag upp när jag har tagit bort honom och förklarat för honom typ 100ggr men för det mesta försöker jag va konsekvent. Tror att det hör lite till åldern åxå att testa gränserna vad vi föräldrar tål.

    Men pott träning kanske ni ska avvakta ett tag tills han han är mer redo, tro inte att tvång fungerar där. Nu när det är varmt får Jesper springa omkring naken för det mesta kissar han på gräsmattan, men ibland blir det pottan. Oftast går det bättre när vi låter bli att fråga om han är kissnödig. Idag gick han in på toa och satte på sig en blöja när han skulle kissa och tog sedan av sig den när han kissat klart :)
    Det blev rätt så långt inlägg ändå, lyckat till
  4. 2
    Har inga direkta råd men det är samma här, han lyssnar inte. Brukar bärä i väg honom från den aktuella situationen och förklara varför man inte får göra så men han kommer tillbaka. Ibland ger jag upp när jag har tagit bort honom och förklarat för honom typ 100ggr men för det mesta försöker jag va konsekvent. Tror att det hör lite till åldern åxå att testa gränserna vad vi föräldrar tål.

    Men pott träning kanske ni ska avvakta ett tag tills han han är mer redo, tro inte att tvång fungerar där. Nu när det är varmt får Jesper springa omkring naken för det mesta kissar han på gräsmattan, men ibland blir det pottan. Oftast går det bättre när vi låter bli att fråga om han är kissnödig. Idag gick han in på toa och satte på sig en blöja när han skulle kissa och tog sedan av sig den när han kissat klart :)
    Det blev rätt så långt inlägg ändå, lyckat till
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    alltså

    det där med att bära till toa med skrik och spark tror jag inte på för fem öre. De gånger vi _sett_ på Albin att han behöve rkissa och burit honom till toa så har han hållit sig tills byxerna kommer på och kissat tre röda senare.

    Lägg ner och låt det komma från honom själv är mitt tips, det går inte att tvinga. Däremot kan man prata om det och kanske få honom att tycka det är skoj att så småningom säga till själv. Ju mer stressade ni blir över det ju mer låser det sig för honom, tror jag.

    Det där med att inte lyssna och göra tvärtom så säger jag bara att vi har också en sån och det hör nog de flesta treåringar till.

    En kompis berättade att så här små barn är impulsstyrda och faktisk inte tänker innan dom gör saker, det är något som jag börjat fundera över och faktiskt försöker tänka på ibland när Albin gör \"dumma\" saker.

    Men visst är det jobbigt och det enda jag önskar är ett helt lass med mamma-tålamod för min ork och mitt tålamod tryter faktiskt ofta!
  6. 3
    alltså det där med att bära till toa med skrik och spark tror jag inte på för fem öre. De gånger vi _sett_ på Albin att han behöve rkissa och burit honom till toa så har han hållit sig tills byxerna kommer på och kissat tre röda senare.

    Lägg ner och låt det komma från honom själv är mitt tips, det går inte att tvinga. Däremot kan man prata om det och kanske få honom att tycka det är skoj att så småningom säga till själv. Ju mer stressade ni blir över det ju mer låser det sig för honom, tror jag.

    Det där med att inte lyssna och göra tvärtom så säger jag bara att vi har också en sån och det hör nog de flesta treåringar till.

    En kompis berättade att så här små barn är impulsstyrda och faktisk inte tänker innan dom gör saker, det är något som jag börjat fundera över och faktiskt försöker tänka på ibland när Albin gör \"dumma\" saker.

    Men visst är det jobbigt och det enda jag önskar är ett helt lass med mamma-tålamod för min ork och mitt tålamod tryter faktiskt ofta!

Liknande trådar

  1. Min man lyssnar inte på mig
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 12:15
  2. Lyssnar inte!!
    By blackbitch in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 12:34
  3. Lyssnar inte
    By Cissi med G och A in forum Melodifestivalen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 19:26
  4. Lyssnar inte..
    By Ulrika in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 16:00
  5. 4 år och lyssnar inte på oss
    By Trött idag in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar