Knöl på nyckelbenet
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Knöl på nyckelbenet

    Var på vårdcentralen igår för att kolla upp en knöl som Ludvig har på nyckelbenet. Jag såg knölen för 2-3 veckor sedan för första gången. Läkaren trodde att det var en gammal fraktur som läkt ihop och att det då bildats en liten knöl. Vi fick remiss till röntgen för att kolla upp det ordentligt.
    Tycker det är lite konstigt om nyckelbenet skulle varit av någon gång, det måste ju ha gjort jätteont i sådana fall och det har han inte haft. Ev så trodde läkaren att det gått av i samband med förlossningen men det tycker jag någon läkare borde ha upptäckt i samband med alla läkarkontroller på bvc under barnets första år.
    Nu väntar vi på en kallelse till röntgen så får vi kanske svar på vad det är. Någon som hört om något liknande, t ex ett nyckelben som gått av vid förlossningen fast ingen märkt något??
  2. 1
    Knöl på nyckelbenet Var på vårdcentralen igår för att kolla upp en knöl som Ludvig har på nyckelbenet. Jag såg knölen för 2-3 veckor sedan för första gången. Läkaren trodde att det var en gammal fraktur som läkt ihop och att det då bildats en liten knöl. Vi fick remiss till röntgen för att kolla upp det ordentligt.
    Tycker det är lite konstigt om nyckelbenet skulle varit av någon gång, det måste ju ha gjort jätteont i sådana fall och det har han inte haft. Ev så trodde läkaren att det gått av i samband med förlossningen men det tycker jag någon läkare borde ha upptäckt i samband med alla läkarkontroller på bvc under barnets första år.
    Nu väntar vi på en kallelse till röntgen så får vi kanske svar på vad det är. Någon som hört om något liknande, t ex ett nyckelben som gått av vid förlossningen fast ingen märkt något??
  3. Nette m. E o G
    #2

    E har en knöl på sitt ena nyckelben

    hon har haft den ett par år. Har gjort ultraljud och diverse undersökningar o det har visat sig vara en början på ett extra revben. Om den blir besvärande så kommer den opereras bort.
  4. 2
    E har en knöl på sitt ena nyckelben hon har haft den ett par år. Har gjort ultraljud och diverse undersökningar o det har visat sig vara en början på ett extra revben. Om den blir besvärande så kommer den opereras bort.

Liknande trådar

  1. Dottern har brutit nyckelbenet
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 20:35
  2. knöl
    By anonymt namn in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 11:38
  3. Fjunis har brutit nyckelbenet!
    By sprengja in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 20:58
  4. Fjunis har brutit nyckelbenet!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 15:22
  5. Denise har brutit nyckelbenet
    By Ängla med 3 barn in forum _0307 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 11:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar