Män är från mars kvinnor från venus
Pappasnack
  1. Nyfiken
    #1

    Män är från mars kvinnor från venus

    eller? Man har ju hört en del om att vi kvinnor och ni män är så olika och kanske då speciellt i kommunikation med varandra. Så nu måste jag få fråga er, säger ni alltid precis det ni menar, och vi kvinnor kan sluta att försöka tolka in saker i det ni sagt? Eller är ni precis som vi som ofta antyder saker, som vi sedan hoppas att männen ska lyckas tolka rätt? Skulle vara jätteintressant att få höra vad hur ni gör.
  2. 1
    Män är från mars kvinnor från venus eller? Man har ju hört en del om att vi kvinnor och ni män är så olika och kanske då speciellt i kommunikation med varandra. Så nu måste jag få fråga er, säger ni alltid precis det ni menar, och vi kvinnor kan sluta att försöka tolka in saker i det ni sagt? Eller är ni precis som vi som ofta antyder saker, som vi sedan hoppas att männen ska lyckas tolka rätt? Skulle vara jätteintressant att få höra vad hur ni gör.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    Jag är helt övertygad om

    att det finns en manlig och en kvinnlig kultur, som ibland skiljer sig åt. Jag vet inte om män är rakare, men män uttrycker sig ofta på ett mer direkt sätt än kvinnor. Men jag tror att den viktigaste skillnaden är att kvinnor ägnar mycket tid och kraft åt att analysera underliggande betydelser i vad någon säger. Då blir det naturligare att inte alltid tala i klartext utan utgå från att partnern på ett eller annat sätt ska förstå vad man syftar till.
  4. 2
    Jag är helt övertygad om att det finns en manlig och en kvinnlig kultur, som ibland skiljer sig åt. Jag vet inte om män är rakare, men män uttrycker sig ofta på ett mer direkt sätt än kvinnor. Men jag tror att den viktigaste skillnaden är att kvinnor ägnar mycket tid och kraft åt att analysera underliggande betydelser i vad någon säger. Då blir det naturligare att inte alltid tala i klartext utan utgå från att partnern på ett eller annat sätt ska förstå vad man syftar till.
  5. Daddy Cool
    #3

    Tja..

    Jag håller med Wallander om att det finns beteenden som är överrepresenterade bland könen, sedan är de självfallet inte allmänt gällande.
    Vad det gäller att vara rak i sin kommunikation så anser jag personligen att Svenskar över lag INTE är det, oavsett kön. Men visst, skall man generalisera så lutar det väl åt de håll du antyder.
  6. 3
    Tja.. Jag håller med Wallander om att det finns beteenden som är överrepresenterade bland könen, sedan är de självfallet inte allmänt gällande.
    Vad det gäller att vara rak i sin kommunikation så anser jag personligen att Svenskar över lag INTE är det, oavsett kön. Men visst, skall man generalisera så lutar det väl åt de håll du antyder.

Liknande trådar

  1. PÅ BESÖK FRÅN MARS
    By ♥Helena♥ in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 11:01
  2. *på besök från Mars*
    By ♥Helena♥ in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 17:13
  3. Skvaller från mars-07
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 07:01
  4. Män är verkligen från mars
    By In tears in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 20:52
  5. Män är från mars och kvinnor från Venus
    By Buscilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 12:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar