hej.. (långt och trist)
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1998
    #1

    hej.. (långt och trist)

    Detta är ett inlägg som jag funderat väldigt länge på om jag skall skriva eller ej. Det är svårt att skriva, men fungerar ändå som lite terapi.

    Jag har kanske varit lite frånvarande på sista tiden. Å det finns en anledning. Ni är några få som redan vet om det.

    I maj fick jag reda på att jag fått bröstcancer. Jag, 33 år gammal! Jag som inte skulle få cancer..

    Allt har gått väldigt fort. Jag bestämde mig snabbt att ta bort hela bröstet. Jag fick sluta amma direkt. Tack och lov gick det bra, men han hade ju inte så stora val.. Jag saknar inte bröstet nämvärt. På något vis stötte jag bort det. Fråga mig inte hur. På måndag börjar jag med cellgifter. Jag har förberett mig genom att klippa av mitt långa hår. Jag som alltid haft långt hår, har nu jättekort. Även det känns förvånansvärt bra. Jag kommer att få cellgift sex ggr med tre veckors mellanrum. Därefter kommer jag att strålas i fem veckor (tror jag det var).

    Så, här är jag. Fyrabarnsmamma, 33 år, med bröstcancer! Jag är en av dem..

    Jag som alltid försöker vara den positiva måste ju givetvis ändå skriva något roligt.

    Scrolla ner, så får du se ;O)








    lite till...






    ... nyfiken??






    Jag har efter ca 13 år äntligen gift mig med mannen i mitt liv. Det blev precis som jag ville, ett alldeles lagom stort och helt underbart bröllop.

    Stor kram till er alla och var rädda om varandra.
  2. 1
    hej.. (långt och trist) Detta är ett inlägg som jag funderat väldigt länge på om jag skall skriva eller ej. Det är svårt att skriva, men fungerar ändå som lite terapi.

    Jag har kanske varit lite frånvarande på sista tiden. Å det finns en anledning. Ni är några få som redan vet om det.

    I maj fick jag reda på att jag fått bröstcancer. Jag, 33 år gammal! Jag som inte skulle få cancer..

    Allt har gått väldigt fort. Jag bestämde mig snabbt att ta bort hela bröstet. Jag fick sluta amma direkt. Tack och lov gick det bra, men han hade ju inte så stora val.. Jag saknar inte bröstet nämvärt. På något vis stötte jag bort det. Fråga mig inte hur. På måndag börjar jag med cellgifter. Jag har förberett mig genom att klippa av mitt långa hår. Jag som alltid haft långt hår, har nu jättekort. Även det känns förvånansvärt bra. Jag kommer att få cellgift sex ggr med tre veckors mellanrum. Därefter kommer jag att strålas i fem veckor (tror jag det var).

    Så, här är jag. Fyrabarnsmamma, 33 år, med bröstcancer! Jag är en av dem..

    Jag som alltid försöker vara den positiva måste ju givetvis ändå skriva något roligt.

    Scrolla ner, så får du se ;O)








    lite till...






    ... nyfiken??






    Jag har efter ca 13 år äntligen gift mig med mannen i mitt liv. Det blev precis som jag ville, ett alldeles lagom stort och helt underbart bröllop.

    Stor kram till er alla och var rädda om varandra.
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    verkligen trist!!!

    Lider med dig men jag håller alla tummar för dig!
    Den roliga nyheten hade jag ju redan snappat upp på msn, men den tråkiga visste jag inte om!
    *stor styrkekram*
    Du fixar detta!!!
  4. 2
    verkligen trist!!! Lider med dig men jag håller alla tummar för dig!
    Den roliga nyheten hade jag ju redan snappat upp på msn, men den tråkiga visste jag inte om!
    *stor styrkekram*
    Du fixar detta!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    men vännen

    fyy vad ledsen jag blir:-( Det är så jävla orättvist ibland!!! Kan inte riktigt sätta ord på det jag tänker, men jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det blir bra efter alla behandlingar.

    Sen måste jag ju gratta med!!!!! Härligt!

    massor av kramar!
  6. 3
    men vännen fyy vad ledsen jag blir:-( Det är så jävla orättvist ibland!!! Kan inte riktigt sätta ord på det jag tänker, men jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det blir bra efter alla behandlingar.

    Sen måste jag ju gratta med!!!!! Härligt!

    massor av kramar!
  7. Medlem sedan
    Nov 1998
    #4

    tack

    ja.. på msn kunde jag ju inte hålla mig ;O)

    Jag skall stå ut till ungefär mitten av novembar. Det har jag räknat ut. Sen skall det förhoppningsvis bara bli bättre.

    kram
  8. 4
    tack ja.. på msn kunde jag ju inte hålla mig ;O)

    Jag skall stå ut till ungefär mitten av novembar. Det har jag räknat ut. Sen skall det förhoppningsvis bara bli bättre.

    kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    OJ!

    Grattis så mycket till bröllopet!

    Hoppas att utsikterna ser bra ut för behandlingen!
    Skönt ändå att höra för oss att du känner dig väl till mods över det som måste till.
    Har ingen i släkten som råkat ut för cancer, så jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara... Även om jag försöker...
    Fyller de inte ut bröstet med silikon eller något när man tar bort det? *kan ingenting* Hoppas du inte tycker jag är klantig som frågar!

    Stora kramar och lyckönskningar inför framtiden!!!

    Ann
  10. 5
    OJ! Grattis så mycket till bröllopet!

    Hoppas att utsikterna ser bra ut för behandlingen!
    Skönt ändå att höra för oss att du känner dig väl till mods över det som måste till.
    Har ingen i släkten som råkat ut för cancer, så jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara... Även om jag försöker...
    Fyller de inte ut bröstet med silikon eller något när man tar bort det? *kan ingenting* Hoppas du inte tycker jag är klantig som frågar!

    Stora kramar och lyckönskningar inför framtiden!!!

    Ann
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6

    ja

    livet är orättvist. Men, förhoppningsvis går jag stärkt ur detta.

    Jag kan även berätta att jag faktiskt idag är frisk!! Behandlingarna som görs nu, ja de är för att jag inte skall få tillbaka skiten. Jag misstänker att jag upptäckte knölen i tid.

    Stor kram
  12. 6
    ja livet är orättvist. Men, förhoppningsvis går jag stärkt ur detta.

    Jag kan även berätta att jag faktiskt idag är frisk!! Behandlingarna som görs nu, ja de är för att jag inte skall få tillbaka skiten. Jag misstänker att jag upptäckte knölen i tid.

    Stor kram
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7

    skrattar lite

    haha joo jag tänkte att de kunde få göra ena riktiga. Dvs typ Pamela Anderson :) Fast då måste de ju ta bort det andra också, så de inte kommer i otakt.

    Skall jag vara seriös, så jo man kan göra en re.. va det nu hette. Men här i värmland görs det inte förrän tidigast ett år efter operationen. Allt för att det skall ha läkt så fint som möjligt innan. De har även riktigt fina proteser. I dagsläget känns det rätt oviktigt. Jag har fått alla mina barn, så brösten känns lite oviktiga. Men, man vet ju inte. Jag kanske får en helt annan uppfattning om något år.

    Å inga frågor är dumma, kram
  14. 7
    skrattar lite haha joo jag tänkte att de kunde få göra ena riktiga. Dvs typ Pamela Anderson :) Fast då måste de ju ta bort det andra också, så de inte kommer i otakt.

    Skall jag vara seriös, så jo man kan göra en re.. va det nu hette. Men här i värmland görs det inte förrän tidigast ett år efter operationen. Allt för att det skall ha läkt så fint som möjligt innan. De har även riktigt fina proteser. I dagsläget känns det rätt oviktigt. Jag har fått alla mina barn, så brösten känns lite oviktiga. Men, man vet ju inte. Jag kanske får en helt annan uppfattning om något år.

    Å inga frågor är dumma, kram
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    skönt

    att höra att det så så iaf. Önskar dig iaf all tänkbar lycka till med dina behandlingar, har en fd jobbarkompis som gått igenom det, på båda brösten.
  16. 8
    skönt att höra att det så så iaf. Önskar dig iaf all tänkbar lycka till med dina behandlingar, har en fd jobbarkompis som gått igenom det, på båda brösten.
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9

    Aha!

    Ja, det är klart, att det är väl svårt att se bakom silikonet om det startar igen. Ja, kanske det skulle vara kul att hjälpa naturen på traven?! Här dras jag med för stora, men jag kan förstå vad du menar. Det viktiga är att de har fått hjälpa barnen att få en bra start, eftersom det är det som man ju ändå har dem till... ;o)
    Och visst kommer du ha annat fokus om ett år, när det inte är så nära inpå med allt.

    Läste här ovanför att du är friskförklarad och DET är ju underbart! Tur i oturen att du ammade, säkert, eftersom man ju är mer uppmärksam på brösten form och form då, om du fattar vad jag försöker säga. :D

    Kram på dig!

    Ann
  18. 9
    Aha! Ja, det är klart, att det är väl svårt att se bakom silikonet om det startar igen. Ja, kanske det skulle vara kul att hjälpa naturen på traven?! Här dras jag med för stora, men jag kan förstå vad du menar. Det viktiga är att de har fått hjälpa barnen att få en bra start, eftersom det är det som man ju ändå har dem till... ;o)
    Och visst kommer du ha annat fokus om ett år, när det inte är så nära inpå med allt.

    Läste här ovanför att du är friskförklarad och DET är ju underbart! Tur i oturen att du ammade, säkert, eftersom man ju är mer uppmärksam på brösten form och form då, om du fattar vad jag försöker säga. :D

    Kram på dig!

    Ann
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Kan inte föreställa mig

    vilken skräck det måste ha varit för dig att upptäcka knölen! En mardröm förstår jag...
    Så skönt att det har gått bra med behandligen och på ditt inlägg låter det som om du har kommit tillrätta med detta och fokuserar på allt det som du faktiskt har!
    Grattis till hustruskapet! Hoppas själv på att snart stå brud, vi tar bara lång tid på oss att planera..*ler*
    Stor kram till dig!
  20. 10
    Kan inte föreställa mig vilken skräck det måste ha varit för dig att upptäcka knölen! En mardröm förstår jag...
    Så skönt att det har gått bra med behandligen och på ditt inlägg låter det som om du har kommit tillrätta med detta och fokuserar på allt det som du faktiskt har!
    Grattis till hustruskapet! Hoppas själv på att snart stå brud, vi tar bara lång tid på oss att planera..*ler*
    Stor kram till dig!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Grattis

    till giftermålet! Visst är det underbart att vara gift! Härligt att dagen blev precis som ni önskade! :-)

    Och grattis till att det verkar gå så bra med behandlingen! Stor stor styrkekram till dig, som just nu går igenom det de flesta av oss fruktar mest av allt när det gäller oss själva...
    Men du, det här kommer gå bra! Du kommer klara av detta och komma starkare och friskare ut ur allt det jobbiga! Jag minns inte siffrorna just nu, men läste helt nyligen att de allra flesta bröstcancerdrabbade blir friska idag!
    ... det där med att skriva som terapi, förresten, forstätt med det, det är jag övertygad om är en bra metod när livet är tungt! Kraaaaaam!!!
  22. 11
    Grattis till giftermålet! Visst är det underbart att vara gift! Härligt att dagen blev precis som ni önskade! :-)

    Och grattis till att det verkar gå så bra med behandlingen! Stor stor styrkekram till dig, som just nu går igenom det de flesta av oss fruktar mest av allt när det gäller oss själva...
    Men du, det här kommer gå bra! Du kommer klara av detta och komma starkare och friskare ut ur allt det jobbiga! Jag minns inte siffrorna just nu, men läste helt nyligen att de allra flesta bröstcancerdrabbade blir friska idag!
    ... det där med att skriva som terapi, förresten, forstätt med det, det är jag övertygad om är en bra metod när livet är tungt! Kraaaaaam!!!
  23. evaOregon
    #12

    Grattis till bröllopet!

    Hoppas att framtidsutsikterna med behandlingen ser bra ut!

    Nu i veckan träffade jag en kvinna (kanske runt 30 eller 35, gissar jag) som sa att hon hade två barn på 5 och 12 år samt väntade en trea. Jag sa att det var ganska stor åldersskillnad mellan ettan och tvåan och då sa hon att hon haft cancer emellan... Så det finns ju gott hopp om att man även kan besegra cancern...

    Kramar Eva.
  24. 12
    Grattis till bröllopet! Hoppas att framtidsutsikterna med behandlingen ser bra ut!

    Nu i veckan träffade jag en kvinna (kanske runt 30 eller 35, gissar jag) som sa att hon hade två barn på 5 och 12 år samt väntade en trea. Jag sa att det var ganska stor åldersskillnad mellan ettan och tvåan och då sa hon att hon haft cancer emellan... Så det finns ju gott hopp om att man även kan besegra cancern...

    Kramar Eva.
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Å grattis , att bli

    Fru är stort! :-) Nästa nivå är nådd liksom :-)

    Skit med bröstcancer. :-( Det är ngt som skrämmer mig... *rysa* Väer själv på extra koll när Oliver var drygt året. Dt var en jobbig väntan på tiden men de gav snabba svar ialla fall. Skönt att du är friskförklarad nu och hoppas verklöigen inte att behandlingarna ska ta för hårt på dina krafter.
    Hoppas att alla köper Rosa bandet när de säljs igen.

    Många kramar!

  26. 13
    Å grattis , att bli Fru är stort! :-) Nästa nivå är nådd liksom :-)

    Skit med bröstcancer. :-( Det är ngt som skrämmer mig... *rysa* Väer själv på extra koll när Oliver var drygt året. Dt var en jobbig väntan på tiden men de gav snabba svar ialla fall. Skönt att du är friskförklarad nu och hoppas verklöigen inte att behandlingarna ska ta för hårt på dina krafter.
    Hoppas att alla köper Rosa bandet när de säljs igen.

    Många kramar!

  27. Medlem sedan
    Nov 1998
    #14

    tack

    ja för oss tog det ju vääääldigt lång tid att planera. *flinar*

    Må så gott.

    kram
  28. 14
    tack ja för oss tog det ju vääääldigt lång tid att planera. *flinar*

    Må så gott.

    kram
  29. Medlem sedan
    Nov 1998
    #15

    hej

    ja, jag har ju verkligen oddsen på min sida. Å forskningen går ju frammåt med stormsteg.

    Jag är med i en studie. Ett samarbete mellan några svenska och finska sjukhus. Hoppas de kommer fram till något bra :O)

    kram
  30. 15
    hej ja, jag har ju verkligen oddsen på min sida. Å forskningen går ju frammåt med stormsteg.

    Jag är med i en studie. Ett samarbete mellan några svenska och finska sjukhus. Hoppas de kommer fram till något bra :O)

    kram
  31. Medlem sedan
    Nov 1998
    #16

    Hejsan

    Jag har ett stort hopp :)

    Å i mitt fall så känns det riktigt bra iom att jag fått de barn jag vill ha. Jag kan bara fokusera på mig själv. Behöver inte tänkta på att ev. få fler barn. Å det känns ändå skönt.

    kram
  32. 16
    Hejsan Jag har ett stort hopp :)

    Å i mitt fall så känns det riktigt bra iom att jag fått de barn jag vill ha. Jag kan bara fokusera på mig själv. Behöver inte tänkta på att ev. få fler barn. Å det känns ändå skönt.

    kram
  33. Anonym
    #17

    Ha ha du menar nästa level :)

    eller levlar man inte i wow? *flinar* Får fråga karlsloken när han vaknar. Han är warlock eller nått, på sunstrider. Själv håller jag mig utanför :)

    Bra att du har kollat dig. I mitt fall tror jag ju ändå att jag upptäckt det i tid, vilket är viktigt.

    Kram kram
  34. 17
    Ha ha du menar nästa level :) eller levlar man inte i wow? *flinar* Får fråga karlsloken när han vaknar. Han är warlock eller nått, på sunstrider. Själv håller jag mig utanför :)

    Bra att du har kollat dig. I mitt fall tror jag ju ändå att jag upptäckt det i tid, vilket är viktigt.

    Kram kram
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18

    Du vet vart du har mig

    kram

  36. 18
    Du vet vart du har mig kram

  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    Grattis till bröllopet!

    och vad bra att du är frisk nu. Vilken tur att du upptäckte knölen i tid!! Lycka till med behandlingarna nu. *kram*
  38. 19
    Grattis till bröllopet! och vad bra att du är frisk nu. Vilken tur att du upptäckte knölen i tid!! Lycka till med behandlingarna nu. *kram*
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20

    Du vet var jag finns gumman...

    Jag lyssnar alltid!
  40. 20
    Du vet var jag finns gumman... Jag lyssnar alltid!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sjukhusvistelse Långt kanske lite trist.
    By svea7208 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:05
  2. Nej vad trist :(
    By Titti:) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 08:45
  3. Igår hände något trist..långt
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 16:26
  4. Blir galen på FK *långt & trist*
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 22:15
  5. Urk för igår *långt och trist*
    By mimpen in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar