Blöjfri/inte blöjfri (igen)
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Blöjfri/inte blöjfri (igen)

    Detta inlägg riktar sig mer åt de januaribarn som inte är blöjfria.

    Det står i tidigare inlägg nedanför om många blöjfria barn, vilka är jätteduktiga!! Absolut, jag gläds med dem och er föräldrar.
    Men finns det fler barn än min son som absolut inte vill gå på pottan, vara nakna ute, gå på toaletten?

    Han kanske är sen, inte vet jag, men vi har alltid tyckt att barnen får säga till när de är mogna. Storasyster var 3 när hon blev torr på dagen, 3,8 när natten blev torr.

    Blev lite orolig över om han är väldigt sen....
    Sorry ett svamligt inlägg, hoppas ni kan svara...
  2. 1
    Blöjfri/inte blöjfri (igen) Detta inlägg riktar sig mer åt de januaribarn som inte är blöjfria.

    Det står i tidigare inlägg nedanför om många blöjfria barn, vilka är jätteduktiga!! Absolut, jag gläds med dem och er föräldrar.
    Men finns det fler barn än min son som absolut inte vill gå på pottan, vara nakna ute, gå på toaletten?

    Han kanske är sen, inte vet jag, men vi har alltid tyckt att barnen får säga till när de är mogna. Storasyster var 3 när hon blev torr på dagen, 3,8 när natten blev torr.

    Blev lite orolig över om han är väldigt sen....
    Sorry ett svamligt inlägg, hoppas ni kan svara...
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Svarar ändå *långt*

    Jag svarar trots att A är blöjfri dagtid. A var intresserad av pottan för några månader sedan men sedan gjorde han en totalomvändning och vägrade att sitta både där och på toaletten. Vi har inte pottränat i vanlig mening utan han har fått springa naken på tomten/stranden. Genom detta har han fattat hur det känns när det kommer kiss och lärt sig känna efter när han är kissis. Bajseriet löste sig också själv genom att springa nakenfis. De första två dagarna höll han sig men nu funkar det klockrent.

    Om W inte vill vara naken så kanske det funkar bra med kalsonger med favoriten på? Resultatet blir ju ett annat om man kissar i kalsongerna än i blöjan... En av mina bekanta köpte riktigt dåliga billighetsblöjor som blev våta och otäcka.

    Din pojke är absolut inte sen. Det finns massor av treåringar som inte slutat med blöja. Bästa kompisens barn var 3½ år när han blev torr på dagen, nu är han 4½ och är fortfarande inte torr på natten. Alla barn är olika. Nackdelen med såna här forum är att man alltid jämför sitt eget barn med alla andras. Din W slutar med blöja när han är mogen för det och vem vet, det kanske blir nästa vecka eller om ett halvår =)
  4. 2
    Svarar ändå *långt* Jag svarar trots att A är blöjfri dagtid. A var intresserad av pottan för några månader sedan men sedan gjorde han en totalomvändning och vägrade att sitta både där och på toaletten. Vi har inte pottränat i vanlig mening utan han har fått springa naken på tomten/stranden. Genom detta har han fattat hur det känns när det kommer kiss och lärt sig känna efter när han är kissis. Bajseriet löste sig också själv genom att springa nakenfis. De första två dagarna höll han sig men nu funkar det klockrent.

    Om W inte vill vara naken så kanske det funkar bra med kalsonger med favoriten på? Resultatet blir ju ett annat om man kissar i kalsongerna än i blöjan... En av mina bekanta köpte riktigt dåliga billighetsblöjor som blev våta och otäcka.

    Din pojke är absolut inte sen. Det finns massor av treåringar som inte slutat med blöja. Bästa kompisens barn var 3½ år när han blev torr på dagen, nu är han 4½ och är fortfarande inte torr på natten. Alla barn är olika. Nackdelen med såna här forum är att man alltid jämför sitt eget barn med alla andras. Din W slutar med blöja när han är mogen för det och vem vet, det kanske blir nästa vecka eller om ett halvår =)
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Lukas är inte blöjfri

    men han tycker iofs om att gå naken.
    Ville bara säga att jag håller med dig helt & fullt!
    Vi pottränar inte utan tar det när barnen visar intresse. Just nu är Lukas intresserad så vi hjälper honom i rätt riktning.
    Innan han blev intresserad har det inte funnits någon mening att försöka känner jag...
    Samma med storasyster, hon bestämde själv när hon ville börja gå på toa och då gick det jättefort.

    Pojkar är oftast senare än flickor och 2½ är ingen sen ålder att visa intresse tycker jag.
    Är du ändå orolig kan du ju ta upp det på BVC, de har mer erfarenhet av sånt. Men jag ser ingen anledning till oro alls!
  6. 3
    Lukas är inte blöjfri men han tycker iofs om att gå naken.
    Ville bara säga att jag håller med dig helt & fullt!
    Vi pottränar inte utan tar det när barnen visar intresse. Just nu är Lukas intresserad så vi hjälper honom i rätt riktning.
    Innan han blev intresserad har det inte funnits någon mening att försöka känner jag...
    Samma med storasyster, hon bestämde själv när hon ville börja gå på toa och då gick det jättefort.

    Pojkar är oftast senare än flickor och 2½ är ingen sen ålder att visa intresse tycker jag.
    Är du ändå orolig kan du ju ta upp det på BVC, de har mer erfarenhet av sånt. Men jag ser ingen anledning till oro alls!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Inte ensam..

    Victoria säger å det bestämdaste ifrån vad gäller både att kissa på potta och toalett. Hon har varit med på noterna och tyckt att det varit okej några gånger men säger nej 99ggr av 100.

    Jag respekterar det och antar att hon inte kommer gå med blöja resten av sitt liv:)

    Nu när det är varmt går hon utan blöja då vi är hemma och då tar hon för vana att gå och kissa på altanen för det mesta. (Det beror till hundra procent på att hon tycker att det är så kul att skölja undan med vattenslangen..)

    Hon tar sin \"bebis\"(dockan) och sätter på pottan och den kissar och hon torkar så jga vet att hon har fattat galoppen, hon är bara inte själv motiverad.

    Jag håller med dig, det kommer när det är dags! Inget mna tvingar fram, åtminstone tycker inte jag det. Gillar inte folk som har attityden \"nu har vi bestämt att X ska bli torr\". Min åsikt är att barnet skall få bestämma när det är dags.
  8. 4
    Inte ensam.. Victoria säger å det bestämdaste ifrån vad gäller både att kissa på potta och toalett. Hon har varit med på noterna och tyckt att det varit okej några gånger men säger nej 99ggr av 100.

    Jag respekterar det och antar att hon inte kommer gå med blöja resten av sitt liv:)

    Nu när det är varmt går hon utan blöja då vi är hemma och då tar hon för vana att gå och kissa på altanen för det mesta. (Det beror till hundra procent på att hon tycker att det är så kul att skölja undan med vattenslangen..)

    Hon tar sin \"bebis\"(dockan) och sätter på pottan och den kissar och hon torkar så jga vet att hon har fattat galoppen, hon är bara inte själv motiverad.

    Jag håller med dig, det kommer när det är dags! Inget mna tvingar fram, åtminstone tycker inte jag det. Gillar inte folk som har attityden \"nu har vi bestämt att X ska bli torr\". Min åsikt är att barnet skall få bestämma när det är dags.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Lite samma här

    William har varit totalt ointresserad att sluta med blöja.
    Nu när det var så himla varmt för några veckor sen fick han gå i bara kalsonger,inte för att jag skulle potträna utan för värmens skull, han var jättestolt och första dagen var det bara en olycka,dock tyckte han att det inte spelade nån större roll att fortsätta sandlådeleken med kissiga kallingar=).
    Efter första dagen svalnade intresset och nu har han blöja.
    Han vill absolut inte gå på potta men toaletten går bra ibland.(kissar bara,det roliga är att spola)
    Jag frågar honom då och då,ibland vill han men oftast inte.
    Jag tycker inte William är sen och bekymrar mig inte över det,jag har inga problem med att byta blöjor,det kommer när det kommer.
    Du behöver inte oroa dig.
    Som sagt,pojkar är överlag senare,min William är så upptagen med annat så toalettbesök har han skjutit upp på obestämd tid =)

    kram Jenny
  10. 5
    Lite samma här William har varit totalt ointresserad att sluta med blöja.
    Nu när det var så himla varmt för några veckor sen fick han gå i bara kalsonger,inte för att jag skulle potträna utan för värmens skull, han var jättestolt och första dagen var det bara en olycka,dock tyckte han att det inte spelade nån större roll att fortsätta sandlådeleken med kissiga kallingar=).
    Efter första dagen svalnade intresset och nu har han blöja.
    Han vill absolut inte gå på potta men toaletten går bra ibland.(kissar bara,det roliga är att spola)
    Jag frågar honom då och då,ibland vill han men oftast inte.
    Jag tycker inte William är sen och bekymrar mig inte över det,jag har inga problem med att byta blöjor,det kommer när det kommer.
    Du behöver inte oroa dig.
    Som sagt,pojkar är överlag senare,min William är så upptagen med annat så toalettbesök har han skjutit upp på obestämd tid =)

    kram Jenny

Liknande trådar

  1. blöjfri som blir blöt igen-vad har hänt?
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 16:48
  2. Inte blöjfri på natten
    By anonymt namn in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 11:06
  3. Över 3 år och inte blöjfri
    By H med E in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 13:14
  4. Blöjfri men inte rumsren - Råd
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 11:21
  5. Ellen är inte blöjfri
    By Sara m Ellen 4/6 o T o O in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 12:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar